Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 6400
D'acord amb l'article 8 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, feim públic el “conveni de cooperació entre l’Ajuntament d’Alaior i l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant la Conselleria d’Administracions Públiques, en relació amb el projecte seleccionat en execució del Programa d’assistència tècnica als ajuntaments i consells insulars en matèria d’obres públiques per al període 2012-2013”

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp. GES:323/2013

Procediment:Aprovació d'un conveni

Emissor:JUF

D'acord amb l'article 8 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, feim públic el “conveni de cooperació entre l’Ajuntament d’Alaior i l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant la Conselleria d’Administracions Públiques, en relació amb el projecte seleccionat en execució del Programa d’assistència tècnica als ajuntaments i consells insulars en matèria d’obres públiques per al període 2012-2013” que literalment diu:

Conveni de cooperació entre l’Ajuntament d’Alaior i l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant la Conselleria d’Administracions Públiques, en relació amb el projecte seleccionat en execució del Programa d’assistència tècnica als ajuntaments i consells insulars en matèria d’obres públiques per al període 2012-2013

Parts

José Simón Gornés Hachero, conseller d’Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears, en l’exercici de les facultats atribuïdes per l’article 11 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Misericòrdia Sugrañes Barenys, Batlessa de l’Ajuntament d’Alaior, en l’exercici de les facultats atribuïdes per les lletres b i s de l’article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.

Antecedents

1. El dia 24/07/12 l’Ajuntament d’Alaior va sol·licitar a la Conselleria d’AdministracionPúbliques l’ajuda tècnica per a la redacció dels següents projectes:

- Projecte bàsic i d’execució per a la rehabilitació i dotacions d’un tram del carrer de la Plaça Nova, Nº 13 a 27.

- Projecte bàsic i d’execució per a la rehabilitació i dotacions dels carrers Des Berrecs i Des Grillons.

La petició es justifica atesa l’actual situació de restriccions pressupostàries i de manca de recursos econòmics que dificulten a l’ajuntament la possibilitat d’elaborar el projecte amb els recursos propis, la qual cosa, ha generat la necessitat d’elaborar per part de la Conselleria d’Administracions Públiques un programa d’assistència tècnica als ajuntaments que no disposen de recursos humans i tècnics, en la redacció pels seus serveis tècnics d’instruments de planificació, programes d’actuació, estudis previs, avantprojecte, projecte de traçat, estudis de viabilitat, projectes constructives i altres estudis tècnics relatius a obres públiques.

2. El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pels decrets 23/2011, de 5 d’agost i 33/2011, de 4 novembre, estableix per una banda que la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques exerceix, entre d’altres, les competències en matèria de: “planificació, construcció, ordenació i gestió de les carreteres de titularitat autonòmica” i alhora, es determina que la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis exerceix la competència, entre d’altres, en matèria de: “relacions amb les institucions de govern de les Illes i els municipis; relacions de cooperació i col·laboració amb els ens territorials.”

Així tenim, que per una banda, com a conseqüència de les competències en matèria de carreteres la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques disposa del personal qualificat per a l’elaboració dels projectes i per altra, que la pròpia conselleria, mitjançant la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis exerceix la competència en matèria de relacions amb els municipis i de col·laboració i cooperació amb els ens territorials.

3. L’article 30.4 de l’Estatut d’autonomia estableix que la Comunitat Autònoma disposa de competències exclusives en matèria d’obres públiques dins el territori de la Comunitat Autònoma que no siguin d’interès general de l’Estat, sens perjudici del que disposa l’article 149.1 de la Constitució.

4. L’article 3.3 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula els principis de col·laboració i cooperació amb altres administracions, amb respecte ple als àmbits competencials respectius. Aquets principis es posen de manifest amb la signatura del present Conveni que es configura com l’instrument de col·laboració i cooperació.

