Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 7173
Bases que han de regir la convocatòria d’una beca de formació per a persones que hagin participat en el projecte del servei de formació, integració i ocupació pública del govern balear (FIOP) per a la inserció laboral de persones amb alguna discapacitat a l’ajuntament de Sant Josep de sa Talaia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern, en sessió ordinària celebrada el dia 7 de febrer de 2013, aprovà les bases que a continuació es transcriuen:

“BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA D’UNA BECA DE FORMACIÓ PER A PERSONES QUE HAGIN PARTICIPAT EN EL PROJECTE DEL SERVEI DE FORMACIÓ, INTEGRACIÓ I OCUPACIÓ PÚBLICA DEL GOVERN BALEAR (FIOP) PER A LA INSERCIÓ LABORAL DE PERSONES AMB ALGUNA DISCAPACITAT A L’AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA.

PRIMERA. - NORMES GENERALS

Es convoca una beca de formació adreçada a persones que hagin realitzat la preparació específica del FlOP, amb pràctiques a l’Administració pública.

S’estableix, com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit i de l’acord de la Junta de Govern Local del procediment d’atorgament de la beca de formació, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, carrer Pere Escanelles, 12-16, 07830 Sant Josep. Així mateix, l’acord de la Junta de Govern Local es notificarà individualment per telèfon, fax o correu electrònic que facilitin els aspirants.

La beca té caràcter discrecional, voluntari i eventual, és lliurament revocable i reductible en tot moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases, no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. D’altra banda, la concessió d’aquesta beca és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol treball remunerat.

El sistema de selecció serà el de concurrència competitiva, es seleccionarà el/la  becari/a una vegada valorats els mèrits previstos a la base novena, que n’estableix el barem.

La Comissió Avaluadora a què es refereix la base vuitena no podrà seleccionar un nombre superior de becaris al de beques convocades. No obstant això, les persones que, reunint els requisits exigits, no hagin estat seleccionades passaran a formar part de la llista de suplents d’acord amb el que es preveu a la base tretzena. Aquesta llista de suplents només tindrà validesa durant el termini de vigència de la beca.

La participació en la present convocatòria suposa l’acceptació expressa d’aquestes bases.

SEGONA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Oferir a les persones que han participat en el projecte FlOP, una ajuda complementària a la seva formació acadèmica i pràctica, amb la intenció de millorar la seva preparació amb vista a la seva futura inserció en el món laboral de les administracions públiques. Aquesta ajuda es durà a terme mitjançant la realització de pràctiques en tasques administratives. El lloc previst per al desenvolupament d’aquestes pràctiques serà les dependències municipals de Sant Jordi, depenent de l’Ajuntament de Sant Josep. Serà una plaça amb una jornada de vint-i-cinc hores setmanals  durant un període màxim d´1 any.

TERCERA.- QUANTITAT

Durant l’exercici pressupostari de l’any 2013 es destinarà una quantitat màxima de 6.000,00 euros (500,00 euros mensuals) amb càrrec a la partida pressupostària 231 48042 “Beques FIOP”. L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia es farà càrrec de la corresponent pòlissa d’assegurança d’accidents.

QUARTA.- BENEFICIARIS

Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones, que hagin realitzat la preparació que ofereix el projecte FIOP.

Els i les alumnes que participin en aquesta convocatòria hauran de reunir els següents requisits:

-Ser major d’edat.

-Posseir la nacionalitat espanyola o reunir els requisits de l’art. 57 de la Llei 7/2007.

-Haver cursat la preparació del FIOP.

-No tenir cap impediment per a les tasques específiques previstes en aquesta convocatòria.

-No tenir cap contracte de treball que impliqui el cobrament d’una nòmina  salarial.

