Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 7910
Disciplina. DO-2010/135. Notificació Decret núm. 4654 de 15/03/2013 de requeriment llicència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a SALVADOR MIGUEL MIRO DURAN i ANTONIA FERNANDEZ ALCOVER, exp.núm. DO-2010/135, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a SALVADOR MIGUEL MIRO DURAN rep. Antonia Fernandez Alcover, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que, per decret del president del Consell de Gerència d’Urbanisme núm. 4654, de 15/03/2013, s'ha disposat el següent:         

Atès l’informe emès pel TAG del servei el 12 de febrer de 2013 que diu:

“1r. ESTIMAR el recurs presentat el 12.12.2012 per la Sra. Antonia Fernández Alcover contra l’acord del CGU de 09.10.2012 pel qual s’ordena la demolició de les obres realitzades sense la preceptiva llicència municipal al c. Álvaro de Bazán, 3, bloc 2, 5è 3a K, RC 07900509182, consistents en: “S’ha cobert la terrassa amb planxes de metacrilat tipus sandvitx o similar amb una superficie d’uns 65 m2 aproximadament.”

EN CONSIDERAR QUE:

a) La interessada planteja la caducitat de l’expedient de demolició.

b) El termini de caducitat és d’un any, d’acord amb l’art. 50.3 de la Llei autonòmica 3/2003 sobre règim jurídic de l’Administració de la CAIB, tal i com ho ha establert el TSJIB a les sentències 7568/08 de 16.12.2008, i 216/2009 de 19.03.2009 de la Sala Contenciosa, a la que literalment diu:

La Sala considera que el plazo de caducidad del expediente de disciplina urbanística encaja de lleno en el párrafo previsto en el apartado 3 a) del artículo 50 de la ley 3/2003, porque ese apartado (...) contempla el plazo de caducidad para dos tipos distintos de expedientes, los sancionadores, naturaleza que ciertamente no tiene el expediente de restauración de legalidad, y los disciplinarios, en donde los expedientes de restauración de legalidad urbanística encuentaran total y pleno encaje, porque son expedientes tramitados en materia de disciplina urbanística, y buscan y pretenden la adecuación de la realidad a la legalidad urbanística (...)

(...) En consecuencia, y a tenor de lo expuesto, al no haberse superado el plazo de un año desde el inicio del expediente de restauración de legalidad hasta la notificación de la resolución que acuerda la demolición/retirada de las obras realizadas sin licencia, debe desestimarse la apelación y confirmar la sentencia que apreció el plazo de un año de caducidad en ese tipo de expedientes administrativos.”

Aquest termini es pot veure interromput per les causes que preveu la Llei 30/1992 als articles 42.5 i 44.2 (STSJ Illes Balears núm. 216/2009, citada).

Així, vist que aquest procediment es va iniciar el 09.09.2011 (decret 16.577), i que es va dictar resolució definitiva el 09.10.2012, quan ja havia transcorregut el termini d’un any, cal estimar la caducitat al·legada.

El fet que es declari la caducitat no implica que no es pugui reiniciar l’expedient mentre no s’hagi produït la prescripció de la infracció urbanística , com en aquest cas. Per tant, cal;

2n. CADUCAR el present expedient DO 2010/135, i ARXIVAR les actuacions dutes a terme, vists els motius exposats anteriorment.

3r. REINICIAR un nou procediment per les obres que consten a l’informe del zelador municipal de 26.07.2010, fetes sense la preceptiva llicència municipal, al Sr. Salvador Miguel Miró Durán i la Sra. Antonia Fernandez Alcover.

