Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 5375
El Consell rector de l'IMEB en sessió extraordinària celebrada el 14 de març de 2013, adoptà aprovar la convocatòria de borsa de treball per proveir, amb caràcter temporal, llocs vacants de la categoria educador/a, a les escoles d'educació infantil municipals gestionades per l'Institut municipal d'educació i biblioteques de Calvià.
Vistes les necessitats organitzatives de l'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ (IMEB), es fa necessari procedir a la convocatòria d'una Borsa de treball de la categoria EDUCADOR/A per el sistema de concurs, per proveir, amb caràcter temporal, llocs de feina a les Escoles d'Educació Infantil Municipals gestionades per l'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ.
CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:
Denominació de la plaça: EDUCADOR/A
Nivell de titulació acadèmica: En aplicació del Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (art. 11), els professionals hauran d'estar en possessió d'alguna de les titulacions o acreditacions següents: Títol de mestre amb l'especialitat d'educació infantil o títol de grau equivalent; o Títol de Tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents acadèmica i professionalment; o Certificat de professionalitat d'educació infantil; o Certificació de les unitats de competència que componen la qualificació d'educació infantil; o Professionals en possessió de qualsevol altre títol o acreditació declarats equivalents a algun dels anteriors o que hagin estat habilitats per a l'atenció a nens de 0-3 anys.
1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
L'objecte de la present convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball pròpia d'EDUCADOR/A per cobrir les substitucions del personal que conforma la plantilla de les Escoles d'Educació Infantil Municipals i que té reserva de plaça, o bé a fi de cobrir de manera eventual necessitats de l'IMEB.
El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs i entrevista curricular. A tal objecte, la Comissió Tècnica de Valoració durà a terme la valoració dels mèrits degudament acreditats pels aspirants en el moment de presentació d'instàncies.
2.- DRETS D'ACCÉS Al PROCÉS SELECTIU: 16€ (Ordenança fiscal publicada al BOIB 139 de dia 22.09.2012).
3.- REQUISITS DELS ASPIRANTS.
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d'acord a l'art. 57 de la llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, llei 7/2007, de 12 d'abril (BOE nº 89 de 13.4.07), es permeti l'accés a l'ocupació pública. En aquest últim cas, per les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, s'ha d'acreditar el coneixement de la mateixa mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol.
b) Tenir complits 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagin estat separat, inhabilitat o acomiadat disciplinàriament. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent no haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi, en el seu Estat i en els mateix termes, l'accés a una ocupació pública.
d) No estar inclòs en causa d'incompatibilitat específica.
e) Titulació acadèmica: En aplicació del Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (art. 11), els professionals hauran d'estar en possessió d'alguna de les titulacions o acreditacions següents: Títol de mestre amb l'especialitat d'educació infantil o títol de grau equivalent; o Títol de Tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents acadèmica i professionalment; o Certificat de professionalitat d'educació infantil; o Certificació de les unitats de competència que componen la qualificació d'educació infantil; o Professionals en possessió de qualsevol altre títol o acreditació declarats equivalents a algun dels anteriors o que hagin estat habilitats per a l'atenció a nens de 0-3 anys. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger haurà de presentar-se fotocòpia de la credencial que acrediti la seva homologació a Espanya, de conformitat a la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, al RD 1665/1992 i altra normativa de transposició i desenvolupament.
f) Acreditar el requisit de coneixements mitjans de català, nivell B2 de conformitat amb la Llei 9/2012, de 19 de juliol, de modificació de la llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant l'aportació en el termini de presentació de sol·licituds del títol o certificat oficial corresponent, expedit o homologat per la CACC (Comissió Avaluadora de Coneixements de Català), o per l'anterior Junta Avaluadora de Català, o per l'EBAP (Escola Balear d'Administració Pública).
g) Sobre la base del Reglament (CE) n º 852/2004 es requerirà que el personal hagi rebut formació genèrica en qüestions d'higiene alimentària, d'acord amb la seva activitat laboral. Aquesta formació serà requerida en el moment en què es realitzi la crida al treballador de borsa.
h) Haver satisfet la taxa de 16€ (Ordenança fiscal publicada al BOIB 139 de dia 22.09.2012), per optar a les proves de selecció de personal.
