Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 8509
037/13 Departament Tributari. Notificació resolucions recursos Taxa grua municipal
Versió PDF
Havent-se intentat la notificació de resolucions, respecte de la Taxa per Serveis de la Grua Municipal, conforme l’article 59 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i degut a que no se ha pogut practicar, se publica la resolució adoptada conforme l’apartat 5 del mateix article de l’esmentada Llei. Així mateix es fa saber que a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci, contra les resolucions es pot interposar, si escau , els recursos que se indiquen al final del text.
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Area d’Hisenda en data 11-10-2012, núm. d’inscripció 18182, es va adoptar la següent
Resolució
“Desestimar el recurs interposat pel sr. Elías Díaz Mezquida, DNI 43 137 835R, en data 30.04.2012 i RGE 44967, contra la liquidació I 31002 2010 0000080 00, pel concepte de Taxa per serveis de grua municipal i custòdia del vehícle V 4750 GK. Se desestima d’ acord amb l’ art. 2.1.c) de la Ordenança fiscal reguladora de la taxa mencionada, que determina el fet imposable: “l’activitat municipal provocada per qui abandona el vehicle en la via pública, que consisteix en la retirada i custòdia del vehicle, declaració d’abandonament, descontaminació, descomposició, gestió de la baixa definitiva i altres, relacionats directament amb l’abandonament del vehicle”. Per altra banda segons l’informe emès pel Negociat de Gestió i Documentació Externa: “no procedeix l’anulació de l’esmentada taxa perquè tal i com indica el Sr. Diaz el vehicle es trobava averiat a la via pública (incomplint l’art. 88.2 de l’ordenança Municipal) i en la carta que va rebre se li informava que havia de canviar la ubicació del vehicle sinó seria traslladat al dipòsit, i després s’iniciaria l’expedient de residu sòlid urba per lliurar-lo a un CARD per la seva descontaminació (art. 89 de l’ordenança Municipal); i només ho van moure des del núm. 3 al 5 del c/ Cruells. Desestimar el recurs per ser extemporáni, d’acord amb l’ art. 14 del Text refós de la Llei d’Hisendas Locals que estableix el termini d’un mes per interposar el recurs de reposició. En el present cas la liquidació fou notificada el 17.01.2012 i el recurs es va presentar el 30.04.2012.”
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Area d’Hisenda en data 04-06-2012, núm. d’inscripció 09970, es va adoptar la següent
Resolució
“Estimar el recurs interposat pel sr. Antonio Peláez Moyá, DNI 41 391 446W, en data 07.05.12 i RGE 45.505, contra la liquidació I 31002 2010 0000457 00, pel concepte de Taxa per serveis prestats per la grua municipal i custòdia en la retirada del vehicle IB-7552-CU, d’acord amb la sentència nº 204/2012 del 04.11.2010 del Jutjat de Primera Instància nº 14 de Palma de Mallorca i donar de baixa la liquidació.”
