Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 8433
Resolució del secretari general de 25 d’abril de 2013 de delegació de competències en el director general d’Interior, Emergències i Justícia de la Conselleria d’Administracions Públiques en matèria de gestió de vehicles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L’article 2.7.b del Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears disposa que la Conselleria d’Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia, és l’òrgan superior de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que té atribuïdes les competències en matèria d’emergències i protecció civil.

2. L’article 8 del Decret 4/2013, de 25 de gener, del parc mòbil de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix

«1. Corresponen a les secretaries generals de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma i als òrgans equivalents dels ens del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, respecte dels vehicles la gestió dels quals els correspon, les competències següents:

a) Organitzar i gestionar, amb l’habilitació pressupostària adient, els vehicles que tenguin adscrits, sens perjudici de les funcions d’ordenació de la conselleria competent en matèria de patrimoni.

b) Verificar l’adequació dels vehicles als diferents serveis, tenint en compte les necessitats i categories dels vehicles.

c) Autoritzar l’estacionament dels vehicles del parc mòbil descentralitzat en garatges aliens als que l’Administració autonòmica determini.

d) Assignar els conductors i/o usuaris dels vehicles del parc mòbil descentralitzat per a la prestació del servei.

e) Les que li corresponguin d’acord amb la legislació vigent, o que li siguin atribuïdes o delegades.

2. Els secretaris generals i els òrgans equivalents dels ens del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears són els responsables que la destinació dels vehicles del parc mòbil descentralitzat i, si escau, dels vehicles de la classe B del parc mòbil centralitzat, vagi adreçada exclusivament a la cobertura de les necessitats que els són pròpies. »

3. La Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia és competent per dirigir, coordinar, planificar i intervenir en matèria d’emergències, la qual cosa suposa haver de disposar d’uns recursos humans i materials especialitzats per atendre aquestes competències. En concret, entre d’altres mitjans materials, disposa d’una sèrie de vehicles (fins a un total de vint-i-dos que es descriuen en l’annex adjunt) que utilitzen la Unitat Operativa de l’112 i els tècnics d’emergències amb unes característiques i unes funcions específiques, cosa que recomana que sigui la direcció general competent qui es faci responsable, en primer terme, de l’organització i gestió d’aquests vehicles.

Tot això, sens perjudici que la Direcció General esmentada informi trimestralment la Secretaria General sobre l’ús i la destinació d’aquests vehicles a la cobertura de les necessitats que els són pròpies i subministri, amb el vistiplau del director general d’Interior, Emergències i Justícia, les dades a què fa referència la lletra c de l’article 7 del Decret 4/2013, de 25 de gener, del parc mòbil de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears necessàries per redactar la memòria anual.

Fonaments de dret

1. L’article 31.11 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, en la redacció de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, disposa que correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el desenvolupament legislatiu i l’execució en matèria de protecció civil i emergències.

2. L’article 13 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3. Els articles 25 i 42 d de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 5. El Decret 4/2013, de 25 de gener, del parc mòbil de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 Per tot això, dict la següent

 Resolució

1. Delegar en el director general d’Interior, Emergències i Justícia, respecte dels vehicles que figuren en l’annex d’aquesta Resolució, les funcions, que d’acord amb l’article 8.1 del Decret 4/2013 corresponen al secretari general de la Conselleria d’Administracions Públiques, següents: 

a) Organitzar i gestionar, amb l’habilitació pressupostària adient, els vehicles que tenguin adscrits, sens perjudici de les funcions d’ordenació de la conselleria competent en matèria de patrimoni.

b) Verificar l’adequació dels vehicles als diferents serveis, tenint en compte les necessitats i categories dels vehicles.

c) Autoritzar l’estacionament dels vehicles del parc mòbil descentralitzat en garatges aliens als que l’Administració autonòmica determini.

d) Assignar els conductors i/o usuaris dels vehicles del parc mòbil descentralitzat per prestar els serveis.

2. La Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia ha d’informar trimestralment la Secretaria General sobre l’ús i destinació d’aquests vehicles a cobrir les necessitats que els són pròpies, i ha de subministrar, amb el vistiplau del director general d’Interior, Emergències i Justícia, les dades a què fa referència la lletra c de l’article 7 del Decret 4/2013, de 25 de gener, del parc mòbil de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears necessàries per redactar la memòria anual.

3. Qualsevol alteració en les dades d’aquests vehicles s’haurà de comunicar a la Secretaria General per actuar de conformitat amb el Decret 4/2013, de 25 de gener, del parc mòbil de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Disposar que la delegació a què fa referència aquesta Resolució s’entén sens perjudici de les potestats de revocació i avocació que corresponen al secretari general de la Conselleria d’Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears.

5. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Marratxí, 2 de maig de 2013

 

 El secretari general

Óscar J. Lladó Arrieta

  Annex

Nissan Terrano curt

5321 DG

Nissan Terrano curt

5253 DGL

Nissan Terrano curt

5228 DGL

Nissan Terrano curt

5297 DGL

Mercedes Benz 3341 A

 5292 GHN

Nissan Terrano llarg

 0922 CCW

Nissan Terrano llarg

 3671 DGS

Nissan Terrano llarg

 3720 DGS

Nissan Navara

 9140 CGT

Renault Traffic

 3218 DJM

Nissan Navara

 9833 CGM

Nissan Pathfinder

 7774 FZC

Nissan Pathfinder

 7734 FZC

Nissan Pathfinder

 7724 FZC

Nissan Pathfinder

 7708 FZC

Peugeot Partner

 4505 DGF

Peugeot 307

 9387 BMN

Nissan Terrano

 4575DGF

Nissan Pathfinder

 7761 FZC

Peugeot Partner

 8146 CDK

Nissan Pathfinder

 7705 FZC

Nissan Terrano curt

 4191 DGF