Per ser admès i si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, els i les aspirants hauran de presentar documentació, original i fotocòpia simple, que acrediti el compliment dels requisits recollits en els apartats i) i f), i declaració jurada, en relació al compliment dels apartats c) i d), referida sempre a la data límit de presentació d'instàncies.
4.- PROCÉS DE SELECCIÓ.
El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs i entrevista curricular. La Comissió Tècnica de Valoració durà a terme la valoració dels mèrits degudament acreditats pels aspirants en el moment de presentació d'instàncies, d'aquells aspirants admesos.
4.1. CONCURS. La valoració es farà d'acord amb el següent barem de mèrits:
a) Experiència professional.
a.1.- Serveis prestats en escoles infantils de caràcter públic de qualsevol administració, d'empreses públiques o d'entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o d'organismes autònoms de les administracions públiques, o de consorcis o fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada: 1,5 punts per any.
a.2.-. Serveis prestats en qualsevol administració, empreses públiques o entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, organismes autònoms de les administracions públiques, consorcis o fundacions del sector públic, exercint funcions de naturalesa o contingut professional anàleg als de la plaça convocada: 1 punt per any.
a.3.- Serveis prestats en escoles infantils o empreses d'àmbit escolar, de caràcter privat, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,75 punts per any.
a.4.- Serveis prestats en empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,50 punts per any.
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 14 punts.
Forma d'acreditació:
En administració o empresa pública: mitjançant certificat en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa, categoria professional, tipus de contracte o relació i funcions exercides, expedit per l'òrgan competent de l'Administració que es tracti.
En empresa privada: mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, així com certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social. De forma excepcional, per al cas d'extinció de l'empresa on es van prestar serveis, s'aportaran els documents originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment.
En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta i baixa de l'IAE amb indicació de la classificació de l'activitat, i si escau, de Llicència Fiscal per a períodes anteriors a 1-1-92, i/o Certificat del Col·legi Professional si escau.
Únicament serà valorat aquest mèrit quan de la documentació aportada es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions del lloc a cobrir.
Perquè siguin valorats els mèrits anteriors serà necessari que els candidats presentin la documentació original acreditativa dels mateixos o fotocòpia acarada, i fotocòpia simple, dins del termini de presentació d'instàncies.
b) Coneixements orals i escrits de català.
b.1. Coneixements superiors a l'exigit com a requisit per participar en aquesta convocatòria. Certificat C1: 1 punt; certificat C2: 1,50 punts.
b.2. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat I): 0,25 punts.
En el cas que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'atorgarà puntuació al que acrediti major coneixement, excepció feta del Certificat LA, de coneixements de llenguatge administratiu, pel qual s'addicionarà 0,25 punts.
Aquest apartat es valorarà amb un màxim d'1,75 punts.
Forma d'acreditació:
Aquest mèrit s'acreditarà formalment mitjançant original o fotocòpia acarada, i fotocòpia simple, del corresponent certificat, aportat dins del termini de presentació d'instàncies.
c) Mèrits acadèmics.
Es valoraran segones titulacions acadèmiques, de la mateixa o superior categoria, a raó de 1 punt cadascuna. Podran ser valorades en aquest apartat les següents titulacions (sempre que no hagi estat presentada com a requisit d'accés): magisteri educació infantil, cicle formatiu de grau superior en educació infantil, magisteri educació especial, psicopedagogia, logopèdia, pedagogia, psicologia, o equivalents. Es valoraran títols de màster oficial universitari i títol de doctor/a relacionats amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria.
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2 punts.
