Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 5542
Resolució del director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives de 19 de març de 2013 per la qual es convoca la prova d’accés de caràcter general per tal que les persones sense la titulació acadèmica necessària puguin accedir a les formacions esportives del cicle inicial/nivell I del grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial, i se’n concreten aspectes sobre la seva organització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre, estableix l’ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial i a l’article 31 regula l’accés a aquests ensenyaments sense el títol de graduat en educació secundària obligatòria per a les formacions de grau mitjà.

L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 28 de juliol de 2008 de regulació dels ensenyaments esportius de règim especial establerts a l’empara del Reial decret 1913/1997, de 19 de desembre, i de l’exhauriment de determinades formacions esportives a l’article 17 regula la prova d’accés al grau mitjà per als alumnes que no tenen el títol de graduat en educació secundària obligatòria. A la disposició addicional cinquena de la mateixa Ordre s’especifiquen els equivalents acadèmics d’aquest títol.

El Decret 23/2011, de 5 d’agost, del president de les Illes Balears, pel qual es rectifiquen els errors materials i es modifica el Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, va establir que la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives és l’òrgan que exerceix les competències en matèria d’ensenyaments de règim especial.

La disposició final primera de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 28 de juliol de 2008, autoritza al director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives per disposar la realització de les actuacions administratives necessàries per a l’execució, per al desplegament i per a la concreció d’aquesta Ordre, pel que fa als ensenyaments esportius de règim especial.

De conformitat amb la normativa indicada,

RESOLC

Primer

Convocar la prova d’accés de caràcter general a les formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial per a les persones que no tenen la titulació acadèmica requerida per accedir a aquestes formacions. La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats convoca aquesta prova corresponent a l’any 2013 a les Illes balears, dins el seu àmbit competencial.

Segon

Aprovar les instruccions per les quals es concreten aspectes sobre l’organització de les proves:  l’estructura, la qualificació, la durada, els continguts, el calendari, els tribunals i els professors que han d’actuar com a vocals de la Comissió Avaluadora d’aquestes proves i que es concreta en els següents annexes:

  1. L’annex 1 inclou les instruccions generals de les proves.
  2. L’annex 2 especifica les característiques de la prova de grau mitjà.
  3. L’annex 3 detalla el calendari de les actuacions corresponents.
  4. L'annex 4 inclou el full d'inscripció.

Tercer

Aquesta Resolució comença a vigir l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Palma, 19 de març de 2013

El director general

Guillem Estarellas Valls

 

ANNEX 1

Instruccions generals de les proves

Article 1

Objecte i efecte de les proves

Aquestes instruccions concreten els diferents aspectes de les proves d’accés de caràcter general a les formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial. La seva superació faculta per  justificar el requisit acadèmic d’accés de caràcter general al formalitzar la matrícula en els ensenyaments esportius i/o per servir de justificant al demanar l'homologació o convalidació educativa d'altres formacions oficials o de les formacions federatives contemplades a la normativa vigent.

Article 2

Requisits dels aspirants

Es poden inscriure les persones que no tenen el títol acadèmic requerit, ni els considerats equivalents, ni cap altre requisit que permeti accedir directament a les formacions esportives esmentades a l’article 1. Per poder fer la inscripció han de complir les condicions d’edat previstes a l’article 31 a) del RD 1363/2007, que és el de tenir desset anys o complir-los dins l’any natural 2013.

Article 3

Objectiu i contingut generals de les proves

L’alumnat ha de demostrar els coneixements i habilitats suficients per tal de cursar amb aprofitament els ensenyaments esportius de grau mitjà. Els continguts de la prova correspondran al currículum d’Educació Secundària Obligatòria a les Illes Balears.

Article 4

Correspondència amb altres proves

La superació de la prova d’accés a la formació professional de grau mitjà pot substituir a efectes acadèmics la prova regulada en aquesta resolució.

Article 5

Inscripció a les proves

El període d’inscripció a la prova d’accés és del 25 de març al 9 d’abril de 2013, ambdós inclosos.  Es podrà registrar la inscripció als centres educatius indicats a l’article 7 i a les delegacions d’educació, indicant que s’ha de remetre la documentació al Servei d’Ensenyaments de Règim Especial- Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives.

