Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CAMPOS

Núm. 8738
Ordenança Publicitat Dinàmica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació, en sessió ordinària, dia 21 de març de 2013, adoptà l’acord que a continuació es transcriu, i que ha esdevingut definitiu:

“3. ORDENANÇA MUNICIPAL DE PUBLICITAT DINÀMICA

El batle llegeix en veu alta la proposta d’acord.

Es passa a la votació i el Ple acorda, per unanimitat:

1. Aprovar inicialment l’Ordenança municipal de publicitat dinàmica, d’acord amb el model que s’ha redactat, tal com consta a l’expedient que es tramita.  

2. Exposar-ho al públic, mitjançant anunci al BOIB per termini de 30 dies, i amb audiència a les associacions veïnals i de defensa de les persones consumidores i usuàries inscrites en el registre municipal d’associacions veïnals i que guardin relació directe amb l’objecte d’aquesta modificació, per tal que puguin examinar l’expedient i presentar, si s’escau, les reclamacions, objeccions o observacions que estimin oportunes; si no se’n presenten, l’acord s’entendrà definitivament aprovat, i entrarà en vigor d’acord amb el què disposa l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.”

“La redacció íntegra de l ‘Ordenança municipal de publicitat dinàmica, és la següent:

 

ORDENANÇA MUNICIPAL DE PUBLICITAT DINÀMICA

TÍTOL PRELIMINAR. GENERALITATS

Article 1. Es considera publicitat, a l’efecte d’aquesta Ordenança, qualsevol forma de comunicació realitzada per persona física o jurídica, pública o privada, en l’exercici d’activitat industrial, comercial, artesanal, professional, de serveis o no lucrativa, amb la finalitat de promoure de forma directa o indirecta la contractació de béns de qualsevol naturalesa utilitzant per al seu exercici el domini públic municipal o zones privades de concurrència o servitud pública.

Constitueixen mitjans de publicitat dinàmica, a l’efecte d’aquesta ordenança:

a. Propaganda manual

b. Repartiment domiciliari de publicitat.

c. Publicitat mitjançant l’ús de vehicles.

d. Publicitat oral. S’entén com a publicitat oral aquella que transmet els seus missatges de viva veu, amb ajuda de megafonia o sense, o d’altres mitjans auditius auxiliars, mitjançant el contacte directe entre els agents publicitaris i els possibles usuaris o usuàries, i amb la utilització, per al seu exercici, de les zones de domini públic, vies i espais lliures i zones privades de concurrència pública.

Article 2. No es podran difondre missatges o utilitzar material destinat a propaganda o promoció publicitària, que atemptin contra la dignitat de la persona o vulneri els valors i drets reconeguts a la Constitució, especialment els relatius a la infància, la joventut i la dona; tampoc publicitat que resulti enganyosa, deslleial o subliminar o que infringeixi la normativa sectorial reguladora de la publicitat de determinats productes, béns, activitats i serveis.

Queden excloses de l’aplicació d’aquesta ordenança, les següents activitats:

a. La publicitat electoral, en els aspectes regulats per la legislació electoral.

b. Missatges i comunicats de les administracions públiques en matèries d’interès general, encara que la seva distribució o comunicació es realitzi per agents publicitaris independents.

c. Aquells missatges i comunicacions relatius a matèria de seguretat o emergències.

d. Aquelles comunicacions que vagin adreçades, únicament i exclusivament, a la materialització de l’exercici d’alguns dels drets fonamentals i llibertats públiques inclosos a la secció 1ª, del capítol II, del títol I de la Constitució Espanyola que, en el seu cas, es regiran per la normativa d’aplicació a aquest drets i llibertats.

Serà pública l’acció per exigir a l’Ajuntament l’observança de les normes en aquesta matèria, adopció de mesures de defensa de la legalitat, restauració de la realitat física alterada i sanció d’infraccions.

