Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 5543
Resolució del director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives de 19 de març de 2013 per la qual es convoca la prova d’accés de caràcter general per tal que les persones sense la titulació acadèmica necessària puguin accedir a les formacions esportives del cicle superior/nivell III del grau superior dels ensenyaments esportius de règim especial, i se’n concreten aspectes sobre la seva organització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre, estableix l’ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial i a l’article 31 regula l’accés a aquests ensenyaments sense el títol de batxillerat per a les formacions de grau superior.

L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 28 de juliol de 2008 de regulació dels ensenyaments esportius de règim especial establerts a l’empara del Reial decret 1913/1997, de 19 de desembre, i de l’exhauriment de determinades formacions esportives a l’article 18 es regula la prova d’accés al grau superior per als alumnes que no tenen el títol de batxillerat. A la disposició addicional cinquena de la mateixa Ordre s’especifiquen els equivalents acadèmics d’aquest títol.

El Decret 23/2011, de 5 d’agost, del president de les Illes Balears, pel qual es rectifiquen els errors materials i es modifica el Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, va establir que la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives és l’òrgan que exerceix les competències en matèria d’ensenyaments de règim especial.

La disposició final primera de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 28 de juliol de 2008, autoritza al director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives per disposar la realització de les actuacions administratives necessàries per a l’execució, per al desplegament i per a la concreció d’aquesta Ordre, pel que fa als ensenyaments esportius de règim especial.

De conformitat amb la normativa indicada,

RESOLC

Primer

Convocar la prova d’accés de caràcter general a les formacions esportives del cicle superior/nivell III del grau superior dels ensenyaments esportius de règim especial  per a les persones que no tenen la titulació acadèmica requerida per accedir a aquestes formacions. La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats convoca aquesta prova corresponent a l’any 2013 a les Illes balears, dins el seu àmbit competencial.

Segon

Aprovar les instruccions, per les quals es concreten aspectes sobre l’organització de les proves:  l’estructura, la qualificació, la durada, els continguts, el calendari, els tribunals i els professors que han d’actuar com a vocals de la Comissió Avaluadora d’aquestes proves i que es concreta en els següents annexes:

a) L’annex 1 inclou les instruccions generals de les proves.

b) L’annex 2 especifica les característiques de la prova de grau superior.

c) L’annex 3 detalla el calendari de les actuacions corresponents.

d) L'annex 4 inclou el full d'inscripció.

Tercer

Aquesta Resolució comença a vigir l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Palma, 19 de març de 2013

El director general

Guillem Estarellas Valls

 

ANNEX 1

Instruccions generals de les proves

Article 1

Objecte i efecte de les proves

Aquestes instruccions concreten els diferents aspectes de les proves d’accés de caràcter general a les formacions esportives de cicle superior/nivell III del grau superior dels ensenyaments esportius de règim especial. La seva superació faculta per justificar el requisit acadèmic d’accés de caràcter general al formalitzar la matrícula en els ensenyaments esportius i/o per servir de justificant per demanar l’homologació o convalidació educativa d'altres formacions oficials o de les formacions federatives contemplades a la normativa vigent.

Article 2

Requisits dels aspirants

Es poden inscriure les persones que no tenen el títol acadèmic requerit, ni els considerats equivalents, ni cap altre requisit que permeti accedir directament a les formacions esportives esmentades a l’article 1. Per poder fer la inscripció han de complir les condicions d’edat previstes a l’article 31 b del RD 1363/2007, que és el de tenir denou anys o complir-los dins l’any natural 2013. Excepcionalment es podran inscriure els candidats que estiguin en aquests casos:

a) complir devuit anys l’any 2013 i estar en possessió d’un títol de Tècnic de la mateixa modalitat que la de grau superior que els interessa cursar.

b) complir devuit anys l’any 2013 i, en el moment de fer la prova, estar cursant el mòdul o bloc de formació pràctica del nivell II/cicle final del grau mitjà de la mateixa modalitat esportiva. Aquest mòdul ha de ser l’únic mòdul pendent per obtenir el títol de Tècnic Esportiu i ha d’estar superat abans del 28 de juny de 2013. En cas de superar la prova, en el certificat d’aptitud de la prova s’ha d’indicar que no és vàlid si no s’aporta el certificat que acrediti que s’han superat tots els mòduls del grau mitjà al·legat per presentar-se a la prova.