Article 6

Taxes, descomptes i exempcions

1. La inscripció està subjecta al pagament de les taxes establertes per aquests tipus de proves. El pagament es farà amb un ingrés bancari (model 046 codi P39) a favor de la CAIB per l’import vigent que és de 16’17€ (que inclou l’expedició del certificat que acredita que s’ha superat la prova), indicant nom i llinatges del sol·licitant i el concepte: "inscripció prova d’accés de caràcter general grau mitjà". Aquest pagament es podrà fer de manera telemàtica mitjançant la pàgina de l’ATIB: http://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx

2. Poden aplicar un descompte del 50% els membres de famílies nombroses de categoria general i les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. El pagament de la taxa (8’09€) es farà de la forma establerta a l’apartat anterior, indicant la causa de l’aplicació del descompte. Aquest pagament es podrà fer de manera telemàtica mitjançant la pàgina de l’ATIB:  http://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx

a) Les persones que acreditin ser membres de famílies nombroses de categoria general han d’aportar el títol o certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent.

b) Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33% han d’aportar el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.

3. Estan exempts del pagament d’aquesta taxa les persones que es presentin a les proves en situació d’atur i els membres de famílies nombroses de categoria especial, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de fer la inscripció.

a) Les persones que estiguin en situació d’atur han d’aportar un informe del període ininterromput inscrit en situació de desocupació, emès pel Servei d’Ocupació (SOIB).

b) Les persones que acreditin ser membres de famílies nombroses de categoria especial han d’aportar el títol o certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent.

 

Article 7

Centres on es pot fer la inscripció i on se desenvoluparan les proves

1. Les proves es faran en els centres que s’indiquen a continuació:

- IES CTEIB de Palma de Mallorca (Mallorca). Telf. 971431727

- IES Cap de Llevant de Maó (Menorca). Telf. 971353582

- IES Algarb de Sant Josep de Sa Talaia (Eivissa): Telf. 971306866

2. Excepcionalment, es podrà autoritzar que una persona faci la prova d’accés objecte d’aquesta resolució en un centre públic diferent als establerts al punt 1 d’aquest article, prèvia una sol·licitud justificada especificant a quin centre es vol fer la prova i per quins motius. Aquesta sol·licitud s’adjuntarà al full d’inscripció en el moment de fer la matrícula als centres indicats. El Servei d’Ensenyaments de Règim Especial resoldrà les sol·licituds, ho comunicarà als interessats i, si procedeix, programarà la prova en el centre pertinent.

Article 8

Formalització de la sol·licitud d’inscripció i documentació a presentar.

1. La sol·licitud d’inscripció s’ha de formalitzar per duplicat emplenant i signant l’imprès oficial que es troba a l’annex 4, i que han de facilitar els centres educatius indicats a l’article 7. Aquesta sol·licitud inclou una declaració jurada que no es té cap altre requisit que permeti l’accés directe a les formacions.

 2. Abonar les taxes o acreditar l’exempció (article 6).

a) S’entregarà com a justificant de l’ingrés bancari el model 046 emplenat amb el codi P39, nom i llinatges, concepte i import adequats, acreditant, si escau, la reducció en el pagament d’aquesta taxa amb els documents indicats a l’article 6, o

b) S’acreditarà l’exempció del pagament d’aquesta taxa amb els documents indicats a l’article 6.

 3. Per acreditar el requisit d’edat s’ha d’aportar l’original i la còpia del document oficial d’identificació (DNI/NIE).

 4. Les persones que tenen alguna part de la prova d'accés superada, ho han de fer constar a l’apartat d’observacions de la sol·licitud, i presentar l’original i la còpia del document requerit perquè el centre l’acari, per tal que la qualificació d’aquesta part es tengui en compte per al càlcul de la qualificació final de la prova. Si li correspon, es tendrà en compte en la qualificació d’aquella part. També poden sol·licitar presentar-se a pujar nota de les parts ja superades.

5. Les persones que volen que se’ls tengui en compte l’exempció d’alguna de les parts o de la totalitat de la prova ho hauran de fer constar a l’apartat d’observacions de la sol·licitud i ho hauran d’acreditar de la forma establerta. Si els hi  correspon, es tendrà en compte a les qualificacions.

 6.En cas d’acumular les exempcions de totes les parts, s’ha de presentar la documentació que sigui d’aplicació.

