Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 8496
ITE 2012-1259 notificació decret amb OE
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient ITE 2012/1259 referent a la Inspecció Tècnica d’Edificis, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Corral García María del Pilar, com a presidenta de la comunitat de propietaris, de conformitat amb els arts. 59-4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que per Decret de Batlia núm 20555 de data 19/11/2012 s’ha dictat la següent resolució:
“En data 27.12.2011 s’ha presentat informe d’inspecció tècnica d’edificis per part de la propietat de l’immoble situat a PE MALLORCA, 9 0B, redactat per tècnic col·legiat. De l’informe es deriva la necessitat d’executar les mesures cautelars de caràcter urgent (que no fan possible esperar a l’obtenció de la corresponent llicència per raons de seguretat), i obres urgents, no urgents i obres de mesures de verificació (a realitzar prèvia sol·licitud i obtenció de la corresponent llicència d’obres), descrites totes elles a la part dispositiva d’aquest decret.
Per part dels serveis tècnics municipals s’ha emès el següent informe:
“Vista la documentació presentada en relació a l’informe d’inspecció tècnica d’edificis (ITE) en data 20.09.2012 i amb núm. de document 2012/000197558, cal informar el següent:
Informe tècnic basat en l’informe d’ITE redactat pel tècnic JULIÀ FRONTERA ALFONSO:
CARACTERÍSTIQUES DE L’EDIFICI
Característiques constructives:
Edifici construït amb estructura porticada i forjats unidireccionals de formigó armat; i cobertes planes transitables.
Característiques urbanístiques:
Segons el PGOU vigent del 98, l’immoble està situat en una zona qualificada com a A8a
ACTUACIONS A REALITZAR
A l’informe ITE de referència s’exposa l’existència d’una sèrie de patologies de les quals es deriven les següents actuacions obligatòries a realitzar per la propietat:
ORDRE D’EXECUCIÓ DE MESURES CAUTELARS URGENTS A REALITZAR PRÈVIAMENT A L’ENTREGA DE DOCUMENTACIÓ
En relació a les patologies detectades en els supòsits de l’informe ITE de referència, el tècnic que subscriu considera que es dicti la següent:
Ordre d’execució de mesures cautelars
Procedir sota direcció tècnica competent a:
- Retirar elements solts o en perill de despreniment, i/o protecció mitjançant xarxes, o un altre sistema que l'adreça tècnica consideri adequat, a fi d'evitar la caiguda incontrolada de rebles.
Termini d’execució: 2 mesos
Sense perjudici que per part de la direcció tècnica es prenguin altres mesures cautelars per prevenir mals a terceres persones.
Cost estimatiu de les mesures cautelars proposades: 1.200,00 €.
Aquest pressupost és estimatiu i orientatiu.
Documentació a presentar prèviament al inici de l’ordre d’execució:
Assumeix de direcció tècnica.
Nomenament de l’empresa constructora.
Condicions específiques:
S’ha de complir el Reial decret 1627/1997, de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i de salut a les obres de construcció (BOE núm. 256, de 25 octubre de 1997).
A més, segons l'informe ITE redactat pel tècnic JULIA FRONTERA ALFONSO, es deriven les següents actuacions:
Supòsit 3r
S'haurà d'aportar el resultat de les mesures de verificació realitzades per un tècnic competent dels símptomes descrits en el supòsit 3r.
Termini: 2 MESOS.
(Sempre i quan sigui possible d’acord al planejament vigent):
Supòsits 4t i supòsits 5è:
Són lesions que requereixen reparació amb llicència d’obres. A aquestes s'hauran d'afegir les reparacions que puguin derivar-se de les mesures de verificació dels símptomes descrits en el supòsit 3r.
El tipus de llicència a sol·licitar anirà en funció de l’intervenció que s’hagi de realitzar.
Termini: 6 MESOS per sol·licitar llicència i el termini indicat a la llicència per executar les obres.”
Conclusió
ITE desfavorable amb:
Ordre d’execució de mesures cautelars. Termini: 2 mesos.