Les persones que hagin superat amb anterioritat la prova d’accés de grau superior de formació professional, tenguin o no qualificació numèrica, i les que tenguin l’exempció d’una o de totes les matèries de la prova, es poden tornar a presentar amb la finalitat de millorar-ne la qualificació.

Article 3

Objectiu i contingut generals de les proves

L’alumnat ha de demostrar la seva maduresa en relació als objectius formatius del batxillerat. Els continguts de la prova correspondran al de les matèries comunes al currículum de Batxillerat a les Illes Balears.

Article 4

Correspondència amb altres proves

La superació de la part comú de la prova d’accés a la formació professional de grau superior pot substituir a efectes acadèmics a la prova regulada en aquesta resolució.

Article 5

Inscripció a la prova

El període d’inscripció a la prova d’accés és del 25 de març al 9 d’abril de 2013, ambdós inclosos. Es podrà registrar la inscripció als centres educatius indicats a l’article 7 i a les delegacions d’educació, indicant que s’ha de remetre la documentació al Servei d’Ensenyaments de Règim Especial- Direcció general Planificació, Inspecció i Infraestructures educatives.

 

Article 6

Taxes, descomptes i exempcions

1. La inscripció esta subjecta al pagament de les taxes establertes per aquests tipus de proves. El pagament es farà amb un ingrés bancari (model 046 codi P39) a favor de la CAIB per l’import vigent que és de 16’17€ (que inclou l’expedició del certificat que acredita que s’ha superat la prova), indicant nom i llinatges del sol·licitant i el concepte: "inscripció prova d’accés de caràcter general grau superior" e indicant en el seu cas, la causa de l’aplicació del descompte. Aquest pagament es podrà fer de manera telemàtica mitjançant la pàgina de l’ATIB: http://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx

2. Poden aplicar un descompte del 50% els membres de famílies nombroses de categoria general i les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. El pagament de la taxa (8’09€) es farà de la forma establerta a l’apartat anterior, indicant la causa de l’aplicació del descompte. Aquest pagament es podrà fer de manera telemàtica mitjançant la pàgina de l’ATIB: http://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx

a) Les persones que acreditin ser membres de famílies nombroses de categoria general han d’aportar el títol o certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent.

b) Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33% han d’aportar el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.

3. Estan exempts del pagament d’aquesta taxa les persones que es presentin a les proves en situació d’atur i els membres de famílies nombroses de categoria especial, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de fer la inscripció.

a) Les persones que estiguin en situació d’atur han d’aportar un informe del període ininterromput inscrit en situació de desocupació, emès pel Servei d’Ocupació (SOIB).

b) Les persones que acreditin ser membres de famílies nombroses de categoria especial han d’aportar el títol o certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent.

 

Article 7

Centres on es pot fer la inscripció i on es desenvoluparan les proves

1. Les proves es faran en els centres que s’indiquen a continuació:

- IES CTEIB de Palma de Mallorca (Mallorca). Telf. 971431727

- IES Cap de Llevant de Maó (Menorca). Telf. 971353582

- IES Algarb de Sant Josep de Sa Talaia (Eivissa). Telf. 971306866

2. Excepcionalment, es podrà autoritzar que una persona faci la prova d’accés objecte d’aquesta resolució en un centre públic diferent als establerts al punt 1 d’aquest article, prèvia sol·licitud justificada especificant a quin centre es vol fer la prova i per quins motius. Aquesta sol·licitud s’adjuntarà al full d’inscripció  en el moment de fer la matrícula als centres indicats. El Servei d’Ensenyaments de Règim Especial resoldrà les sol·licituds, ho comunicarà als interessats i, si cal, programarà la prova en el centre pertinent.

Article 8

Formalització de la sol·licitud d’inscripció i documentació a presentar.

1. La sol·licitud d’inscripció s’ha de formalitzar per duplicat emplenant i signant l’imprès oficial que es troba a l’annex 4 i que han de facilitar els centres educatius indicats a l’article 7. Aquesta sol·licitud inclou una declaració jurada que no es té cap altre requisit que permet l’accés directe a les formacions.

2. Abonar les taxes o acreditar l’exempció (article 6).

a) S’entregarà com a justificant de l’ingrés bancari el model 046 emplenat amb el codi P39, nom i llinatges, concepte i import adequats, acreditant, si escau, la reducció en el pagament d’aquesta taxa amb els documents indicats a l’article 6, o

b) Acreditar l’exempció del pagament d’aquesta taxa amb els documents indicats a l’article 6.

