Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 7655
Resolució del conseller d’Administracions Públiques per la qual s’autoritza la cessió gratuïta dels vehicles Nissan Terrano, amb matrícula 5277 DGL, i Peugeot, amb matrícula 9224 BCF, a l’Ajuntament de Palma de Mallorca (Exp DGPCOP/SP 147/2013)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Antecedents

 1. La direcció general d’Interior, Emergències i Justícia, de la conselleria d’Administracions públiques, és l’òrgan de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que té atribuïdes les competències en matèria d’emergències i protecció civil.

 2. La Llei de bases de Règim Local atorga als municipis, en els termes de la legislació de l’Estat i de les comunitats autònomes, competències en matèria de protecció civil, prevenció i extinció d’incendis.

 3. La Llei 2/1985, de 21 de gener, de protecció civil, estableix que la protecció civil és un servei públic del qual participen tant les diferents administracions públiques com els ciutadans.

 4. Segons l’article 13 del Decret 44/2003, de 2 de maig, pel qual s’aprova el Reglament de voluntaris de protecció civil, la Conselleria d’Administracions públiques ha d’arbitrar els mitjans necessaris perquè les agrupacions de voluntaris de protecció civil disposin del material específic que garanteixi una intervenció ràpida davant qualsevol situació d’emergència, especialment en el camp del transport.

 5. Recentment, s’ha aprovat la creació de l’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil de Palma mitjançant resolució del conseller d’Administracions públiques de data 13 de desembre de 2012.

 6. El conseller d’Administracions públiques va resoldre, en data 5 de febrer de 2013, iniciar l’expedient de cessió gratuïta dels vehicles Nissan Terrano, amb matrícula 5277 DGL, i el Peugeot 306, amb matrícula 9224 BCF, a l’Ajuntament de Palma de Mallorca per a la seva utilització exclusiva per l’Agrupació de Voluntaris de Protecció civil del municipi.

 Fonaments de dret

 1. Els articles 61 i 62 de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 2. Els articles 124 i 125 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 3. El Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).

 4. El Decret 11/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).

 5. El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny), modificat pel Decret 23/2011, de 5 d'agost (BOIB núm. 119, de 6 d’agost) i el Decret 33/2011, de 4 de novembre (BOIB núm. 166, de 5 de novembre).

 6. El Decret 81/2011, de 22 de juliol, pel qual es nomena la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques de la Conselleria d’Administracions Públiques (BOIB núm. 112, de 23 de juliol).

Proposta de resolució

Propòs al conseller d’Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

1. Autoritzar la cessió gratuïta dels vehicles Nissan Terrano, amb matrícula 5277  DGL, (actiu 100000001536 i expedient SENDE 1155/2013) i el Peugeot 306, amb  matrícula 9224 BCF, ( actiu 100000001628 i expedient SENDE 1156/2013) a l’Ajuntament de Palma de Mallorca per a la seva utilització exclusiva per l’Agrupació de Voluntaris de Protecció civil del municipi.

2. Establir, per a la cessió, les característiques següents:

 a) La cessió gratuïta dels vehicles queda condicionada al seu ús exclusiu pels membres de l’Agrupació de Voluntaris de Protecció civil de Palma, amb la finalitat de col·laborar amb els professionals dels serveis d’emergències en l’atenció de les emergències produïdes en el seu terme municipal o quan siguin requerits en el territori de les altres Administracions de les Illes Balears.

b) L’Ajuntament de Palma es compromet a tractar i tenir cura dels vehicles de la manera adequada per el compliment dels fins pels quals és cedit.

c) L’Ajuntament s’ha d’encarregar de fer el traspàs dels vehicles i de la seva assegurança. Així mateix, s’haurà d’encarregar de totes les despeses de conservació i manteniment, i seran del seu abast les obligacions tant legals com tributàries que resultin de la titularitat del bé.

 d) Per tal que la cessió gratuïta sigui efectiva, s’ha de signar una acta de lliurament i acceptació en el termini màxim de tres mesos a comptar de la data d’aquesta resolució. Si transcorre aquest termini sense que es produeixi l’acceptació de la cessió, aquesta quedarà sense efecte.

e) L’Ajuntament de Palma es compromet a tenir els vehicles en condicions òptimes per a ser utilitzat en casos d’urgència i emergència quan així es sol·liciti des de la conselleria d’Administracions públiques en el marc d’actuació definit a la Llei 2/1998, de 13 de març, d’Ordenació d’Emergències a les Illes Balears, el Decret 44/2003, de 2 de maig, pel qual s’aprova el Reglament de Voluntaris de Protecció Civil, la Llei 3/2006, de 30 de març, de Gestió d’Emergències de les Illes Balears, i la resta de normativa aplicable.

3. Notificar aquesta resolució a les parts interessades.

4. Anotar la cessió gratuïta en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 Interposició de recursos

 Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver estat publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 16 d’abril de 2013

La directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques
Ana María García Serrano

Conforme amb la proposta. En dict resolució.

Marratxí, 17 d’abril de 2013

El conseller d’Administracions Públiques
José Simón Gornés Hachero