Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 6795
Bases beques formació
Versió PDF
Aprovades per la Junta de Govern Local en sessió ordinària celebrada dia 22 de març de 2013 les bases de les BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS I D ECICLES FORMATIUS 2012/2013, es fa públic l’esmentat acord:
“Tenint en compte que l’experiència és un punt important per a tot estudiant, vist que l’Ajuntament té la voluntat i la possibilitat de poder acostar als universitaris, i als alumnes de cicles formatius al món laboral i per tal cosa oferir-los les beques pràctiques per a que completin la seva formació acadèmica.
La despesa que suposa la concessió de les beques és de 5.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària núm. 324.481.01.
Per tot això, la regidora que ho subscriu PROPOSA a la Junta de Govern Local:
1.- Aprovar les bases adjuntes.
BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUTS DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS I DE CICLES FORMATIUS, CURS 2012/2013
1.- CONVOCATORIA
L’Ajuntament d’Andratx convoca beques de pràctiques per als estudiants universitaris i de cicles formatius i/o d’iniciació professional empadronats a Andratx, per aquest curs 2012/2013.
2.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
a- L’objecte d’aquestes Bases és regular les ajudes que concedirà l’Ajuntament d’Andratx durant l’any 2013 a estudiants universitaris i de cicles formatius empadronats a Andratx per afavorir la seva formació i pràctica professional.
b- L’objectiu prioritari d’aquestes ajudes és completar la formació acadèmica, adquirir experiència i donar suport professional a l'alumne. Per tant, no hi ha vinculació laboral entre l'Ajuntament i l'alumne.
3.- REQUISITS QUE HAN DE REUNIR ELS BENEFICIARIS
Podran sol·licitar aquestes ajudes:
- Alumnes de grau i post-grau que hagin superat el 50% dels crèdits acadèmics en el moment de realitzar la sol·licitud.
- Estudiants de cicles formatius, matriculats en qualsevol centre públic o privat.
Els peticionaris han d'estar empadronats a Andratx amb una antiguitat mínima d’un any en el moment de realitzar la sol·licitud i estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari. De no ser així, tindran 10 dies hàbils per a resoldre la deficiència detectada.
El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques 2013, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s’incorrerà en responsabilitat.
4.- PLACES PER A COBRIR
Les places que l’Ajuntament d’Andratx ofereix pel curs 2012/2013 són les següents:
1 becari/a
Departament: joventut.
Període de la beca: *juny, *juliol, *agost, *setembre.
Estudis en curs: animació sociocultural, activitats física esportives
Tasques a realitzar: dinamització infantil i juvenil al departament de joventut, difusió d’informació, dinamització de la informació.
1 becari/a
Departament: cultura i educació
Període de la beca: *juny, *juliol, *agost, *setembre.
Estudis en curs: pedagogia, sociologia, humanitats, ciències de la informació, ciències polítiques.
Tasques a realitzar: treballs al departament d’educació en relació a dossiers educatius, treball amb les beques, difusió de la informació eurodesk, elaboració de dossiers.
En el cas d’alumnes de la UIB serà necessari el vist i plau del vice-degà dels estudis corresponents.
1 becari/a
Departament: joventut, cultura i educació.
Període de la beca: *juny, *juliol, *agost, *setembre.
Estudis en curs: filologia anglesa, traducció, pedagogia, sociologia, ciències de la informació, ciències polítiques.
Tasques a realitzar: treballs al departament d’educació difusió de la informació eurodesk, documentar a través de firts class en quan a joventut, educació i cultura, elaborar document de sve.
1 becari/a:
Departament: àrea de patrimoni
Període de la beca: juny, juliol, agost, setembre.
Estudis en curs: història, història de l’art, belles arts, geografia
Tasques a realitzar: catalogació de béns immobles, redacció de projectes expositius, redacció de unitats didàctiques de patrimoni educatiu, gestió diària del patrimoni municipal, activitats de difusió del patrimoni.
1 becari/a:
Departament: vies i obres i il·luminació.
Període de la beca: *juny, *juliol, *agost, *setembre.
Estudis en curs: enginyeria electrònica i electricitat
Tasques a realitzar: control de comptadors, estudi de l’enllumenat públic i de locals Municipals.
1 becari/a:
Departament: àrea de patrimoni, secció agenda local 21
Període de la beca: juny, juliol, agost, setembre.
Estudis en curs: biologia, geografia
Tasques a realitzar: suport a la gestió de l’agenda local 21, redacció de projectes educatius d’educació ambiental, activitats d’educació ambiental, catalogació d’elements naturals a protegir, redacció de projectes expositius d’educació ambiental.
1 becari/a:
Departament: medi ambient i sostenibilitat
Període de la beca: juny, juliol, agost, setembre.
Estudis en curs: auxiliar administratiu o administratiu
Tasques a realitzar: les pròpies d’ auxiliar administratiu
1 becari/a:
Departament: vies i obres
Període de la beca: juny, juliol, agost, setembre.
Estudis en curs: arquitectura tècnica, arquitectura, enginyeria, delineant.
Tasques a realitzar: suport a l'àrea de vies i obres realitzant medicions d'obres, delineació de projectes, realització pressuposts, etc.
