Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 5715
Pacte de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2013 pel qual s’estableixen determinats aspectes relatius a la implementació del “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Parts

La directora general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis, en representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat (CCOO, CSI-F, FSES, UGT i USAE).

Antecedents

1. El 21 de desembre de 2012, el Consell de Govern va adoptar l’Acord pel qual es fa efectiva l’extinció de GESMA i la integració de tots els seus mitjans personals i materials —amb efectes des de l’1 de gener de 2013— en el Servei de Salut de les Illes Balears, on es configuraria com a una nova gerència, la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca (GCHM). No obstant això, el Pla de viabilitat de GESMA de 23 de novembre de 2012 preveu la supressió de la GCHM i la sectorització dels seus recursos personals i materials en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei del Salut.

2. Aquestes circumstàncies varen exigir la confecció d’un pla d’ordenació de recursos humans de conformitat amb els paràmetres establerts per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, a fi de determinar els objectius que calia assolir i les mesures concretes que calia prendre per dur a terme la supressió de la GHCM i la sectorització dels seus recursos.

3. El 12 de febrer de 2013 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l’Acord del Consell de Govern pel qual s’aprova el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut” (en endavant, el Pla). La confecció i l’aprovació del Pla es justifica principalment per raons organitzatives i econòmiques, i la supressió de la GCHM implica la necessitat de prendre diverses mesures de planificació, reorganització i racionalització dels recursos.

4. Per assolir els objectius prevists en el Pla, s’establí un itinerari d’implantació, que consta de les fases següents:

a) Primera fase: actuacions administratives de reestructuració interna de la GCHM.

b) Segona fase: actuacions administratives per redistribuir entre els Serveis Centrals i les gerències territorials del Servei de Salut el personal estatutari fix de determinades unitats administratives pertanyents als Serveis Centrals de la GCHM per extingir i el personal de determinades unitats administratives de l’Hospital General, de l’Hospital Psiquiàtric i de l’Hospital Joan March.

c) Tercera fase: actuacions administratives per sectoritzar el personal estatutari de la GCHM en la Gerència del Sector Sanitari de Ponent i en la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn.

5. La implementació d’aquestes fases implica prendre mesures diverses, entre les quals es poden destacar les següents:

a) El cessament del personal estatutari interí pertanyent a categories concretes que ocupa places a les unitats administratives que se suprimeixen o que resulten ineficients.

b) La supressió de càrrecs o llocs intermedis de direcció o coordinació, la supressió de places ocupades pel sistema de promoció interna temporal i la supressió dels llocs corresponents als òrgans directius i al personal directiu professional de la GCHM.

c) La reordenació de determinat personal estatutari fix de certes unitats administratives o pertanyents a determinades categories de la GCHM, que s’ha d’adscriure als Serveis Centrals del Servei de Salut i a les ge­rències territorials, per mitjà del corresponent procediment de mobilitat.

d) El personal estatutari de les unitats administratives pertanyents a l’Hospital General, a l’Hospital Psiquiàtric i a l’Hospital Joan March que no resulti afectat per les actuacions previstes en els apartats precedents s’ha d’adscriure a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent —els dos primers— i a la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn —el tercer— per mitjà d’un procés de sectorització.

6. Així doncs, les actuacions previstes en l’apartat 5.c precedent requereixen iniciar el pertinent procediment de mobilitat per permetre redistribuir els efectius afectats pel Pla entre els Serveis Centrals i la resta de les gerències del Servei de Salut. Aquest procés s’ha d’implementar seguint els procediments establerts legalment; amb aquesta finalitat, cal concretar els criteris objectius que cal tenir en compte per a la mobilitat del personal i determinar els canvis d’adscripció de cada professional a una nova gerència de destinació. Tal com disposa el Pla, l’establiment d’aquests criteris s’ha de negociar prèviament amb els representants dels empleats públics.

7. A més, cal destacar que les mesures previstes en els punts anteriors (amortització de places i llocs de feina, redistribució d’efectius, sectorització dels centres hospitalaris de la GCHM, etc.) impliquen la necessitat de fer modificacions en les plantilles de les gerències del Servei de Salut (inclosos els Serveis Centrals). De conformitat amb allò que el Pla estableix, aquestes modificacions i operacions s’han de negociar prèviament amb els representants dels empleats públics.

8. També cal concretar els criteris objectius que han de regir els cessaments com a conseqüència de la implantació de les mesures aprovades en el Pla. Per un costat, el Pla preveu els criteris aplicables en el cas dels cessaments de personal interí esmentats en el punt 5.a, que segueixen el criteri de tenir en compte, en primer lloc, l’antiguitat en el sistema nacional de salut i, en segon lloc, l’edat. Per un altre costat, el Pla preveu que la distribució de tot el personal fix de la GCHM en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut provocarà cessaments de personal interí que treballi als centres de destinació. A més, estableix que per determinar els criteris de cessament cal tenir en compte els acords de cessament d’interins de cada centre o gerència on s’integri el personal fix. No obstant això, el Pla no concreta els criteris que cal aplicar per efectuar els cessaments en cas que no hi hagi cap acord que reguli el cessament de personal; per tant, cal establir un sistema supletori que regeixi aquests cessaments per tal de concretar un sistema objectiu que asseguri la transparència i la justícia de les actuacions.

