Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 5630
Resolució del conseller d’Administracions Públiques per la qual s’autoritzen la validació i la pròrroga de la cessió d’ús gratuïta i temporal de part de l’immoble situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, a l’Associació de Diabètics de Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Antecedents

1. L’Ajuntament de Palma va cedir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l’edifici situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, per un període de 99 anys, mitjançant un conveni subscrit el 15 de maig de 1995 i aprovat pel Consell de Govern de 4 de maig de 1995.

 2. En la sessió de 20 d’octubre de 2000, el Consell de Govern va aprovar els texts d’un seguit de convenis de cessió d’ús de determinades parts de l’edifici esmentat abans a favor d’algunes associacions sense ànim de lucre, i va facultar el conseller de Presidència per signar-los.

 3. En data 6 de novembre de 2000, l’aleshores conseller de Presidència i el president de l’Associació de Diabètics de Balears signaren un conveni, juntament amb una acta de lliurament, en virtut del qual l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears cedia a l’altra part l’ús d’un espai dins l’immoble situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, per un període de quatre anys comptadors des del dia 1 de desembre de 2000 fins al dia 30 de novembre de 2004, prorrogable expressament en períodes de quatre anys.

 4. En data 23 de novembre de 2004, el conseller d’Economia, Hisenda i Innovació, òrgan competent en aquells moments, va dictar la Resolució de pròrroga de la cessió, que es va publicar en el BOIB núm. 176, d’11 de desembre, per un període de temps comprès entre l’1 de desembre de 2004 i el 30 de novembre de 2008.

 5. Si bé la Resolució del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació de 23 de novembre de 2004 va preveure un termini fins al 30 de novembre de 2008, el conveni autoritzat pel Consell de Govern de 20 d’octubre de 2000 preveia la pròrroga expressa per períodes de quatre anys.

  6. Encara que no s’hagués tramitada la pròrroga en el moment i en la forma adequada, s’havia continuat mantenint la cessió de l’immoble amb les mateixes condicions estipulades en el conveni de cessió, motiu pel qual es va validar pel període transcorregut per tal de regularitzar la situació existent mitjançant resolució de 26 de gener de 2011 per al període de temps que va des de l’1 de desembre de 2008 fins al 30 de novembre de 2012.

 7. En data 14 de febrer ha tingut entrada a la conselleria d’Administracions Publiques (registre d’entrada núm. 2010/2013) la sol·licitud de pròrroga de la cessió, acompanyada de la documentació corresponent, per el període de temps que va des de l’1 de desembre de 2012 fins al 31 de desembre de 2013.

 Fonaments de dret

 1. Els articles 63, 64 i 87 g de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 2. Els articles 128, 129 i 130 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 3. L’article 67 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4. El Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).

5. El Decret 11/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).

6. El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny), modificat pel Decret 23/2011, de 5 d'agost (BOIB núm. 119, de 6 d’agost) i el Decret 33/2011, de 4 de novembre (BOIB núm. 166, de 5 de novembre).

7. El Decret 81/2011, de 22 de juliol, pel qual es nomena la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques de la Conselleria d’Administracions Públiques (BOIB núm. 112, de 23 de juliol).

Proposta de resolució

Propòs al conseller d’Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

1. Autoritzar la validació i la pròrroga de la cessió d’ús gratuïta i temporal de la part     de l’immoble situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, que es va cedir a l’Associació             de Diabètics de Balears mitjançant el Conveni de 6 de novembre de 2000, per al   període de temps que va des de l’1 de desembre de 2012 fins al 31 de desembre de 2013.

2. Mantenir, per a la cessió, les característiques estipulades en el Conveni de cessió esmentat.

3. Informar l’Associació de Diabètics de Balears que la cessió gratuïta d’ús comporta l’obligació de la cessionària de retornar l’objecte de la cessió d’ús a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quan s’acabi la cessió i que les millores de l’immoble que realitzi l’associació quedaran en benefici de l’Administració cedent quan s’extingeixi la cessió.

4. Informar l’Associació de Diabètics de Balears que si els béns i els drets cedits no es destinen a l’ús que preveu l’acte que autoritza la cessió o deixen de destinar-s’hi posteriorment, la cessió es considerarà revocada i revertirà a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que té dret a percebre del cessionari, havent-ne fet prèviament la taxació pericial pertinent, el valor dels detriments o deterioraments que hagin experimentat.

5. Notificar la resolució a les parts interessades.

 6. Anotar la cessió gratuïta en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver estat publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

 Palma de Mallorca, 6 de març de 2013

 

La directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques

Ana María García Serrano

 

Conforme amb la proposta. En dict resolució.

Marratxí, 6 de març de 2013

 

El conseller d’Administracions Públiques

José Simón Gornés Hachero