Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 6800
Bases beques internacionals
Versió PDF
Aprovades per la Junta de Govern Local en sessió ordinària celebrada dia 22 de març de 2013 les bases dels AJUTS ECONÒMICS PER A ESTUDIANTS EMPADRONATS EN EL MUNICIPI D’ANDRATX QUE CURSEN ESTUDIS A L’ESTRANGER, CURS 2012/2013, es fa públic l’esmentat acord:
“Analitzat per aquesta Corporació Municipal l’esforç econòmic que representa estudiar a l’estranger, considerant la necessitat d’ampliar les ajudes als nostres estudiants amb la finalitat de completar la seva formació amb estudis internacionals vista la importància que té adquirir coneixements fora de l’entorn habitual.
Vista la possibilitat de concedir-los un ajut econòmic, aquest ajut es tramitarà a càrrec a la partida pressupostària 324-48100 i amb un import màxim de 5.000,00€.
Per tot això, la regidora que ho subscriu PROPOSA a la Junta de Govern Local:
PRIMER.- Aprovar les Bases que s’adjunten per a la convocatòria d’ajuts econòmics per a estudiants empadronats en el municipi d’Andratx, que cursen estudis a l’estranger (curs 2012/2013).
BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUTS ECONÒMICS PER A ESTUDIS A L’ESTRANGER, 2012/13.
1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’objecte d’aquestes ajudes és completar les beques per les despeses que té un estudiant que du a terme els seus estudis fora de l’estat Espanyol.
2.- REQUISITS QUE HAN DE REUNIR ELS BENEFICIARIS
Podran sol·licitar aquestes ajudes els estudiants que:
a) Tinguin nacionalitat espanyola o d’algun país que pertanyi a la Unió Europea, i estiguin empadronats en el municipi d’Andratx amb una antiguitat igual o superior a 1 any des del dia que es facin públiques aquestes bases.
b) Estiguin cursant estudis en universitats o centres educatius públics o privats fora de l’estat Espanyol durant el curs acadèmic 12/13, segons la següent relació:
- Qualsevol estudi universitari.
- Estudis tècnics superiors
- Escoles adscrites a la Universitat
- Col·legis universitaris
- Cicles formatius de primer, segon cicle o tercer cicle
c) Beques a l’estranger (tipus Erasmus, Leonardo, Grundiwg...)
d) Estudis de règim especial.
Seran denegades automàticament les sol·licituds que no s’adaptin a allò descrit anteriorment.
El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques 2013, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s’incorrerà en responsabilitat.
3.- TERMINI PER PRESENTAR LES SOL·LICITUDS
Les sol·licituds s’hauran de presentar al SAC (Servei d’Atenció a la Ciutadania) a l’Ajuntament i a qualsevol altre dels llocs admesos per l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, del dia 1 abril 2013 a dia 29 setembre 2013.
4.- FORMA COM S’HAN DE PRESENTAR LES SOL·LICITUDS
a) Les sol·licituds s’hauran de formalitzar en la seva totalitat amb l’imprès que facilitarà de manera gratuïta a l’Ajuntament d’Andratx o bé a la plana web de l’Ajuntament. http://www.andratx.cat.
b) S’hauran de presentar durant el termini senyalat a les bases reguladores de la concessió.
c) S’haurà d’adjuntar la següent documentació:
1- Fotocòpia del DNI de l’estudiant
2- Fotocòpia de la documentació que acrediti que realitza els estudis per els quals sol·licita l’ajuda (hi ha de figurar el tipus d’estudi, el lloc de realització i la durada dels mateixos)
3- Fotocòpia de l’imprès de la matrícula del curs actual del sol·licitant o document acreditatiu d’haver estat admès a una beca de formació pràctica a l’estranger.
4- Document de transferència bancària.
5- Altres documents que l’estudiant consideri oportú presentar directament relacionats o d’interès per a la sol·licitud de l’ajuda.
6- Justificant si es cau de que es gaudeix d’una altra subvenció per el mateix objecte.
5.- NATURALESA DELS AJUTS
S’estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals. L'import de les subvencions establertes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament, o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres organismes públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari (article 4.7 de la Ordenança General de Subvencions). De ser així, l’interessat ho haurà de posar en coneixement de l’Ajuntament d’Andratx als efectes oportuns. En cas de no fer-ho, s’hauria d’iniciar en contra d’ell/ella l’oportú procediment sancionador.
6.- FINANÇAMENT I CRÈDIT PRESSUPOSTARI
a) La dotació econòmica total de la convocatòria per al curs 2012/2013 és de 5.000,00€, a càrrec de la partida pressupostària 324.48100 “beques econòmiques i ajudes”. No podrà gastar-se més del pressupostat per a aquesta .
b) El número total d’ajudes anirà en funció de les sol·licituds presentades.
c) Les quanties de les ajudes se liquidaran mitjançant un únic pagament, que es farà efectiu una vegada aprovada per la Junta de Govern Local.
d) Les quanties de les ajudes seran de 200€ per mes fins a un màxim de 800€ per alumne, en cas de superar el 5000 € de la partida pressupostada es prorratejarà la quantia mensual.
7.- TRAMITACIÓ DE LES BEQUES I ÒRGANS COMPETENTS.
Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s’arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l’art. 71.1, de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Tot seguit s’estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades, l'òrgan instructor, el regidor delegat de l’Àrea d’Educació, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s’haurà de notificar als interessats en la forma que estableixi la convocatòria, i es concedirà un termini de 10 dies per a presentar al·legacions. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Examinades les al·legacions adduïdes si escau pels interessats, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució del procediment per la Junta de Govern Local es resoldrà en el termini màxim de 6 mesos.
Transcorregut aquest termini, sense que la Junta de Govern Local hagués resolt, les persones interessades podran entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, sense perjudici de la resolució per part de l’Ajuntament amb posterioritat al venciment del termini per resoldre.
Els ajuts concedits s’exposaran en el tauler d’anuncis d’aquest Ajuntament, de la mateixa manera que la resolució es notificarà als interessats, en els termes prevists a l’art. 58 i 59, de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999.
Contra la resolució d’aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix organisme que l’ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
8.- DRET SUPLETORI
En tot el no previst per les bases serà d’aplicació l’Ordenança municipal reguladora de la concessió d’ajudes i subvencions i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el Reglament de Serveis de les Corporacions Locals del 17 de juny de 1955. De la mateixa manera al RD 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i al Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de Subvencions de la CAIB.
SEGON.- Aprovar la despesa de 5.000,00€ a càrrec a la partida pressupostària 324-48100.
TERCER.- Publicar aquestes bases en el BOIB per a informació pública, al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.
QUART.- Donar compte a la Intervenció Municipal i al Departament d’Educació”
Andratx, 2 d’abril de 2013
El Batle – President
Llorenç Suau Simó