Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 6380
Resolució del conseller d'Administracions Públiques per la qual s’aprova i s’autoritza la contractació, de forma directa, de l’arrendament del despatx B de la 1ª planta, de l'edifici situat al passatge Guillem de Torrella 1, de Palma (exp. AMBDE 2013/82)
Versió PDF
Fets
1. El 21 de febrer de 2005 es va signar un contracte d’arrendament del despatx B de la 1ª planta, de l'edifici situat al passatge Guillem de Torrella 1, de Palma, entre l’Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals (IBISEC) i el Sr. Bernardo Alcover Cabrer, titular de l'immoble, per un termini de 36 mesos, comptadors des de l'1 de desembre de 2004. La clàusula segona del contracte estipula que havent-ne transcorregut aquest termini inicial, l'arrendament es prorrogarà expressament per períodes d'un mes amb un preavís d'un mes d'antelació al venciment del contracte.
L'arrendatària podrà, en qualsevol moment, donar per finalitzat l'arrendament, sense perjudici d'avisar prèviament de l'acabament amb un mes d'antelació.
2. El contracte d'arrendament amb l'IBISEC estarà en vigor fins el 31 de gener de 2013.
3. El 24 de gener de 2013 té entrada en el registre de la Conselleria d’Administracions Públiques, la sol·licitud de la tramitació de l’expedient de contractació directa de l’arrendament del despatx B de la 1ª planta, de l'edifici situat al passatge Guillem de Torrella 1, de Palma, signada pel cap del Servei de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, de 23 de gener de 2013, pel període comprès entre l'1 de febrer de 2013 fins el 31 de desembre de 2014. La documentació relativa a aquest expedient, es la següent:
-Memòria justificativa de la secretària general de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, justificativa de la necessitat i conveniència de concertar el referit arrendament.
-Informe d’adequació de la renda al preu de mercat, emès per l’Institut d’Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals (IBISEC). En virtut d’aquest informe, s’estableix una renda mensual de 2.054,40 € mensuals (21% IVA inclòs).
-Sol·licitud d'informe a la Direcció General de Pressuposts i autorització del conseller d’Economia, de Promoció Empresarial i d'ocupació d’imputació de la despesa a exercicis futurs de 22 de gener de 2013.
-El 22 de gener de 2013 el conseller d'Educació, Cultura i Universitats va emetre l’ordre d’inici de l’expedient de contractació de l'arrendament.
-Proposta de resolució d’autorització i disposició de la despesa, signada per la secretaria general de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats el 22 de gener de 2013. La despesa total prevista es de 47.251,20 €, IVA inclòs, i anirà a càrrec de la partida pressupostària 13101. 421A01 20200 00, motiu per el qual queda subjecte al tràmit de fiscalització prèvia.
-Certificat de retenció de crèdit.
-Certificat de despeses plurianuals compromeses.
4. El 24 de gener de 2013 el conseller d'Administracions Públiques va dictar la resolució mitjançant la qual autoritza iniciar l’expedient del contracte d’arrendament, dels locals esmentats.
5. L’informe favorable del tècnic del servei de Patrimoni de 25 de gener de 2013.
6. L'Informe favorable de l'Intevenció General del 30 de gener de 2013.
Fonaments de dret
1.-L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 49, de 24 d’abril de 2001), que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la comunitat autònoma, i l’article 87.i de la mateixa llei, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.
2.-Els articles 131 a 138 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 192, de 24 de desembre de 2005).
3.-La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4.-El Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).
5.-El Decret 11/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).
6.-El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).
7.-El Decret 81/2011, de 22 de juliol, pel qual es nomena la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques de la Conselleria d'Administracions Públiques (BOIB núm. 112, de 23 de juliol).
Per tot això, elev a la consideració del conseller d'Administracions Públiques la següent:
Proposta de resolució
Propòs al conseller d'Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:
1. Aprovar i autoritzar la contractació —de manera directa— de l’arrendament del despatx B de la 1ª planta, de l'edifici situat al passatge Guillem de Torrella 1, de Palma, amb el propietari del local, el Sr. Bernardo Alcover Cabrer, com a part arrendadora, i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a part arrendatària, per destinar-los a oficines de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats. Les característiques registrals i cadastrals del local objecte d’arrendament són les següents:
-URBANA: despatx (lletra B) situat al primer pis de l'edifici ubicat al passatge Guillem de Torrella, 1, número 228 d'ordre correlatiu, referència cadastral 0208607DD800G0287LM. Inscrit en el Registre de la Propietat número 5 de Palma, al llibre 252, full 108, Tom 3425, finca 7862.
2. Establir que el contracte tindrà efectes des de l'1 de febrer de 2013 fins el 31 de desembre de 2014 i es podrà prorrogar tàcitament per períodes de dos anys , si cap de les dues parts signants del contracte no fa un preavís en sentit contrari amb tres mesos d’antelació a l’acabament d’aquest o de les pròrrogues respectives. El termini del contracte s’estableix de manera obligatòria per a l’arrendadora i potestativa per a l’arrendatària.
3. Disposar que la renda que es pacta serà de 2.054,40 euros mensuals, amb l’IVA inclòs. La renda s’ha de revisar anualment i s’ha de determinar i exigir segons els requisits de l’article 18 de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4. Posar els locals objecte d’aquest arrendament a disposició de la Conselleria d’Educació i Cultura i Universitats. Per fer-ho, s’han d’adoptar totes les mesures que calguin per tal d’administrar i de mantenir els immobles en condicions de servir sempre a la finalitat a què es destinen.
5. Establir que la despesa total prevista per a aquest arrendament serà de 47.251,20 € (IVA inclòs), per tant, està subjecte a la fiscalització prèvia favorable per part de la Intervenció General; té caràcter plurianual i, pel que fa a l’any 2013, anirà a càrrec de la partida pressupostària 13101 421A01 20200 00. Quant a les anualitats següents, anirà a la mateixa partida assenyalada, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma.
6. Anotar les característiques d’aquest arrendament en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Publicar la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma de Mallorca, 25 de gener de 2013
La directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques,
Ana María García Serrano
Conforme amb la proposta. En dict resolució
Marratxí, 31 de gener 2013
El conseller d'Administracions Públiques
José Simón Gornés Hachero