5. La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, a l’article 57 regula la figura de cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre les administracions locals i autonòmiques, determinant-se què aquesta es desenvoluparà de forma voluntària entre les parts i en les formes i termes prevists a les lleis, especificant que, podran tenir lloc, en tot cas, mitjançant consorcis o convenis administratius.

Alhora, la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, disposa a l’article 67 que les relacions interadministratives s’han de regir pels principis de col·laboració, cooperació, coordinació, igualtat i lleialtat entre els poders de l’Estat, de la comunitat autònoma i de les entitats locals. La cooperació es manifesta en la intercomunicació competencial a què es refereix el capítol I d’aquest títol i, a més, en l’assistència tècnica i financera.

6. Per instrumentalitzar aquest procediment de cooperació entre administracions, el conseller d’Administracions Públiques va dictar el 6 de juliol de 2012, la Resolució per la qual s’aprova el Programa d’assistència tècnica als ajuntaments i consells insulars de les Illes Balears en matèria d’obres públiques per al període 2012-2013. La Resolució fou publicada el 17 de juliol de 2012 en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i duu annexades les bases que han de regir la convocatòria.

En compliment d’aquestes bases i una vegada analitzades i seleccionades les sol·licituds presentades pel Gabinet Tècnic de Supervisió de la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques, el conseller d’Administracions Públiques dictà el 17 de setembre de 2012 la Resolució per la qual es seleccionen els projectes presentats al Programa d’assistència tècnica pels ajuntaments i consells insulars de les Illes Balears en matèria d’obres públiques per al període 2012-2013 - publicada al BOIB núm. 140 de 25 de setembre - entre els quals es troben els projectes:

- Projecte bàsic i d’execució per a la rehabilitació i dotacions d’un tram del carrer de la Plaça Nova, Nº 13 a 27

- Projecte bàsic i d’execució per a la rehabilitació i dotacions dels carrers Des Berrecs i Des Grillons

Les dues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d’acord amb les següents

 

Clàusules

Primera. Objecte

L’objecte d’aquest conveni és concretar els compromisos que, d’acord amb les basesdel Programa d’assistència tècnica als ajuntaments i consells insulars en matèria d’obres públiques per al període 2012-2013 i, en relació amb el projecte seleccionat, assumeixen l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l’Ajuntament d’Alaior.

Segona. Obligacions de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

1. L’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears assumeix el compromís de redactar els projectes:

- Projecte bàsic i d’execució per a la rehabilitació i dotacions d’un tram del carrer de la Plaça Nova, Nº 13 a 27.

- Projecte bàsic i d’execució per a la rehabilitació i dotacions dels carrers Des Berrecs i Des Grillons.

2. Als efectes prevists en l’apartat anterior, la redacció del projecte serà a càrrec dels serveis tècnics de la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques de la Conselleria d’Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears; cosa que, en cap cas, suposa l’autorització ni l’atorgament de permisos que pugui requerir la seva tramitació.

3. L’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es compromet a entregar el projecte en el termini màxim de dotze (12) mesos a comptar a partir del moment què els serveis tècnics disposin de tota la informació i documentació necessària per a l’elaboració dels treballs. Aquest termini podrà ser ampliat per algun o tots els projectes a redactar, en funció de les seves característiques o necessitats.

No obstant això, el lliurament del projecte restarà condicionat al pagament efectiu de les despeses previstes en l’apartat 2 de la clàusula tercera d’aquest Conveni.

Tercera. Obligacions de l’Ajuntament

1. Per a la correcta redacció del projecte, l’Ajuntament d’Alaior es compromet a facilitar tota la documentació que ja va assenyalar a la seva sol·licitud, la que sigui requerida pels tècnics de la conselleria designats per a la seva redacció, així com la realització i pagament dels estudis, aixecaments topogràfics, proves de camp, assaigs de laboratori, documents o treballs tècnics que la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques no pugui obtenir o dur a terme amb els seus mitjans propis i que els tècnics de la conselleria considerin necessaris per poder realitzar correctament el projecte sol·licitat.