Forma d'acreditació:
Aquest mèrit s'acreditarà formalment mitjançant original o fotocòpia acarada, i fotocòpia simple, del/dels corresponent/s títol/s, aportat dins del termini de presentació d'instàncies.
d) Accions formatives.
Es valoraran les accions formatives, l'assistència a seminaris, congressos i jornades, així com les pràctiques de caràcter professional relacionades amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria.
La valoració dels cursos serà la següent:
Accions formatives directament relacionades amb l'educació infantil, al col·lectiu de 0 a 6 anys, o educació especial: 0’02 punts per hora.
Accions formatives relacionades amb l'educació infantil en general o relacionats amb les funcions de la categoria que es convoca d'Educador/a, no directament orientats a l'atenció 0 a 6 anys: 0’01 punt per hora.
Cursos generals de l'àrea de qualitat, els de igualtat de gènere, els de aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet), els cursos de prevenció de riscos laborals, els de protecció de dades de caràcter personal, i els de idiomes: 0’005 punts per hora. Aquest apartat tindrà una puntuació màxima d'1 punt.
La valoració màxima d'aquest apartat serà de 7 punts.
Forma d'acreditació:
Perquè sigui valorats els mèrits anteriors serà necessari que els candidats presentin la documentació original acreditativa dels mateixos o fotocòpia acarada, i fotocòpia simple, dins del termini de presentació d'instàncies.
Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per l'EBAP, els cursos impartits per centres docents homologats, els impartits per universitats públiques i/o privades, així com els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i Formació i, per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament promoguts per l'Ajuntament de Calvià, per la Fundació Municipal d'Escoles Infantils, o per l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques relacionats amb la plaça que es defineix en aquesta convocatòria.
Es valoraran en aquest apartat de formació, les pràctiques de caràcter professional no laborals realitzades en empreses o administracions sempre que no formin part de la formació acadèmica.
En tots els casos es valorarà una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s'hagi repetit la seva participació.
Cada acció formativa tindrà la valoració màxima que s'especifica en cada apartat.
Només es valoraran aquells certificats que contemplin la durada de l'acció formativa en hores o en crèdits. En aquest últim cas la correspondència serà de 10 hores d'acció formativa per cada crèdit.
4.2. ENTREVISTA CURRICULAR.
La Comissió tècnica de valoració realitzarà un entrevista a tots els aspirants, que versarà sobre situacions de caràcter pràctic. Aquesta entrevista tindrà una valoració màxima de 2 punts.
5.- COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ.
La Comissió Tècnica de Valoració estarà composta pels següents membres:
President: Dª. Natalia López Vives o en substitució, Dª. Gabriela Maffrand Ajo.
Vocals: Dª. Isabel Paloma Vega o en substitució, Dª. Carolina Monreal Marín.
Dª. Ana Jiménez Ruiz o en substitució, Dª. Filomena Villajos Risalde.
Dª. Marta Gómez Ibáñez o en substitució, Dª. Mª Teresa Pagés Mas.
Dª. Gemma Lillo Pastor o en substitució, Dª. Miguel Mas Mas.
El Secretari de Consell Rector de l'IMEB.
En representació dels treballadors, en funcions de vigilància del bon desenvolupament del procés:
Dª. Antonia García Pol o en substitució, Dª. Ángela Gelabert Vic.
6.- VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL.
La borsa de treball estarà integrada pels aspirants que hagin participat en el procés selectiu i hagin obtingut un mínim d'1 punt. La puntuació final serà el resultat de la suma de la puntuació obtinguda en la fase de concurs i l'obtinguda en l'entrevista curricular, i serà la que determini l'ordre en la borsa de treball.
Els empats que es produeixin es dirimiran en primer lloc, en favor d'els qui obtinguin major puntuació en la valoració de l'apartat a) Experiència professional. Si persisteix l'empat, en segon lloc en favor d'els qui obtinguin major puntuació en la valoració de l'apartat a.1) Serveis prestats en escoles infantils de caràcter públic de qualsevol administració, d'empreses públiques o d'entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o d'organismes autònoms de les administracions públiques, o de consorcis o fundacions del sector públic. Finalment, si persisteix l'empat, es determinarà per sorteig.
