Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 6311
Protecció. Notificació DP 2012/131 D.B. 21331 de 30.11.2012

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 21331 de data 30 de novembre de 2012 de l’Ajuntament de Palma, a WERNAR LINKS, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2012/131, en relació al immoble ubicat al C/ CARO NÚM. 7, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:

Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 21331 de data 30-11-2012 s’ha disposat el següent:

I.- Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 20.11.2012 (r.i. 27.11.2012), relatiu a l’immoble ubicat a C/Caro,7(PC 09105601) que transcrit diu:

En relación al expediente antes referenciado y a la vista de la solicitud de informe del Negociado de Protección de la Edificación, para realizar informe técnico sobre condiciones de seguridad y salubridad pública, cabe decir lo siguiente:

INFORME TÉCNICO

DESCRIPCIÓN.

Se trata de un edificio entre medianeras de planta baja más tres plantas piso. La cubierta es  inclinada de teja árabe. Estructura de paredes de carga de marés con forjados unidireccionales de vigas de madera y vigas metálicas.

CARACTERÍSTICAS URBANÍSTICAS.

Según el PGOU vigente el inmueble se encuentra catalogado con ficha de catálogo B25-01.

PATOLOGIAS.

Realizada visita de inspección ocular al inmueble de la C/Caro nº7 se hace constar que en el piso 2º 1ª en la zona de la cocina se encuentran las vigas metálicas deterioradas con un avanzado estado de corrosión y con una flecha visible. Se ha descubierto el estado de las mismas al demoler el falso techo.

La zona de la cocina se encuentra apuntalada.

Según el administrador el piso de arriba no se encuentra habitado.

El apuntalamiento solo se ha realizado en esta planta.

-CONCLUSIÓN.

A la vista del deterioro de las vigas y del peligro estructural que existe, es del parecer del técnico que suscribe de tramitar por urgencia orden de medidas cautelares:

ORDEN DE MEDIDAS CAUTELARES

Bajo dirección técnica competente:

-Apuntalamiento de la crujía en la zona de la cocina en el piso 2º1ª garantizando la estabilidad de la estructura.

Condiciones:

Se aportará asume de dirección técnica del apuntalamiento.

 Observaciones:

Se solicitará licencia de obras para realizar las reparaciones pertinentes. No se utilizará la estancia que se sitúa sobre la zona deteriorada.

TERMINO de ejecución de la orden    1 MES

Presupuesto de ejecución material estimativo   250 €

II.- Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, es adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent, obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns. 

III.- Entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals-, Concepte 312.02, art. 6 C) de l’Ordenança Fiscal per a 2012, - que tindrà el següent càlcul: b) 2,53% sobre 250’- €, sense perjudici de meritar  qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).

En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació, article 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl; articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis publicada al BOIB 87, de 22 de juny de 2004; article 124 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local; i els articles 4.2-j), article 12-b), i 18.3) del Reglament de la Gerència d’urbanisme, i vist el Decret de Batllia núm. 5309, de data 26 de març de 2012, d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per l’aprovació del següent,

DECRET

1r.ORDENAR als propietaris de l’immoble situat a C. Caro,7 (PC 091056-01) Sra. MARIA NIEVES GRACIA FRONTERA amb DNI 38.698.155-N, les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble , atès l’informe del tècnic municipal de dia 20.11.2012 (r.i. 27.11.2012, transcrit a l’expositiu d’aquest decret.

ORDRE (MESURES CAUTELARS URGENTS)

Procedir sota direcció tècnica competent a:

-Apuntalamiento de la crujía en la zona de la cocina en el piso 2º1ª garantizando la estabilidad de la estructura.

Condiciones:

Se aportará asume de dirección técnica del apuntalamiento.

Observaciones:

Se solicitará licencia de obras para realizar las reparaciones pertinentes. No se utilizará la estancia que se sitúa sobre la zona deteriorada.

PLAZO de ejecución de la orden 1 MES

Presupuesto de ejecución material estimativo  250€

2n.ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.

No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.

3r.ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma  23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que d’acord amb el mateix article, en consonància amb  l’art.11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB,se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.

4t.DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest acord), al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent

5è.NOTIFICAR el present  decret a la propietat i al llogater del pis 2n-1ªSr. Wernar Links.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 26 de març de 2013

 

La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.

Per delegació (Decret de Batlia núm. 10434 de 08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)

Elvira Salvá Armengod.