3. Per acreditar el requisit d’edat (tenir 19 anys o complir-los dins el 2013) s’ha d’aportar l’original i la còpia del document oficial d’identificació (DNI/NIE).

Alumnes que tenen devuit anys l’any 2013 i estan en possessió d’un títol de Tècnic de la mateixa modalitat que els interessa cursar al grau superior, o en condicions de tenir-ho abans del 28 de juny de 2013:

a) Han d'aportar el títol de Tècnic en grau mitjà, o bé el resguard d’haver fet el pagament per obtenir-lo, o bé una certificació d'estudis complets (inclòs el mòdul o bloc de formació pràctica).

b) Si en el moment de fer la prova s’està cursant el mòdul o bloc de formació pràctica, s’ha d’aportar un certificat del centre que acrediti que està cursant el cicle superior/nivell II del grau mitjà. Aquest bloc o mòdul ha de ser l’únic pendent per obtenir el títol de Tècnic i ha d’estar superat abans del 28 de juny de 2013. En cas de superar la prova, en el certificat d’aptitud s’ha d’indicar que no és vàlid si no s’aporta el certificat que acrediti que s’han superat tots els mòduls del grau mitjà al·legat per presentar-se a la prova.

4. Les persones que tenen alguna matèria de la prova d'accés superada, ho han de fer constar a l’apartat d’observacions de la sol·licitud, i presentar l’original i la còpia del document requerit perquè el centre l’acari,  per tal que la qualificació d’aquesta matèria es tengui en compte per al càlcul de la qualificació final de la prova. Si li correspon, es tendrà en compte en la qualificació d’aquella matèria. També poden sol·licitar presentar-se a pujar nota de les matèries ja superades.

5. Les persones que volen que se’ls tengui en compte l’exempció d’alguna de les matèries, ho han de fer constar a l’apartat d’observacions de la sol·licitud i ho han d’acreditar de la forma establerta. Si els hi correspon, es tendrà en compte en la qualificació d’aquella matèria. També poden sol·licitar presentar-se a pujar nota de les matèries exemptes.

6. Les persones que, per acumulació de matèries superades i/o matèries amb exempció vistes als punts 4 i 5 anteriors,  tenguin la totalitat de les matèries de la prova superades i ho acreditin tendràn la qualificació d’ “Apte”.

7. Les persones que necessitin una adaptació de les condicions en què s’ha de realitzar la prova, ho han de fer constar a la seva sol·licitud i ho han d’acreditar presentant l’original i la còpia del document requerit perquè el centre l’acari.

Article 9

Actuació amb la documentació necessària per a la inscripció

1. La secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova, un cop hagi comprovat que la sol·licitud d’inscripció està degudament emplenada, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada.

2. La secretaria del centre s’ha de quedar la fotocòpia del document oficial d’identificació (DNI/NIE) i comprovar que es compleixen el requisits d'edat requerits.

3. També s'ha de quedar amb la còpia de la resta de documentació que es presenta un cop acarada amb l’original.

4. Els centres han de comunicar abans del 12 d’abril de 2013 a la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, per fax o per correu electrònic:

a) La llista de les persones que sol·liciten l’adaptació de les condicions de realització de la prova perquè poden acreditar tenir necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge adjuntant la còpia de les sol·licituds i de la documentació que ho acredita.

b)  La llista de les persones que sol·liciten la realització de la prova en un IES diferent als que figuren a la convocatòria, adjuntant la còpia de les sol·licituds i de la documentació o justificació que hagin presentat.

c) Altres sol·licituds o observacions que no pugui resoldre el centre.

 

Article 10

Admissió per fer les proves

Cada centre educatiu ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que les persones que sol·liciten fer la prova tenen l’edat requerida i que compleixen la resta de condicions que permeten fer les proves.

Article 11

Llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova

1. La llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova  s’ha de publicar el dia 15 d’abril de 2013, en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre on s’ha presentat la sol·licitud.

2. En la llista provisional s’ha de fer constar:

a) Resolució de la convocatòria de la prova d’accés.

b) Llinatges i nom dels inscrits admesos.

c) Número del document oficial d’identificació dels aspirants.

d) Matèries de la part comuna especificant la llengua estrangera triada per l’alumne.

e) Les persones que tenen l’exempció de fer la matèria de castellà

f) Les persones que tenen l’exempció de fer la matèria de català

g) Les persones que tenen l’exempció de fer la matèria de llengua estrangera (anglès o francès).

h) Les persones que tenen qualque matèria de la prova ja superada o amb indicació de la qualificació corresponent.

i) En els casos d’exempció i/o de matèries ja superades, cal assenyalar la seva intenció de presentar-se a pujar nota si és el cas.

j) Si escau, indicació que la qualificació final està condicionada a la presentació del certificat d’haver acabat i superat la formació del grau mitjà al·legat per a la inscripció (aspirants de 18 anys)

k) Llistat de persones excloses indicant la causa.