La vigència de la llista que conforma la borsa de treball serà fins que l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques constitueixi una altra de la mateixa categoria professional. En tot cas, tindrà una vigència màxima de tres anys.
7.- CRIDA.
7.1 Quan sigui necessari cobrir un lloc de treball, s'oferirà a l'aspirant que es trobi en el primer lloc de la borsa de treball.
7.2 El rebuig injustificat d'un contracte motivarà passar a l'últim lloc de la llista. Es consideren causes justificades de rebuig del contracte les següents:
En tals supòsits els aspirants conservaran el seu lloc en la llista i seran citat novament quan deixin de concórrer les causes de rebuig, sempre que s'hagi comunicat a l'IMEB la seva disponibilitat.
7.3 En el cas que un treballador/a cessi en el seu lloc de treball amb el motiu d'incorporació del titular d'aquesta plaça, aquest treballador/a ocuparà l'ordre en la llista conforme a la puntuació inicialment obtinguda.
Les crides als interessats es realitzaran sempre telefònicament. S'utilitzaran altres mitjans com el correu electrònic, en el cas que així s'especifiqui en la sol·licitud. En el cas d'haver intentat la comunicació infructuosament, l'aspirant al com s'hagués intentat l'oferiment conservarà el seu lloc en la llista en els dos primers intents, a partir de llavors passarà a l'últim lloc de la llista. L'interessat haurà de comunicar a l'IMEB els possibles canvis en els números de telèfon o forma de contacte.
8.- DATA LIMITI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.
El termini per presentar la sol·licitud per formar part en el present procés selectiu serà del 8 al 18 d'abril de 2013, ambdós inclosos. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de l'IMEB i a la pàgina web de l'Ajuntament www.calvia.com (IMEB). Les sol·licituds s'hauran de presentar en el Registre de l'IMEB situat en C. Julià Bujosa Sans, batle, 1 de Calvià. Les instàncies podran presentar-se també en la forma que indica l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
De conformitat amb el que es disposa en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa als interessats que:
Les dades facilitades en aquest imprès s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, denominat Recursos Humans, del que és responsable l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià. La seva finalitat és la gestió integral de les relacions de la institució amb el personal laboral i funcionariat. Processos de selecció de personal; borses de treball; gestió de personal en sentit ampli; nòmines i salut laboral i prevenció de riscos laborals; relació de llocs de treball; contractes i nomenaments del personal; altes i baixes seguretat social; accidents i baixes laborals; obligacions fiscals i amb seguretat social en relació amb el personal laboral i funcionariat, organització i gestió cursos de formació; formació, ajudes escolars, dietes, excedències, vacances, expedients disciplinaris; control incompatibilitats; control horari.
Cessions de les dades previstes: representants sindicals i representants de personal; jutjats i tribunals; òrgans administratius per a compliment obligacions fiscals i socials derivades de la relació laboral o funcionarial. Òrgans administratius per complir obligacions i retencions; les publicacions pròpies dels processos de selecció; oposicions i concursos; entitats bancàries i caixes d'estalvi.
Òrgan administratiu davant el qual es pot exercir, si escau, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és el secretari del Consell Rector de l'IMEB, amb domicili a Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, Calvià.
9.- INCIDÈNCIES.
En tot el no previst a les presents Bases s'estarà al que es disposa en la normativa d'aplicació. La present convocatòria i quants actes administratius es derivin d'ella i de l'actuació del Tribunal Qualificador podran ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Així mateix l'Administració podrà si escau, procedir a la revisió de les resolucions de la Comissió Tècnica de Valoració, conforme al previst en la citada Llei 30/92, de 26 de novembre.
Presidenta de l'IMEB
Esperanza Catalá Ribó