Si aquesta acció està motivada per l’execució d’activitats que es considerin il·legals, podrà exercitar-se durant la seva execució i fins al termini de prescripció de les infraccions.

Tot el material imprès utilitzat en la publicitat serà preferentment reciclat.

Els suports publicitaris en paper hauran de dur obligatòriament una llegenda que aconselli el dipòsit de paper en contenidors de recollida selectiva.

La competència per a l’atorgament de les autoritzacions relatives a l’exercici de la publicitat dinàmica que hagin de realitzar-se en el terme municipal correspon al batle, així com exercir les activitats de control, adoptar les mesures correctores o complementàries que siguin necessàries i exercir la potestat sancionadora d’acord amb el Reglament del Procediment a seguir per la CAIB per a l’exercici de la potestat sancionadora, aprovat pel Decret 14/1994, de 10 de febrer.

Article 3. Seran d’aplicació les prescripcions d’aquesta Ordenança en tot el territori del terme de Campos, sense perjudici del disposat en la Llei 8/1997, de 8 de juliol, per la qual es regula la publicitat dinàmica a les Illes Balears i de la Llei 34/1988, d’11 de novembre, general de publicitat.

Article 4. Les activitats de publicitat dinàmica estan subjectes a prèvia llicència municipal, d’acord amb les prescripcions d’aquesta Ordenança, i a la prestació d’una garantia per un import de 900 euros, segon l’article 15.2. de la Llei.

Correspon a la Batlia l’atorgament de les llicències.

El procediment per a l’atorgament s’ajustarà al que disposa la normativa de règim local i les disposicions d’aquesta Ordenança. La falta de resolució expressa produirà efectes desestimatoris.

Article 5. Les llicències tindran un termini màxim de validesa d’un any. Finalitzaran, en qualsevol cas, dia 31 de desembre i es podran renovar. Les renovacions s’hauran d’instar abans del 31 d’octubre de cada any. Si la Batlia no resol sobre aquestes sol(licituds abans del 31 de desembre següent, les renovacions es consideraran atorgades per aplicació del silenci administratiu positiu.

Article 6. Les llicències podran revestir les següents modalitats: 

a. Individualitzades: a favor de persona o empresa determinada.

b. Sectorials: a favor d’agrupacions o altres formes associatives amb personalitat jurídica pròpia, que tinguin representativitat en el sector econòmic del qual es tracti, que agrupin i representin legalment professionals o empresaris d’un sector d’activitat econòmica o representin una zona, districte o barri del terme municipal.

Les persones titulars o promotores de la contractació o difusió de missatges en els termes previstos en aquesta Ordenança podran sol·licitar aquestes llicències.

Les agrupacions, les associacions sense ànim de lucre amb interès general o els col·lectius també podran sol·licitar llicències.

Article 7. En el supòsit de llicència sectorial, l’entitat associativa interessada podrà sol·licitar en forma justificada a la Batlia que es regeixi, sense perjudici de les normes d’aquesta Ordenança, per altres complementàries de caràcter específic, adaptades a les especials característiques del sector econòmic o d’activitat afectats.

Aquesta regulació s’establirà per via de conveni bilateral.

En aquest conveni es podrà considerar la individualització o la millora, especialment, de les especificacions dels articles,13, 14, 15, 16 i 17 d’aquesta Ordenança. En aquest supòsit, l’entitat interessada haurà d’assumir l’obligació de coadjuvar amb l’ajuntament pel que fa a la consecució dels objectius d’aquesta Ordenança, mitjançant la col·laboració en la gestió administrativa i el control de l’activitat dels seus associats i l’assumpció de les responsabilitats específiques que es derivin d’aquests compromisos.

L’acceptació de la proposta de conveni correspondrà, discrecionalment, a la Batlia.