3. En el cas de les persones que hagin sol·licitat una exempció i no puguin presentar el certificat corresponent abans de la publicació de la llista definitiva d’admesos o, en el seu cas, fins al dia de la prova, s’ha de fer constar “Exempció condicionada” en la llista provisional.

Article 12

Reclamacions

Les reclamacions contra les llistes provisionals de persones admeses i de persones excloses per fer la prova es poden presentar els dies 15, 16 i 17 d’abril de 2013, davant la direcció del centre educatiu on s’ha presentat la sol·licitud.

Article 13

Llista definitiva de persones admeses per fer la prova

1. Com a màxim, el dia 23 d’abril de 2013 cada centre educatiu que fa la prova ha de publicar la llista definitiva de persones admeses al tauler d’anuncis i a la pàgina web.

2. En aquesta llista definitiva s’ha de fer constar cadascuna de les exempcions de fer alguna de les matèries de la prova que té cada aspirant i de les matèries ja superades amb anterioritat que s’hagin acreditat en el moment de fer la inscripció o aquelles matèries amb “exempció condicionada” a la presentació de la documentació el dia de la prova i els alumnes que opten a pujar nota.

3. Contra la llista definitiva es pot presentar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la data de la publicació.

Article 14

Comissió Avaluadora de les proves

1. La Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives nomenarà els membres de la Comissió Avaluadora de la prova,  ho publicarà a la seva web i ho comunicarà als diferents centres, amb una antelació d’almenys 72 hores.

2. La Comissió Avaluadora estarà formada per:

a) Presidència: Un responsable de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats

b) Vocalies:

- Un vocal de l’especialitat de llengua castellana i literatura.

- Un vocal de l’especialitat de llengua catalana i literatura.

- Un o dos vocals  de l’especialitat de llengua estrangera (anglès i/o francès)

c) Secretaria: ha d’actuar com a secretari de la Comissió Avaluadora el vocal designat a aquest efecte en l’acte de constitució de la Comissió Avaluadora.

d) El director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives podrà nomenar, si considera oportú, un nombre superior de vocals.

3. La Comissió Avaluadora ha d’exercir les funcions següents:

a) Elaborar les diferents proves.

b) Enviar als diferents centres, amb antelació i en la forma a determinar, els diferents exàmens de la prova.

c) Corregir i qualificar les proves.

d) Emetre i complimentar les actes d’avaluació.

e) Resoldre les reclamacions que s’hagin presentat sobre les qualificacions i l’avaluació.

f) Qualsevol altra funció que li pugui assignar la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives.

 

Article 15

Tribunals dels diferents centres.

1. La direcció de cada IES ha de fer la proposta de nomenament dels membres del tribunal que controlaran les proves al seu centre el dia i a l’hora establerta. La DGPIIE resoldrà la proposta informant al centre per a la seva publicació almenys amb 24 hores d’antelació a la data de realització de la prova.

2. El tribunal estarà constituït pels següents membres:

a) Un president que preferentment serà un membre de la Junta Directiva del centre.

b) Dos vocals, un dels quals farà les funcions de secretari del tribunal.

3. El tribunal de cada centre ha d’exercir les funcions següents:

a) Constituir i aixecar acta d’aquest fet.

b) Verificar la identitat dels inscrits en crida única en l’horari previst de començament de la primera prova.

c) Fer el seguiment de la prova que prèviament haurà enviat la Comissió Avaluadora.

d) Resoldre les reclamacions presentades pels aspirants en el procés, així com resoldre les incidències que es derivin de l’organització i la realització de la prova.

e) Fer un acta assenyalant els exàmens lliurats pels inscrits i deixant constància de qualsevol incidència que es produeixi en el desenvolupament de la prova.

f) Al finalitzar les diferents proves, enviarà a la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives per a la Comissió d’Avaluació, còpia de les diferents proves i de les actes de constitució, de les llistes de presentats i dels exàmens lliurats per cada alumne.

