Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'ESTAT

DEMARCACIÓ DE COSTES A LES ILLES BALEARS

Núm. 5434
Trámit de proposta de resolució de l'expedient sancionador Ib-05/05/12

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

No havent-se pogut notificar a RESTAURANTE YEMANJA, C.B., amb domicili en CALA JONDAL, 07830, SANT JOSEP DE SA TALAIA, la PROPOSTA DE RESOLUCIÓ del procediment sancionador amb expedient n. IB-05/05/12 es procedeix a transcriure íntegrament el text de l'acte, que es publica en aquest Butlletí Oficial perquè serveixi de notificació a l'interessat/a, conforme al previst en l'article 59.4 de la Llei 30/92, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Significant-li que els interessats tenen dret a formular i aportar davant l'Instructor, en el termini de quinze (15) dies hàbils contats a partir de l'endemà al de la seva publicació, quantes al·legacions (per duplicat), documents o informacions estimin convenients i, si escau proposar prova.:

 

ASSUMPTE: PROPOSTA DE RESOLUCIÓ DE L'EXPEDIENT SANCIONADOR INCOAT CONTRA RESTAURANTE YEMANJA, C.B. PER INSTALACIÓN DE 16 MESAS, 64 SILLAS Y 8 SOMBRILLAS PARA RTE. EN DOMINIO PÚBLICO MARÍTIMO-TERRESTRE, SIN AUTORIZACIÓN, ENTRE LES FITES 1412-1413, EN UN TRAM DE COSTA DENOMINAT CALA JONDAL, DEL TERME MUNICIPAL DE SANT JOSEP DE SA TALAIA, EIVISSA.

 

FETS:

 

Examinat l'expedient sancionador de referència relatiu als fets que se citen en “l'assumpte”, li vam comunicar que:

 

1º.- Amb data 28/08/2012 , li va ser notificat el plec de càrrecs, en el qual s'exposaven els fets imputats, concedint-li un termini de deu (10) dies per a contestar-lo.

 

2º.- Amb data 18/09/2012 va presentar escrit d'al·legacions en el qual  solicita la rebaixa de la quantia de la multa així com un ajornament per al seu compliment.

 

Reconeix l'ocupació puntual i temporal del domini públic marítim terrestre. Manifesta que són els propis turistes qui traslladen els elements sent molt difícil adonar-se d'això i impedir-lo. I que aquesta ocupació no implica agressió o dany per al medi ambient.

 

D'acord amb l'article 31.2 de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, els usos que tinguin especials circumstàncies d'intensitat, perillositat o rendibilitat i els quals requereixin l'execució d'obres i instal·lacions només podran emparar-se en l'existència de reserva, adscripció, autorització i concessió, amb subjecció al previst en aquesta Llei, en altres especials, si escau, i en les normes generals o específiques corresponents, sense que pugui invocar-se dret algun en virtut d'usucapió, qualsevol que sigui el temps transcorregut.

 

D'acord amb l'informe remès pel servei de vigilància de costes es comunica que els elements denunciats en el butlletí de denúncia IB-5/6/12 han estat instal·lats des de la data de la denúncia 21/05/12 fins al 31/10/12.

 

Pel que, d'acord amb aquest informe no s'estaria davant una ocupació puntual en un momento determinat sinó en una ocupació il·legal sense titulo administratiu que li legitimi durant tota la temporada estival.

 

I encara més consta en aquesta Administració expedient sancionadors IB-05/10/09, IB-05/10/10 resolts i ferms, així com butlletí de denúncia IB-5/24/11, tots iniciats per fets anàlegs en temporades diferents. S'observa que ve sent habitual el qual aquest restaurant ocupi el domini públic marítim terrestre per instal·lacions de temporada, com les denúncies sense cap títol administratiu.

 

“El fet que la il·legalitat es reiteri malgrat ja haver estat sancionat amb anterioritat pels mateixos fets evidencia que l'empresa recurrent obté un benefici de la il·legalitat d'import superior al de les sancions ”STSJ nº 633 de 21/09/12.

 

Contínua al·legant no estar d'acord amb la quantia de la multa, encara que no aporta mig algun tendent a desvirtuar-lo.

 

D'acord amb l'informe de vigilància citat anteriorment en el qual es comunica que els elements van estar instal·lats fins a 31/10/2012, es procedeix a actualitzar el benefici obtingut il·lícitament, ascendint la quantitat a l'aquí expressada. S'adjunta un nou càlcul de sanció per a un major aclariment.

 

D'acord amb el Reial decret 1398/1993, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament del Procediment per a l'Exercici de la Potestat Sancionadora, en el seu article 18 es diu: “Conclosa, si escau, la prova, l'òrgan instructor del procediment formularà proposada de resolució en la qual es fixaran de forma motivada els fets, especificant-se els quals es considerin provats i la seva exacta qualificació jurídica, es determinarà la infracció que, si escau, aquells constitueixin i la persona o persones que resultin responsables, especificant-se la sanció que proposa que s'imposi i les mesures provisionals que s'haguessin adoptat, si escau, per l'òrgan competent per a iniciar el procediment o per l'instructor del mateix; o es proposarà la declaració de no existència d'infracció o responsabilitat”.   

 

FONAMENTS DE DRET:

 

Vesteixis la Llei de Costes de 28 de juliol de 1988, el Reglament General per al desenvolupament i execució d'aquesta Llei de 1 de desembre de 1989, la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú de 26 de novembre de 1992, i el Reglament del Procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora de 4 d'agost de 1993 i altres disposicions que resulten d'aplicació, l'instructor que subscriu, d'acord amb el disposat en l'art. 194.10 del Reglament de Costes, formula la següent PROPOSTA DE RESOLUCIÓ:

 

a) Aquests fets constituïxen una infracció administrativa tipificada en el/els article/s 90.a) y 91.2.b) de la Llei de Costes.
b) D'acord amb els articles 183 a 189 del Reglament de Costes la sanció que se li imputa ascendiria a 2400, euros.

 

D'acord amb el disposat en l'article 186 del Reglament de Costes, la imposició de la multa no exclourà l'obligació de lliurar a l'Administració la totalitat del benefici obtingut que en el present cas ascendeix a 47232,euros.

 

Per tant, la quantitat a ingressar en Tresor Públic ascendeix a 49632,euros Aquesta sanció s'abonarà de forma solidària al costat dels altres responsables per la comissió dels fets aquí jutjats (art. 177.2 del Reglament de Costes).

 

El que se li notifica, perquè en un termini de quinze (15) dies, a partir del següent a la recepció d'aquest escrit, pugui formular les al·legacions (per duplicat) que estimi oportunes en el seu defensa.

 

 

 

L’INSTRUCTORA,
Blanca Morera Alfaro