Article 8. La Batlia podrà, discrecionalment, per raons d’interès públic municipal: alterar les zones d’actuació autoritzades; suspendre temporalment l’exercici de l’activitat de publicitat dinàmica emparada per llicència, en general o respecte d’alguns professionals o empresaris integrats en les sectorials; i retirar definitivament les llicències o algunes d’aquestes per imperatius legals. En qualsevol dels supòsits no escaurà reclamació, rescabalament o compensació de cap tipus.

Article 9. Per a les sol·licituds de llicències i de renovacions si escau, s’instarà la utilització d’impresos normalitzats per l’Ajuntament i s’hi adjuntarà:

1. NIF de la persona sol·licitant.

2. Alta a l’impost d’activitats econòmiques amb àmbit d’actuació del terme municipal de Campos, si escau.

3. Acreditació de la llicència d’obertura i funcionament d’activitat classificada, d’activitat exclosa de classificació o d’altres.

4. Escriptura de constitució, quan es tracti de persones jurídiques.

5. Relació de persones que proposen com a agents de publicitat dinàmica, amb indicació del seu DNI o passaport i domicili.

6. Liquidació dels drets que per llicència pertoquin.

7. Còpia de l’imprès TC-2 de la Seguretat Social, actualitzat, si escau, mitjançant els A-2.2, corresponents a la darrera mensualitat liquidada o, si escau, declaració substituïdora respecte del Règim Autònom de la Seguretat Social.

8. Mostra de la publicitat que es difondrà.

En els supòsits de renovació, serà suficient l’acreditació de la documentació a què es refereixen els apartats 6 i 7, llevat que s’hagin produït alteracions pel que fa als restants.

Article 10. Les persones sol·licitants de llicències sectorials hauran, a més d’acreditar de cadascun dels seus agrupats, associats o representats tot el que es requereix a l’article anterior, de justificar la representació que detenen.

 

TÍTOL I.
DE LA PROPAGANDA MANUAL

Article 11. Es denomina propaganda manual, a l’efecte d’aquesta Ordenança, la difusió de missatges publicitaris mitjançant la distribució o el repartiment de material imprès en mà, exclusivament a través de contacte directe amb els possibles usuaris o usuàries, amb caràcter gratuït, utilitzant per fer-ho les zones de domini públic, les vies, espais lliures públics, solars i les zones privades de concurrència o servitud pública.

Article 12. A l’efecte d’aquesta Ordenança, es denominen agents de propaganda manual aquelles persones que, vinculades laboralment a cada empresa titular d’una llicència de propaganda manual, realitzen per compte d’aquesta, exclusivament, l’activitat a què es refereix l’article 2 d’aquesta Ordenança.

Article 13. La persona titular d’una llicència individualitzada i cada un dels empresaris afectats per una llicència sectorial podran disposar d’un nombre d’agents de propaganda manual proporcional a la seva plantilla laboral, a raó d’un agent per cada set treballadors o fracció de tres, amb un límit màxim de set per cada empresa que realitzi l’activitat, i un mínim d’un.

Article 14. L’Ajuntament expedirà o homologarà carnets acreditatius de la condició d’agents de propaganda manual a les persones que figurin en la relació presentada per cada empresa, d’acord amb els límits establerts. La vigència dels carnets mai serà superior al període contractual dels agents.

Els agents hauran de dur, durant l’exercici de la seva activitat de publicitat dinàmica aquesta acreditació, en un lloc visible de la vestimenta.

Article 15. Durant la vigència de llicència o de qualsevol de les seves pròrrogues, l’empresa afectada podrà sol·licitar a l’Ajuntament modificacions en la plantilla dels seus agents, amb estricta subjecció al que es preveu en aquesta Ordenança quant al límit assignat i a les condicions que han de complir aquests agents. Correspondrà a la Batlia autoritzar-ho, amb caràcter previ a l’expedició d’acreditacions i a l’inici d’activitats de propaganda manual dels possibles nous agents.

Les propostes de baixes hauran d’anar acompanyades de les acreditacions corresponents dels agents cessants, per tal d’inutilitzar-les, o de la declaració de la persona titular de la llicència que justifiqui el fet de no aportar-les.

