Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 5581
Acord del Consell de Govern de 22 de març de 2013 pel qual s’aprova la modificació de la relació de llocs de treball corresponent al personal funcionari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
En data 7 de gener de 2012 es publicà en el BOIB l’Acord del Consell de Govern de 23 de desembre de 2011 pel qual s’aproven les línies generals del Pla Estratègic en Matèria de Funció Pública que s’han de seguir per racionalitzar i professionalitzar l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, la línia estratègica 1 s’adreça a prendre les mesures adients per estructurar, ordenar i redimensionar l’Administració de la Comunitat Autònoma amb la finalitat d’adequar-ne els recursos humans a les necessitats de l’organització i dels serveis.
Mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 21 de desembre de 2012 (BOIB núm. 192, de 22 de desembre) es va aprovar l’informe d’auditoria interna de recursos humans de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l’àmbit dels serveis generals. L’apartat 9.2 c de l’informe esmentat recull, en l’apartat A), les recomanacions generals per a totes les conselleries o ens del sector públic instrumental amb personal funcionari adscrit i les propostes de millora de l’equip auditor. Com a mesura que s’ha d’aplicar, entre d’altres, es preveu l’establiment de les pautes per elaborar la relació de llocs de treball (unificació dels codis dels llocs base amb el mateix específic, unificació de requisits de llocs de treball per àrees...).
En aquest sentit, la direcció general competent en matèria de funció pública, amb l’objectiu d’avançar en l’execució de les mesures que preveu l’auditoria per tal d’estructurar, ordenar i redimensionar la relació de llocs de treball de l’Administració autonòmica, considera oportú i necessari:
Primer. Unificar en un sol codi els llocs base amb les mateixes característiques de cada cos o escala de la mateixa conselleria amb la finalitat d’homogeneïtzar requisits.
Segon. Determinar els següents criteris per poder establir un període d’experiència en una àrea determinada com a requisit d’ocupació de determinats llocs de treball:
1. a) Per als llocs jerarquitzats, amb funcions transversals comunes a totes les conselleries, com ara serveis jurídics, unitats de gestió econòmica (UGE), gestió de personal o funció pública i unitats administratives de contractació (UAC), es permet sol·licitar, com a requisit d’ocupació, un nombre determinat d’anys d’experiència en una àrea genèrica determinada en els llocs de treball següents:
— Caps de servei: 2 anys d’experiència com a màxim.
— Caps de secció o caps d’administració de personal: 1 any d’experiència com a màxim.
— Caps de negociat: no s’hi pot exigir cap experiència.
1. b) L’experiència per àrees que pot anar referida a un grup funcionarial concret i es pot sol·licitar és la següent:
— Llocs d’UGE: experiència entre UGE, UAC o Intervenció.
— Llocs de contractació: experiència entre UGE, UAC, Intervenció o funcions jurídiques.
— Llocs dels serveis jurídics: experiència en funcions jurídiques.
— Llocs de gestió de personal o funció pública: experiència en matèria de gestió de personal o en matèria de funció pública. L’experiència en gestió de personal inclou totes les àrees de gestió de recursos humans (tramitació administrativa en qualsevol matèria de funció pública, gestió de nòmines, etc.).
1. c) El que disposa l’apartat b també és d’aplicació als llocs de treball jerarquitzats de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, de les direccions generals competents en matèria de funció pública, de personal docent i de personal estatutari, de la Central de Compres i de la Junta Consultiva de Contractació.
1. d) L’experiència en llocs de treball amb funcions de contractació en la Central de Compres i en la Junta Consultiva es considera equiparada a l’experiència en UAC.
2. Per als llocs jerarquitzats amb funcions d’una àrea específica, es permet sol·licitar com a requisit, sempre que se’n justifiqui adequadament la necessitat per exercir el lloc, un nombre determinat d’anys d’experiència en una àrea específica, que pot anar referida a un grup funcionarial concret en els llocs de treball següents:
— Caps de servei: 2 anys d’experiència com a màxim.
— Caps de secció o equivalents: 1 any d’experiència com a màxim.
— Caps de negociat: en principi no s’hi pot exigir cap experiència.
3. Excepcionalment, sempre que es motivi adequadament que l’exercici de les funcions específiques d’un lloc de treball concret requereix una experiència prèvia superior, es poden augmentar com a màxim en 1 any d’experiència els trams als quals fan referència els apartats anteriors.
Per altra banda, les diferents conselleries han presentat diverses propostes de modificació puntual de la relació de llocs de treball, i d’altres derivades de la segona fase de l’auditoria.
Atesa la proposta de modificació de la relació de llocs de treball de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponent al personal funcionari, elaborada per la direcció general competent en matèria de funció pública, i la resta de propostes que han presentat les diferents conselleries; d’acord amb les instruccions aprovades pel Consell de Govern; un cop negociat amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la sessió de dia 15 de març de 2013; atesos els articles 5.2 e i 31 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller d’Administracions Públiques, en la sessió de 22 de març de 2013, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
“Primer. Aprovar la modificació de la relació de llocs de treball corresponent al personal funcionari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears consistent a modificar el camp “Observacions” de tots els llocs base de la relació de llocs de treball de personal funcionari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que s’adjunta com a annex 1 d’aquest Acord.
Segon. Aprovar la modificació d’ofici de la relació de llocs de treball de personal funcionari per tal d’unificar l’experiència en una determinada àrea com a requisit d’ocupació de determinats llocs de treball, d’acord amb els criteris negociats amb les organitzacions sindicals.
Tercer. Aprovar la modificació de la relació de llocs de treball corresponent al personal funcionari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que s’adjunta com a annex 2 d’aquest Acord.
Quart. Publicar el contingut íntegre d’aquest Acord i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Cinquè. Disposar que aquest Acord entrarà en vigor l’endemà d’haver-se publicat.”
Palma, 22 de març de 2013
El secretari del Consell de Govern
Antonio Gómez Pérez