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Area d’ Hisenda en data 11-10-2012, núm. d’inscripció 18180, es va adoptar la següent
Resolució
“Desestimar el recurs interposat pel Sr. Luis Rico Astor, DNI 22 095 885 S, en data 03.04.2012 i RGE 34293, contra la liquidació I 31002 2011 0000062 00, pel concepte de Taxa per serveis de grua municipal i custòdia del vehicle IB 0376 BT, en base als següents fonaments jurídics: Article 2.1.c) de l’Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa que determina la retirada d’aquest vehicle constituïx el fet imposable: “La actividad municipal provocada por quienes abandonan su vehículo en la vía pública consistente en la retirada, custodia del vehículo, declaración de abandono, descontaminación, desguace, gestión de la baja definitiva y otras relacionadas directamente con el abandono del vehículo”.Art. 40.28 de l’Ordenança de circulació determina la prohibició d’estacionar un vehicle en el mateix lloc més de deu dies consecutius. Y estableix la obligació dels propietaris dels vehicles d’assegurar-se per sí o per qualsevol altra persona o altre mitjà, que el seu vehicle no està indegudament estacionat com a conseqüència de qualsevol canvi de senyalització o ordenació del tràfic. Per fer-ho, disposa d’un màxim de quaranta-vuit hores consecutives, comptant només els dies hàbils. D’acord amb l’informe emès en data 16.05.2012 pel Negociat de Gestió i Documentació Externa, en el que se determina: “que el vehículo fue retirado de la calle Ocells, 34 al depósito, el día 21 de enero de 2011, por estar en mal estado, habiéndose iniciado el expediente el 16 de noviembre de 2010. El vehículo estuvo depositado aproximadamente cinco meses, hasta el 22 de junio de 2011, que salio para su desguace. La notificación se efectúo mediante edicto publicado en el BOIB núm. 33 de 5.03.11. La notificación de retirada del depósito del día 07.02.2011 fue remitida al domicilio de la calle Sant Francesc de Sales, 38 bajos, si bien, no se pudo entregar después de dos intentos”. S’ha comprovat en la base de dades de la Direcció General de Trànsit que en la data de la retirada el reclamant era el titular del vehicle.”
Per Decret de l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle de l’Area d’Hisenda en data 11-10-2012, núm. d’inscripció 18179, es va adoptar la sigüent
Resolució
“Desestimar el recurs interposat per la Sra. Josephine Bridget Croghan, NIE X1266584C, en data 21.05.2012 i RGE 50642, contra la liquidació I 31002 2009 0001037 00, pel concepte de Taxa per serveis de grua municipal i custòdia del Vehicle IB 4501 BY en base als següents fonaments jurídics. Artícle 2.1.c) de l’Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa que determina la retirada d’aquest vehicle constituex el fet imposable: “L’activitat municipal provocada pels qui abandonen el seu vehicle en la via pública, consistent en la retirada, custòdia del vehicle, declaració d’abandonament, descontaminació, desballestament, gestió de la baixa definitiva i altres relacionades directament amb l’abandonament del vehicle”. L’article 32 del Reglament General de Vehicles, aprovat per R.D. 2822/1997, de 23 de desembre, que estableix l’obligació per comprador i venedor de posar en coneixement de Tràfic la transmissió del vehicle. S’ha comprovat en la base de dades de la Direcció General de Tráfic que en la data de la retirada el reclamant era el titular d’aquest vehicle.”
Contra la resolució que es notifica es pot interposar reclamació econòmica administrativa davant el Consell Tributari de l’Ajuntament de Palma, en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la data de recepció de la notificació mitjançant escrit dirigit a l’Il.lm. Sr. Tinent de Batle d’Hisenda, la qual és prèvia al recurs contenciós administratiu. L’escrit es pot presentar en el Registre General d’aquesta Corporació a la plaça Sta. Eulàlia núm. 9, o bé a qualsevol dels altres registres ubicats a: c/ Sant Ferrán,42 (Quarter Policia Local); c/ Emperadriu Eugènia núm. 6 (S’Excorxador); Av. Gabriel Alomar i Villalonga núm.18,(Edif.Avingudes), c/ Av.América, núm.11(S’Arenal), Av. Cid ang c/ Cabot (Son Ferriol) i c/ Margaluz, 30 (Sant Agustí), i c/ Pere Llobera,9 bjos (Pere Garau). Tot això sense perjudici de qualsevol altre que considereu procedent. La mera interposició del recurs no interromprà, en el seu cas, l’acció administrativa per a l’ingrés de l’import liquidat (Art. 14.2.i) del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals aprovat per R.D.L. 2/2004, de 5 de març).
Palma, 25 d’abril de 2013
El Cap del Departament, per delegació
(Decret de Batlia 22906, BOIB 15-12-2011)
Xavier Calafat Rotger