Article 16. Atesa la naturalesa de l’activitat i la ubicació de l’empresa o empreses afectades per les llicències, la Batlia podrà delimitar una zona d’actuació en la qual, exclusivament, puguin exercir la seva activitat els agents de propaganda manual, així com el nombre màxim d’agents per cada zona.

Quan una mateixa zona constitueix l’àmbit d’actuació determinat per més d’una llicència, la Batlia, d’acord amb la naturalesa de l’activitat i, si escau, amb la ubicació dels establiments afectats, podrà modificar les llicències atorgades a fi de fixar els espais en els quals els agents podran desenvolupar, amb caràcter exclusiu, l’activitat publicitària.

Article 17. L’horari per a l’exercici de l’activitat publicitària serà el següent:

De dilluns a dissabtes de 10 a 19 hores.

Resta prohibit l’exercici de l’activitat publicitària regulada en aquesta ordenança els dies festius al Municipi de Campos.

Article 18. Es prohibeix:

a. L’ús d’animals com a mitjà de reclam o complementari de l’activitat, llevat dels casos determinats per la Llei 1/1992, de 8 d’abril, de protecció dels animals que viuen en l’entorn humà.

b. L’ús de mitjans audiovisuals o vehicles dotats d’elements publicitaris, els quals requeriran llicència específica.

c. Situar elements de qualsevol tipus, configuració o estructura a les vies i espais lliures públics, com a complement de l’activitat de propaganda manual, tot i que siguin desmuntables i es retirin quan acabi cada jornada.

d. Produir la formació de rotlles o grups de persones que obstaculitzin la circulació de vianants o de vehicles.

e. Obstaculitzar la circulació dels vianants o escometre’ls.

f. Realitzar l’activitat de propaganda manual en passos de vianants i en els seus accessos.

g. Quan estigui vinculada, en la mateixa actuació, la venda i revenda d’entrades i similars.

h. Vociferar l’activitat que es promou.

i. Envair la calçada de circulació de vehicles per distribuir propaganda entre conductors o viatgers.

j. Situar el material de propaganda en els parabrises o en altres elements dels vehicles.

k. El llançament del material publicitari en qualsevol de les seves formes.

Article 19. L’empresa titular d’una llicència de publicitat dinàmica i els seus agents adoptaran les mesures correctores que tinguin al seu abast per tal d’evitar embrutar les vies i els espais públics i solars a la seva zona o radi d’actuació.

Article 20. No podrà fer-se publicitat dinàmica en terrasses, zones de reculada o altres dependències d’establiments públics de propietat privada i zones de domini públic subjectes a autorització administrativa o concessió, sense l’expressa autorització de les persones propietàries o titulars de la seva explotació, autoritzades o concessionàries.

 

TÍTOL II.
DEL REPARTIMENT DOMICILIARI

Article 21. A l’efecte d’aquesta Ordenança, es considera repartiment domiciliari de propaganda la distribució de suports de promoció i publicitat, exclusivament mitjançant el seu lliurament directe a les persones propietàries o usuàries d’habitatges, oficines i despatxos o el seu dipòsit en bústies individuals o porteries d’immobles.

Article 22. Aquesta activitat no requereix l’autorització administrativa que regeix la matèria i llicència administrativa municipal prèvia. Tot i així, s’ha de subjectar, com a mínim, a les següents normes:

a. Es prohibeix el dipòsit dels suports de promoció o publicitat de forma indiscriminada en entrades, vestíbuls o zones comunes d’immobles.

b. Entenent que la bústia és un bé privat, les empreses distribuïdores de material publicitari hauran d’abstenir-se de dipositar publicitat en aquelles bústies on s’indiqui clarament la voluntat dels propietaris de no rebre’n.

c. L’exercici de l’activitat queda subjecte a les condicions establertes als articles 18, 19 i 20.

d. Les infraccions del que disposa aquest Títol i les seves sancions es regularan pel que estableix el Títol IV.

