Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 5864
Resolució iniciar procediment sancionador per obres sense llicència polígon 26, parcel·la 43 del TM de Manacor, exp. 46/2007-INUR

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per no haver pogut ésser efectuada la preceptiva notificació en el domicili que apareix a l’expedient que es relaciona a continuació i que es tramita en el Departament d’Urbanisme d’aquest Ajuntament, pel present Anunci es notifica a la Sra. (dades personals ocultes), que a l’expedient d’infracció urbanística 46/2007-INUR, ha estat dictada la següent Resolució:

“Per la present vos reiteram la notificació que vos fou remesa en data 3 de gener de 2013, ja que en aquest Negociat no hi ha cap constancia de que l’hagueu rebuda, la qual literalment diu el següent:

En data d’avui, la delegada d’Urbanisme i Obres, en virtut del decret 4807/2011, de  delegació de firma, ha dictat la següent resolució:

Vista la denuncia formulada pels Serveis d’Inspecció Municipals en data 16 de març de 2007, resulten els següents

Antecedents

En data 14 de març de 2007 el zelador municipal realitzà visita d’inspecció a la parcel·la 43 del polígon 26, detectant que s’estaven realitzant obres, consistents en ampliació de construcció d’uns 30 m2. Aixecà l’oportuna Acta, fent constar que en el moment de la inspecció no hi havia ningú, i realitzà reportatge fotogràfic.

En data 16 de març de 2007 el zelador municipal, i després de comprovar que no constava cap llicència per a la realització de les obres detectades, procedí a denunciar formalment els fets. Identificà com a promotor de les obres al Sr. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) (dades personals ocultes), tot d’acord amb les informacions que constaven als arxius d’urbanisme.

En data 21 de març de 2007 es dictà resolució per la que s’ordenava la suspensió immediata de les obres per no disposar de llicència, i es requeria al Sr. (dades personals ocultes)perquè procedís a sol·licitar la llicència municipal de legalització en el termini legal de dos mesos previst a l’art. 65.1 de la Llei 10/1990. Aquesta resolució fou degudament notificada a  l’interessat en data 29 de maig de 2007.

En data 30 de maig  de 2007,  el Sr. (dades personals ocultes)presentà un escrit manifestant que la parcel·la ja no era seva, i que l’havia venuda a l’any 2005 a la Sra. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)amb DNI núm. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)En acreditació de l’exposat adjuntà copia de l’escriptura notarial de compra-venda de data 10 d’agost de 2005.

Atesa dita al·legació, i realitzades les oportunes comprovacions, en data 28 de juny de 2007 es dictà nova resolució, arxivant les actuacions realitzades en contra del Sr. (dades personals ocultes), i ordenant la suspensió de les obres que es realitzaven a la parcel·la 43 del polígon 26  a la Sra. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)Igualment se li atorgava el termini legalment previst als efectes que legalitzés les obres. Dita resolució fou notificada a la Sra. Andreu en data 13 de juliol de 2007.

En data 28 d’agost de 2007 el zelador informà que havia realitzat una visita d’inspecció als efectes d’observar l’estat de les obres, no detectant la realització de més obres. Realitzà dues fotografies.

En data 8 d’octubre de 2007 repetí visita d’inspecció, informant que, des de la darrera inspecció no s’havien realitzat més obres. Adjuntà una fotografia.

En data 25 de setmbre de 2012 es comprovaren els arxius d’urbanisme, sense que costés cap llicència aprovada per a la realització o legalització de dites obres.

En data 8 d’octubre de 2012 el zelador municipal informà que, realitzada nova visita d’inspecció, havia comprovat que des de la darrera inspecció sí s’havien realitzat més actuacions: col.locació de vidrieres i persianes. Adjuntà tres fotografies.

En data 25 d’octubre de 2012 l’aparellador municipal realitzà l’oportú informe, determinat que les obres realitzades es tractaven d’una ampliació d’habitatge d’uns 49 m2. Valorà dites obres en 30.883´62 €.  Informà també que no constava cap llicència sol·licitada en relació a les obres objecte de l’expedient, i que la parcel.la es troba a sòl rústic i té una superfície cadastral de 8.287 m2.

