Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 7620
Secció de Joventut- acord de la Junta de Govern de 17 d'abril de 2013 d'aprovació de les bases de subvencions per l’establiment d’una Xarxa d’Entitats Col·laboradores dins l’àmbit de la dinamització juvenil i per a la concessió de subvencions a aquestes entitats a l’any 2013
Versió PDF
La Junta de Govern, en sessió de dia 17 d’abril de 2013, va adoptar el següent ACORD:
1r.- Aprovar les adjuntes Bases de subvencions per l’establiment d’una xarxa d’entitats col·laboradores dins l’àmbit de la dinamització juvenil i per a la concessió de subvencions a aquestes entitats a l’any 2013, d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’ordenança reguladora de la concessió de subvencions d’aquest Ajuntament, aprovada a la sessió plenària de dia 28 de juliol de 2005 i publicada al BOIB núm. 140 de dia 22-09-2005, mitjançant un règim de concurrència competitiva, per un import màxim de 60.000,00 € (SEIXANTA MIL EUROS).
2n.- Publicar les esmentades Bases de la convocatòria al BOIB i concedir un termini de presentació de sol·licituds de 30 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la seva publicació.
3r.- La despesa d’aquesta convocatòria de subvencions que suposa la quantitat de 60.000 €, es consignarà amb càrrec a la partida 04.337.00.489.00 del Pressupost de Despeses per a l’any 2014.
Palma, 22 d’abril de 2013.
El cap de departament de Cultura, Esports, Comerç, Treball i Joventut,
p.d. Decret de batlia núm. 22906 d’1 de desembre 2011
(BOIB núm. 187 de 15-12-2011)
Antoni Pol Coll
BASES PER A L’ESTABLIMENT D’UNA XARXA D’ENTITATS COL·LABORADORES DINS L’ÀMBIT DE LA DINAMITZACIÓ JUVENIL I PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS A AQUESTES ENTITATS PER A L’ANY 2013
D’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reglament de la Llei, aprovat per l’RD 887/2006, de 21 de juliol; l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària del 28 de juliol de 2005 i publicada al BOIB núm. 140, de 22 de setembre de 2005, el Text refós de les bases d’execució del pressupost general corresponent a l'exercici de 2013 i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, mitjançant les presents Bases s’establirà una xarxa d’entitats col·laboradores dins l’àmbit de la dinamització juvenil, i es concediran subvencions a les esmentades entitats; aquesta concessió es farà mitjançant un règim de concurrència competitiva.
1. Objecte.
És objecte d’aquestes bases l’establiment d’una xarxa d’entitats i associacions sense ànim de lucre que actuïn dins l’àmbit juvenil a la ciutat de Palma, per a dur a terme projectes i activitats dins la línia de la dinamització, la prevenció i la informació, en un marc ampli d’educació integral de la persona i donant resposta a les necessitats socioculturals dels joves de Palma dins el termini comprès entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2013.
La funció d’aquestes entitats serà, per una banda, planificar, organitzar, gestionar, dur a terme i avaluar programes d’activitats i en especial activitats de vacances, en els qual es puguin compaginar diferents espais i actuacions, i per l’altra, la col·laboració amb l’Ajuntament de Palma en aquelles iniciatives que puguin ser beneficioses per ambdues parts, com puguin ser les següents:
L’establiment d’aquesta xarxa permetrà a les associacions i entitats que en formin part, la distribució de fons públics entre d’altres grups i clubs que estiguin associats i/o federats.
Seran objecte de les subvencions les entitats i associacions què en els seus projectes incloguin els següents objectius:
2. Import i consignació pressupostària.
L’Ajuntament de Palma aportarà una dotació econòmica de 60.000,00 € (seixanta mil euros), a càrrec de la partida 04.337.00.489.00 del Pressupost general de despeses de l’Ajuntament de Palma de 2014.