 7. Les persones que necessitin una adaptació de les condicions en què s’ha de realitzar la prova, ho han de fer constar a la seva sol·licitud i ho han d’acreditar presentant l’original i la còpia del document requerit perquè el centre l’acari. Si els hi correspon, es tendrà en compte en la qualificació d’aquella part.

 Article 9

Actuació amb la documentació necessària per a la inscripció

 1. La secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova, un cop hagi comprovat que la sol·licitud d’inscripció està degudament emplenada, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada.

 2. La secretaria del centre s’ha de quedar la fotocòpia del document oficial d’identificació (DNI/NIE) i comprovar que es compleixen el requisits d'edat requerits.

 3. També s'ha de quedar amb la còpia de la resta de documentació que es presenta un cop acarada amb l’original.

 4. Els centres han de comunicar abans del 12 d’abril de 2013 a la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, per fax o per correu electrònic:

 a) El llistat de les persones que sol·liciten l’adaptació de les condicions de realització de la prova perquè poden acreditar tenir necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge adjuntant la còpia de les sol·licituds i de la documentació que ho acredita.

b)  El llistat de les persones que sol·liciten la realització de la prova en un IES diferent als que figuren a la convocatòria, adjuntant la còpia de les sol·licituds i de la documentació o justificació que hagin presentat.

c) Altres sol·licituds o observacions que no pugui resoldre el centre.

 

 Article 10

Admissió per fer les proves

 Cada centre educatiu ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que les persones que sol·liciten fer les proves tenen l’edat requerida i que compleixen la resta de condicions que permeten fer les proves.

 Article 11

Llistat provisional de persones admeses i de persones excloses per fer les proves

 1. El llistat provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova  s’ha de publicar el dia 15 d’abril de 2013, en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre on s’ha presentat la sol·licitud.

 2. En el llistat provisional s’ha de fer constar:

 a) Les persones que tenguin l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana obtinguda de conformitat amb el que es determina en la normativa vigent, l'han d'aportar durant el període d'inscripció. Si no la tenen encara, l'han de lliurar als membres de la Comissió Avaluadora el mateix dia de la prova. No s’admetran les resolucions que concedeixen aquesta exempció que es presentin amb posterioritat al dia de la prova.

b) Les persones que estan exemptes de fer la part de la prova relativa a la llengua catalana per haver presentat el certificat de nivell B1 de català o equivalent, o un nivell superior de coneixements de llengua catalana.

c) Les persones que tenen l’exempció de fer la part de comunicació.

d) Les persones que tenen l’exempció de fer la part social.

e) Les persones que tenen l’exempció de fer la part científico-tecnològica.

f) Les persones que tenen qualque part de la prova “ja superada” amb indicació de la qualificació corresponent, o de la seva intenció de presentar-se a pujar nota, si ha està certificat correctament aquest fet.

 3. En el cas de les persones que hagin sol·licitat una exempció i no puguin presentar el certificat corresponent abans de la publicació de la llista definitiva d’admesos o, en el seu cas, fins el dia de la prova, s’ha de fer constar “Exempció condicionada” en el llistat provisional.

 Article 12

Reclamacions

 Les reclamacions contra els llistats provisionals de persones admeses i de persones excloses per fer les proves es poden presentar els dies 15, 16 i 17 d’abril de 2013, davant la direcció del centre educatiu on s’hagi presentat la sol·licitud.

 Article 13

Llistat definitiu de persones admeses per fer les proves

 1. Com a màxim, el dia 23 d’abril de 2013 cada centre educatiu que fa la prova ha de publicar el llistat definitiu de les persones admeses al tauler d’anuncis i a la pàgina web.

 2. En aquest llistat definitiu s’ha de fer constar cadascuna de les exempcions de fer alguna de les parts de la prova que té cada aspirant i de les parts ja superades amb anterioritat que s’hagin acreditat en el moment de fer la inscripció o aquelles parts amb “exempció condicionada” a la presentació de la documentació el dia de la prova.

 3. Contra el llistat definitiu es pot presentar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la data de la publicació.

 

 Article 14

Comissió Avaluadora de les proves

 1. La Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives nomenarà els membres de la Comissió Avaluadora de la prova, ho publicarà a la seva web i ho comunicarà als diferents centres, amb una antelació d’almenys 72 hores.

