Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 7388
Notificació de decret núm. 516/2013 en relació a l'expedient núm.11/2011-SO de suspensió d'obra
Versió PDF
Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals, li comunico que el Regidor d’Urbanisme en data d’avui, ha dictat la següent Resolució:
En data 05/04/2011 el zelador de la Corporació va aixecar acta d’inspecció d’obres per l’existència d’una presumpta infracció urbanística al següent indret: BARRI SON FUSTER, 4, del terme municipal d’Andratx, consistent en la realització d’obres consistents en reforma completa de l’interior de l’habitatge, actuació en cobertes, tancament de porxos existents, ampliació de terrasses exteriors, folro de pedra de la totalitat de la façana sense llicència al polígon 13 parcel·la 779, sense llicència municipal d’obres. A l’esmentada acta es constata que el propietari de l’immoble és el la Sra.. (dades personals ocultes) amb (dades personals ocultes)- ,i que el constructor és el Sr. (dades personals ocultes) amb DNI núm. (dades personals ocultes)
Atès que les obres exposades estan subjectes a llicència municipal prèvia, d’acord amb el que disposa l’article 2 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística.
Atès que en l’acta d’inspecció es constata que les obres estan acabades.
Atès que mitjançant decret número 1252/2011 de data 14 de juny de 2011, es va iniciar procediment sancionador de les obres denunciades, paralització de les mateixes i requeriment de legalització de la situació.
Atès que es va sol·licitar llicència de legalització número 12/2011, no obstant mitjançant Decret número 2345 de data 11 de setembre de 2012, es va declarar la caducitat de la llicència sol·licitada en data 25 de juliol de 2011.
Atès que el termini màxim per resoldre els procediment que s’inicien es d’un any d’acord amb el que disposa l’article 50.3 de la Llei 3/2003, de 26 de març de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Atès que aquest termini ha transcorregut, s’haurà de procedir a la caducitat de l’expedient.
Atès l’Informe jurídic - proposta de resolució de data 11/03/2013 que obra a l’expedient.
Atès l’article 25 de la Llei 10/1990, i en virtut de la delegació atorgada per la Batlia mitjançant Decret núm. 1253/2011, tenc a bé en dictar el següent
1.- Declarar la caducitat de l’expedient iniciat contra Sr. BOEHM ALEXANDRA CAROLYN, amb DNI núm. X2293549N- , en qualitat de propietari, i al Sr. RIECHERS CLAUS, amb DNI núm. X0686539N- , en qualitat de constructor, mitjançant decret número 1252/2011 de data 14 de juny de 2011, d’inici procediment sancionador per les obres denunciades, paralització de les mateixes i requeriment de legalització de la situació.
2.- Requerir al Sr. BOEHM ALEXANDRA CAROLYN, amb DNI núm. X2293549N- , en qualitat de propietari, i al Sr. RIECHERS CLAUS, amb DNI núm. X0686539N- , en qualitat de constructor, perquè en el termini de DOS MESOS, a comptar a partir de l’endemà de la data de notificació del present Decret, sol·licitin a l’Ajuntament d’Andratx l’oportuna llicència municipal de les obres abans esmentades. Si una vegada transcorregut el termini de dos mesos la persona interessada no sol·licita la llicència, o la sol·licita i aquesta petició és denegada, caducada, o arxivada per renúncia o desistiment posteriors, i d’acord amb el que disposa l’article 66.2 de la Llei 10/1990, l’instructor formularà proposta de demolició de les obres al seu càrrec i proposarà allò que pertoqui per impedir definitivament els usos a que s’haguessin destinat.
3.-Segons l’article 72.2 de la Llei 10/1990, sense perjudici del que estableix l’article 33, el fet que l’infractor restitueixi la realitat física alterada al seu estat anterior, dins del termini previst en l’apartat primera de l’article 67, dóna lloc, a instància de la persona interessada, a la condonació del 80% de la sanció imposada.
5.- Decretar la incoació d’expedient sancionador a la Sra. BOEHM ALEXANDRA CAROLYN, amb DNI núm. X2293549N- , i al Sr. RIECHERS CLAUS, amb DNI núm. X0686539N- , en qualitat de constructor, de conformitat amb l’article 72 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística i l’article 8 del Decret 14/1994, per estimar haver comès la infracció urbanística següent: execució d’obres consistents en Suspensió d'obres per executar obres sense llicència al polígon 13 parcel·la 779, sense llicència municipal d’obres.