Aquesta quantitat es distribuirà segons les següents modalitats:
3. Beneficiaris i requisits que s’han d’acreditar.
Poden formar part d’aquesta xarxa i ser beneficiaris d’aquestes subvencions les persones jurídiques de dret privat o públic amb personalitat jurídica, l’activitat de les quals sigui de caràcter cultural o educatiu. Els sol·licitants han d’acreditar la seva naturalesa en una d’aquestes tipologies:
S’ha d’acreditar la solvència econòmica i presentar l’estructura de l’organització i els canals de què disposa per tal d’assegurar la supervisió i el seguiment de les activitats.
Tots aquests requisits s’han d’acreditar amb la documentació pertinent.
No poden ser beneficiaris de subvencions, a més de les que no compleixin els requisits, les persones, les entitats o les agrupacions afectatades per alguna de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003 i a l’article 6 de l’Ordenança general municipal.
4. Presentació de sol·licituds.
El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals, comptats des de l’endemà que aquestes Bases es publiquin al BOIB.
Les persones o entitats interessades que compleixin els requisits poden presentar les sol·licituds, adreçades a l’Ajuntament de Palma, juntament amb la documentació, al Registre General d’Entrada d’aquest Ajuntament [adreces: Pl. de Santa Eulàlia, 9; C. de Son Dameto, s/n (Policia Local); C. de l’Emperadriu Eugènia, 6; Av. Amèrica, 11; Av. de Gabriel Alomar, 18; Av. del Cid, 8 (Son Ferriol); C. de Margaluz, 39 (Sant Agustí); Pere Garau– C. de Pere Llobera, 9]; a les dependències a què es refereix l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o als llocs prevists per l’art. 14 de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament.
5. Projectes i activitats subvencionables.
Les entitats interessades hauran de sol·licitar la inclusió dins la xarxa i presentar els seus projectes per optar a les subvencions. Els projectes que presentin les entitats interessades han de recollir la funció, dins els seus recursos, de donar resposta a les necessitats socioculturals dels joves i dels grups i/o clubs que estiguin federats o associats. Aquesta funció s’ha de dur a terme assumint les tasques de planificació, organització, gestió, execució i avaluació.
Aquestes tasques s’han de realitzar dins les següents modalitats:
A. MANTENIMENT GENERAL DE L’ASSOCIACIÓ/ENTITAT. S’hi poden incloure les despeses de lloguer d’instal·lacions, llum, aigua, telèfon, personal d’administració, material fungible i material inventariable necessari per a una bona gestió de la entitat. També s’hi poden incloure totes les accions dirigides a millorar el funcionament de l’associació i/o entitat i que en permetin la difusió i el coneixement per part de la població en general.
No s’hi poden incloure les despeses de infraestructures i ni reformes.
B. PROJECTES I ACTIVITATS. S’hi poden incloure les iniciatives educatives i de dinamització del lleure que duguin a terme les associacions/entitats que vagin dirigides al col·lectiu de joves associats i també als no associats de Palma. Aquests projectes i/o activitats s’han de desenvolupar dins l’àmbit del lleure, s’han de dirigir a joves i es poden relacionar amb els següents temes:
No s’hi poden incloure programes dirigits a l’alfabetització i/o a les matèries curriculars i acadèmiques, les activitats docents (complementàries o d’ampliació d’estudis) ni els programes dirigits específicament a joves amb necessitats especials o inadaptació social.
A les activitats de vacances, es valorarà que facilitin la integració dels joves amb dificultats socials i/o necessitats especials per la seva discapacitat física, psíquica i/o sensorial. No s’hi poden incloure viatges d’estudis ni peregrinacions o activitats de caire religiós, activitats de partits polítics o sindicats, ni activitats de vacances relacionades amb l’aprenentatge de idiomes o el reforç escolar.