 2. La Comissió Avaluadora estarà formada per:

a) Presidència: Un representant de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats

b) Vocalies:

- Un vocal per a la part de comunicació

- Un vocal per a la part social

- Un vocal per a la part científico-tecnològica

c) Secretaria: ha d’actuar com a secretari de la Comissió Avaluadora el vocal designat a aquest efecte en l’acte de constitució de la Comissió Avaluadora.

d) El director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives podrà nomenar, si considera oportú, un nombre superior de vocals.

 3. La Comissió Avaluadora ha d’exercir les funcions següents:

a) Elaborar les diferents proves.

b) Enviar als diferents centres, amb antelació i en la forma establerta, els diferents exàmens de la prova.

c) Corregir i qualificar les proves.

d) Emetre i complimentar les actes d’avaluació.

e) Resoldre les reclamacions que s’hagin presentat sobre les qualificacions i l’avaluació.

f) Qualsevol altra funció que li pugui assignar la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives.

 

Article 15

Tribunals dels diferents centres.

 1. La direcció de cada IES ha de fer la proposta de nomenament dels membres del tribunal que controlaran les proves al seu centre el dia i a l’hora establerta. La DGPIIE resoldrà la proposta informant al centre per a la seva publicació almenys amb 24 hores d’antelació a la data de realització de la prova.

 2. El tribunal estarà constituït pels següents membres:

a) Un president que preferentment serà un membre de la Junta Directiva del centre.

b) Dos vocals, un dels quals farà les funcions de secretari del tribunal.

 3. El tribunal de cada centre ha d’exercir les funcions següents:

a) Constituir i aixecar acta d’aquest fet.

b) Verificar la identitat dels inscrits en crida única en l’horari previst de començament de la primera prova.

c) Fer el seguiment de la prova que prèviament haurà enviat la Comissió Avaluadora.

d) Resoldre les reclamacions presentades pels aspirants en el procés, així com resoldre les incidències que es derivin de l’organització i la realització de la prova.

e) Fer un acta assenyalant els exàmens lliurats pels inscrits i deixant constància de qualsevol incidència que es produeixi en el desenvolupament de la prova.

f) Al finalitzar les diferents proves, enviarà a la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives per a la Comissió d’Avaluació, còpia de les diferents proves i de les actes de constitució, de les llistes de presentats i dels exàmens lliurats per cada alumne.

NOTA: Durant el desenvolupament de les proves hi haurà membres de la Comissió Avaluadora a l’IES CTEIB de Palma de Mallorca (telèfon 971431727).

 Article 16

Data i horari de realització de la prova

 1. La prova s’ha de fer el dia 6 de Maig de 2013.

2. L’horari i l’ordre de desenvolupament de la prova és el següent:

a) 9.00 hores: Constitució dels membres del tribunal de cada centre.

b) 9.30 hores: Exercicis de matemàtiques, ciències naturals i educació física, corresponents a la part científico-tecnològica (durada màxima de dues hores).

c) 11.50 hores: Exercici de la part social (durada màxima d’una hora).

d) 13.00 hores: Exercicis de llengua castellana i de llengua catalana, corresponents a la part de comunicació (durada màxima de dues hores).

 NOTA: El secretari del tribunal emetrà justificants de la presentació a l’examen als alumnes que ho demanin.

 Article 17

Relació d’estris necessaris per al desenvolupament de la prova

 La relació d’estris són els normals per fer una prova escrita, bolígrafs, llapis, goma d’esborrar, etc. ...  

- Es permet l’ús de calculadora científica, però no de gràfics ni programable.

- No es poden usar telèfons mòbils ni aparells de telecomunicacions.

- Si l’aspirant vol, pot fer ús d’un regla, escaire, cartabó i compàs.

- L’examen s’ha de presentar escrit a tinta blava o negra, en cap cas es pot respondre a llapis.

- No es pot entrar a l’examen amb llibres, diccionaris o documents escrits.

- En el cas de ser necessari haver d’usar taules científiques per resoldre algun examen, aquestes seran facilitades pels examinadors.

 

 Article 18

Verificació de la identitat dels aspirants

 Els membres del tribunal han de verificar en l’horari previst de començament de la prova i en crida única, la identitat dels inscrits. També ho poden verificar quan ho considerin oportú i en qualsevol moment de la prova.

