Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 6855
Resolució de la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques d’anotació en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de la pròrroga tàcita del contracte d’arrendament del local situat al carrer de Can Sales, núm. 14-D, de Palma (PRO02 2013/934).
Versió PDF
Fets
1. El 18 de maig de 2007 el conseller d’Economia, Hisenda i Innovació, en representació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el senyor Juan Carlos Rosselló Gual, propietari del local, varen signar el contracte d’arrendament del local situat al carrer Can Sales, núm. 14-D, de Palma, per un termini d’1 any, des de l’1 de maig de 2007 fins al 30 d’abril de 2008.
Aquest contracte preveu, a la clàusula tercera, la pròrroga tàcita i anual si no hi ha un preavís en sentit contrari comunicat per qualsevol de les dues parts signants, amb tres mesos d’antelació al venciment del contracte o de les pròrrogues.
2. El 2 d'abril de 2013 té entrada al Registre de la Conselleria d’Administracions Públiques l’ofici del cap del Servei de Gestió Econòmica de la Conselleria de Presidència, de 25 de març de 2013, en què se sol·licita la tramitació de la sexta pròrroga del contracte de lloguer del referit local, pel període comprès entre l’1 de maig de 2013 i el 30 d’abril de 2014, amb la documentació d’aquest expedient, que es la següent:
- Resolució del conseller de Presidència, d'11 de març de 2013, d’inici de l’expedient de pròrroga de l’arrendament.
- La memòria de la secretària general de la conselleria de Presidència, justificativa de la necessitat i conveniència de prorrogar el contracte d’arrendament, d'11 de març de 2013.
- La proposta de resolució d’autorització i disposició de la despesa, signada per la secretaria general de la Conselleria de Presidència el 25 de març de 2013. La despesa total prevista es de 13.939,20 euros, IVA inclòs, i anirà a càrrec de la partida pressupostària 11201.121B01.20200.00.
- Informe de la Direcció General de Pressuposts i autorització del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació d'imputació de la despesa a exercicis futurs de 18 de març de 2013.
- Còpia del contracte original.
- Document RF.
3. L’import total de la despesa és 13.939,20 €, motiu per el qual qual queda exclòs del tràmit de fiscalització prèvia.
4. Es considera, a més, l’informe tècnic favorable emès per un tècnic del Servei de Patrimoni el 8 d'abril de 2013.
Fonaments de dret
L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 49, de 24 d’abril de 2001), que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la comunitat autònoma, i l’article 87.i de la mateixa llei, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.
Els articles 131 a 138 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 192, de 24 de desembre de 2005).
El Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).
El Decret 11/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).
El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).
El Decret 81/2011, de 22 de juliol, pel qual es nomena la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques de la Conselleria d'Administracions Públiques (BOIB núm. 112, de 23 de juliol).
El contracte principal d’arrendament, de 18 de maig de 2007.
Per això, en virtut de les atribucions que em confereix l’article 88 de la Llei 6/2001, dict la següent:
Resolució
Anotar en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la sexta pròrroga tàcita del contracte d’arrendament del local situat al carrer Can Sales, núm. 14-D, de Palma, amb efectes des de l’1 de maig de 2013 fins al 30 d’abril de 2014, per una renda mensual de 1.161,60 €, amb l’IVA inclòs, que fa un total de despesa de 13.939,20 €, a càrrec de la partida pressupostària 11201.121B01.20200.00, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma, perquè continuï com a magatzem de la Conselleria.
Notificar aquesta Resolució a la Conselleria de Presidència, sens perjudici que s’hagi de tramitar el corresponent procediment econòmic financer.
Publicar la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma de Mallorca, 8 d'abril de 2013
La directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques,
Ana María García Serrano