9. D’acord amb les consideracions anteriors i de conformitat amb l’article 80 de la Llei 55/2003, la Mesa Sectorial de Sanitat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha acordat subscriure un pacte per establir les modificacions de les plantilles derivades de l’aplicació del Pla, per determinar els criteris generals que han de guiar el procediment de mobilitat de personal fix i per instaurar uns criteris supletoris per efectuar els cessaments de personal interí.

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per subscriure aquest pacte amb les següents

Clàusules

1. Objecte del pacte

L’objecte d’aquest pacte és establir i concretar determinats aspectes relatius a la implementació del “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”, que són els següents:

1.1. Els criteris que han de regir el procediment de mobilitat de personal estatutari fix de la GCHM en els Serveis Centrals i les gerències territorials del Servei de Salut.

1.2. Les modificacions de la plantilla de personal estatutari que cal fer com a conseqüència de l’aplicació del Pla.

1.3. Els criteris supletoris que cal aplicar per efectuar els cessaments de personal interí, en cas que no hi hagi cap acord en aquest sentit a les diferents gerències territorials.

2. Procediment de mobilitat

El procediment administratiu de mobilitat del personal estatutari fix de la GCHM als Serveis Centrals i a les gerències territorials del Servei de Salut ha de consistir en una resolució per la qual es determinin les places i les categories afectades, i també les gerències de destinació del personal. Tot seguit, les persones interessades han d’indicar les places a les quals volen accedir per ordre de preferència i han d’aportar la documentació acreditativa corresponent relativa als criteris que s’indiquen tot seguit, que serviran per establir l’ordre de prelació a l’hora d’assignar les places:

a) En primer lloc, l’antiguitat en centres o en institucions del sistema nacional de salut en la categoria corresponent, computada en dies i prenent com a terme la data de publicació de la resolució que reguli el procés de mobilitat.

b) En cas d’empat en els dies de servei prestat es tendrà en compte l’edat de les persones interessades, de manera que prevaldrà la voluntat de la de més edat.

3. Modificació de les plantilles

Per implementar el Pla s’han de fer les modificacions oportunes de les plantilles, la qual cosa implica —entre altres mesures— l’amortització de les places ocupades per personal interí i de les places vacants de determinades gerències —especialment les derivades del procés de mobilitat— i l’adaptació de determinades plantilles, si escau.

4. Criteris supletoris

Els criteris supletoris que cal aplicar per efectuar els cessaments de personal interí en els casos en què no hi hagi cap acord en aquest sentit a les gerències territorials o que hi hagi alguna llacuna jurídica en els pactes existents són els següents:

a) En primer lloc, l’antiguitat en centres o en institucions del sistema nacional de salut en la categoria corresponent, computada en dies.

b) En cas d’empat en els dies de servei prestat es tendrà en compte l’edat de les persones interessades, de manera que prevaldrà la de més edat.

5. Clàusula final

5.1. Les mesures per aplicar el Pla s’han d’implementar de conformitat amb la normativa vigent i amb els acords adoptats per la Mesa Sectorial de Sanitat i la resta de pactes i acords subscrits en aquesta matèria.

5.2. No obstant això, si es dóna la impossibilitat material o sobrevinguda d’aplicar alguna de les mesures, l’òrgan responsable ha de fer les adaptacions o els ajusts oportuns i assabentar-ne els membres de la Mesa Sectorial de Sanitat, els quals ho han de ratificar.

Com a prova de conformitat, signam aquest pacte en tres exemplars.

 

Palma, 22 de març de 2013

Per l’Administració,
La directora general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis

Per les organitzacions sindicals
FSES          USAE

 

ANNEX
Places afectades per la mobilitat del personal fix de la GCHM a altres gerències del Servei de Salut de les Illes Balears en data de 20 de març de 2013

Especialitat

Manacor

Inca

Son Llàtzer

Son Espases

Serveis Centrals

Totals

Conductor

 

 

 

4

 

4

Enginyer tècnic

 

 

 

1

 

1

FEA cardiologia

 

 

 

1

 

1

FEA medicina del treball

1

 

 

0

 

1

FEA oftalmologia

 

 

 

1

 

1

FEA psiquiatria

 

 

 

2

 

2

FEA urologia

 

 

 

1

 

1

Grup administratiu

 

4

5

0

1

10

Grup auxiliar administratiu

 

3

4

6

 

13

Grup de gestió

 

 

4

1

 

5

Grup tècnic

 

 

 

0

4

4

Metge d’admissió i documentació clínica

 

 

 

1

 

1

Professor d’EGB

 

 

 

1

 

1

Psicòleg clínic

 

 

 

1

 

1

Tècnic de prevenció

 

 

 

0

 

0

Tècnic superior psicòleg

 

 

 

1

 

1

Treballador social

 

 

 

0

 

0

Zelador

 

 

 

0

 

0

Totals

1

7

13

21

5

47