 

TÍTOL III.
DE LA PUBLICITAT MITJANÇANT L’ÚS DE VEHICLES

Article 23. Aquesta activitat comprèn la realització de missatges publicitaris mitjançant la situació d’elements de promoció, propaganda i publicitat (en vehicles, estacionats o en circulació), i llur difusió a través de mitjans audiovisuals en ells instal·lats.

S’inclouen en aquest Títol les denominades caravanes publicitàries, tant si són activitats principals o complementàries d’altres.

No es consideraran publicitat, a l’efecte d’aquesta Ordenança, els rètols, els emblemes, les grafies o altres elements similars que facin referència al nom i als llinatges de la persona o a la raó social de l’empresa i o a l’activitat que exerceixi i que estiguin situats en vehicles de qualsevol classe, la persona titular del qual sigui, per qualsevol concepte, la persona física o jurídica de què es tracti.

Article 24. Només es podrà autoritzar aquest tipus d’activitat en els supòsits següents:

a. Quan tingui per objecte la promoció o la propagada d’activitats d’espectacles, esportives recreatives, socioculturals o humanitàries de naturalesa temporal o circumstancial.

b. Les activitats que no puguin regular-se segons l’article 4.3. d) de la Llei 5/1997, de 8 de juliol, de publicitat dinàmica, i siguin realitzades per grups polítics o forces socials representatives de diferents sectors, de forma temporal o circumstancial, en qualsevol cas s’hauran de subjectar al que disposa la legislació electoral i la resta de la normativa aplicable.

c. Quan així es determini en reglamentacions específiques i en la forma que s’hi estableixi.

Article 25. Correspondrà a la Batlia l’atorgament de l’autorització administrativa per a l’exercici aquest tipus de publicitat dinàmica. Aquesta facultat tindrà caràcter discrecional, atenent l’impacte ambiental i la repercussió sobre el trànsit i la seguretat vial.

La sol·licitud d’autorització i la subsegüent autorització administrativa, si escau, hauran de concretar: l’activitat a què apliquen aquesta modalitat de publicitat, el període i l’horari d’exercici, la zona d’actuació, els vehicles que s’han d’utilitzar i els elements de suport publicitari als quals s’incorporin aquests efectes i nivells d’ús. En cap cas es podrà realitzar des de les 14.00 fins a les 17.00 i des de les 23.00 fins a les 9.00.

Article 26. L’exercici d’aquests tipus de publicitat dinàmica queda subjecte a les condicions establertes als articles 18, 19 i 20 del Títol II d’aquesta Ordenança, en allò que li sigui aplicable.

Les infraccions del que disposa aquest Títol i les seves sancions es regularan per l’establert al del Títol IV d’aquesta Ordenança.

 

TÍTOL IV.
D’INTERVENCIÓ ADMINISTRATIVA

Secció I.
DE MESURES COMPLEMENTÀRIES.

Article 27. Constitueixen mesures complementàries que, si escau, podrà adoptar la Batlia:

a. El comís del material de promoció o propaganda, quan es tracti d’activitat no emparada per llicència o es consideri que aquesta mesura resulta necessària per impedir la continuació de la infracció detectada i, en concret, en els supòsits d’infracció del que disposen els apartats h i l de l’article 18. Aquesta mesura podrà esser adoptada de forma immediata per efectius de la Policia Local o personal municipal degudament autoritzat.

b. La immobilització i,o la retirada dels vehicles o elements que serveixin de suport a l’activitat de promoció o publicitat, contravenint el que disposa aquesta Ordenança, en el supòsit d’absència o resistència de la persona titular o usuària a cessar la seva actuació il·lícita. Aquesta mesura podrà esser adoptada de forma immediata per efectius de la Policia Local o personal municipal degudament autoritzat.

c. Reclamar a l’infractor l’import de les despeses que es dedueixin de la correcció contrària a les prescripcions d’aquesta Ordenança, després de la valoració justificada.

d. Retirada del carnet d’agent de propaganda manual, quan estigui caducat, no s’hagi legalitzat, o l’utilitzi una persona que no en sigui la titular.