C. GESTIÓ I DISTRIBUCIÓ D’AJUDES AMB FONS PÚBLICS ALS GRUPS ASSOCIATS I FEDERATS PELS PROJECTES I ACTIVITATS.
S’hi poden incloure les iniciatives educatives i de dinamització del lleure que duguin a terme les associacions/entitats que vagin dirigides al col·lectiu de joves associats i també als no associats de Palma. Aquests projectes i/o activitats s’han de desenvolupar dins l’àmbit del lleure, s’han de dirigir a joves i es poden relacionar amb els següents temes:
No s’hi poden incloure programes dirigits a l’alfabetització i/o a les matèries curriculars i acadèmiques, les activitats docents (complementàries o d’ampliació d’estudis) ni els programes dirigits específicament a joves amb necessitats especials o inadaptació social.
A les activitats de vacances, es valorarà que facilitin la integració dels joves amb dificultats socials i/o necessitats especials per la seva discapacitat física, psíquica i/o sensorial. No s’hi poden incloure viatges d’estudis ni peregrinacions o activitats de caire religiós, activitats de partits polítics o sindicats, ni activitats de vacances relacionades amb l’aprenentatge de idiomes o el reforç escolar.
6. Documentació.
Els impresos oficials de la sol·licitud i els diferents annexos necessaris per a poder sol·licitar la subvenció són a disposició de les persones interessades a la Secció de Joventut (c. de l’Almudaina, 7A, 3r pis), al web del Centre d’Informació Jove Palmajove de l’Ajuntament (www.palmajove.es t) i també al web de l’Ajuntament de Palma (www.palma.es).
La sol·licitud s’ha d’acompanyar amb la següent documentació:
(*) Les entitats o associacions poden presentar projectes explicatius per cada una de les modalitats amb els següents continguts com a mínim:
A. Manteniment general de l’associació/entitat.
B. Projectes i activitats.
C. Gestió i distribució d’ajudes amb fons públic als grups associats i/o federats.
Les entitats que optin per aquesta modalitat han de complir els requisits prevists a l’article 8 de l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Palma de 28 de juliol de 2005, que recull les obligacions de les entitats col·laboradores.
Han de presentar:
Si la sol·licitud no compleix els requisits exigits o la documentació aportada és incorrecta o incompleta s’ha de requerir la persona interessada que en el termini de deu dies comptats a partir de l’endemà de la notificació del requeriment, d’acord amb l’art. 71 de la Llei 30/1992, esmeni la falta o afegeixi els documents preceptius. Si no ho fa s’entendrà desistida la seva petició i es notificarà la resolució d’arxiu de l’expedient que dicti l’òrgan instructor del procediment.
7. Prohibicions per ser-ne beneficiari
No poden ser beneficiaris de subvencions les persones, les entitats o les agrupacions afectats per alguna de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003 i a l’article 6 de l’Ordenança general municipal.
No es consideren beneficiàries a l’efecte d’aquesta convocatòria les entitats o associacions amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similars; les comunitats de béns; els col·legis i les associacions professionals i les cooperatives; les federacions i les entitats esportives; els centres docents o d’ensenyament, i les entitats de tipus polític o sindical.
Els projectes que se subvencionin amb aquesta convocatòria queden exclosos de la convocatòria de subvencions per a programes, projectes i activitats en matèria de joventut i de les altres convocatòries de subvencions dels altres departaments de l’Ajuntament de Palma. Els projectes o els programes subvencionats per altres departaments municipals de l’Ajuntament de Palma també queden exclosos d’aquesta convocatòria.
D’acord amb l’article 21 del Reglament de la Llei 38/2003, aprovat per l’RD 887/2006, no poden ser beneficiaris les entitats que no estiguin al corrent del pagament d’obligacions de reintegrament de subvencions en els termes que reglamentàriament es determinin.
8. Regles generals sobre els terminis i les pròrrogues, i obligació de comunicar a l’Ajuntament l’inici de l’activitat.
A la sol·licitud s’ha d’indicar la previsió de l’inici de l’activitat/s subvencionada/es i, si és possible, s’hi han de fixar els terminis de la seva execució.
