Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT
Núm. 6116
Convocatòria de les proves per obtenir l'acreditació de guia de caça major
Versió PDF
La Consellera executiva de Medi Ambient, en data d’avui ha dictat la següent resolució:
“Atès l’article 13 del decret 91/2006, de 27 d’octubre, de regulació de poblacions caprines, d’ordenació de l’aprofitament cinegètic de la cabra salvatge mallorquina i dels plans tècnics.
Atès el capítol IV “Els Guies de caça major” del Reglament 1/2012 del Consell Insular de Mallorca por el qual es regulen las vedes i els recursos cinegètics, aprovat definitivament dia 9 de febrer de 2012.
L’Hble. Sra. Consellera Executiva del Departament de Medi Ambient com a òrgan competent per dictar la present resolució en virtut de l’article 7 lletra j. Del Decret d’organització del Consell de Mallorca de data 15 de juliol de 2011 modificat pels Decrets de 10.10.11, 15.03.12 i 11.04.12 (BOIB 111 de 21 de juliol de 2011; BOIB 159 de 22 d’octubre de 2011, BOIB 48 de 3 d’abril de 2012 i BOIB 59 de 26 d’abril de 2012 ) i a a proposta de la Comissió Avaluadora de Guies de Caça de Major de data 20 de març de 2013, té a bé dictar la següent
Resolució
1. Convocar les proves per a l’obtenció de l’acreditació de guia de caça major i guia de caça major amb cans i llaç.
2. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria de proves, que s’adjunten a aquesta Resolució, com a Annex I
3. Publicar el llistat de membres que segons l’esmentat Reglament 1/2012 composen la Comissió Avaluadora dels guíes de caça major, com a Annex II,
4. Aquesta Resolució entrarà en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant de la Presidenta del Consell de Mallorca , en el termini d'un mes a partir de la notificació d'aquesta Resolució, de conformitat amb l’establert als articles 107.1, 114 i següents de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les administracions Públiques i del Procediment Administratiu comú (BOE núm. 285 de 24 de novembre)
Palma, 25 de març de 2013
La secretària tècnica de Medi Ambient
Joaquina Ibáñez Ripoll
ANNEX 1
Bases de la convocatòria de proves
1. NORMES GENERALS
1.1 Es convoquen les proves per a obtenir l'acreditació de:
— Guies de Caça Major
— Guies de Caça Major amb cans i Llaç
2. REQUISITS
2.1. Ser major d’edat.
2.2 Estar en possessió de la llicencia de caça preceptiva, en la modalitat de caça major.
2.3 Estar en possessió del permís d’armes tipus D (excepte en el cas dels aspirants a guies amb cans i llaç).
2.4 Acreditar haver seguit un curs de suport vital bàsic homologat per l’autoritat competent en matèria sanitària.
5. Superar les proves selectives descrites a l’article 32 del Reglament 1/2012 del Consell Insular de Mallorca por el qual es regulen las vedes i els recursos cinegètics, aprovat definitivament dia 9 de febrer de 2012.
3. TRÀMIT D’INSCRIPCIÓ
3.1 Llocs on es pot formalitzar la inscripció.
La inscripció es pot formalitzar a les oficines de la Direcció Insular de Caça del departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca, Carrer del General Riera,111 C.P.: 07010, Palma.
3.2. Termini d’inscripció: 15 dies comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB d’aquesta resolució.
3.3 Modalitats per formalitzar la inscripció
Les persones que vulguin fer la inscripció ho faran de manera presencial retirant les sol·licituds d’inscripció a l’adreça esmentada anteriorment. S’han de presentar, dins el termini, tots els impresos necessaris degudament emplenats, així com els documents adjunts, al lloc esmentat abans o en la forma que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En aquest cas, per tenir constància que s’ha presentat la documentació, el mateix dia s’ha d’enviar una còpia del full de sol·licitud ja registrat al fax 971173959 o a l’adreça electrònica serveicinegetic@conselldemallorca.net. Si la documentació no es presenta dins el termini al lloc o de la manera esmentada, la inscripció no es considerarà vàlida.