 Els alumnes presents en aquest moment seran els qualificats a les actes de la prova, en el cas que posteriorment no lliurin l’examen tendran la qualificació de “no presentat”.

 Article 19

Expedients de les persones inscrites

 Els centres educatius han de posar a disposició de la Comissió Avaluadora la documentació presentada per les persones inscrites per a la realització de la prova.

 Article 20

Correcció i qualificació de les proves

 1. Un cop acabades les proves, els diferents tribunals enviaran les actes i còpia dels exàmens a la Comissió Avaluadora que ha de corregir cadascun dels exercicis que conformen la prova i fer la nota mitjana.

a) La qualificació de cada una de les parts de la prova ha de ser numèrica, entre zero i deu punts amb dos decimals.

b) La qualificació final s’ha de calcular sempre que s’obtengui almenys una puntuació de quatre en cada una de les parts i ha de ser la mitjana aritmètica d’aquestes, expressada amb dos decimals, essent positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta nota final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d’ “Apte” o de “No apte”. Si no es pot calcular s’ha d’indicar “No apte”.

c) Si hi ha exempcions d’alguna de les parts de la prova, la nota mitjana s’ha de calcular sobre les parts avaluades.

d) Les parts “ja superades” computaran amb la qualificació que consti a la certificació presentada corresponent. Si l’alumne opta a pujar nota es computarà la nota superior.

e) Quan no se superi la totalitat de la prova, la qualificació de la part o les parts superades pot mantenir-se en les convocatòries següents. Aquesta circumstància s’ha de fer constar en una certificació expedida, a aquest efecte, per la secretaria del centre.

 2. El centre ha de custodiar els exàmens realitzats pels aspirants durant un període de quatre mesos comptats des del dia en què es publica la llista definitiva de persones aptes i no aptes a la prova d’accés.

 Article 21

Contingut de les actes d’avaluació

 El contingut de l’acta d’avaluació ha de ser el següent:

a) Resolució de la convocatòria de la prova d’accés.

b) Llinatges i nom dels aspirants.

c) Número del document oficial d’identificació dels aspirants.

d) Matèries de la part de comunicació i les seves qualificacions.

e) Qualificació de la part de comunicació.

f) Matèria de la part social i la seva qualificació.

g) Qualificació de la part social.

h) Matèries de la part científico-tecnològica i les seves qualificacions.

i) Qualificació de la part científico-tecnològica.

j) Qualificació final: “Apte” o “No apte”.

k) Nota final (sempre que s’hagi pogut calcular).

 

 Article 22

Actuació amb les actes d’avaluació

 1. La Comissió Avaluadora ha d’aixecar una acta d’avaluació dels resultats de les proves, i tots els membres de la Comissió Avaluadora l’han de signar.

2. Les actes originals s’enviaran i s’han d’arxivar en el centre on s’han fet les proves d’accés.

3. Una còpia acarada d’aquestes actes romandrà a la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives juntament amb les proves corregides.

 Article 23

Llista provisional de persones aptes i no aptes a les proves d’accés

 El dia 17 de maig cada centre educatiu on s’han fet les proves ha de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web la llista provisional de persones que han resultat aptes i no aptes a aquesta prova.

 Article 24

Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes

 1. Contra la llista provisional de persones aptes i no aptes a la prova, és possible presentar una reclamació davant la direcció del centre del dia 17 al dia 21 de maig de 2013, ambdós inclosos.

2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit en la secretaria del centre on s’ha fet la prova.

3. La Comissió Avaluadora tendrà dos dies lectius per estudiar el contingut de la reclamació i respondre per escrit a la persona interessada.

4. La revisió de les reclamacions s’ha de fer els dies 22 o 23 de maig de 2013.

5. La Comissió Avaluadora ha d’estendre acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.

6. Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la reclamació poden interposar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives abans del 24 de juny, un mes comptador des de l’endemà de la publicació de les llistes definitives.

 Article 25

Llista definitiva de persones aptes

 La llista definitiva de persones aptes a la prova s’ha de publicar el 24 de maig de 2013, en el tauler d’anuncis i en la pàgina web de cada centre que hagi fet la prova.