CINQUENA.- SOL·LICITUDS

1.- Les sol·licituds es formularan en una instància oficial, que serà facilitada a les dependències municipals o en el Registre d’Entrada de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. També es podran presentar en els llocs establerts a l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

2.-  Si la sol·licitud s’envia per correu, abans que acabi el termini de presentació s’haurà d’enviar una còpia al fax de l’ajuntament núm.: 971801682, en cas contrari la sol·licitud quedarà exclosa.

3.- El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals comptadors a partir del següent al de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB.

SISENA.- DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR

A les sol·licituds s’haurà d’adjuntar la documentació següent:

a) Fotocòpia del document nacional d’identitat o passaport.

b) Comprovant d’haver superat la formació del projecte FIOP

c) Informe emès pel/per la coordinador/a del projecte FIOP que consti que l’alumne/a és apte/a per al desenvolupament de les esmentades pràctiques.

d) Currículum en el qual s’especifiquin les pràctiques realitzades i les especialitats.

e) En el seu cas, fotocòpia compulsada dels certificats expedits per la Junta Avaluadora de Català o per aquells títols, certificats o diplomes continguts en les ordres del Conseller d’Educació, Cultura i Esports, de 16 de febrer de 2000 (8018 núm. 23 de 2202-2000), de 9 de juny de 2000 (8018 núm. 80 de 29-06-2000) i de 14 de maig de 2002 (8018 núm. 64, de 28- 05-2002), i el Decret 162/2003 (8018 núm. 129, de 13-09-2003), per les quals es determinen els títols, certificats o diplomes que garanteixen els coneixements de la llengua catalana compresos en els certificats de la Junta Avaluadora de Català i de la Comissió Avaluadora de Coneixements de Català, als sols efectes de puntuar mèrits.

f) Declaració jurada de no tenir cap relació contractual que impliqui el cobrament de nòmina.

g) Tota aquella altra documentació que sigui necessària per acreditar els mèrits a què es refereix la base 9.

SETENA.- ESMENA I MILLORA DE LA SOL· LICITUD

En el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, es requerirà la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, l’Ajuntament de Sant Josep considerarà que la persona interessada desisteix de la seva petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

VUITENA.- COMISSIÓ AVALUADORA

1.- Es constitueix una comissió avaluadora que estarà integrada pels següents membres:

- President: La regidora de Benestar Social de l’Ajuntament de Sant Josep o persona en qui delegui.

- Vocals: Un/a tècnic/a del departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, un/a administratiu/va de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, la tècnica del FIOP a Eivissa, un/a tècnic/a del Consell Insular d’Eivissa.

- Secretari/ària: La secretària de la corporació o persona en qui delegui.

2.- La Comissió actuarà com a òrgan instructor del procediment de concessió de la beca i té atribuïdes les següents funcions:

a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.

b) Valorar les sol·licituds d’acord amb el barem que s’estableix a l’article novè.

c) Requerir les persones sol·licitants per a la correcció o millora de les seves sol·licituds.

d) Formular la proposta de concessió de la beca al/l’alumne/a seleccionat/ada.

e) Realitzar l’entrevista personal a les persones aspirants.

f) Establir una llista ordenada de suplents, per als supòsits de renúncia, revocació o altres causes degudament justificades que impedeixin la realització material de l’activitat objecte de la beca.

La comissió podrà sol·licitar dels aspirants la documentació complementària que consideri adient per a un millor desenvolupament del procés selectiu.

NOVENA.- CRITERIS PER A LA CONCESSIÓ DE LA BECA

Les sol·licituds s’avaluaran sobre un màxim de 33 punts, tenint en compte els mèrits específics amb relació a l’objecte d’aquesta convocatòria. Només obtindrà la beca la persona que major puntuació obtingui, de conformitat amb els següents criteris de valoració:

a) Formació específica en matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar: treballs arxius i administració, fins a 10 punts.

- 0,5 punts per cada 20 hores.

b) Experiència i pràctica relacionades amb l’activitat a desenvolupar, fins a 10 punts

-2 punts per cada mes treballat.

c) Formació en matèries no relacionades amb les tasques a desenvolupar, fins a 2 punts.