NOTA: Durant el desenvolupament de la prova hi haurà membres de la comissió avaluadora a l’IES CTEIB de Palma de Mallorca (telèfon 971431727).

Article 16

Data i horari de realització de la prova

1. La prova s’ha de fer el dia 6 de Maig de 2013.

2. L’horari de desenvolupament de la prova és el següent:

a) 9.00 hores: Constitució dels membres del tribunal de cada centre.

b) 9.30 hores: Inici de la prova amb el lliurament simultani dels exercicis de català, castellà i llengua estrangera (durada màxima tres  hores).

NOTA: El secretari del tribunal emetrà justificants de la presentació a l’examen als alumnes que ho demanin.

Article 17

Relació d’estris necessaris per al desenvolupament de la prova

La relació d’estris són els normals per fer una prova escrita, bolígraf, llapis, goma d’esborrar, etc. ...  

- Es permet l’ús de calculadora científica, però no de gràfics ni programable.

- No es poden usar telèfons mòbils ni aparells de telecomunicacions.

- Si l’aspirant vol, pot fer ús de regla, escaire, cartabó i compàs.

- L’examen s’ha de presentar escrit a tinta blava o negra, en cap cas es pot respondre a llapis.

- No es pot entrar a l’examen amb llibres, diccionaris o documents escrits.

- En el cas de ser necessari haver d’usar taules científiques per resoldre algun examen, aquestes seran facilitades pels examinadors.

 

Article 18

Verificació de la identitat dels aspirants

Els membres del tribunal han de verificar en l’horari previst de començament de la prova i en crida única, la identitat dels inscrits. També ho poden verificar quan considerin oportú i en qualsevol moment de la prova.

Els alumnes presents en aquest moment seran els qualificats a les actes de la prova, en el cas que posteriorment no lliurin l’examen tendran la qualificació de “no presentat”.

 

Article 19

Expedients de les persones inscrites

Els centres educatius han de posar a disposició de les Comissió Avaluadora la documentació presentada per les persones inscrites per a la realització de la prova.

Article 20

Correcció i qualificació de les proves

1. Un cop acabades les proves, els diferents tribunals enviaran les actes i exàmens a la Comissió Avaluadora que ha de corregir cadascun dels exercicis que conformen la prova i fer la nota mitjana.

a) La qualificació de cada una de les matèries de la prova ha de ser numèrica, entre zero i deu punts amb dos decimals.

b) La qualificació final s’ha de calcular sempre que s’obtengui almenys una puntuació de quatre en cada una de les matèries i ha de ser la mitjana aritmètica d’aquestes, expressada amb dos decimals, essent positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta nota final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d’ “Apte” o de “No apte”.

c) Si hi ha exempcions d’alguna de les matèries de la prova, la nota mitjana s’ha de calcular sobre les matèries avaluades. Si opta a pujar nota es computarà la qualificació obtinguda sempre que serveixi per superar la prova.

d) Les matèries “ja superades” computaran amb la qualificació que consti a la certificació presentada. Si no tenim la seva qualificació constarà com a “ja superada” i  el càlcul es farà sobre la resta de matèries avaluades. Si opta a pujar nota es computarà la nota superior.

e) Quan no se superi la totalitat de la prova, la qualificació de les matèries superades pot mantenir-se en les convocatòries següents. Aquesta circumstància s’ha de fer constar en una certificació expedida, a aquest efecte, per la secretaria del centre.

2. El centre ha de custodiar els exàmens realitzats pels aspirants durant un període de quatre mesos comptats des del dia en què es publica la llista definitiva de persones aptes i no aptes a la prova d’accés.

Article 21

Contingut de les actes d’avaluació

El contingut de l’acta d’avaluació ha de ser el següent:

a) Resolució de la convocatòria de la prova d’accés.

b) Llinatges i nom dels aspirants.

c) Número del document oficial d’identificació dels aspirants.

d) La qualificació dels diferents matèries de la part comuna o la consideració d’exemptes, ja superades o no presentat.

e) La qualificació final d’ “Apte” o “No apte”, juntament amb la qualificació numèrica final, si aquesta s’ha pogut calcular.

f) Si l’aspirant té només devuit anys i encara no ha acabat de cursar el cicle final/nivell II del grau mitjà que li permet presentar-se a la prova, en el certificat d’aptitud ha de constar que només és vàlid si se li adjunta, abans del 28 de juny de 2013 el certificat que acredita que ha superat tota la formació del grau mitjà que va al·legar per presentar-se a la prova.

