Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

SINDICATURA DE COMPTES

Núm. 7948
Acord del Consell de la Sindicatura, pel qual s'aprova la convocatòria per a la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de cap d'àrea d'auditoria de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 28.2 de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears disposa que el personal al servei de la Sindicatura es regeix pel que disposen aquesta Llei i el Reglament de règim interior; en allò que no s’hi preveu, li és aplicable el règim establert amb caràcter general per al personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

L’article 75.1 de la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que els llocs de treball adscrits a personal funcionari s’han de proveir ordinàriament pels sistemes de concurs o de lliure designació, mitjançant convocatòria pública.

D’altra banda, l’article 79 de la Llei 3/2007 preveu les categories de llocs que s’han de proveir pel sistema de lliure designació, pel fet que impliquen una elevada responsabilitat o requereixen una confiança personal per exercir-ne les funcions i tenen establert expressament aquest sistema en la relació de llocs de treball.

L’article 29 de la Llei 4/2004 disposa que l’SCIB s’estructura en àrees funcionals al capdavant de les quals hi ha un cap d’àrea. Els llocs de cap d’àrea s’han de proveir entre funcionaris públics que pertanyin a cossos o escales de característiques adequades, d’acord amb el que estableixi la relació de llocs de treball.

La Relació de llocs de treball de l’SCIB, modificada per l’Acord del Consell de la Sindicatura de 30 d’octubre de 2008 (BOIB núm. 161, de 15 de novembre de 2008) preveu la cobertura dels llocs de treball de cap d’àrea d’auditoria mitjançant el sistema de lliure designació entre funcionaris de qualsevol administració pública.

El Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març, dedica el capítol III a regular el procediment a seguir per al proveïment de llocs de treball pel sistema de lliure designació.

Cal esmentar la disposició addicional dotzena de la Llei 3/2007, introduïda per la Llei 9/2012, de 19 de juliol, de modificació de la Llei de funció pública, en virtut de la qual el coneixement de la llengua catalana no és, de manera general, un requisit per accedir a la condició d’empleat públic de les administracions territorials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ni per ocupar-hi llocs de treball.

Atesa la normativa legal esmentada, i amb la finalitat de cobrir un lloc de treball, constitueix l’objecte d’aquest Acord l’aprovació de la convocatòria per al proveïment, per personal funcionari, d’un lloc de treball de cap d’àrea d’auditoria de la Sindicatura de Comptes, vacant i dotat pressupostàriament.

En virtut de tot això, i d’acord amb la competència que li atribueix l’article 16.k de la Llei 4/2004, el Consell de la Sindicatura

ACORDA

Primer. Aprovar la convocatòria per a la provisió, mitjançant el sistema de lliure designació, d’un lloc de treball de cap d’àrea d’auditoria de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, les característiques i els requisits del qual s’assenyalen a l’annex I.

Segon. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annex I, així com el model de sol·licitud que consta a l’annex II .

Tercer. Ordenar que aquest Acord es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 25 d’abril de 2013

Síndic major
Pere Antoni Mas Cladera

 

ANNEX  I
BASES

 

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és el proveïment, per personal funcionari, del lloc de treball de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, vacant i dotat pressupostàriament, que s'assenyala:

1 CAP D’ÀREA D’AUDITORIA. Grup: A1. Complement de destinació: 30. Complement específic: 26.235,24 euros. Administració de procedència: totes les administracions. Cos de procedència: tots els cossos o escales del grup A1. Observacions: rendiment i dificultat tècnica, incompatibilitat, horari i dedicació especial, i disponibilitat i desplaçament. Funcions: segons les directrius del síndic corresponent: - Planificar cada fiscalització i elaborar el programa de treball. – Dirigir, coordinar i supervisar els treballs a desenvolupar pel personal de l’àrea. – Durant el procés de fiscalització, relacionar-se amb els responsables tècnics de l’entitat fiscalitzada, així com informar el síndic de qualsevol incidència que es produeixi en el desenvolupament de la fiscalització i traslladar-li les consultes o propostes necessàries per tal d’obtenir la informació pertinent tant de l’entitat fiscalitzada, com d’altres àrees o òrgans de la Sindicatura de Comptes. – Redactar els avantprojectes d’informe amb els resultats de les fiscalitzacions. – Dur a terme les verificacions que consideri oportunes.

Requisits: acreditar experiència com a funcionari en alguna de les àrees següents: fiscalització interna o externa, intervenció, tresoreria, contractació administrativa, gestió pressupostària o tributària, o com a docent universitari en àrees de dret o economia.

SEGONA. FORMA DE PROVEÏMENT

1. El proveïment del lloc de treball objecte d’aquesta convocatòria es du a terme pel sistema de lliure designació. La convocatòria s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Poden participar en aquesta convocatòria els funcionaris de totes les administracions,  qualsevol que sigui la seva situació administrativa, llevat de la suspensió ferma, sempre que compleixin el requisits que disposa la Relació de llocs de treball, descrits en la base primera.