2. L’ajuntament també es compromet a pagar totes les despeses derivades de la realització dels treballs, excepte les corresponents al personal (nòmines) i ús dels mitjans materials de la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques. Aquestes despeses inclouran, entre d’altres, les corresponents als conceptes de desplaçament i dietes del personal de la Direcció General esmentada, així com el pagament de totes les despeses corresponents a taxes i llicències derivades de la realització material dels treballs o de la seva tramitació davant altres organismes imposades per qualsevol normativa que resulti d’aplicació.

A aquests efectes, amb anterioritat al lliurament del projecte objecte d’aquest Conveni, i dins el període de vigència d’aquest, l’Administració de la Comunitat de les Illes Balears trametrà la liquidació de les despeses corresponents a dietes i/o indemnitzacions que pertoquin —d’acord amb les quanties, que a aquests efectes preveu el Decret 54/2002, de 12 d’abril, pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears— i a les ocasionades pels desplaçaments (bitllets d’avió o vaixell, arrendament de vehicles, allotjament, tiquets de pàrquing en aeroport o port d’origen, entre d’altres); juntament amb el corresponent document d’ingrés, perquè l’Ajuntament/Consell Insular faci efectiu el pagament.

3. A més, haurà de reflectir la participació, mitjançant l’assistència tècnica, de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en qualsevol difusió pública que es faci dels treballs, o en cas de la redacció de projectes, en el cartell d’obres. Aquesta difusió persistirà fins i tot en el cas que es faci amb posterioritat a la finalització dels treballs.

Quarta. Despeses i treballs tècnics no previstes

L’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es farà càrrec ni de la tramitació dels procediments, ni de les despeses, ni dels treballs tècnics no prevists expressament en el present Conveni.

Cinquena. Responsabilitat patrimonial

La Conselleria d’Administracions Públiques no adquireix en cap cas la condició de promotor de l’actuació que se’n deriva de la redacció del projecte/s objecte del present Conveni, i queda exonerada de qualsevol reclamació de responsabilitat patrimonial, o d’altre tipus, que es pugui interposar com a conseqüència de la realització de les obres.

Sisena. Vigència

El present Conveni té una vigència de dotze (12) mesos, si bé aquest termini podrà ser ampliat per algun o tots els projectes a redactar, en funció de les seves característiques o necessitats.

Setena. Causes d’extinció

El Conveni quedarà extingit total o parcialment per:

-Mutu acord entre les parts

-Per la no aportació per part de l’Ajuntament de la documentació requerida i necessària per la realització dels treballs per part dels serveis tècnics designats de la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques.

-Per l’incompliment d’alguna de les clàusules d’aquest conveni, i en particular, per l’incompliment de les obligacions previstes en l’apartat 2 de la clàusula tercera.

-Perquè tècnicament no resulti possible la correcta realització del projecte amb els mitjans propis de la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques.

-La finalització de l’objecte del Conveni.

Vuitena. Règim jurídic

Aquest Conveni té naturalesa administrativa, i en conseqüència, qualsevol discrepància s’ha de diferir a la jurisdicció contenciosa administrativa competent per resoldre-la.

En tot allò que no preveu aquest Conveni serà aplicable la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Com a mostra de conformitat, signem aquest Conveni en dos exemplars.

 

Maó, 25 de març de 2013

 

Per la Conselleria d’Administracions Públiques

José Simón Gornés Hachero

Per l’Ajuntament d’Alaior

Misericòrdia Sugrañes Barenys

 

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar alternativament o un recurs de reposició potestatiu en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d’haver-ne rebut la notificació davant l’òrgan que l’ha dictada, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Si s'opta per interposar un recurs de reposició potestatiu no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell s’hagi resolt expressament o se n'hagi produït la desestimació per silenci. Tot això, sens perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que es pugui estimar més convenient en dret.

 

3 de abril  de 2013

 

La Batlessa

Misericordia Sugrañes Barenys