Amb l’acord d’acceptació per formar part de la Xarxa i de concessió de subvenció, s’haurà de designar un/una o més funcionaris/es municipals responsables del seu seguiment.
Amb quinze dies d’antelació s’haurà de comunicar a la Secció de Joventut la data d’inici i els terminis d’execució de les activitats objecte de la subvenció dins les modalitats B i C. S’han de respectar els terminis d’execució prevists. Els canvis o les demores en aquests terminis s’hauran de comunicar per escrit a l’Ajuntament. Si no es comuniquen o l’Ajuntament no troba adients els canvis formulats, poden suposar un incompliment de les obligacions dels beneficiaris, amb les conseqüències establertes a la base 16 per a aquests casos.
9. Obligacions dels beneficiaris i efectes derivats del seu incompliment.
Són totalment aplicables als beneficiaris les obligacions i els efectes prevists als art. 7, 8 i 19 a 22 de l’Ordenança general municipal reguladora de les subvencions. A més, les entitats es comprometran a:
10. Òrgans competents per a la instrucció i la resolució del procediment.
Són aplicables a la instrucció i la resolució del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva els art. 15 a 17 de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Palma.
L’òrgan instructor són els serveis administratius adscrits a la Secció de Joventut.
D’acord amb la base 40.b) d’execució del pressupost per al any 2013 l’òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Junta de Govern Municipal.
11. Composició de la Comissió Avaluadora.
D’acord amb l’article 15 de l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions, es constituirà la Comissió Avaluadora, que tendrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució. Els membres de la Comissió Avaluadora seran:
La Comissió Avaluadora és l’òrgan encarregat d’estudiar i examinar els projectes i les sol·licituds presentades admeses prèviament pels serveis administratius corresponents de l’òrgan instructor, i ha de formular un informe que ha de servir de base a l’òrgan instructor per a elaborar la corresponent proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la relació de possibles entitats beneficiàries, amb la quantia que correspon a cadascuna, i també la relació d’entitats sol·licitants a les quals s’hauria de denegar la subvenció, amb especificació de la causa que ho motiva.
12. Criteris objectius i de preferència, de caràcter específic, que han de regir la concessió de la subvenció
La Comissió establirà l’import de la subvenció, d’acord amb els límits de consignació pressupostària existents i segons el volum de peticions rebudes, sense que l’import de la subvenció superi el cost total de l’activitat. L’import de la subvenció no podrà superar el 80% de la quantia sol·licitada.
La Comissió Avaluadora ha d’examinar i valorar les sol·licituds i els projectes presentats, tenint en compte els següents criteris de preferència:
- MODALITAT A: Manteniment general de l’associació/entitat. Es destinarà el 20 % del pressupost, que es distribuirà d’acord amb la quantitat de sol·licituds i la valoració realitzada per la Comissió avaluadora.
La combinació d’aquests tres continguts donarà la classificació de accions d’interès 1, 2 i 3, essent les de major interès les de classificació 3.
- MODALITAT B i C: Projectes i activitats. Fins a 60 punts la B i fins a 69 la C.