 

Article 22

Actuació amb les actes d’avaluació

1. La Comissió Avaluadora ha d’aixecar una acta d’avaluació dels resultats de les proves, i tots els membres de la Comissió Avaluadora l’han de signar.

2. Les actes originals s’enviaran i s’han d’arxivar en el centre on s’han fet les proves d’accés.

3.  Una còpia acarada d’aquestes actes romandran a la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives juntament amb les proves corregides.

Article 23

Llista provisional de persones aptes i no aptes a la prova d’accés

El dia 17 de maig cada centre educatiu on s’ha fet la prova ha de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web la llista provisional de persones que han resultat aptes i no aptes en aquesta prova.

Article 24

Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes

1. Contra la llista provisional de persones aptes i no aptes a la prova, és possible presentar una reclamació davant la direcció del centre del dia 17 al dia 21 de maig de 2013, ambdós inclosos.

2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit en la secretaria del centre on s’ha fet la prova.

3. La Comissió Avaluadora tendrà dos dies lectius per estudiar el contingut de la reclamació i respondre per escrit a la persona interessada.

4. La revisió de les reclamacions s’ha de fer els dies 22 o 23 de maig de 2013.

5. La Comissió Avaluadora ha d’estendre acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.

6. Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la reclamació poden interposar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives abans del 24 de juny, un mes comptador des de l’endemà de la publicació de les llistes definitives.

Article 25

Llista definitiva de persones aptes

La llista definitiva de persones aptes a la prova s’ha de publicar el 24 de maig de 2013, en el tauler d’anuncis i en la pàgina web de cada centre que hagi fet la prova.

Article 26

Contingut del certificat de l’alumne

El contingut del certificat de la prova ha de ser el següent:

a) Resolució de la convocatòria de la prova d’accés.

b) Llinatges i nom de l’alumne.

c) Número del document oficial d’identificació de l’alumne.

d) La qualificació dels diferents matèries de la part comuna o la consideració d’exempció o ja superada.

e) La qualificació final d’ “Apte” o “No apte”, juntament amb la qualificació numèrica final, si aquesta s’ha pogut calcular.

f) Si l’aspirant té només devuit anys i encara no ha acabat de cursar el cicle final/nivell II del grau mitjà que li permet presentar-se a la prova, en el certificat d’aptitud ha de constar que només és vàlid si se li adjunta, abans del 28 de juny de 2013 el certificat que acredita que ha superat tota la formació del grau mitjà que va al·legar per presentar-se a la prova.

g) S’ha d’especificar que dóna accés a qualsevol cicle de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial del sistema educatiu.

2. Aquest certificat també acredita la superació d’alguna de les matèries de la prova.

Article 27

Lliurament dels certificats d’aptitud a la prova

Les persones que han superat la prova d’accés o tenen superada alguna de les matèries de la prova, poden recollir el certificat que ho acredita en el mateix centre públic on s’ha fet la prova a partir del dia 27 de maig de 2013.

 

 

ANNEX 2

Prova d’accés a formacions esportives de cicle superior/nivell III de grau mitjà dels ensenyaments esportius de règim especial

1. Estructura

Part comú de la prova.  Els continguts inclosos en la part comú han de recollir els aspectes més instrumentals del batxillerat. Les matèries de referència són:

- Llengua castellana

- Llengua catalana

- Llengua estrangera: anglès o francès (triades al fer la matrícula)

NOTA: Ja que les formacions esportives de Règim Especial tenen com a requisit específic d’accés la superació d’una prova específica de la modalitat/especialitat esportiva, en aquesta prova no s’ha de fer la part específica que en general s’ha de superar per l’accés a altres formacions com els cicles formatius de la formació professional i d’altres.

2. Qualificació de cada matèria i del conjunt de la prova

a) Cada matèria que s’avaluï es qualifica de zero fins a deu punts amb dos decimals.

b) Si l’aspirant està exempt d’examinar-se de una o més matèries. La mitjana no tendrà en compte aquestes matèries exemptes, llevat que es presenti per pujar nota.

c) Si l’aspirant certifica que en té una o més matèries “ja superades” amb una qualificació numèrica, la mitjana es farà tenint en compte aquesta qualificació, a no ser que es presenti per pujar nota i la qualificació obtinguda sigui superior.

d) Si l’aspirant no realitza la prova corresponent a alguna de les matèries i no hi està exempt de fer-la, ni està superada amb anterioritat, la qualificació d’aquesta matèria ha de ser “No presentat”.

