Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE COOPERACIÓ LOCAL
Núm. 5414
Acord de Ple del Consell de Mallorca de dia 14 de febrer de 2013, relatiu a la modificació del Reglament d'organització i funcionament de l'Assemblea de Batles i Batlesses de Mallorca.
Versió PDF
Modificació del Reglament d’organització i funcionament de l’Assemblea de Batles i Batlesses de Mallorca.
El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 14 de febrer de 2013, va adoptar el següent:
A C O R D
1.- Aprovar inicialment les següents modificacions del Reglament d’organització i funcionament de l’Assemblea de batles i batlesses de Mallorca, aprovat per acord del Ple del Consell de dia 14 de gener de 2008 (BOIB núm. 12, de dia 24 de gener de 2008):
-L’article 3 dirà: “Són òrgans de l’Assemblea: a) El Ple. b) La Mesa. c) La Presidència. d) La Vicepresidència. e) Les comissions sectorials. f) La Secretaria Permanent.”
-L’article 4.2 tendrà la següent redacció: “Les persones que ocupin la Presidència, la Vicepresidència, membres de la Mesa, la Secretaria Permanent, els batles i les batlesses, i les persones que ocupin les presidències d’entitats locals menors no poden delegar l’assistència al Ple ni a la Mesa de l’Assemblea.”
-L’article 5.1 tendrà la següent redacció: “Integren la Mesa la Presidència, la Vicepresidència, les quatre vocalies i la Secretaria Permanent.”
-L’article 7.1, que durà per títol: “La Vicepresidència i les vocalies”, dirà el següent: “L’Assemblea compta amb una Vicepresidència i quatre vocalies.”
-L’article 7.2 tendrà la següent redacció: “La persona que ocupa la Vicepresidència és elegida d’entre els membres de l’Assemblea que siguin batle o batlessa, i els que ocupen les quatre vocalies també. Si no hi ha consens, s’ha de votar i és elegit vicepresident la persona que obtengui més vots. Cada membre de l’Assemblea tan sols pot votar una de les propostes que es presentin per ocupar aquest càrrec. Per ocupar les vocalies també es farà una votació si no hi ha consens i igualment cada membre de l’Assemblea tan sols pot votar una de les propostes que es presentin per ocupar aquests càrrecs.”
-L’article 7.3 tendrà aquesta redacció: “La durada de la representació del vicepresident o de la vicepresidenta i de les quatre vocalies és d’un mandat, i s’han de renovar després de la constitució dels nous ajuntaments.”
-L’article 7.4 dirà el següent: “En cas de cessament en la condició de batle o batlessa o de dimissió del vicepresident o d’una de les quatre vocalies, s’ha de fer una nova elecció d’acord a l’establert a l’apartat segon d’aquest article.”
-L’article 7.5 tendrà aquesta redacció: “Correspon a la persona que ocupi la Vicepresidència substituir la persona que ocupa la Presidència de l’Assemblea en cas d’absència.”
-L’article 19.2 tendrà la següent redacció: “La Presidència ha de donar la paraula, en cada un dels punts de l’ordre del dia, a tots els membres de l’Assemblea que ho sol·licitin i, si és necessari, als membres acompanyants amb veu i sense dret de vot, i als membres del Consell Executiu del Consell de Mallorca. Poden tancar el debat de les intervencions, per aquest ordre, les persones que ocupen els càrrecs de les quatre vocalies, la Vicepresidència, la Secretaria Permanent i la Presidència.”
2.- Sotmetre aquest acord de modificació del Reglament d’organització i funcionament de l’Assemblea de Batles i Batlesses de Mallorca a informació pública mitjançant un anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis del Consell de Mallorca per un termini de trenta dies perquè es pugui examinar l'expedient i formular reclamacions, objeccions o observacions.
3.- En el supòsit que no es presentin reclamacions ni suggeriments, aquest acord s'entendrà aprovat definitivament, sense necessitat d'adoptar-ne
Palma, 12 de març de 2013
El secretari general del Consell de Mallorca
Jeroni Miquel Mas Rigo