 Article 26

Contingut del certificat d’aptitud de la prova

 1. En el certificat d’aptitud de la prova hi ha de constar:

a) Resolució de la convocatòria de la prova.

b) Llinatges i nom de l’aspirant.

c) Número del document oficial d’identificació de l’aspirant.

d) La qualificació d’ “Apte” o “No apte”, juntament amb la qualificació numèrica final, si aquesta s’ha pogut calcular.

e) La qualificació de la part de comunicació.

f) La qualificació de la part social.

g) La qualificació de la part científico-tecnològica.

h) S’ha d’especificar que dóna accés a qualsevol cicle de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial del sistema educatiu.

 2. Aquest certificat també acredita la superació d’alguna de les parts de la prova.

 Article 27

Lliurament dels certificats d’aptitud a la prova

 Les persones que han superat la prova d’accés o tenen superada alguna de les parts de la prova, poden recollir el certificat que ho acredita en el mateix centre públic on s’ha fet la prova a partir del dia 27 de maig de 2013.

 Article 28

Sol·licitud de plaça

 Les persones que tenen el certificat que acredita que han superat la prova d’accés de caràcter general a les formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial, i les que tenen una altra documentació que els permet demanar una plaça reservada pel torn que correspongui, poden sol·licitar l’admissió a les formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial que vulguin cursar de conformitat amb la normativa d’admissió en aquests ensenyaments sempre que compleixin amb la resta de requisits d’accés que determina la normativa vigent.

 

 ANNEX 2

 Prova d’accés a formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial

 

1. Estructura

La prova s’estructura en tres parts següents:

1.1 Part de comunicació. Valora la competència en comunicació lingüística.

Les matèries de referència són: Llengua castellana i Llengua catalana

NOTA: les persones que en data d’1 de gener de 2013 tenguin 40 anys o més, poden optar en el moment de fer la matrícula per examinar-se només d’una de les matèries de llengua establertes en aquesta part de la prova. En aquest cas la superació de la prova tendrà exclusivament efectes acadèmics per l’accés als ensenyaments esportius de Règim Especial i així constarà a l’expedient, actes i certificats de l’alumne.

1.2  Part social. Valora la competència social i ciutadana.

La matèria de referència és: Ciències socials, geografia i història

1.3 .Part científico-tecnològica. Valora la competència matemàtica i la competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.

Les matèries de referència són: Matemàtiques, altres matèries comunes: Ciències de la naturalesa, Educació física...

2. Qualificació de cada part

2.1  Cada matèria que s’avaluï es qualifica de zero fins a deu punts.

2.2 La qualificació de cada part és la mitjana aritmètica de les qualificacions de les matèries que la conformen. Aquesta qualificació s’ha d’expressar de zero fins a deu punts amb dos decimals.

2.3 Si l’aspirant està exempt d’examinar-se de la prova de llengua catalana, la qualificació de la part de comunicació és la qualificació de la matèria llengua castellana.

2.4 Si l’aspirant no realitza la prova corresponent a alguna de les matèries d’una part i no hi està exempt de fer-la, la qualificació d’aquesta part ha de ser “No presentat.”

 

3. Qualificació final

a) La qualificació de cada part de la prova ha de ser numèrica, entre zero i deu punts amb dos decimals.

b) La qualificació final s’ha de calcular sempre que s’obtengui almenys una puntuació de quatre en cada una de les parts i ha de ser la mitjana aritmètica d’aquestes, expressada amb dos decimals, i és positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta nota final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d’ “Apte” o “No apte”. Si no es pot calcular aquesta mitjana s’ha d’indicar “No apte”.

c) Si hi ha exempcions d’alguna de les parts de la prova, la nota mitjana s’ha de calcular sobre les parts avaluades.

d) Si la qualificació de totes les parts és “No presentat”, o bé alguna part està exempta i la qualificació de la resta de les parts és “No presentat”, la qualificació final ha de ser “No apte”.

e) Quan no es superi la totalitat de la prova, la qualificació de la part o les parts superades pot mantenir-se en les convocatòries següents. El certificat d’aptitud ha de ser el certificat que acrediti la superació d’alguna de les parts.

4. Durada de la prova

- Dues hores per a la part de comunicació.

- Una hora per a la part social.

- Dues hores per a la part científico-tecnològica.

5. Part de comunicació

- Contingut

Consta de dos texts, un en català i un en castellà. Sobre cada text hi ha les qüestions següents:

a) Resum del text (3 punts).

b) Explicació del significat de paraules, expressions i idees del text (4 punts).

c) Redacció amb una extensió d’unes 125 paraules, sobre un tema escollit d’entre dos proposats (3 punts).