Fonaments de Dret

1. Els arts. 2.1 i 2.2 de la Llei de disciplina urbanística, que disposa que estaran subjectes a llicència prèvia, sense perjudici de les autoritzacions procedents, les obres de construcció d’edificacions de nova planta, i les obres d’ampliació, modificació o reforma que afectin l’estructura, l’aspecte exterior o la disposició interna dels edificis existents.

2. L’art. 27.1.b) de la Llei 10/1990, que determina que es consideraran infraccions urbanístiques les actuacions que subjectes a llicència es realitzin sense aquesta, siguin o no legalitzables.

3. L’art. 30 de la repetida Llei, en tant que disposa que, entre d’altres, els propietaris i els promotors seran responsables de les actuacions que es realitzin sense llicència.

4. L’art. 45.f) de l’esmentada Llei, que disposa que seran sancionats amb una multa del 50 al 100 % del valor de les obres executades els qui realitzin obres que, encara que siguin legalitzables, no sol·licitin la seva legalització en el termini fixat per l’Administració.

5. L’art. 65.1 de la Llei 10/1990, que disposa que es concedirà un termini de dos mesos al presumpte infractor, a contar des de la notificació de la resolució de suspensió de les obres que es realitzin sense llicència, perquè el mateix sol·liciti l’oportuna llicència.

6. Es tenen per provats els fets següents: execució d’obres consistents en ampliació d’habitatge d’uns 49 m2, a la parcel·la 43 del polígon 26, del TM de  Manacor, sense disposar de l’oportuna llicència, quan d’acord a l’art. 2 de la Llei 10/1990 les mateixes estaven subjectes a llicència prèvia.

El valor de les obres es fixa en 30.883´62 €, de conformitat amb l’informe tècnic de data 25  d’octubre de 2012, còpia del qual s’acompanya.

7. Els fets que es declaren provats són constitutius de la infracció tipificada a l’article 27.1.b) de la Llei 10/1990, infracció urbanística que ha de ser considerada greu d’acord amb l’article 28.2 de la Llei 10/1990.

8. La persona responsable, d’acord amb l’article 30 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística, és la propietària-promotora de les obres, la Sra. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)amb DNI núm. (dades personals ocultes).

9. Sanció. En aplicació del disposat a l’article 45.f) de la Llei 10/1990, correspon sancionar a la responsable amb una multa del 50 al 100 % del valor de l’obra executada, al no haver sigut sol·licitada la legalització de les obres en el termini atorgat.

D’acord amb l’informe del zelador municipal de data 8 d’octubre de 2012, concorre en el present cas la circumstància agravant de no acatar l’ordre de suspensió de les obres, circumstància prevista a l’art. 34.1.e) de la Llei 10/1990, per la qual cosa la sanció s’ha d’imposar en grau màxim.

10. L’autoritat competent per imposar la multa és el Batle, d’acord amb l’article 39.a) de la Llei 10/1990, si bé te delegades les competències sancionadores en matèria urbanística en la Delegada d’Urbanisme, en virtut del Decret de Batlia núm. 4808/2011.

11. Els arts. 29 i 35 i ss de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

12. Els arts. 6 i següents del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel que s’aprovà el Reglament del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora.

13. L’art 8.4 del Decret 14/1994, en tant que disposa que en la notificació s’advertirà als interessats que, de no efectuar al·legacions a l’acord d’iniciació en el termini previst, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució, sempre que tingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada i la corresponent sanció.

En la tramitació d’aquest expedient s’observen les prescripcions legals del Reglament de procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora de la CAIB, aprovat per Decret 14/1994, de 10 febrer.

Vists els antecedents esmentats i d’acord amb el Decret de Batlia núm. 4807/2011, de delegació de firma,

RESOLC

1.- Iniciar procediment sancionador contra la Sra. (dades personals ocultes), amb DNI núm. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)com a propietària-promotora de les obres realitzades sense llicència a la parcel·la 43 del polígon 26 del TM de Manacor, consistents en ampliació d’habitatge d’uns 49 m2, per determinar-ne la seva responsabilitat i la sanció que correspongui, de conformitat amb el que resulti de la instrucció.