TERCERA. DISCAPACITATS

1. Els funcionaris amb alguna discapacitat reconeguda davant l’Administració, poden instar en la sol·licitud l'adaptació del lloc de treball que no suposi una modificació substancial del context de l'organització.

2. L’SCIB ha de demanar a la persona interessada la informació que consideri necessària, com també el dictamen dels òrgans tècnics de l’Administració, sobre la procedència de l'adaptació i sobre la compatibilitat d’aquesta amb les tasques i funcions del lloc de treball.

3. En la resolució que posa fi al proveïment del lloc de feina, s’ha de resoldre, així mateix, sobre l'adaptació sol·licitada del lloc, si és el cas.

QUARTA. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

1. Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de formular en el model oficial  que s’adjunta a l’annex II.

 2. El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds i la resta de documentació s’han de presentar en el Registre General de la Sindicatura de Comptes (c/ Sant Feliu, 8A – 07012 Palma, de dilluns a divendres de 9 a 14 hores) i dirigides al síndic major. També es poden presentar en qualsevol de les formes que preveu l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. 

No s’admetran i s'arxivaran aquelles sol·licituds registrades fora del termini establert.

3. A la sol·licitud s'ha d’adjuntar una còpia del document nacional d’identitat, i la documentació i els certificats acreditatius del compliment dels requisits exigits a la convocatòria per a l’exercici del lloc de feina.

Així mateix, s’ha d’adjuntar un curriculum vitae on constin les titulacions acadèmiques, l’antiguitat, els llocs de treball ocupats, els estudis i els cursos realitzats i qualsevol mèrit que s’estimi oportú posar de manifest.

Les fotocòpies que s'hi adjuntin han d'estar compulsades

4. La data de referència per al compliment dels requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats serà el dia que finalitza el termini de presentació de sol·licituds.

CINQUENA. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

1. El termini per resoldre la convocatòria és d'un mes a comptar des de l’endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. El síndic major  pot ampliar aquest termini fins a un  mes més.

2. D’acord amb l’article 24.e de la Llei 4/2004, correspon al síndic major la resolució d’aquesta convocatòria així com la corresponent adjudicació del lloc de treball.

3. La resolució del síndic major d’adjudicació del lloc de treball objecte d’aquesta convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

SISENA. PRESA DE POSSESSIÓ

1. El termini per prendre possessió de la nova destinació obtinguda és de tres dies hàbils si la destinació radica a la mateixa localitat a la qual ja estava destinat, o d'un mes, si la nova destinació radica en localitat distinta.

En els casos que la persona adjudicatària ho demani i, a més a més, ho justifiqui degudament, el síndic major li pot concedir una pròrroga del termini, tal com exposa l'apartat 3 d'aquesta base.

2. El termini de presa de possessió començarà a comptar l’endemà del cessament, el qual s'ha d'efectuar dins els tres dies hàbils següents a la publicació de l’adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. El síndic major pot, excepcionalment, prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari a la nova destinació si implica canvi de localitat i s’al·leguen i acrediten raons justificatives de la pròrroga sol·licitada

4. El còmput dels terminis possessoris, en tot cas, s'inicia quan finalitzen els permisos o llicències que s’hagin pogut concedir a la persona interessada, tret que, per causes justificades, l'òrgan competent acordi suspendre’n el gaudi.

SETENA. NORMA FINAL

D’acord amb el que estableix la disposició addicional primera de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, aquesta convocatòria i els actes administratius que se’n derivin, poden ser impugnats en els casos i en la forma establerta per aquesta Llei i el Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes i, supletòriament, són aplicables les disposicions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i també les de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

ANNEX II
MODEL DE SOL·LICITUD
CONVOCATÒRIA PROVISIÓ LLOC DE TREBALL DE CAP D’ÀREA D’AUDITORIA

1. DADES PERSONALS

Primer llinatge:

Segon llinatge:

Nom:

DNI:                                                   Data naixement:

Adreça:

Localitat:                                             Província:                    

Telèfon:

 

2. DADES PROFESSIONALS :

Cos o escala a què pertany:

Administració:

Centre directiu:

Lloc de treball:

Nivell:                   Grau consolidat:

Telèfon:

                       

3. DISCAPACITATS

Si sol·licita adaptació de mitjans, tipus d’adaptació:

SOL·LICIT: prendre part a la convocatòria de proveïment, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de cap d’àrea d’auditoria, i declar que complesc tots els requisits exigits en la convocatòria i que accept les seves bases, aprovades pel Consell de l’SCIB en data 25 d’abril de 2013.

 

                                                         ,           de                                   de 2013

 

HBLE. SR. SÍNDIC MAJOR DE LA SINDICATURA DE COMPTES DE LES ILLES BALEARS.