- Criteris d’avaluació

S’avalua la comprensió del text proposat, l’adequació i la coherència de les respostes a les preguntes realitzades i, en general, l’expressió i la correcció ortogràfica i gramatical.

6. Part social

- Contingut

Consta d’un examen de ciències socials, geografia i història.

Aquest examen ha de tenir cinc exercicis amb dues qüestions cada un, o bé deu qüestions, relatives als continguts de l’ESO. Cada una de les qüestions té una puntuació màxima d’un punt.

- Criteris d’avaluació

S’ha d’avaluar l’adequació i la coherència de les respostes a les preguntes realitzades i, en general, l’expressió i la correcció ortogràfica i gramatical.

7. Part científico-tecnològica

- Contingut

a) L’alumne ha de fer un examen de matemàtiques i un de la resta de matèries comunes (ciències de la naturalesa, educació física...)

b) L’examen de cada apartat ha de constar de cinc exercicis, amb dues qüestions cada un, o bé de deu qüestions, relatives als continguts de l’ESO. Cada una de les qüestions de cada examen té la puntuació màxima d’un punt.

- Criteris d’avaluació

a) Respecte a l’examen de matemàtiques, s’ha d’avaluar la capacitat d’interpretació del que es demana i l’ús d’estratègies de lògica matemàtica per arribar al resultat final. Així, s’avalua tant el plantejament de la solució com el resultat obtingut.

b) Respecte a l’altra part, s’ha d’avaluar l’adequació i la coherència de les respostes a les preguntes realitzades.

8. Situacions que eximeixen de fer les diferents parts de la prova: certificació o documentació a presentar el dia de la inscripció.

1. Queden exemptes de fer la part de comunicació de la prova les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents:

1.1. Haver superat l’àmbit de comunicació del segon nivell de l’educació secundària per a persones adultes.

1.2. Haver superat l’àmbit de comunicació de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

1.3. Haver superat les matèries de 4t d’ESO que eximeixen de fer la prova de l’àmbit de comunicació de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria per a majors de devuit anys.

1.4. Tenir superada una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà de formació professional.

1.5. Tenir superada una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà dels ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.

2. Queden exemptes de fer la part social de la prova les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents:

 2.1. Haver superat l’àmbit social del segon nivell de l’educació secundària per a persones adultes.

2.2. Haver superat l’àmbit social de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

2.3. Haver superat les matèries de 4t d’ESO que eximeixen de fer la prova de l’àmbit social de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria per a majors de devuit anys.

2.4. Per tenir superada una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà de formació professional.

2.5. Per tenir superada una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà dels ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.

3. Queden exemptes de fer la part científico.tecnològica de la prova les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents:

3.1. Haver superat l’àmbit científico-tecnològic del segon nivell de l’educació secundària per a persones adultes.

3.2. Haver superat l’àmbit científico-tecnològic de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

3.3. Haver superat les matèries de 4t d’ESO que eximeixen de fer la prova de l’àmbit científico-tecnològic de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria per a majors de devuit anys.

3.4. Tenir superada una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà de formació professional.

4. Queden exemptes de l’avaluació de la llengua catalana les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents:

4.1. Tenir el certificat de nivell B1 de català o equivalent, o un nivell superior de coneixements de llengua catalana, expedit per l’organisme oficial que en té les competències.

4.2 Tenir l’exempció de l’avaluació de la llengua catalana de la forma que es determina en la normativa vigent.

Han d’aportar el certificat durant el període d’inscripció. Si l’han demanat i encara no el tenen, l’han de lliurar als membres de la Comissió Avaluadora el mateix dia de la prova. No es poden admetre els certificats que es presentin amb posterioritat al dia de la prova.

9 Adaptació de les condicions de la prova

Les persones que sol·liciten l’adaptació de les condicions en què s’ha de realitzar la prova, perquè poden acreditar que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge (dislèxia, disortografia, disgrafia, discalcúlia...), ha d’aportar un document oficial que ho acrediti.

La Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives ha de comunicar a cada un dels centres que fan la prova les persones per a les quals s’accepta la petició d’adaptació.