3.4 Taxa d’inscripció
a) Import
No hi ha taxes per a les proves de guia de caça major. No obstant això, els aspirants es faran càrrec de cobrir les despeses que es puguin derivar de l’ús que facin de les instal·lacions privades del camp de tir on es desenvolupin les proves de tir en galeria: “Club de Tir Olímpic de Mallorca” les quals suposaran un import de 25 €. El pagament s’efectuarà en el mateix camp de tir el dia de la prova de tir.
3.5 Documentació que cal presentar
D’acord amb el punt 3.2.2 d’aquestes bases, cal presentar la documentació següent:
- La sol·licitud d’inscripció degudament emplenada.
- Fotocòpia del DNI.
- Fotocòpia de la llicència de caça preceptiva, amb recàrrec de caça major, en vigor.
- Fotocòpia del permís d’armes tipus D, en vigor (excepte guies amb cans i llaç).
- Fotocòpia compulsada del diploma, certificat o document acreditatiu equivalent d’haver seguit un curs de suport vital bàsic homologat.
4. ADMISSIÓ D’ASPIRANTS
4.1 Relacions provisionals d’admesos i d’exclosos
Es publicaran a la pàgina web del Consell de Mallorca (http://www.conselldemallorca.net/?id_section=6580) i al tauló d’anuncis del departament de Medi Ambient (C/ del General Riera, 111., C.P. 07010, Palma).
4.2 Esmena d’errors
Es disposarà de deu dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de l’exposició de les relacions provisionals d’admesos i d’exclosos, per esmenar qualsevol error o deficiència documental, la qual es farà constar en el mateix llistat en què es publiquin de forma provisional els admesos i exclosos. Si no hi ha esmenes a realitzar, la relació serà definitiva.
4.3 Relacions definitives d’admesos i d’exclosos.
Es publicaran a la pàgina web del Consell de Mallorca (http://www.conselldemallorca.net/?id_section=6580) i al tauló d’anuncis del departament de Medi Ambient (C/ del General Riera, 111., C.P. 07010, Palma).
5. ORGANITZACIÓ I DESENVOLUPAMENT DE LES PROVES
Les proves es prepararan per part de la comissió avaluadora, es desenvoluparan i es puntuaran de la forma prevista en l’article 32 del Reglament 1/2012 del Consell Insular de Mallorca por el qual es regulen las vedes i els recursos cinegètics, aprovat definitivament dia 9 de febrer de 2012. L’examen teòric serà es basarà sobre el temari de l’annex V de l’esmentat Reglament 1/2012.
En l’examen teòric, en la prova de tir i en la prova de camp existeix una puntuació mínima per a la superació de la prova establerta reglamentàriament, per la qual cosa són de superació obligatòria i en conseqüència els que no assoleixin el mínim previst en cada cas, ja no realitzaran proves posteriors.
6. CALENDARI DE LES PROVES
6.1 El calendari de les proves és el següent:
- Termini d’inscripció: 15 dies comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB d’aquesta resolució.
- Publicació de la relació provisional d’admesos i d’exclosos: prevista entre el 29 d’abril i el 8 de maig.
- Termini per esmenar errors en les inscripcions: 10 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la relació provisional d’admesos i d’exclosos.
- Publicació de la relació definitiva d’admesos i d’exclosos: prevista del 27 al 31 de maig.
- Prova teòrica: 1 de juny de 2013.
- Exposició dels resultats provisionals de la prova teòrica: setmana del 3 al 7 de juny.
- Termini per sol·licitar revisió de la prova teòrica: Tres dies hàbils des de l’endemà de la publicació dels resultats provisionals.
- Exposició dels resultats definitius de la prova teòrica: del 10 al 14 de juny.
- Prova de tir en galeria: setmana del 17 al 21 de juny (els examinats signaran l’acta presencial amb el resultat de la prova, la qualificació de la qual serà inapel·lable).
- Publicació dels aprovats de la prova de tir: dia 24 de juny.
- Proves de camp: del dia 27 de juny al dia 28 de juliol (els examinats signaran l’acta presencial amb el resultat de la prova, la qualificació de la qual serà inapel·lable).
- Publicació dels aprovats de la prova de camp: dia 29 de juliol de 2013.