2.- Nomenar instructor del procediment sancionador al Sr. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes)Tècnic de l’Administració Gral., i la Sra. (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) (dades personals ocultes), administrativa de l’Administració General, com a secretària, als quals se’ls comunicarà aquest acord amb trasllat de totes les actuacions que existeixen al respecte. Els designats podran ser recusats per l’interessat, d’acord al previst a l’art. 29 de la Llei 30/1992.

3.- Advertir a la interessada, Sra. Andreu, que de no efectuar al·legacions en el termini de 15 dies des de la notificació del present acord, el mateix serà considerat proposta de resolució, i la sanció que se l’imposarà, com a propietària-promotora de les obres, serà una multa per import de VINT-I-QUATRE MIL SET-CENTS SIS EUROS AMB VUITANTA-NOU CÈNTIMS (24.706´89 €), com a autora responsable d’una infracció urbanística greu tipificada a l’art. 27.1.b) de la Llei 10/1990, per haver realitzat obres a la parcel·la 43 del polígon 26 del TM de Manacor, consistents en ampliació d’habitatge d’uns 49 m2, sense disposar de l’oportuna llicència. Aquesta sanció de multa és equivalent al 80 % del valor de les obres, en aplicació de l’art. 45.f) de la Llei 10/1990, tota vegada que no s’ha sol·licitat la seva legalització en el termini legal previst a l’art. 65.1 de la Llei 10/1990, i concorre la circumstància agravant de l’art. 34.1.e) de no haver acatat l’ordre de suspensió, per la qual cosa la sanció s’ha d’imposar en grau màxim.

4. Advertir a la interessada que en cas de continuar executant obres, o de realitzar-ne de noves, sense les preceptives llicències, es procedirà a incoar un nou procediment sancionador, amb les agravants de no acatar l’ordre de suspensió i de reincidència.

5.- L’òrgan competent per a dictar la resolució del procediment és el Batle, si bé té delegades les competències sancionadores en matèria urbanística en la Delegada d’Urbanisme, en virtut del Decret de Batlia núm. 4808/2011.

6.-El termini per resoldre el procediment queda fixat en un any, transcorregut dit termini sense que s’hagi dictat i notificat la resolució s’entendrà que el mateix ha caducat, llevat que sigui per causa imputable a la interessada.

7.- Indicar a la interessada que té:

- Un termini de 15 dies hàbils, a comptar del següent en que rebi la notificació, per realitzar al·legacions o aportar documents o informacions que estimin convenients, i, en el seu cas, proposar prova concretant els mitjans que pretenguin fer valer.

- El dret a conèixer en qualsevol moment l’estat del procediment, accedir-hi i obtenir còpies dels documents.

- En el cas de reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat, l’expedient podrà ser resolt amb la imposició de la sanció que escaigui.

8. Comunicar aquesta resolució a la interessada, juntament amb una còpia de l’informe de l’aparellador municipal de data 25 d’octubre de 2012.

La qual cosa us comunic per al vostre assabentament i efectes, advertint-vos que es tracta d’un acord inimpugnable i, per tant, no és susceptible de recurs. No obstant això, podeu interposar qualsevol altre recurs o acció que estimeu convenient per a la defensa dels vostres interessos.

Així mateix us advertesc que de no efectuar al·legacions a l’acord d’iniciació en el termini de 15 dies, el mateix serà considerat proposta de resolució, al contenir un pronunciament precís respecte  a les responsabilitats imputades i la sanció que correspon. Tot d’acord amb l’article 8.4 del Decret 14/1994, de data 10 de febrer.”

Tot el que es fa públic en compliment del disposat a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i l’article 194 del R.D. 2568/86, de 28 de novembre, del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.

 

Manacor, 22 de març de 2013

El Batle,
per delegació de firma (decret 4807/2011)
1a tinenta de batle i delegada

(dades personals ocultes)