Mesures cautelars obligatòries a realitzar de forma immediata prèvia entrega documentació.
Mesures de verificació. Termini: 2 mesos.
Obres baix llicència d’obres. Termini: 6 mesos per sol·licitar llicència.
(Sempre i quan sigui possible d’acord al planejament vigent):
A la sol·licitud de la llicència d’obres, es recomana independitzar al pressupost del projecte les obres derivades de l’ITE de la resta d’obres que es puguin sol·licitar, per tal de poder gaudir de la bonificació del 95% del impost ICO amb la major brevetat possible, per obres derivades de l’Inspecció Tècnica d’Edificis. Es recorda que per poder gaudir de dita bonificació, s’haurà d’acreditar degudament la finalització de totes les obres d’obligat compliment.”
La finalització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.
Vists els antecedents exposats i d’acord amb l’art. 9.1 del Text Refós de la llei del sòl, aprovat per R.D. legislatiu 2/2008, de 20 de juny, articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca, Ordenança municipal sobre inspecció tècnica d’edificis publicada al BOIB núm. 185- ext. de 31 de desembre de 2008, article 124.4-h) de la llei 7/85 de 2 d'abril reguladora de les bases del règimen local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per a la modernització del govern local, i articles 4.2-j), article 12-b), del Reglament de la Gerència d’urbanisme, i vists el Decret d'Alcaldia núm. 11918, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, de data 13 de juny de 2011, i el Decret d'Alcaldia núm. 11966, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma, de data 16 de juny de 2011, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per a l’aprovació del següent:
DECRET
1º. Ordenar a la comunitat de propietaris de l'immoble situat en PE MALLORCA, 9 0B (referència cadastral 09307504), de la qual figura com a presidenta CORRAL GARCIA MARIA DEL PILAR, l'execució urgent per raons de seguretat de les obres de conservació i/o manteniment que a continuació s'exposaran, segons l'informe d'inspecció tècnica d'edificis presentat en data 20.09.2012, i redactat per part de JULIA FRONTERA ALFONSO, com ARQUITECTE TÈCNIC (exp. ITE 2012/1259-0000); i segons també l'informe de comprovació dels serveis tècnics municipals. De l'informe es deriva la necessitat d'efectuar obres de conservació i/o manteniment amb caràcter urgent, no urgent i obres de mesures de verificació.
Mesures cautelars urgents a realitzar (sota direcció tècnica competent):
- Retirar elements solts o en perill de despreniment, i/o protecció mitjançant xarxes, o un altre sistema que l'adreça tècnica consideri adequat, a fi d'evitar la caiguda incontrolada de rebles.
Termini d’execució: 2 mesos
Sense perjudici que per part de la direcció tècnica es prenguin altres mesures cautelars per prevenir mals a terceres persones.
Cost estimatiu de les mesures cautelars proposades: 1.200,00 €.
Aquest pressupost és estimatiu i orientatiu.
Documentació a presentar prèviament al inici de l’ordre d’execució:
Assumeix de direcció tècnica.
Nomenament de l’empresa constructora.
Condicions específiques:
S’ha de complir el Reial decret 1627/1997, de 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i de salut a les obres de construcció (BOE núm. 256, de 25 octubre de 1997).
2n. Advertir a la propietat que abans d’iniciar les mesures cautelars (ordre d’execució) haurà de presentar la documentació requerida, podent començar-les immediatament després de rebre l’informe tècnic de comprovació i conformitat.
3r. Advertir a la propietat de l’immoble i obligada al compliment de la present ordre que, conforme amb el que disposa l’art. 84 de la Llei 23/2006, de 23 de desembre, de capitalitat de Palma (BOIB de 27.12.2006) si incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’ajuntament l’haurà de sancionar amb multa del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que, d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’art. 11 de la llei 10/1990, de disciplina de la CAIB, i davant el reiterat incompliment de l’ordre d’execució, seguidament es procedirà a l’execució subsidiària de les obres, a costa de la propietat de l’immoble, amb el procediment d’execució forçosa previst a l’art. 98 de la llei 30/1992.
