Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 6314
Protecció. Notificació DP 2010/52 D.B. 20952 de 26.11.2012
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 20952 de data 26 de novtembre de 2012 de l’ajuntament de Palma, a BARTOLOME NADAL MAS amb DNI. 43.035.518-B, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2010/52, en relació al immoble ubicat al PG. GALAICO, NÚM. 10 i PG. IBERICO, NÚM. 5, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:
Us notific que per Decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. DP 2010-52, de data 26.11.2012, s’ha disposat el següent:
I.- Atès el Decret de Batlia núm. 4386 de data 24 de març de 2010 mitjançant el qual es dictà ordre d’execució al Sr. Bartolome Nadal Mas amb DNI 43.035.518-B, propietari de l’immoble situat al PG GALAICO 10 I PG IBERICO 5.
II.-Atès que l’esmenta’t decret, degudament notificat, adverteix als interessats que, tal com disposa l'article 84 de la Llei 23/2006 de capitalitat de Palma de Mallorca de la CAIB, en els supòsits d’incompliment de l’ordre de execució dictada per autoritat u òrgan competent, s'imposaran al propietari multes del 10 al 20 per cent del valor de les obres que siguin necessàries realitzar, donant al mateix temps, d’acord amb l’art.11 de la Ley 10/90 de 23 d’ocubre de Disciplina Urbanística de la CAIB, un darrer termini per fer les obres urgents, advertint-lo que, de no fer-les, seran executades subsidiàriament per l’Ajuntament a càrrec de l’interessat.
III.- Atès que no hi ha motius tècnics per imposar una multa de major quantia i que no consten ni atenuants ni agreujants, es proposa un import corresponent al 15% del valor de les obres segons estimació dels serveis tècnics municipals.
V.- Vist l’informe tècnic municipal de data 11 de juliol de 2012 amb data registre intern 18 de juliol de 2012, que transcrit diu:
“ Fa uns mesos es va contactar amb l’arquitecte per recordar que s’havia de presentar el nomenament de coordinador de seguretat, així com també el d’empresa constructora, el qual va comentar que no s’havien realitzat les obres.
Vist que ha passat un temps prudencial i no s’ha presentat la documentació que mancava, es realitza inspecció a l’edifici.
De la inspecció es desprèn que no s’han realitzat les obres.
CONCLUSIÓ.
Per tant, el tècnic que subscriu és del parer que es REITERI l’ordre d’execució ordenada en el seu moment, la qual es va fer per la via d’urgència vist el perill existent...”
VI.- Atès que a data d’avui no s’ha donat compliment a l’ordre d’execució per la propietat obligada, d'acord amb el que disposen els articles 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny per el qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl, arts 10 i 11 de la llei 10/90 de 23 d’octubre de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis publicada al BOIB 31 de desembre de 2008 i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; els arts. 96-C i 99 de la LRJAP i PAC, arts. 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, art.124 de la Llei 7/85 de 2 d’abril RBRL modificada per la Llei 57/2003 de 16 de desembre de mesures per a la modernització del govern local, i d’acord amb el decret de batlia núm. 5309 de 26 de març de 2012 publicat al BOIB núm. 52 del 12 d’abril de 2012, de delegació de competències, i demés normativa concordant, la cap de negociat proposa l’adopció del següent:
D E C R E T
1r) REITERAR, d’acord amb els arts. 10 i 11 llei 10/90 de 23 d’octubre de disciplina urbanística de la CAIB i l’art. 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca,als propietaris dels immobles, solars i/o terrenys que s’indiquen a continuació, que corregeixin les deficiències especificades en els terminis fixats:
Al Sr. Bartolome Nadal Mas amb DNI 43.035.518-B, propietari de l’immoble situat al Pg. Galaic 10 cnat. Pg Iberic 5, d’acord amb l’informe tècnic de data 18 de juliol de 2012.
L’ordre d’execució existent en els següents conceptes:
Sota direcció tècnica competent a:
Condicions: abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
TERMINI d’execució Ordre d’execució URGENT 3 MESOS
Pressupost d’execució material estimatiu 27.700 €
(S’ha de mantenir el desallotjament de les vivendes de planta baixa i pis amb accés per Passatge Galaic 10 –avui carrer Francina Tomàs- i el tram d’escala d’accés a coberta de l’habitatge amb accés per Passatge Ibèric 5 – avui carrer Catalina Flaquer)
Un cop finalitzades les obres s’haurà de presentar certificat conforme s’han realitzat les obres ordenades i s’ha comprovat que no existeix perill per l’estabilitat de l’edifici, ni de despreniments cap a la via pública o a tercers
2n) IMPOSAR al Sr. Bartolome Nadal Mas, amb DNI 43.035.518-B una multa de 4.155,00 € (15% del valor de les obres ordenades).
3r) APERCEBRE a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució, que en cas de incompliment d’aquest termini s’iniciarà expedient d’execució subsidiària de les obres reiterades, demanant pressupost a l’empresa concessionària de les execucions subsidiàries de l’ajuntament, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.
4t) NOTIFICAR aquesta resolució als propietaris afectats.
L'import de la multa precedent, segons el que disposa l'art. 36 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, L'HAURÀ DE FER EFECTIU, EN PERÍODE VOLUNTARI, EN EL TERMINI MÀXIM DE 30 DIES, COMPTAT DES DEL SEGÜENT AL DE LA RECEPCIÓ DE LA PRESENT NOTIFICACIÓ A LA RECAPTACIÓ MUNICIPAL, PLAÇA SANTA EULÀLIA, 8 DE 9’00 H. A 13’30. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi satisfet la quantia de la multa, aquesta es cobrarà per via de constrenyiment, amb els consegüents recàrrecs.
Us advertesc:
1r -Que la interposició de qualsevol recurs no suspendrà l'execució de l'acte impugnat.
2n -Que, a partir de l'endemà del venciment del termini d'ingrés en període voluntari fins el dia del pagament del deute, haureu de satisfer interessos de demora.
3r -Que per obtenir l'esmentada suspensió, en període voluntari, haureu de presentar al servei de Tresoreria-Intervenció, un aval bancari, que cobreixi l'import de la sanció, més els interessos de demora pel temps que duri la tramitació del recurs interposat i, si escau, del recurs contenciós administratiu.
4t -Que si sol×licitau la suspensió dins el procediment de constrenyiment, la garantia mitjançant aval bancari ha de cobrir l'import del deute existent en el moment de la concessió de la suspensió més els interessos de demora a què es tindrà dret fins al moment del pagament.
El que li comunic als efectes oportuns. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix órgan que l'ha dictada, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/99, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències (1) a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article abans esmentat i els articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 26 de març de 2013
La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis
Per delegació (Decret de Batlia núm. 10434 de 08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)
Elvira Salvá Armengod