3. Qualificació final

a) La qualificació de la part comú i per tant de la prova, és la mitjana aritmètica de les qualificacions de les matèries que la conformen. Aquesta qualificació s’ha d’expressar de zero fins a deu punts amb dos decimals.

b) La qualificació final s’ha de calcular sempre que s’obtengui almenys una puntuació de quatre en cada una de les matèries i ha de ser la mitjana aritmètica d’aquestes, expressada amb dos decimals, i és positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta nota final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d’ “Apte” o “No apte”.

c) Si hi ha exempcions d’alguna de les matèries de la prova, la nota mitjana s’ha de calcular sobre la resta de les matèries avaluades. Si es presenta per pujar nota d’una o més matèries amb exempció, la nota es tendrà en compte sempre que amb les qualificacions obtingudes l’alumnat pugui obtenir la qualificació final d’apte a la prova.

d) Si hi ha matèries “ja superades”, la nota mitjana s’ha de calcular amb la qualificació que consti al certificat o en cas de no constar, es farà la mitjana de la resta de les matèries avaluades. Si es presenta per pujar nota d’una o més matèries ja superades, la nota obtinguda es tendrà en compte si es superior a la qualificació inicial.

e) Si la qualificació d’una o més matèries és “No presentat”, la qualificació final ha de ser “No presentat”.

e) Quan no es superi la totalitat de la prova, la qualificació de les matèries superades pot mantenir-se en les convocatòries següents. El certificat d’aptitud ha de ser el certificat que acrediti la superació d’alguna de les matèries.

4. Durada de la prova

- Tres hores per a les tres matèries de la part comú.

5. Contingut i criteris d’avaluació

5.1. La prova (part comú) consta de tres exàmens:

a) Un de llengua catalana

b) Un de llengua castellana

c) Un de llengua estrangera: anglès o francès (especificar al full de sol·licitud)

5.2. Estructura i criteri d’avaluació de l’examen de cada matèria.

a) L’examen de llengua catalana consta d’un text i de diverses qüestions sobre aquest text:

- Comprensió i interpretació del text (3 punts)

- Qüestions sobre ortografia, morfosintaxi, sinonímia, antonímia... (4 punts)

- Redacció sobre un tema, a escollir d’entre els dos proposats a la prova, amb una extensió d’unes 150 paraules (3 punts).

b) L’examen de llengua castellana consta d’un text i de diverses qüestions sobre aquest text:

- Comprensió i interpretació del text: resum del text i altres qüestions de comprensió (3 punts)

- Qüestions sobre ortografia, sintaxi, sinonímia, antonímia... (4 punts)

- Redacció sobre un tema, a escollir d’entre els dos proposats a la prova, amb una extensió d’unes 150 paraules (3 punts).

c) L’examen de llengua estrangera consta d’un text i de diverses qüestions sobre aquest text:

- Comentari del text

   * Qüestions de comprensió (3 punts).

   * Qüestions sobre vocabulari (1 punt).

   * Qüestions gramaticals (3 punts).

- Redacció sobre un tema proposat o relacionat amb el text, amb una extensió d’unes 100 paraules (3 punts).

5.3. Criteri general d’avaluació

a) S’avalua la comprensió del text proposat, l’adequació i la coherència de les respostes a les preguntes realitzades i, en general, l’expressió i la correcció ortogràfica i gramatical.

b) Per ser declarat apte s’ha d’obtenir almenys una puntuació de quatre en cada una de les matèries i que la mitjana aritmètica sigui de cinc punts o superior.

NOTA: Els temaris per a les proves d’accés, exàmens d’anys anteriors... es troben publicats al següent enllaç: Temari  i exàmens d'anys anteriors.

6. Situacions que eximeixen de fer les diferents matèries de la prova, certificació o documentació a presentar.

Les situacions que eximeixen de fer alguna matèria  de la part comú d’una prova d’accés són les que s’estableixen en l’article 21 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012. (Annex 6).

7. Adaptació de les condicions de la prova

Les persones que sol·liciten l’adaptació de les condicions en què s’ha de realitzar la prova, perquè poden acreditar que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge (dislèxia, disortografia, disgrafia, discalcúlia...), ha d’aportar un document oficial que ho acrediti.

La Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives ha de comunicar a cada un dels centres que fan la prova les persones per a les quals s’accepta la petició d’adaptació.

