Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT

Núm. 8335
Bases creación Bolsín selección Policías Locales Interinos

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Maria de la Salut, de data 2 de maig de 2013, a continuación, es publiquen les Bases Específiques per la creació d’un Borsí de Llocs de Feina de Policies Locals Interins a la Plantilla de l’Ajuntament de Maria de la Salut:

BASES ESPECÍFIQUES DE CONCURS PER LA CREACIÓ D’UN BORSÍ DE LLOCS DE FEINA DE POLICIES LOCALS INTERINS A LA PLANTILLA DE L’AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT.

PRIMERA. OBJECTE

L’objecte d’aquesta convocatòria és la creació d’un borsí per cobrir places de Policia Local i Policia Turístic de l’Ajuntament de Maria de la Salut, pel procediment de concurs.

Les places s’inclouen en la plantilla com a policia local i policia turístic, personal funcionari de caràcter interí.

Aquesta convocatòria tindrà validesa fins a la publicació d’una nova. Els nomenaments resultants tindran validesa màxima de 2 anys.

SEGONA. NORMATIVA APLICABLE

S’aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 6/2005, de 3 de juny, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i el Decret 67/2007, de 7 de juny de 2007, del Reglament Marc de Mesures Urgents de les Policies Locals de les Illes Balears.

Supletòriament, hi serà aplicable la normativa de règim local, funció pública i de Forces i Cossos de Seguretat vigent.

TERCERA. CARACTERÍSTIQUES DE LES PLAÇES

Funcionaris interins

Escala: Administració especial

Subescala: serveis especials

Classe: policia local

Denominació: policia local

Grup: C1

QUARTA. REQUISITS

Els aspirants han de complir els requisits següents:

a) Ésser espanyol o tenir la nacionalitat d’algun dels Estats membres de la Unió Europea o d’algun dels països que hagin subscrit un tractat Internacional en els termes establerts en la disposició addicional única de la Llei 17/1993, de 23 de desembre, sobre l’accés a determinats sectors de la funció pública dels nacionals dels demés estats membres de la Unió Europea.

B) Haver complert divuit anys d’edat i no excedir de trenta-tres anys. Es compensaran en cas d’excés i a aquests únics efectes els serveis prestats com a policia local o com a auxiliar de policia local, en qualsevol dels cossos i forces de seguretat públiques, compensant-se en cas d’excés i a aquests efectes els serveis prestats anteriorment a la Policia Local.

C) Estar en possessió de Títol de Batxiller Superior, Batxillerat Unificat Polivalent, títol de Batxiller –LOGSE-, Formació Professional de segon grau, o equivalent a qualsevol dels anteriors, o tenir aprovades les proves d’accés a la Universitat per a majors de vint-i-cinc anys.

D) Estar en possessió del curs d’aptitud de Policia Local, expedit o convalidat per l’Escola Balear de l’Administració Pública en plena validesa.

E) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

F) Estar en possessió dels permisos de conducció de la classe A, B i BTP.

G) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic, descrits a l’annex II del Decret 70/89 de 6 de juliol.

H) No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

I) Comprometre’s a portar armes i, si s’escau, arribar a utilitzar-les, i prestar-ne declaració jurada.

J) Acreditar el coneixement de la llengua catalana mitjançant l’aportació del certificat de nivell B, de coneixements mitjans de català, de la Junta Avaluadora de Català, de l’Escola Balear d’Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent. En cas que no es pugui acreditar, els aspirants podran realitzar prova equivalent per determinar els coneixements exigits.

Tots els aspirants han d’estar en possessió dels requisits el dia en que finalitzi el termini de presentació d’instàncies de la convocatòria corresponent.

CINQUENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció és el concurs.

SISENA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds s’han de presentar a l’Ajuntament de Maria de la Salut, en les formes permeses per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de 10 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte d’aquestes bases al B.O.I.B.