| CRITERIS FORMALS |
PUNTUACIÓ MÀXIMA: 35 punts |
|||
| Anàlisi de l’entorn en què es realitzarà l’activitat |
Fins a 3 punts |
|||
| Qualitat del projecte de treball i oferta d’activitats |
- nombre de beneficiaris |
10 a 30 |
1 punt |
|
| 31 a 60 |
2 punts |
|||
| Més de 60 |
3 punts |
|||
| - nombre de monitors, voluntaris i personal responsable de les activitats |
2 a 4 |
1 punt |
||
| 5 a 7 |
2 punts |
|||
| Més de 7 |
3 punts |
|||
| - nombre d’activitats i accions que es duran a terme |
1 a 3 |
1 punt |
||
| 4 a 7 |
2 punts |
|||
| Més de 7 |
3 punts |
|||
| - nombre d’hores que es prestarà el servei |
3 - 25 |
1 punt |
||
| 25 - 75 |
3 punts |
|||
| Més de 75 |
5 punts |
|||
| Grau d’adequació de l’activitat a desenvolupar a les finalitats establertes en aquestes Bases |
Fins a 3 punts |
|||
| Activitats o actuacions, projectes, etc. que siguin continuïtat d’altres projectes finançats per l’Ajuntament en exercicis anteriors, si se’n considera positiva la prolongació |
Fins a 3 punts |
|||
| Adequació dels recursos disponibles de l’entitat o grup amb els objectius a aconseguir |
Fins a 2 punts |
|||
| Adequació de les activitats a les característiques del col·lectiu destinatari |
Fins a 3 punts |
|||
| Treball comunitari que l’entitat realitza |
Fins a 3 punts |
|||
| Diversitat en el contingut dels projectes presentats, tenint en compte les següents temàtiques:
promoció de la igualtat de tractament i oportunitats entre dones i homes i de l’eliminació de la discriminació, directa o indirecta, per raó de sexe. |
1 – 2
|
1 punt |
||
| 3 – 5
|
2 punts |
|||
| 6 – 8
|
3 punts |
|||
| 8 - 10 |
4 punts |
|||
Les garanties de compliment per part de l’entitat, a partir de la seva experiència, estructura, organització, equip humà i capacitat de gestió i de funcionament com a entitat. Això es valorarà tenint en compte l’ experiència de l’entitat i/o associació en l’organització i la gestió d’activitats de dinamització sociocultural dels joves en el lleure:
- MODALITAT C: A més dels criteris anteriors, també es valoraran els següents indicadors:
13. Procediment. Termini de resolució i notificació.
L’òrgan instructor, atesos l’expedient i l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional. Aquesta proposta de resolució es publicarà al web de l’Ajuntament de Palma i al tauler d’anuncis de la Secció de Joventut (c. de l’Almudaina, 7 A, de Palma). S’hi ha d’incloure la llista d’entitats, agrupaments i moviments escoltes, centres d’estudis i escoles de formació beneficiaris proposats per a l’atorgament de la subvenció i la quantia d’aquestes, i la llista de les entitats sol·licitants excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Aquesta publicació obre el tràmit d’audiència i es concedeix un termini de deu dies hàbils a partir que es publiqui per a poder examinar l’expedient a la seu de la Secció de Joventut i presentar-hi al·legacions. L’òrgan instructor incorporarà a l’expedient la diligència signada per la persona responsable de la Secció de Joventut o, en cas d’absència, del cap de servei de l’Àrea, en què constin els llocs i les dates en què s’ha produït aquesta publicació. Pel que fa al lloc de presentació d’al·legacions, s’ha de procedir segons la base 4a d’aquesta normativa, de la mateixa manera que es fa amb les sol·licituds.
Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan al procediment no figuren ni es tenen en compte altres fets o al·legacions i proves que les que addueixen les persones interessades. En aquests casos, la proposta de resolució formulada té el caràcter de definitiva. Així mateix, el fet que les persones interessades no al·leguin res en el tràmit d’audiència suposa que hi estan conformes i, igualment, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.
Quan l’import de la subvenció que resulta de l’informe previ de la Comissió Avaluadora, que ha de servir de base a la proposta de resolució, és inferior al 80% de l’import sol·licitat, dins el tràmit d’audiència esmentat anteriorment l’entitat beneficiària pot reformular la sol·licitud i el pressupost inicial per a ajustar-se a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament mitjançant la realització de menys elements (quan tinguin naturalesa essencialment divisible i si no es desvirtua la viabilitat del projecte) o mitjançant elements de la mateixa naturalesa però de menys preu o qualitat, si això és possible. En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i també els criteris establerts.
