Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 8433
Resolució del secretari general de 25 d’abril de 2013 de delegació de competències en el director general d’Interior, Emergències i Justícia de la Conselleria d’Administracions Públiques en matèria de gestió de vehicles
Versió PDF
Antecedents
1. L’article 2.7.b del Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears disposa que la Conselleria d’Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia, és l’òrgan superior de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que té atribuïdes les competències en matèria d’emergències i protecció civil.
2. L’article 8 del Decret 4/2013, de 25 de gener, del parc mòbil de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix
«1. Corresponen a les secretaries generals de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma i als òrgans equivalents dels ens del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, respecte dels vehicles la gestió dels quals els correspon, les competències següents:
a) Organitzar i gestionar, amb l’habilitació pressupostària adient, els vehicles que tenguin adscrits, sens perjudici de les funcions d’ordenació de la conselleria competent en matèria de patrimoni.
b) Verificar l’adequació dels vehicles als diferents serveis, tenint en compte les necessitats i categories dels vehicles.
c) Autoritzar l’estacionament dels vehicles del parc mòbil descentralitzat en garatges aliens als que l’Administració autonòmica determini.
d) Assignar els conductors i/o usuaris dels vehicles del parc mòbil descentralitzat per a la prestació del servei.
e) Les que li corresponguin d’acord amb la legislació vigent, o que li siguin atribuïdes o delegades.
2. Els secretaris generals i els òrgans equivalents dels ens del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears són els responsables que la destinació dels vehicles del parc mòbil descentralitzat i, si escau, dels vehicles de la classe B del parc mòbil centralitzat, vagi adreçada exclusivament a la cobertura de les necessitats que els són pròpies. »
3. La Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia és competent per dirigir, coordinar, planificar i intervenir en matèria d’emergències, la qual cosa suposa haver de disposar d’uns recursos humans i materials especialitzats per atendre aquestes competències. En concret, entre d’altres mitjans materials, disposa d’una sèrie de vehicles (fins a un total de vint-i-dos que es descriuen en l’annex adjunt) que utilitzen la Unitat Operativa de l’112 i els tècnics d’emergències amb unes característiques i unes funcions específiques, cosa que recomana que sigui la direcció general competent qui es faci responsable, en primer terme, de l’organització i gestió d’aquests vehicles.
Tot això, sens perjudici que la Direcció General esmentada informi trimestralment la Secretaria General sobre l’ús i la destinació d’aquests vehicles a la cobertura de les necessitats que els són pròpies i subministri, amb el vistiplau del director general d’Interior, Emergències i Justícia, les dades a què fa referència la lletra c de l’article 7 del Decret 4/2013, de 25 de gener, del parc mòbil de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears necessàries per redactar la memòria anual.
Fonaments de dret
1. L’article 31.11 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, en la redacció de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, disposa que correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el desenvolupament legislatiu i l’execució en matèria de protecció civil i emergències.
2. L’article 13 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
3. Els articles 25 i 42 d de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. El Decret 4/2013, de 25 de gener, del parc mòbil de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Delegar en el director general d’Interior, Emergències i Justícia, respecte dels vehicles que figuren en l’annex d’aquesta Resolució, les funcions, que d’acord amb l’article 8.1 del Decret 4/2013 corresponen al secretari general de la Conselleria d’Administracions Públiques, següents:
a) Organitzar i gestionar, amb l’habilitació pressupostària adient, els vehicles que tenguin adscrits, sens perjudici de les funcions d’ordenació de la conselleria competent en matèria de patrimoni.
b) Verificar l’adequació dels vehicles als diferents serveis, tenint en compte les necessitats i categories dels vehicles.
c) Autoritzar l’estacionament dels vehicles del parc mòbil descentralitzat en garatges aliens als que l’Administració autonòmica determini.
d) Assignar els conductors i/o usuaris dels vehicles del parc mòbil descentralitzat per prestar els serveis.
2. La Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia ha d’informar trimestralment la Secretaria General sobre l’ús i destinació d’aquests vehicles a cobrir les necessitats que els són pròpies, i ha de subministrar, amb el vistiplau del director general d’Interior, Emergències i Justícia, les dades a què fa referència la lletra c de l’article 7 del Decret 4/2013, de 25 de gener, del parc mòbil de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears necessàries per redactar la memòria anual.
3. Qualsevol alteració en les dades d’aquests vehicles s’haurà de comunicar a la Secretaria General per actuar de conformitat amb el Decret 4/2013, de 25 de gener, del parc mòbil de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. Disposar que la delegació a què fa referència aquesta Resolució s’entén sens perjudici de les potestats de revocació i avocació que corresponen al secretari general de la Conselleria d’Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears.
5. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Marratxí, 2 de maig de 2013
El secretari general
Óscar J. Lladó Arrieta
Annex
| Nissan Terrano curt |
5321 DG |
| Nissan Terrano curt |
5253 DGL |
| Nissan Terrano curt |
5228 DGL |
| Nissan Terrano curt |
5297 DGL |
| Mercedes Benz 3341 A |
5292 GHN |
| Nissan Terrano llarg |
0922 CCW |
| Nissan Terrano llarg |
3671 DGS |
| Nissan Terrano llarg |
3720 DGS |
| Nissan Navara |
9140 CGT |
| Renault Traffic |
3218 DJM |
| Nissan Navara |
9833 CGM |
| Nissan Pathfinder |
7774 FZC |
| Nissan Pathfinder |
7734 FZC |
| Nissan Pathfinder |
7724 FZC |
| Nissan Pathfinder |
7708 FZC |
| Peugeot Partner |
4505 DGF |
| Peugeot 307 |
9387 BMN |
| Nissan Terrano |
4575DGF |
| Nissan Pathfinder |
7761 FZC |
| Peugeot Partner |
8146 CDK |
| Nissan Pathfinder |
7705 FZC |
| Nissan Terrano curt |
4191 DGF |