10 Situacions d'exempció total i d'acumulació d’exempcions

Les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents, poden sol·licitar i obtenir l’exempció total de fer la prova i per sol·licitar plaça han d’aportar el certificat que acrediti:

a) Tenir superada una prova d’accés singular a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional.

b) Tenir superada una prova d’accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà d’ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.

d) Tenir superada una prova general d’accés als ensenyaments artístics de grau de disseny, grau d’art dramàtic i grau de música.

e) Tenir superada la prova d’accés a la universitat per a majors de 25, 40 o 45 anys.

f) Acumular les exempcions i parts ja superades de la totalitat de les diferents parts de la prova.

11 Qualificació.

Els alumnes amb apartats superats que vulguin pujar nota, poden sol·licitar presentar-se i finalment constarà la qualificació superior.

La qualificació a la prova d’accés a tots els efectes és la mitjana aritmètica de les qualificacions de les parts avaluades i superades amb anterioritat.

 

 

 

ANNEX 3

 Calendari de la prova d’accés general a les formacions esportives de cicle inicial/nivell I de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial. 2013

 

Dates

Actuació

Article

25/03

al 9/04

Inscripció per fer la prova

5

15/04

Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses

11

15 al 17/04

Termini de reclamacions contra les llistes provisionals

12

15/04

Cada centre comunica a la DGPIIE, per fax o e-mail, la llista, les còpies de les sol·licituds i de la documentació que adjunten.

9

15/04

Cada centre comunica a la DGPIIE, per fax o e-mail, la llista, les còpies de les sol·licituds i la documentació que adjunten.

9

22/04

Cada centre comunica a la DGPIIE, per fax o e-mail, la proposta dels membres del tribunal del centre.

15

23/04

Publicació de la llista definitiva de persones admeses i de les parts amb exempcions, ja superades i exempcions condicionades.

12

23/04

Publicació de la relació d'estris (si escau) i del tribunal.

15, 17

06/05

Prova

16

17/05

Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes

23

17, 20 i 21/05

Termini de reclamacions contra la llista provisional davant el director del centre

24

23/05

Revisió de les reclamacions

24

24/05

Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes

25

27/05

Lliurament dels certificats d'aptitud

27

31/05

Tramesa de la còpia de les actes de les proves (constitució del tribunal, llistat d’assistència) a la DGPIIE

14, 15

20

Fins al

24/06

Termini perquè les persones que no estiguin conformes amb el resultat de les reclamacions puguin presentar un recurs d'alçada davant el director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives

24

 

 

 ANNEX 4

Inscripció per a fer la prova d’accés de caràcter general als ensenyaments esportius

 

Llinatges:_________________________________       Nom:______________________

Adreça: _____________________________ Localitat:__________________ CP: _____

Telèfon fix:_____________________ Telèfon mòbil:  _______________________

DNI/NIE:___________ @:__________________

Data de naixement:_____/_____/______

Centre on realitzaré la prova:___________________________________________

 EXPÒS:

Que no tenc el requisit acadèmic general d’accés ni cap equivalent o requisit que doni dret a l’exempció i que reunesc les condicions d’edat establertes. La signatura d’aquest document serveix com a declaració jurada de que no reunesc cap dels requisits acadèmics o d’altres, que permeten l’accés directe als ensenyaments esportius de règim especial.

 Per això, adjunt la documentació següent:

1.Document oficial d’identificació (obligatori)

2.Document d’abonament de la taxa o acreditació de l’exempció.

2.1 Document d’ingrés model 046 (si cal amb el descompte pertinent)

2.2 Documentació per acreditar l’exempció del pagament de la taxa.

3._________________________________________________________________.

4._________________________________________________________________.

 SOL·LICIT:

Ser inscrit per fer la prova d’accés substitutòria (només a efectes acadèmics) al requisit d’accés de caràcter general als ensenyaments esportius de:

 ____  Nivell I/Cicle Inicial de la modalitat de __________________________.

____ Demanar l’homologació o convalidació de formacions de ______________ en el marc de la normativa vigent.

Ja que tenc més de 40 anys vull optar a la part de comunicació per fer només la prova  de castellà _____ / català _____ amb la corresponent limitació dels efectes.

___________________ , ____ de 2013    (Signatura del sol·licitant)

 

 OBSERVACIONS: (Proves superades, exempcions, adaptació prova, centre...)

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 SR. DIRECTOR/SRA. DIRECTORA DE L’IES____________________________