Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 7836
Disciplina. DO-2011/184. Notificació acord CGU de 19/02/2013 d'ordenar demolició.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a PEDRO CAMPINS CAMPINS, exp.núm. DO-2011/184, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a PEDRO CAMPINS CAMPINS, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que, per acord del Consell de Gerència d’Urbanisme de data 19/02/2013, s'ha disposat el següent:

Atès que, de conformitat amb els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90 de 23 d’octubre de disciplina urbanística de la CAIB, ha transcorregut el termini de deu dies concedit als titulars de les obres o terrenys.

CONSIDERANT el que preveu l'article 4.1.h, 4.2.e i 4.2.l del vigent Reglament de la Gerència d'Urbanisme, l'instructor que subscriu proposa al Consell de Gerència d'Urbanisme que adopti el següent:                                                 

A C O R D

1r. ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre de disciplina urbanística de la CAIB al Sr. Pedro Campins Campins ( propietari), que procedeixi a la RETIRADA/DEMOLICIÓ de les obres efectuades a la ZN Can Teula, parcel.lació, núm. 161, R.C. 03700161, consistents en :”construcció de tres porxos d’alumini al costat nord de la casa, d’uns 50 m2 de superfície total”,   així com qualsevol altre tipus d'obres o instal×lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per a restituir l'habitatge en l'estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística. Atès que les esmentades obres no estan emparades en cap llicència, i vist l’informe emès per la TAG del servei l’1.2.2013 que diu:”  DESESTIMAR les al.legacions presentades el 7 de gener de 2013 per la Sra. Ana Maria Adrover Rigo, actuant en representació delpropietari Sr. Pedro Campins Campins, contra la proposta de retirada/demolició del 06.11.2012

EN CONSIDERAR QUE:

  1. Malgrat les al.legacions que fa la recurrent, s’ha comprovat que a dia d’avui encara no ha presentat cap tipus de documentació per tal de legalitzar les obres citades, i vist que ha transcorregut amb escreix el termini concedit als interessats per legalitzar les obres o retirar-les, cal continuar la tramitació de l’expedient, atès que la  Llei de Disciplina Urbanística és prou clara en quant a l’obligació dels propietaris de l’immoble de legalitzar o demolir les obres (l’objecte de l’expedient de demolició), l’art. 26 LDU diu: L’Administració actuant estarà obligada a exigir dels propietaris la legalització de les obres o actuacions efectuades sense llicència o ordre d’execució, o sense ajustar-se a aquestes i a incoar el corresponent expedient sancionador, i, si pertoca, a ordenar i fer executar l’ordre de demolició quan aquelles no poguessin ser legalitzades. A més, aquesta obligació es deriva dels arts. 7, 8 i 9 del TRLS, s’han de desestimar les al.legacions presentades i continuar la tramitació. “

Vist l’informe dels serveis tècnics municipals del 18.12.2012 que indica:

Les següents condicions s’hauran de considerar d’obligat compliment abans d’iniciar la retirada/demolició i restitució:

1.- Redactar estudi bàsic de seguretat i salut.

2.- Anomenar Coordinador de Seguretat.

3.- En compliment del preceptuat en la “Resolució d’inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” publicat en el BOIB de 15-11-2005, haurà de complir-se el previst a l’article 9 del “Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció - demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” (BOIB 23-11-2002), obtenint la següent documentació:

  • Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats.
  • Avaluació del volum i les característiques dels residus que s’originen.
  • Mesures previstes de separació en origen o reciclatge “in situ” durant la fase d’execució de l’obra.
  • Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.

4.- Haureu de realitzar nomenament de l’empresa constructora de l'Associació de Constructors de les Balears, o bé un compromís, signat per vós i el constructor, i una còpia de l'IAE o del document de qualificació empresarial.

5.- S’haurà de certificar, per tècnic competent, la inexistència d’amiant a qualsevol dels materials que s’hagin de demolir, en cas contrari les obres de demolició es duran a terme per empresa especialitzada i registrada a la Conselleria de Treball. Les obres de demolició s’hauran d’ajustar al Reglament d’higiene i seguretat en el treball, s’executaran d’acord amb l’art. 421 (PGOU de 1985), al RD 1406/1989, de 10 de novembre i a l’Ordre de 07 de desembre de 2001 dels Ministeris de Sanitat, Consum, Ciència i Tecnologia.

EL TERMINI D’EXECUCIÓ SERÀ:                                                                                                                                                        3 MESOS

Indicar que per dur a terme la demolició de les obres denunciades haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona a les condicions de la demolició, sense que sigui preceptiva la sol·licitud d’una llicència municipal d’obres.

2n. APERCEBRE els interessats, de conformitat amb l'article 67 i següents de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, que l'incompliment d'aquesta ordre de demolició, retirada o reconstrucció, podrà donar lloc a  l'EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA per part d'aquest Ajuntament, per la qual cosa es sol·licitarà pressupost a l’empresa adjudicatària per a la realització d’obres per via d’execució subsidiària. Des del moment en el qual es demana la presentació de pressupost, es considerarà iniciada l’EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA i totes les despeses que s’originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites a l’apartat 1r d’aquest acord, correran a càrrec del propietari obligat.

3r. POSAR AQUEST ACORD  EN CONEIXEMENT DEL  DEPARTAMENT FINANCER als efectes de recaptació dels tributs pertinents.

La valoració de les obres realitzades, d’acord als preus del Col·legi Oficial d’Arquitectes Tècnics de Mallorca és de 16.352,05 €

4t. NOTIFICAR el present acord als interessats i  donar compte al Negociat d’Expedients Sancionadors per a iniciar/continuar l’expedient sancionador.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de rebre la present notificació. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre la present notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 23 d’abril de 2013

 

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis

P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)

Elvira Salvà Armengod