6.-Als efectes del que disposa l’article 8.1 apartat c) del Decret 14/1994, es fa constar que, d’acord amb l’article 27.1 b) de la Llei 10/1990, es tracta d’una suposada infracció urbanística consistent en la realització d’una actuació que, subjecta a llicència, s’ha realitzat sense aquesta, a la qual li podrà correspondre una sanció de multa del 50 al 100% del valor de les obres executades d’acord amb l’article 45 f) de la Llei 10/1990, o del 5% del valor de les obres d’acord amb l’article 46.1 de la Llei 10/1990; tot això sense perjudici del resultat de la instrucció.
7.-L’article 34 de la Llei 10/1990 preveu les circumstàncies agreujants i atenuants que poden concórrer en la infracció comesa. En el cas que durant la instrucció de l’expedient no es constati l’existència de cap circumstància atenuant ni agreujant i correspongui l’aplicació de l’article 45 de la Llei 10/1990, la sanció aplicable serà una multa del 75% del valor de les obres objecte de la infracció.
8.- Sol·licitar als serveis tècnics municipals l’informe de valoració de les obres previst a l’article 43 de la Llei 10/1990 i informe sobre el termini necessari per executar la restitució de la realitat física al seu estat anterior. Aquesta petició suposa la interrupció del termini per notificar la resolució dels procediments, des de la data en què es dicta el present decret fins la data en què l’informe sigui rebut per l’òrgan instructor, en virtut del que disposa l’article 42.5 c) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificat per la Llei 4/1999, de 13 de gener. Durant la tramitació dels procediments, s’informarà a les persones interessades de les dates exactes en què aquests han quedat interromputs.
9.-D’acord amb el que disposa l’article 8.1 apartat e) del Decret 14/1994, l’article 39 de la Llei 10/1990 i el Decret de Batlia núm. 1249/2011, l’òrgan competent per a la resolució del procediment sancionador i per dictar, si pertoca, l’ordre de demolició de les obres, és la Regidoria d’Urbanisme. Com a excepció, si el procediment sancionador s’ha de resoldre amb una multa superior als 15.025 euros l’òrgan competent per a la resolució d’aquest procediment serà la Junta de Govern.
10.- Es dóna la facultat a cada un dels responsables perquè puguin reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i, si n’és el cas, efectuar el pagament de la sanció pecuniària que correspongui, amb els efectes establerts en els articles 10 i 11 de Decret 14/1994.
11.-Designar com a instructora de l’expedient de protecció de la legalitat urbanística i del sancionador a la Sra. Francisca Frontera Carbonell i com a secretària a la Sra. Maria Antònia Moll Miquel, ambdues funcionàries municipals, d’acord amb el que disposa l’article 66.1 de la Llei 10/1990, sense perjudici de què puguin ser recusades si les persones interessades entenen que qualsevol d’elles incorr en alguna o algunes de les causes previstes a l’article 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Aquesta recusació s’haurà de presentar per escrit i es podrà interposar en qualsevol moment de la tramitació de l’expedient.
12.-Indicar el dret que tenen els presumptes responsables a conèixer en qualsevol moment l’estat de tramitació del procediment, a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment, i a formular, amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimin pertinents.
13.-El termini màxim per resoldre els procediments que ara s’inicien és d’un any, d’acord amb el que disposa l’article 50.3 a) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears. El termini esmentat es fixa sense perjudici dels supòsits de suspensió prevists en els articles 42.5 i 44 de la Llei 30/1992, modificats per la Llei 4/1999, de 13 de gener, i els supòsits d’ampliació prevists en l’article 42.6 de l’esmentada Llei. Un cop transcorregut aquest termini, s’entendrà caducat el procediment i es procedirà a l’arxiu de les actuacions.
14.-De conformitat amb el que disposa l’article 8.3, amb relació a l’article 8.1.h), del Decret 14/1994, les persones interessades disposen d’un termini de QUINZE DIES, comptador a partir del dia següent a la data de recepció de la notificació de la present resolució, per formular al·legacions i proposar els mitjans de prova que pretenguin fer servir.
15.- Notificar la present resolució a les persones interessades, advertint-los que contra la mateixa no es pot interposar cap tipus de recurs, per tractar-se d’un acte de tràmit no qualificat”.
Andratx, 13 de març de 2013
El Secretari
Andratx a 15 de abril de 2013
El Regidor Delegat de l’Àrea d’Urbanisme
Decret de Batlia, núm. 1253/2011 de 14/06/2011
José Antonio Olivares Salvà