1 becari/a:
Departament: activitats
Període de la beca: juny, juliol, agost, setembre.
Estudis en curs: dret, ciències polítiques.
Tasques a realitzar: tasques de suport a l'àrea: instrucció d'expedients d'activitats, llicències d'activitats, sancionadors, recerca de documentació legislativa, etc.
5.- TERMINI QUE S'HAN DE PRESENTAR LES SOL·LICITUDS
Les sol·licituds s’hauran de presentar al SAC (Servei d’Atenció a la Ciutadania) a l’Ajuntament i a qualsevol altre dels llocs admesos per l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Termini 1 mes a partir de l’endemà de la seva publicació al BOIB.
6.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Els peticionaris han de presentar els següents documents:
Imprès de sol·licitud degudament emplenat (que es troba a la pàgina www.andratx.cat)
Una fotocòpia del DNI /NIE de l’interessat, i del pare i la mare (tutors) en cas de ser menor.
Un certificat de crèdits/assignatures aprovats.
La documentació que s'estimi convenient per a acreditar el compliment per part dels peticionaris dels criteris establerts.
7.- CRITERIS DE SELECCIÓ
En el cas d’empat de sol·licituds, tendran preferència les alumnes dels cursos superiors i els que tenguin més crèdits aprovats.
8.- CRÈDIT PRESSUPOSTARI
La dotació econòmica total per part de l'Ajuntament de les beques a concedir és de 5.000€, a càrrec de la partida pressupostària 324.48.101.
9.- NATURALESA DE LES BEQUES.
a) La beca es podrà desenvolupar en els mesos compresos entre el 1 juny i el 30 de setembre de 2013.
b) Un mateix alumne només podrà realitzar pràctiques a l’Ajuntament com a màxim durant tres cursos acadèmics.
c) La durada de les pràctiques mai pot superar les 650 hores per curs acadèmic, repartides en 5 hores diàries de dilluns a divendres . Amb aquesta finalitat es pretén que l'alumne pugui compaginar els estudis amb les pràctiques. L'Ajuntament d'Andratx es compromet a donar facilitats per a establir l'horari dels estudiants.
d) Quant a l'assegurança escolar, aquest cobrirà les contingències dels estudiants que segueixen els programes beques en les condicions que s'estableixen en les disposicions legals que ho regulen.
e) En cas de no ser coberta, l’Ajuntament disposa d’una assegurança per les contingències ocorregudes al propi Ajuntament
f) Els alumnes seleccionats estaran supervisats per un tutor per part de l’Ajuntament qui en serà el responsable directe al seu departament i per el Responsable del Centre Universitari d’Andratx i tècnic d’educació qui coordinarà tot el programa de beques. En el cas dels becaris de la UIB també tindran un tutor acadèmic
g) L'Ajuntament d'Andratx controlarà rigorosament l'assistència dels estudiants als seus llocs d'activitat, i també el compliment i aprofitament de les seves pràctiques mitjançant la persona responsable de cada departament.
10.- QUANTIA I PAGAMENT
a) Beques de 390 € nets un cop hagin estat retinguts un 2% de IRPF, per als departaments de l'Ajuntament, per un temps de 2 a 4 mesos i un total de 100 hores mensuals, aportats íntegrament per l'Ajuntament.
b) Els becaris que hagin estat admesos, després de l'informe favorable del tècnic encarregat rebran la dotació econòmica assignada una vegada presentada la memòria i documentació final, previ informe favorable del tècnic d’ educació l'Ajuntament, el qual, recaptarà els informes que consideri oportuns, i un cop s’hagin realitzats els tràmits administratius necessaris per el seu pagament.
11.- TRAMITACIÓ DE LES BEQUES I ÒRGANS COMPETENTS
a) Una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les diferents sol·licituds de beques, la Junta de Govern Local resoldrà en el termini màxim de 1 mes, la concessió de les beques. Transcorregut aquest termini sense que la Junta de Govern Local hagués resolt, els interessats podran entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, sense perjudici de la resolució per part de l'Ajuntament amb posterioritat al venciment del termini per a resoldre.
b) En el cas que els estudiants no siguin de la UIB s’ha de signar un conveni en cada una de les universitats corresponents, aquesta gestió es realitzarà des del Centre Universitari amb el recolzament de l’alumne.
c) En el cas dels alumnes de la UIB, es seguiran els protocols establerts segons l’acord Marc signat entre aquest Ajuntament i la UIB.
12.- NORMATIVA APLICABLE
En tot el no previst per les presents Bases, serà d'aplicació l'Ordenança municipal reguladora de la concessió d'ajudes i subvencions, la Llei 30/1992, Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i la Llei 38/2003, General de Subvencions, el RD 887/2006, de 21 de juliol que aprova el reglament de la llei de subvencions i si escau, a l'Acord marc subscrit amb la UIB en data de 27 de juliol de 2001.
2.- Aprovar la despesa de 5.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària núm. 324.481.01.
3.- Publicar al BOIB per a informació pública, al tauler d'anuncis i a la pàgina Web de l'Ajuntament.
4.- Donar compte a la Intervenció Municipal i al Departament d’Educació”
Andratx, 2 d’abril de 2013
El Batle - President
Llorenç Suau Simó