8. Situacions d'exempció total i d'acumulació d’exempcions

Les persones que puguin acreditar alguna de les situacions següents poden sol·licitar i obtenir l’exempció total de fer la prova i per sol·licitar plaça han d’aportar el certificat que acrediti:

a) Haver superat la part comú d’una prova d'accés a cicles de grau superior.

b) Haver superat la part comú d’una prova d'accés al grau superior dels ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.

c) Haver superat la part comú d’una prova d'accés al grau superior als ensenyaments artístics superiors de grau de disseny, grau d’art dramàtic i grau de música.

d) Haver superat la part comú d’una prova d'accés a mòduls professionals del nivell 3 (MP3).

e) Tenir superada la prova d’accés a la universitat per a majors de 25, 40 o 45 anys.

f) Acumular les exempcions i matèries ja superades de la totalitat de les diferents matèries de la prova.

9. Qualificació.

Els alumnes amb matèries superades que vulguin pujar nota, poden sol·licitar presentar-se i finalment constarà la qualificació superior.

La qualificació a la prova d’accés a tots els efectes és la mitjana aritmètica de les qualificacions de les matèries avaluades i superades amb anterioritat.

 

  ANNEX 3

Calendari de la prova d’accés general a les formacions esportives de règim especial del cicle superior/nivell III del grau superior. 2013

 

Dates

Actuació

Article

25/03

A 9/04

Inscripció per fer la prova

5

15/04

Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses

11

15 a17/04

Termini de reclamacions contra les llistes provisionals

12

15/04

Cada centre comunica a la DGPIIE, per fax o e-mail, la llista, les còpies de les sol·licituds i de la documentació que adjunten.

9

15/04

Cada centre comunica a la DGPIIE, per fax o e-mail, la llista, les còpies de les sol·licituds i la documentació que adjunten.

9

22/04

Cada centre comunica a la DGPIIE, per fax o e-mail, la proposta dels membres del tribunal del centre.

15

23/04

Publicació de la llista definitiva de persones admeses i de les matèries amb exempcions, ja superades i exempcions condicionades.

12

23/04

Publicació de la relació d'estris (si escau) i del tribunal.

15, 17

06/05

Prova

16

17/05

Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes

23

17, 20 i 21 /05

Termini de reclamacions contra la llista provisional davant el director del centre

24

23/05

Revisió de les reclamacions

24

24/05

Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes

25

27/05

Lliurament dels certificats d'aptitud

27

31/05

Tramesa de la còpia de les actes de les proves (constitució del tribunal, llistat d’assistència)  a la DGPIIE

14,15

20

Fins al

24/06

Termini perquè les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la reclamació puguin presentar un recurs d'alçada davant el director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives

24

 

 

 

ANNEX 4

Inscripció per a fer la prova d’accés de caràcter general als ensenyaments esportius

Llinatges:_________________________________Nom:_________________________

Adreça: _____________________________ Localitat:__________________ CP: _____

Telèfon fix:_____________________ Telèfon mòbil:  _______________________

DNI/NIE: ___________ @:__________________

Data de naixement:_____/_____/______

Centre on realitzaré la prova:___________________________________________

EXPÒS:

Que no tenc el requisit acadèmic generals d’accés ni cap equivalent o requisit que doni dret a l’exempció i que reunesc les condicions d’edat establertes. La signatura d’aquest document serveix com a declaració jurada de que no reunesc cap dels requisits acadèmics o d’altres, que permeten l’accés directe als ensenyaments esportius de règim especial

Per això, adjunt la documentació següent:

1.Document oficial d’identificació (obligatori)

2.Document d’abonament de la taxa o acreditació de l’exempció.

          2.1 Document d’ingrés model 046 (si cal amb el descompte pertinent)

          2.2. Documentació per acreditar l’exempció del pagament de la taxa.

3._________________________________________________________________.

4._________________________________________________________________.

SOL·LICIT:

Fer la prova de llengua estrangera d’anglès______/ francès_____.

Ser inscrit per fer la prova d’accés substitutòria (només a efectes acadèmics) al requisit d’accés de caràcter general als ensenyaments esportius de:

____  Nivell III/Cicle Superior de la modalitat de __________________________.    

____  Demanar l’homologació o convalidació de formacions de ______________ en el marc de la normativa vigent.

 _________________ , ____ de 2013

 

 (Signatura del sol·licitant)

OBSERVACIONS: (Proves superades, exempcions, adaptació prova, centre...)

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

SR. DIRECTOR/SRA. DIRECTORA DE L’IES____________________________