Si d’acord amb l’anterior paràgraf l’entitat interessada ha modificat la sol·licitud, amb l’informe previ de la persona responsable corresponent que valori si la reformulació respecta l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris establerts, o, si, per contra, cal reduir la quantia de la subvenció, l’instructor formularà la corresponent proposta de resolució definitiva.
Una vegada conclòs el tràmit d’audiència i examinades les al·legacions que presentin les persones interessades s’ha de formular la proposta de resolució definitiva.
La proposta de resolució definitiva es publicarà al web de l’Ajuntament de Palma i al tauler d’anuncis de la Secció de Joventut (c. de l’Almudaina, 7A de Palma) i inclourà, com a mínim, la llista d’entitats beneficiàries proposades per a l’atorgament de la subvenció i la quantitat definitiva d’aquestes, i també la de les entitats excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Només es notificarà, mitjançant fax, d’acord amb el que disposa el penúltim paràgraf d’aquest apartat, la proposta de resolució definitiva a les entitats interessades que hagin formulat al·legacions o presentat un escrit de reformulació.
Una vegada publicada o notificada la proposta, les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor l’acceptació o la renúncia a la proposta de resolució. En tot cas, l’acceptació de la proposta de resolució s’entén produïda si en el termini de deu dies des que es publica o, si s’escau, des que es rep la notificació no s’expressa el contrari.
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos a partir de la publicació de la convocatòria, art. 25.4 de la Llei 38/2003. Si transcorre el termini màxim per a resoldre sense que s’hagi dictat resolució expressa s’entendrà desestimada la petició.
Les resolucions de concessió o denegació de les subvencions, que posin fi a la via administrativa, han de ser motivades i s’han de notificar individualment a les persones interessades, d’acord amb l’art. 59 de la Llei 30/1992.
En relació amb l’art. 59.1 de la Llei 30/1992, a l’efecte de notificacions són vàlides les comunicacions per fax si la persona interessada, o qui la representa, confirma que s’ha rebut i queda constància de la data, la identitat i el contingut de l’acte notificat. Si la persona interessada no disposa de fax s’ha de notificar per correu o mitjançant compareixença.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen dret algun a favor del beneficiari proposat, enfront de l'Administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de concessió, d’acord amb l’art. 24.6 de la Llei 38/2003.
14. Condicions per al pagament. Garanties que s’exigiran als beneficiaris quan es prevegin avançaments sobre la subvenció concedida.
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, que atorga l’Ajuntament de Palma, s’han de pagar íntegrament una vegada que s’hagi acceptada de manera expressa o tàcita la subvenció, amb l’autorització prèvia de la Junta de Govern. Les resolucions de concessió poden especificar condicions concretes per pagar les subvencions.
Les subvencions concedides es pagaran íntegrament, sense que les entitats beneficiàries hagin de presentar cap garantia o aval.
Les subvencions d’aquesta convocatòria son postpagables, per tant, l’ordre per al pagament de les subvencions es donarà després d’haver verificat que s’hagin justificat de forma correcta amb les condicions establertes al punt 16 d’aquestes bases. En el moment d’efectuar el pagament, els beneficiaris hauran d’acreditar que es troben al corrent amb les obligacions tributàries de l’Administració de l’Estat i de la Seguretat Social, així com també d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Palma i de no estar sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a procediment sancionador.
L’import dels ajuts concedits d’acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals, així com altres ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat o la quantia que l’entitat beneficiària hagi sol·licitat per a dur a terme el projecte d’activitats.
Les entitats beneficiàries tenen l’obligació de comunicar a l'Àrea Delegada de Comerç, Treball i Joventut d’aquest Ajuntament l’obtenció de qualsevol subvenció o ajut per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració o ens privat, sigui estatal o internacional, així com altres ingressos o recursos.
15. Regles generals per a determinar l’import de la subvenció
Conforme amb l’art. 22.1 de la Llei 38/2003 i art. 60.1 del RD 887/2006 no es subvencionaran els projectes presentats a cada una de les línies que obtinguin una puntuació inferior a la meitat de la puntuació màxima establerta.