- Presentació de mèrits per formació específica i experiència: 10 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació dels aprovats de la prova de camp.
6.2 L’hora i el lloc en què es faran la prova teòrica s’han de publicar el mateix dia en què es publiquin les relacions definitives d’admesos i d’exclosos, a la pàgina web del Consell de Mallorca (http://www.conselldemallorca.net/?id_section=6580) i al tauló d’anuncis del departament de Medi Ambient (C/ del General Riera, 111., C.P. 07010, Palma).
6.3 L’hora i el lloc en què es faran les proves de tir en galeria i les proves de camp s’han de publicar el mateix dia en què es publiquin la relació definitiva d’aprovatd de la prova teòrica, a la pàgina web del Consell de Mallorca (http://www.conselldemallorca.net/?id_section=6580) i al tauló d’anuncis del departament de Medi Ambient (C/ del General Riera, 111., C.P. 07010, Palma).
6.4 Els examinands han de ser convocats per a cada exercici en crida única; aquells que no hi compareguin seran exclosos de la prova. Per poder fer la prova, els examinands s’han d’identificar amb el document d’identitat oficial en vigor (DNI, NIE amb fotografia, passaport o la versió actual del carnet de conduir, amb fotografia integrada). En cas contrari, seran exclosos de la prova.
6.5 Durant les proves, els avaluadors poden requerir els aspirants que acreditin la seva identitat.
7. PUBLICACIÓ DELS RESULTATS DE LES PROVES
Les relacions dels que han superat la prova teòrica, la prova de tir i la prova pràctica es faran públiques la pàgina web del Consell de Mallorca (http://www.conselldemallorca.net/?id_section=6580) i al tauló d’anuncis del departament de Medi Ambient (C/ del General Riera, 111., C.P. 07010, Palma).
Una vegada puntuats els apartats de formació específica i experiència prèvia, la Comissió avaluadora propsarà a la consellera executiva de Medi Ambient que aprovi la llista definitiva dels qui han superat les proves assolint la condició de guies de caça major, i de guies de caça major amb cans i llaç, el que serà objecte de publicació al BOIB.
El termini per sol·licitar revisió de formació específica i experiència prèvia serà de tres dies hàbils des de l’endemà de la publicació dels resultats provisionals
8. REGISTRE I LLIURAMENT DELS CERTIFICATS I CARNETS ACREDITATIUS
8.1. Registre de certificats
Després de la publicació de la llista definitiva dels qui han superat les proves, s’ha de disposar la inscripció dels examinands aptes en el Registre de Guies de caça major, amb detall de la condició general o especifica per a cans i llaç, així com el lliurament del carnet identificatiu, segons es preveu en l’article 36 del Reglament 1/2012 del Consell Insular de Mallorca por el qual es regulen las vedes i els recursos cinegètics, aprovat definitivament dia 9 de febrer de 2012, i s’han d’expedir els certificats.
8.2 Lliurament dels certificats
Per retirar els certificats i els carnets identificatius, les persones interessades han d’acreditar la seva identitat amb el DNI, NIE amb fotografia, passaport o la versió actual del carnet de conduir, amb fotografia integrada. O amb autorització expressa i per escrit amb còpia del DNI o qualsevol document equivalent.
ANNEX 2
Membres de la Comissió Avaluadora i avaluadors de les proves de tir.
President: Joan Escalas Noceras, Director Insular de Caça
Secretària: Cristina Carreras Brugada, Cap del servei de la secretaria tècnica de Medi Ambient
Avaluadors:
Bartomeu Seguí Campaner , Cap del servei de caça
Juan Miquel Tomàs Nadal, a proposta de la Federació Balear de caça
Juan Vaquer Alemany a proposta de l’Associació de Caça Major i Conservació de la Cabra Salvatge Mallorquina (ACAM)
Pedro Bestard Martínez, a proposta de la Comissió Balear de Caça Major i Homologació de Trofeus
Sebastià Ferragut Barceló, del Departament de Medi Ambient
Àngel Garcia Amengual, de la Direcció Insular de caça
Avaluadors de tir:
Pedro Bestard Martínez i Juan Vaquer Alemany