4t. Requerir a la propietat de l’immoble que per dur a terme la resta d’obres derivades de l’informe ITE no incloses al punt primer d’aquest decret, haurà de sol·licitar la llicència d’obres corresponent, en un termini de sis mesos, per realitzar, en el termini previst a l’atorgament de la llicència, les obres de conservació de caràcter urgent i no urgent (supòsit 4t i 5è), així com les mesures de verificació i si escau les obres de reparació corresponents relatives al supòsit 3r, que també es deriven de l’esmentat informe.
De l’informe ITE també es deriva la necessitat d’efectuar les següents obres de conservació:
Supòsit 3r
S'haurà d'aportar el resultat de les mesures de verificació realitzades per un tècnic competent dels símptomes descrits en el supòsit 3r.
Termini: 2 MESOS.
(Sempre i quan sigui possible d’acord al planejament vigent):
Supòsits 4t i supòsits 5è:
Són lesions que requereixen reparació amb llicència d’obres. A aquestes s'hauran d'afegir les reparacions que puguin derivar-se de les mesures de verificació dels símptomes descrits en el supòsit 3r.
El tipus de llicència a sol·licitar serà el que correspongui en funció de la intervenció a realitzar.
Termini: 6 MESOS per sol·licitar llicència i el termini indicat a la llicència per executar les obres.”
La realització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat, requisit necessari per poder accedir al programa d’ajudes fiscals municipal. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.
A l’objecte de l’aplicació de la bonificació de l’ICO, en el cas de presentar un projecte conjunt amb obres derivades de l’ITE i altres obres, s’haurà de separar el pressupost i l’estat de medicions de les obres objecte de l’ITE.
5è. Advertir a la propietat de l’immoble que l’ha de mantenir en perfecte estat de conservació amb caràcter permanent, i que l’incompliment de les seves obligacions derivades del deure de conservació podrà donar lloc a les mesures previstes a la normativa vigent, així com a la multa coercitiva que preveu l’article 6 de l’ordenança.
6è. Donar compte del present decret al Plè a les seves properes reunions.
7è. Donar compte al Departament Financer als efectes de l’exacció dels tributs que siguin pertinents.
8è. Notificar el present acord a la propietat de l’edifici.”
Per la present ordre d’execució i en base al pressupost estimat pels serveis tècnics municipals s’haurà d’efectuar liquidació dels tributs pertinents conformement a les ordenances fiscals vigents, en règim d’autoliquidació.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística per la llengua castellana pel que fa a les futures notificacions que es facin dins aquest procediment.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació del present edicte. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació del present edicte, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Qualsevol documentació o escrit s’ha de presentar a qualsevol de les oficines d’Atenció a la Ciutadania: OAC Cort a la plaça de Santa Eulàlia, 9, 07001, tfn 971225971; OAC Sant Ferran a l’avinguda Sant Ferran 42, 07013, edifici Policia Local, tfn 971225511; OAC Avingudes a l’avinguda Gabriel Alomar, 18, 07006, edifici Avingudes, tfn 971225900; OAC Pere Garau al carrer Pere Llobera 9, 07007, tfn 971225900; OAC S’escorxador al carrer Emperadriu Eugènia, 6, 07010, 971201362; OAC Son Ferriol a l’avinguda del Cid 8, 07198, 971426209; OAC Sant Agusti al carrer de Margaluz 30, 07015, 971708733; OAC S'Arenal a l’avinguda Amèrica, 11, 07600, 971225891; mitjançant instància dirigida a l’Ajuntament de Palma, on s’hi ha de fer constar el número d’expedient. Horari d’atenció al públic de totes les OAC: tot l’any: 8.30 h a 14.00 h de dilluns a divendres. Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 h a 17 h de dilluns a dijous únicament a l’OAC Avingudes. Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a Pl. Santa Eulàlia (només registre).
Palma, 24 / abril / 2013
La cap del Departament de Disciplina
i Seguretat dels Edificis,
per delegació (Decret de Batlia núm 10434
de 08/06/2012 publicat al BOIB 85 de 14/06/12)
Elvira Salvá Armengod