D’acord amb els límits de consignació pressupostària existents, en els ítems valorables en punts, la Comissió establirà l’import de la subvenció assignant una quantia per cada punt obtingut; aquesta quantia es calcularà mitjançant el resultat de dividir el total de la consignació pressupostària (una vegada reservat el percentatge destinat a la Modalitat A) entre la totalitat de punts de les sol·licituds que hagin obtingut una puntuació igual o superior a la meitat de la puntuació màxima establerta en les Modalitats B i C. Els imports de les subvencions no superaran el 80% del costs totals de les activitats.
16.Justificació i termini.
Els beneficiaris tenen l’obligació de justificar davant l’òrgan concedidor que els fons percebuts s’apliquen a la finalitat que va servir de fonament a la concessió de la subvenció en la forma i en els terminis establerts en aquestes bases. D’acord amb la normativa vigent, s’ha de justificar tota la quantitat sol·licitada.
El termini per justificar les subvencions finalitza el 14 de gener de 2014. El termini per a presentar les justificacions no es podrà prorrogar.
Si l’entitat beneficiaria no justifica l’import total del projecte d’actuació que hagi servit de base a la concessió de la subvenció, escau la revocació parcial de la subvenció, de la qual s’ha de reduir l’import proporcionalment a la quantia no justificada, sempre que no es doni cap causa de revocació total.
Per a justificar la subvenció cal presentar la següent documentació al Registre General d’Entrada d’aquest Ajuntament, a qualsevol de les adreces indicades en el punt 4t d’aquestes bases:
Si hi ha una distribució del fons públic a grups associats i/o federats s’haurà de justificar la quantia econòmica que ha rebut cada grup.
En el cas d’haver participat en alguna activitat organitzada per l’Ajuntament de Palma expressament per a la Xarxa d’entitats col·laboradores, es presentarà també memòria descriptiva.
No s’entén totalment justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que hagi servit de base per a concedir la subvenció.
Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per a justificar les subvencions.
L’annex amb el model justificatiu és a disposició de les persones interessades en la forma indicada al punt 6è d’aquestes bases.
17. Mesures de garantia a favor dels interessos públics que es considerin necessàries i possibles supòsits de revisió de les subvencions concedides
Són d’aplicació íntegrament les mesures previstes als art. 21, 22 i 23 de l’Ordenança general reguladora de les subvencions, art. 36 i ss de la Llei 38/2003 per a la revocació i el reintegrament de les subvencions, respecte de les mesures de garantia a favor dels interessos públics que es considerin necessàries i els possibles supòsits de revisió de les subvencions concedides.
També hi són d’aplicació íntegrament els articles 24 i següents sobre el règim sancionador, en cas d’incompliment, i el capítol 5 del règim sancionador de l’Ordenança general reguladora de les subvencions, així com els arts. 52 i ss de la Llei 38/2003.
18. Publicació.
Aquestes bases s’han de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Segons l’art. 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant l’òrgan que ha dictat la resolució en el termini d’un mes, o, segons l’art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptats en ambdós casos des de l’endemà que s’hagi publicat.
19. Compatibilitat de la subvenció amb altres ajudes que es puguin obtenir per al mateix fi
Les subvencions objecte d’aquestes bases són compatibles amb altres ajudes o subvencions concedides per altres administracions públiques o ens privats, si l’import total subvencionat per les administracions públiques no supera el cost de l’activitat.
20. Normativa complementària
Per a tot el que no preveuen aquestes bases són d’aplicació l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions d’aquest Ajuntament, aprovada a la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament del 28 de juliol de 2005 i publicada al BOIB núm. 140, de 22 de setembre de 2005 (edicte 16320), la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reglament de la Llei, aprovat per l’RD 887/2006, de 21 de juliol, el Text refós de les bases d’execució del pressupost general corresponent a l'exercici de 2013 (base 40 a la 45) i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.