- 0,25 punts per cada 20 hores (0,01 punts per hora).

d) Altres feines i/o pràctiques no relacionades, fins a 1 punt.

e) Entrevista personal amb relació a l’objecte d’aquestes bases, fins a 4 punts.

f) Es valorarà preferentment els residents del municipi de Sant Josep de sa Talaia, amb 1 punt.

g) Coneixements d’informàtica. Màxim 3 punts.

-0,01 punts/ hora.(0,25 punts per cada 25 hores)

h) coneixements de llengua catalana, amb aportació de certificat oficial de la Comissió Avaluadora de Català, de la Junta Avaluadora o qualsevol altre certificat o diploma que garanteixi el seu coneixement. Màxim 2 punts.

Únicament es valorarà el nivell més alt acreditat, a excepció de si també s’acredita el nivell E, la puntuació del qual  se sumarà a l’altre nivell més alt acreditat.

Nivell B1 i B2:  1 punt.

Nivell C1 o superior: 1,75 punts.

Nivell E: 0,25 punts.

DESENA.- RESOLUCIÓ

La beca serà atorgada per acord de la Junta de Govern Local en el termini màxim de 15 dies, una vegada emesa la proposta de la Comissió Avaluadora.

La resolució i la llista de suplents es publicaran al tauler d’anuncis.

L’adjudicació de la beca no suposa cap vincle contractual laboral amb l’ Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, ni suposa cap compromís d’incorporació posterior de la persona becària a la plantilla. Tanmateix, l’Ajuntament es farà càrrec d’una pòlissa d’accidents per a la persona becada, pel període de duració de la beca.

ONZENA.- DOTACIÓ I PAGAMENT

Per a l’any 2013 la beca té assignada un import íntegre màxim de 6.000,00 euros, no es farà cap deducció en concepte d’IRPF, pel fet d’estar exclòs de la normativa reguladora (art. 7.del RD legislatiu 3/2004, de 5 de març, de renda de les persones físiques).

DOTZENA. - OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES

Són obligacions mínimes de les persones becàries:

1. Reunir els requisits i complir les condicions establertes per a la concessió i el gaudiment de la beca. Així mateix, cooperar amb l’administració en les actuacions de comprovació que calgui per verificar, si escau, el compliment i l’efectivitat de les condicions de la concessió de la beca.

2. Realitzar l’activitat formativa que fonamenta la concessió d’aquesta beca, sota la supervisió dels responsables del departament de l’ajuntament de Sant Josep de sa Talaia on desenvolupi la seva tasca.

TRETZENA. - SUBSTITUCIONS I REVOCACIÓ DE LA BECA

L’incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de l’objecte de la beca podrà provocar la revocació d’aquesta, obtinguda d’acord amb la Llei.

En el supòsit de renúncia de la beca obtinguda (la qual cosa s’haurà de comunicar per escrit a l’Ajuntament de Sant Josep amb una antelació mínima de quinze dies), o de revocació de la beca, així com per una altra causa degudament justificada que impedeixi la realització material de l’activitat objecte de la beca, es substituirà la persona becària, d’acord amb la llista de suplents establerta i per l’ordre consecutiu corresponent.

CATORZENA.- CERTIFICATS

Es podrà emetre certificat de la beca de formació realitzada a petició de la persona beneficiària.

QUINZENA. - RECURSOS

Aquestes bases i tots aquells actes administratius que se’n derivin, i l’actuació del Tribunal, podran ser impugnats en els casos i formes previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

SETZENA. - NORMATIVA GENERAL

La present convocatòria es regeix pel que disposen les bases anteriors, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, en tot allò que hi sigui d’aplicació.

DISSETENA.- PUBLICACIÓ.

Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seva publicació.”

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

Sant Josep de sa Talaia, 5 d’abril de 2013

 

L’ALCALDESSA

María Nieves Marí Marí