Atesos els articles 31,34, 44, 92, 116 i 117 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, art. 23 del Decret 14/94 pel qual s’aprova el Reglament a seguir per l’Administració de la CAIB en l’exercici de la potestad sancionadora en relació amb l’article 17 de la Llei 16/2000, de 27 de desembre, de mesures tributàries, administratives i de funció pública, els articles 4.1.h, 4.2.e i 4.2.l del Reglament de la Gerència d’Urbanisme de l’Ajuntament de Palma, d'acord amb els articles 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i atesos el decret de batlia núm. 11918, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, de data 13 de juny de 2011, i el decret de batlia núm. 5309, d’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, de data 26 de març de 2012, i altra normativa aplicable, la TAG que subscriu, considera  que el president del Consell de la Gerència  i tinent batle d’Urbanisme i Habitatge pot dictar el següent:

 

D E C R E T

1r. DECLARAR LA CADUCITAT DE L'EXPEDIENT D’INFRACCIÓ URBANÍSTICA núm. DO-2010/135, incoat per aquest Servei al Sr. Salvador Miguel Miró Durán i la Sra. Antonia Fernandez Alcocer per la realització d’obres sense la preceptiva llicència municipal al c. Álvaro de Bazán, 3, bloc 2, 5è 3a K, RC 07900509182, vists els motius exposats a l’informe de la TAG del servei de l’11.02.2013 transcrit a la part expositiva d’aquest acord.

2n. ARXIVAR les actuacions duites a terme dins el procediment caducat.

3r. REINICIAR un nou expedient ja que no ha prescrit el motiu de la infracció urbanística.

4t. REQUERIR al Sr. Salvador Miguel Miró Durán i la Sra. Antonia Fernandez Alcocer,perquè en un termini de DOS MESOS a partir de l'endemà de la notificació d'aquest acord SOL×LICITIN LLICÈNCIA municipal per a les obres fetes sense llicència, en compliment del que exigeixen els articles 2, 26 i 65 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i 255 de les  Normes urbanístiques vigents, així com el que preveu l'article 4.2.l del Reglament de la Gerència d'Urbanisme.

Obres efectuades c. Álvaro de Bazán, 3, bloc 2, 5è 3a K, RC 07900509182, consistents en : “S’ha cobert la terrassa amb planxes de metacrilat tipus sandvitx o similar amb una superficie d’uns 65 m2 aproximadament.”, així com qualsevol altre tipus d'obra que hagi fet a l'emplaçament citat sense la preceptiva llicència municipal, advertint-lo que si no sol×licita la llicència municipal s'ordenarà la demolició/restitució de les obres citades.

Si una vegada transcorregut el termini de dos mesos la persona interessada no ha sol×licitat la llicència municipal d'obres, el Consell de Gerència d'Urbanisme, després de la proposta formulada per l'instructor de l'expedient, acordarà la demolició o restitució a l'estat físic i jurídic anterior de les obres fetes a càrrec de la persona interessada i impedirà definitivament els usos a què podria donar dret. Es procedirà de la mateixa manera si la llicència és denegada perquè l'atorgament és contrari a les prescripcions del Pla o de les Normes urbanístiques.

La sol·licitud de la llicència, donarà lloc a la suspensió automàtica del procediment de demolició o reconstrucció en virtut del que es disposa a l’article 42 de la Llei 30/92 del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú pel temps que duri la resolució de l’atorgament/denegació de la llicència.

5è. DESIGNAR com a instructor i com a secretari de l'expedient que s'instrueix per la infracció urbanística comesa, al cap del servei i al cap del negociat, respectivament.

6è. ADVERTIR els promotors, els propietaris, els constructors i els directors tècnics de les obres esmentades que, segon disposa l'article 72 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la CAIB,"independentment de la resolució de demolició o de reconstrucció, les infraccions urbanístiques comeses contra el que disposa aquesta Llei donaran lloc a la IMPOSICIÓ DE SANCIONS PECUNIÀRIES. Les multes que puguin correspondre s'adoptaran a proposta de l'instructor per l'òrgan actuant, prèvies les formalitats previstes a la Llei de procediment administratiu i com a continuació a l'expedient de demolició o reconstrucció instruït"; així com que es podrà donar compte als tribunals de justícia, atès l’article 319 i següents del vigent Codi Penal.

7è. NOTIFICAR  la present resolució als interessats.

Contra  el punts 1, 2 i 3  d’aquesta resolució, que exhaureixen la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que les ha dictat, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de rebre la present notificació. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre la present notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

Quant al punt 4, de requeriment de llicència d’obres,  us ho comunic com a acte de tràmit, per al vostre coneixement i als efectes oportuns.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 26 d’abril de 2013

 

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis

P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)

Elvira Salvà Armengod