Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 6381
Resolució del conseller d'Administracions Públiques per la qual s’aprova i s’autoritza la contractació, de forma directa del local 3 de la 3ª planta de l'edifici situat al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma (exp. AMBDE 2012/5954)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Fets

1.  L'1 de juny de 2008 es va signar un contracte d’arrendament del local 3 de la 3ª planta de l'edifici situat al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma, entre l’Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals (IBISEC) i els Srs. Bernardo Quetglas Riego i Rafael Caballero Montes, en nom i representació de l'entitat HOTELES ESPLAI, S.L., titular del local, per un termini de cinc anys, a comptar des de l'1 de juny de 2008.

La clàusula primera d’aquest contracte estableix que l'arrendatària pot, en qualsevol moment, donar per acabat l’arrendament, sempre que ho hagi notificat a l’arrendador amb dos mesos d’antelació.

2.  El contracte d'arrendament amb l'IBISEC estarà en vigor fins el 31 de desembre de 2012.

3.  El 12 de desembre de 2012 té entrada en el registre de la Conselleria d’Administracions Públiques, la sol·licitud de la tramitació de l’expedient de contractació directa de l’arrendament del local 3 de la 3ª planta de l'edifici situat al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma, signada pel cap del Servei de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, de 7 de desembre de 2012, pel període comprès entre l'1 de gener de 2013 fins el 31 de desembre de 2014. La documentació relativa a aquest expedient, es la següent:

-Memòria justificativa de la secretària general de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, justificativa de la necessitat i conveniència de continuar amb l’arrendament.

-Informe sobre l’adequació als preus de mercat, de la renda de 1.010,54 € mensuals (21% IVA inclòs), fixat al contracte d'arrendament de l'IBISEC.

-Informe de la Direcció General de Pressuposts i Finançament i autorització del vicepresident Econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació d’imputació de la despesa a exercicis futurs de 3 de desembre de 2012.

-El 19 de novembre de 2012 el conseller d'Educació, Cultura i Universitats va emetre l’ordre d’inici de l’expedient de contractació de l'arrendament. A l'ordre s’especifica que el contracte s’instrumentarà mitjançant un expedient de tramitació anticipada de despesa.

-Proposta de resolució d’autorització i disposició de la despesa, signada per la secretaria general de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats el 19 de novembre de 2012. La despesa total prevista es de 24.252,96 €, IVA inclòs, i anirà a càrrec de la partida pressupostària 13101 421A01 20200 00.

-Certificat de retenció de crèdit.

4.  El 17 de desembre de 2012 el conseller d'Administracions Públiques va dictar la resolució mitjançant la qual autoritza iniciar l’expedient del contracte d’arrendament, del local esmentat.

5.  L’informe favorable del tècnic del servei de Patrimoni de 17 de desembre de 2012.

Fonaments de dret

1.-L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 49, de 24 d’abril de 2001), que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la comunitat autònoma, i l’article 87.i de la mateixa llei, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.

2.-Els articles 131 a 138 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 192, de 24 de desembre de 2005).

3.-La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.

4.-El Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).

5.-El Decret 11/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).

6.-El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).

7.-El Decret 81/2011, de 22 de juliol, pel qual es nomena la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques de la Conselleria d'Administracions Públiques (BOIB núm. 112, de 23 de juliol).

Per tot això, elev a la consideració del conseller d'Administracions Públiques la següent:

Proposta de resolució

Propòs al conseller d'Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

1. Aprovar i autoritzar la contractació —de manera directa— de l’arrendament del local 3 de la 3ª planta de l'edifici situat al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma, amb la propietària del local, l’entitat HOTELES ESPLAI, S.L., amb CIF B07655609, com a part arrendadora, i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a part arrendatària, per destinar-los a oficines de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats. Les característiques registrals del local objecte d’arrendament són les següents:

-Immoble urbà d'aproximadament cent divuit metres, dotze decímetres quadrats , situat al carrer de Pedagogo Juan Capó sn, portal A, planta 3, porta 3, edifici “Orisba Dos”. Inscripció: Tom 3673, llibre 1123 de Palma III, foli 80, finca 65.902.

2.  Establir que el contracte tindrà efectes des de l'1 de gener de 2013 fins el 31 de desembre de 2014 i es podrà prorrogar tàcitament per períodes de dos anys , si cap de les dues parts signants del contracte no fa un preavís en sentit contrari amb tres mesos d’antelació a l’acabament d’aquest o de les pròrrogues respectives. El termini del contracte s’estableix de manera obligatòria per a l’arrendadora i potestativa per a l’arrendatària.

3.  Disposar que la renda que es pacta serà de 1.010,54 euros mensuals, amb l’IVA inclòs. La renda s’ha de revisar anualment i s’ha de determinar i exigir segons els requisits de l’article 18 de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.

4.  Posar els locals objecte d’aquest arrendament a disposició de la Conselleria d’Educació i Cultura i Universitats. Per fer-ho, s’han d’adoptar totes les mesures que calguin per tal d’administrar i de mantenir els immobles en condicions de servir sempre a la finalitat a què es destinen.

5.  Establir que la despesa total prevista per a aquest arrendament serà de 24.252,96 € (IVA inclòs), té caràcter plurianual i, pel que fa a l’any 2013, anirà a càrrec de la partida pressupostària 13101 421A01 20200 00. Quant a les anualitats següents, anirà a la mateixa partida assenyalada, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma.

6.  Anotar les característiques d’aquest arrendament en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7.  Publicar la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 19 de desembre de 2012

 

La directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques,

Ana María García Serrano

 

Conforme amb la proposta. En dict resolució

Marratxí, 28 de desembre de 2012

El conseller d'Administracions Públiques

José Simón Gornés Hachero