Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 6619
Protecció DP 2012/137 Notificació D.B. 23.330 de 28.12.2012
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 23330 de data 28 de desembre de 2012 de l’ajuntament de Palma, a GLORIA LAURA MENDOZA PONCE i 1 amb DNI 53.400.160, a GERARDO JAUME MARCH amb DNI 41.130.028, a JANUSZ BOTOREK amb PT. X3087260Q, a JOHAN D’HALLEWEYN, i 1 amb PT. LA044986, ODETTE MOYA TORRES, i a JUAN CABOT TORRES, amb DNI 41.103.088H I 41.098.546 respectivament, a MARIA ANDREU CAÑELLAS, amb DNI 41.113.743, i a BARTOLOME CABOT MOYA amb DNI. 42.945.546-S, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2012/137, en relació al immoble ubicat al C/ CAN GATER NÚM. 2, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:
Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 23330 de data 28.12.2012 s’ha disposat el següent:
I.- Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 18.12.2012, relatiu a l’immoble ubicat a C/Can Gater,2(PC 02055-01) que transcrit diu:
Es tracta d’un edifici entre mitgeres de planta baixa i quatre plantes pis. La estructura del edifici es troba formada per murs de carrega i forjats de bigues de fusta amb intereixos variables.
Segons el PGOU vigent el immoble es troba en una zona qualificada com a protecció arquitectònica ambiental R4. Com la actuació proposada únicament és de estintolament, no es considera necessari comunicar a la comissió de centre històric. Existeix informe ITE 2007/1099.
Amb data de 10 de desembre de 2012, arribar al departament de Disciplina, Servei de Protecció, un informe realitzat per l’Arquitecte Jaime Navas Rubio, on alega que es varen prendre unes mesures cautelars degut a una urgència sortida al 20 de novembre de 2012, per una caiguda de runa del falç sostre. L’arquitecte va ordenar apuntalar ràpidament la part del pis afectada.
Realitzada visita d’inspecció ocular al lloc concret sobre el habitatge de la 2ª planta del carrer Can Gater 2 amb data 13 de desembre de 2012, reclamat en aquest informe, on es sol·licita control per part del departament d’urbanisme i sense perjudici de la possibilitat de l’existència de vicis ocults al lloc de les patologies visitat, o al immoble sencer, es ratifica que s’han produït despreniments de material del falç sostre del forjat de biguetes de fusta del habitatge del segon pis, de la zona de la cuina. De fet hi ha dues biguetes que es troben pràcticament despenjades, afectades per un atac biòtic. Aquest atac avarca un radi d’uns 6m2. Encara que cal dir que es troben els forjats tapats amb falç sostres. A la zona afectada s’observen unes connexions d’una dutxa, i segons els inquilins del habitatge i el propietari de la planta inferior, de la dutxa mencionada tenia pèrdues, cosa que haurà empitjorat el procés de degradació de les bigues. Com existeix informe d’ITE, respecta a la resta del edifici cal seguir les seves directrius.
A la vista de les patologies abans descrites i a la vista que no queda garantida la seguretat constructiva dels elements descrits, i degut a que limita amb la via pública, és del parèixer tècnic que subscriu de tramitar la següent ORDRE de mesures cautelars URGENTS.
(la urgència ve motivada per el fet que existeixen unes bigues despenjades afectades per atacs biòtic, així com una degradació molt forta al voltant de les mateixes)
El tècnic competent pot prendre les mesures cautelars avinents.
-Assumeix del tècnic director de les obres.
Es recorda l’obligatorietat dels propietaris de mantenir en condicions de seguretat, salubritat i ornat públic les seves edificacions.
TERMINI d’execució de l’ordre 7 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 1200 €
(No inclou els honoraris de direcció tècnica).
II.- Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, es adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent, obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns.
III.- Entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals-, Concepte 312.02, art. 6 C) de l’Ordenança Fiscal per a 2012, - que tindrà el següent càlcul: b) 2,53% sobre 1.200’- €, sense perjudici de meritar qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).
En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació, article 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl; articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis publicada al BOIB 87, de 22 de juny de 2004; article 124 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local; i els articles 4.2-j), article 12-b), i 18.3) del Reglament de la Gerència d’urbanisme, i vist el Decret de Batllia núm. 5309, de data 26 de març de 2012, d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per l’aprovació del següent,
DECRET
1r.ORDENAR als propietaris de l’immoble situat a C. Can Gater,2 (PC 02055-01)) Sra. Maria Andreu Cañellas amb DNI 41.113.743,Sra Odette Moyá Torres amb DNI 41.103.088-H, Sr. Bartolomé Cabot Moyá amb DNI 42.945.546-S, Sr. Antonio Cabot Moyá amb DNI 42.984.441-V, Sr. Juan Cabot Más amb DNI 41.098.546, Sr. Janusz Botorek amb DNI X3087260, Sra. Maria Antonia Arrom Coll amb DNI 41.142.658-M i Sr. Sebastian Ramón March amb DNI 41.108.998 les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble , atès l’informe del tècnic municipal de dia 18.12.2012, transcrit a l’expositiu d’aquest decret.
ORDRE (MESURES CAUTELARS URGENTS)
(la urgència ve motivada per el fet que existeixen unes bigues despenjades afectades per atacs biòtic, així com una degradació molt forta al voltant de les mateixes)
El tècnic competent pot prendre les mesures cautelars avinents.
-Assumeix del tècnic director de les obres.
Es recorda l’obligatorietat dels propietaris de mantenir en condicions de seguretat, salubritat i ornat públic les seves edificacions.
TERMINI d’execució de l’ordre 7 dies
Pressupost d’execució material estimatiu 1200 €
2n.ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.
No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.
3r.ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, (1.200€), així com també que d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’art.11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB, se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.
4t.DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest acord), al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent
5è.NOTIFICAR el present als interessats.
La qual cosa us comunicam pel seu coneixement i efectes oportuns.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 2 d’abril de 2013
La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegació (Decret de Batlia núm. 10434 de 08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)
Elvira Salvá Armengod.