 

Secció II
DE LES INFRACCIONS I LES SEVES SANCIONS

Article 28. Corresponen a la Batlia exercir les activitats de control, adoptar les mesures correctores o complementàries que siguin necessàries per a la correcció de les infraccions a aquesta Ordenança i la incoació i resolució dels expedients sancionadors que en dimanin.

Article 29. Els expedients sancionadors es tramitaran conforme al Reglament del procediment a seguir per l’Administració de la CAIB per a l’exercici de la potestat sancionadora, aprovat per Decret 14/1994, de 10 de febrer.

Article 30. Les infraccions es classifiquen segons la seva entitat, en lleus, greus i molt greus.

Article 31. Constitueixen infraccions lleus:

a. L’ incompliment de les condicions formals fixades en la corresponent llicència.

b. L’ incompliment de les normes sobre exhibició del carnet d’agent publicitari.

c. La contravenció dels deures establerts a la Llei 5/1997, de 8 de juliol, de publicitat dinàmica o en aquesta Ordenança quan, per la seva escassa transcendència, no constitueixen infracció greu o molt greu.

d. La col(locació de material publicitari als parabrises o en altres llocs dels vehicles.

e. La transgressió de la regla establerta respecte al repartiment domiciliari, a la lletra a) de l’apartat 2 de l’article 17 de la Llei 5/1997, de 8 de juliol els suports en què es materialitzi aquest tipus de publicitat no es podran dipositar de forma indiscriminada o desordenada en entrades, vestíbuls o zones comunes dels immobles.

Article 32. Són infraccions greus:

a. Vulnerar el que es disposa a les següents normes:

- article 13.

- article 16.

- article 17 (horari activitat propaganda manual).

- article 18, excepte la lletra k.

- article 20.

- article 27.

- l’exercici de les activitats publicitàries regulades en aquesta Ordenança sense ajustar-se a les condicions materials determinades en la corresponent llicència.

- la intervenció en les activitats publicitàries d’un nombre d’agents superior a l’autoritzat.

- l’exercici sense llicència de les activitats reglades en aquesta Ordenança.

b. Les infraccions lleus quan hi concorri l’agreujant de reincidència per haver comès, en el termini d’un any, més d’una infracció lleu, i així s’hagi declarat per resolució ferma.

Article 33. Són infraccions molt greus:

a. La distribució de material publicitari o la difusió de missatges publicitaris que atemptin contra la dignitat de la persona o en vulnerin els valors reconeguts a la Constitució, especialment els que fan referència a la infància, la joventut i la dona.

b. Qualsevol tipus d’infracció que tingui com a base la falsificació, falsedat o ocultació en la presentació de la documentació a què es refereixen els articles 6 b, 9, 10 i 14 d’aquesta Ordenança.

c. Les infraccions greus quan hi concorri l’agreujant de reincidència per haver comès, en el termini d’un any, més d’una infracció greu, i així s’hagi declarat per resolució ferma.

Article 34. Constitueixen sancions aplicables:

a. Multa fins a 600 euros, per a les infraccions lleus.

b. Multa fins a 6.000 euros, per a les infraccions greus.

c. Multa fins a 30.000 euros, per a les infraccions molt greus.

d. Retirada del carnet d’agent de propaganda per un període no superior a un any.

e. Suspensió de la llicència individualitzada o, en el supòsit de llicència sectorial, dels drets de l’empresa associada per període no superior a un any.

f. Rescissió del conveni elaborat a l’empara d’una llicència sectorial, a la qual es refereix l’article 7 d’aquestes normes.

g. La revocació de llicències i la inhabilitació per un període màxim de tres anys.

