Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 6608
Resolució del conseller d’Administracions Públiques per la qual es nomena la registradora adjudicatària del Registre de la Propietat de Petra en l’àmbit de les Illes Balears
Versió PDF
Fets
1. Mitjançant Resolució de 6 de febrer de 2013 (BOE de 15 de febrer de 2013), la Direcció General dels Registres i el Notariat del Ministeri de Justícia va convocar el concurs ordinari núm. 287/2013 d’ordre d’expedient del cos de registradors i, entre altres, per a proveir les places vacants dels corresponents Registres de la Propietat en l’àmbit de les Illes Balears, segons la relació annexa a la documentació tramesa.
2. El dia 20 de març de 2013, la Direcció General dels Registres i del Notariat va resoldre el concurs i, a aquest efecte, va proveir la vacant corresponent:
Fonaments de dret
1. L’apartat 2 de l’article 99 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears en la redacció de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, correspon a la Comunitat Autònoma la facultat de nomenar els registradors de la propietat que han de prestar els seus serveis a les Illes Balears i, amb la finalitat de complir el precepte legal abans esmentat, la Direcció General dels Registres i el Notariat ha tramès a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l'expedient del concurs esmentat.
2. L’article 12.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que si alguna disposició atribueix competència a una administració pública, sense especificar l’òrgan que l’ha d’exercir, s’entén que la facultat d’instruir i resoldre els expedients correspon als òrgans inferiors competents per raó de la matèria i —en virtut de l’article 2.7 b) del Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears—, la Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia és competent quant a les relacions amb els operadors jurídics.
3. En data del 3 d’abril de 2013, el director general d’Interior, Emergències i Justícia va fer la proposta de resolució sobre el nomenament d’aquesta registradora de la propietat.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Nomenar la senyora Carmen Sáenz de Santamaría García-Avello com a Registradora al Registre de la Propietat de Petra (Mallorca)
2. Disposar la publicació d’aquest nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Conseller d’Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Marratxí, 3 d’abril de 2013
El conseller d’Administracions Públiques
José Simón Gornés Hachero