Per ser admesos, al moment de la presentació d’instàncies hauran de documentar que compleixen tots els requisits indicats a la base quarta. Així mateix, han d’aportar els documents acreditatius dels mèrits que al·leguin. De tota la documentació s’hauran d’aportar fotocòpies acarades. No serà aceptada ni tinguda en compta al procediment, tota documentació presentada fora del termini establert.

SETENA. ADMISSIÓ D’ASPIRANTS

Acabat el termini de presentació d’instàncies, la Batlia aprovarà la llista d’admesos que es publicarà al tauler d’anuncis municipal. La llista d’exclosos es publicarà de igual forma i es concedirà un termini de 2 dies per rectificar errades.

Això no obstant, els errors materials o de fet poden esmenar-se en qualsevol moment.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s’entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.

VUITENA. COMISSIÓ DE VALORACIÓ.

La Comissió de Valoració està constituït pels membres següents:

President: El Cap de la Policia Local de Maria de la Salut. Suplent el Cap de la Policia Local de Sineu.

Vocals: Titular i Suplent designat per la Conselleria d’Interior de la CAIB, en

representació de l’I.S.P.I.B.

Titular i Suplent designat per la Conselleria d’Interior de la CAIB, en

representació de l’E.B.A.P.

Un funcionari de carrera de l’Ajuntament de Maria de la Salut designat pel Batle. Suplent: Funcionari de carrera de l’Ajuntament de Sineu.

Secretari: El de la Corporació. Supletòriament, qualsevol vocal del tribunal designat per la majoria dels seus membres.

El secretari tindrà veu, sense vot. En cas de que la funció sigui exercida supletòriament per vocal del tribunal que no sigui el secretari de la corporació, aquest únicament tindrà vot com a vocal. La mateixa Comissió està facultada per resoldre les qüestions que puguin sorgir durant la selecció i per adoptar els acords necessaris per a l’ordre i per a tot el que no preveuen aquestes bases.

Així mateix queda facultada per incorporar en qualitat d’assessors, al personal que estimi necessari.

NOVENA. CONCURS.

Serà d’aplicació per determinar la puntuació dels aspirants, l’Annex I del Decret 67/2007, de 7 de juny de 2007, del Reglament Marc de Mesures Urgents de les Policies Locals de les Illes Balears.

Pel que fa el punt 8è. del citat annex, corresponent als mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació relacionats amb l’exercici de les funcions policials, es determinen els seguents:

- Per haver estat contractat interinament com a policia turístic a qualsevol Ajuntament amb cos de policia dels que pertànyen al Consell de Coordinació de Seguretat del Pla de Mallorca:    1 punt per mes treballat, fins un màxim de 6 punts. Aquest mèrit s’haurà de documentar mitjançant certificat de secretaria.

DÈCIMA. TANCAMENT DE LA BORSA I NOMENAMENTS.

Una vegada feta la valoració, es publicarà al tauló d’anuncis la relació dels aspirants i la seva puntuació, donant-se un termini de dos dies per efectuar reclamacions.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s’entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.

Els errors de fet podran esmenarse en qualsevol moment, d’ofici o a petició

de l’interessat.

Quan es produeixin places vacants, l’aspirant de major puntuació serà seleccionat de forma correlativa per anar ocupant les places, i s’elevarà l’expedient a l’Alcaldia a fi i efecte del seu nomenament com a Policia Local o Policia Turístic interins.

Aquesta correlació es romprà en tot cas, per facilitar que els aspirants de major puntuació de la borsa tinguin preferència pel seu nomenament com policies locals interins, sense temps determinat, en cas de que es produeixi alguna vacant d’aquest tipus.

Els que sent citats per fer efectiu el nomenament i no es presentin o renunciessin a la mateixa, perdran el seus drets essent exclosos de la llista, excepció feta de casos de força major degudament justificats i apreciats.

La resta d’aspirants quedaran a la borsa amb opció d’ocupar places vacants que es puguin produir, seguint el mateix procediment.

 

Maria de la Salut, 3 de maig de 2013.

El Batle-President
Antoni Mulet Campins