Article 35. D’acord a la seva tipificació, les infraccions es corregiran mitjançant les sancions establertes en els apartats de l’article anterior que a continuació s’enumeren:

1. Faltes lleus, quan no impliquin alteració de l’ordre públic, danys a tercers, als equipaments i al mobiliari urbà o notori embrutiment de les vies i/o espais públics o privats de concurrència pública: apartat a.

2. Faltes lleus, quan hi concorri alguna de les circumstàncies esmentades en el número anterior, apartat b.

3. Faltes greus imputables directament a l’agent: apartat c.

4. Faltes greus imputables directament a la persona titular de la llicència individualitzada o a empresa associada en el supòsit de llicència sectorial: apartat d.

5. Faltes molt greus imputables a les persones esmentades a l’apartat anterior: apartat e.

6. Faltes greus i molt greus imputables directament a la persona titular d’una llicència sectorial subjecta a conveni: apartat f i g.

Les sancions anteriors s’imposaran amb independència de les mesures complementàries que estiguin d’acord amb el que preveu l’article 27 d’aquesta Ordenança. Els dos tipus d’actuació són compatibles.

Article 36.

a. Es tindran en consideració, com a circumstàncies modificatives de la responsabilitat, a l’efecte de la graduació de les sancions:

-la incomoditat, els perjudicis o danys causats a tercers, a la conservació, la neteja i l’ornament de les zones de domini públic o privat de concurrència pública, a equipament i al mobiliari urbà.

-la importància o la categoria de l’activitat promoguda.

-la reincidència o reiteració.

-la reparació espontània dels danys i perjudicis causats.

-la incidència en els drets de les persones consumidores i usuàries.

-el benefici il·lícit obtingut.

b. Els que resultin esser responsables de la infracció consistent en l’exercici d’activitats de publicitat dinàmica sense la preceptiva llicència municipal, se’ls podrà aplicar la quantia màxima de la sanció que correspongui, sense tenir en consideració les circumstàncies modificatives abans esmentades.

Article 37. Seran responsables de les infraccions els que per acció o omissió hi hagin participat.

Seran responsables subsidiaris de les infraccions que cometin els agents de propaganda manual les empreses amb les quals aquests mantinguin relacions laborals o que es beneficiïn directament de la seva actuació.

Article 38. Quan les infraccions, per la seva naturalesa, repercussió o els seus efectes, puguin catalogar-se com a vulneració de la Llei general per a la defensa de les persones consumidores i usuàries, de l’ordenament urbanístic, penal, laboral, fiscal , la normativa d’estrangeria i altres de similar naturalesa, els expedients sancionadors es tramitaran pel procediment, la jurisdicció i l’òrgan o autoritat administratiu que pertoqui.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. En tot el que no es prevegi en aquesta Ordenança, hom s’ajustarà al que disposen la Llei de bases del règim local i la seva normativa complementària; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; la Llei 34/1988, general de publicitat; el Decret 917/1967, sobre publicitat exterior; el Decret 3449/1977, sobre publicitat exterior d’espectacles; la Llei 26/1984, general per a la defensa de les persones consumidores i usuàries; el Reial Decret 2816/1982, de policia d’espectacles i activitats recreatives; la Llei 5/1997, de 8 de juliol, per la qual es regula la publicitat dinàmica a les Illes Balears i la resta de preceptes concordants d’aplicació.

Segona. Es deroguen totes les normes municipals d’igual o inferior rang que s’oposin a aquesta Ordenança o que continguin disposicions reglades en aquesta.

Tercera. D’acord amb el que disposa l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, aquesta Ordenança entrarà en vigor, un cop aprovada definitivament per la Corporació, a partir de la data en què es publiqui el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i sempre que hagi transcorregut el termini previst a l’article 113 de l’ esmentada Llei.”


Campos,  8 de maig  de 2013

El batle
Sebastià Sagreras Ballester