Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 5178
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de la Sol·licitud de tramitació pel procediment d’urgència de l’Avaluació d’Impacte Ambiental del “Projecte de subestació elèctrica de transport i distribució, C.E. de Gas Natural y C.E. de biomassa”, Sant Antoni de Portmany.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’article 6.bis de la Llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 20 de desembre de 2012

ATÈS

1.Que el projecte consisteix en la instal·lació d'una subestació elèctrica de transport i distribució, central de generació elèctrica en règim ordinari (gas natural) i central de generació elèctrica en règim especial (biomasa) al terme munipal de St. Antoni de Portmany.

2.Que l’article 6.bis de la Llei 11/2006 d'AIA i AAE, preveu, d'acord amb l'article 50 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que quan raons d'interès públic ho aconsellin l'òrgan ambiental pot acordar, d'ofici o a petició de l'interessat, l'aplicació al procediment de la tramitació d'urgència, per la qual es reduiran a la meitat els terminis establerts per als procediments fixats a la Llei 11/2006 d'AIA i AAE, incloent el període d'informació pública.

3.Que la qüestió, per tant, és determinar si concorren les circumstàncies per poder aplicar la tramitació d’urgència a l’esmentada avaluació d’impacte ambiental.

El concepte “urgència” és un concepte jurídicament indeterminat. Per poder aplicar la tramitació d’urgència al procediment d’AIA és necessari que concorrin els requisits fixats per la jurisprudència del Tribunal Suprem, que determina el concepte jurídic indeterminat d’urgència.

La Sentència de 24 de juliol de 1989 del Tribunal Suprem fixa la doctrina respecte de la tramitació d’urgència, i disposa que:

El que la urgencia es sin duda un concepto jurídico indeterminado lo que su naturaleza no es discrecional, sino reglada: no permite elegir entre varias soluciones igualmente justas, es decir, jurídicament indeferentes, sino que sólo admite una única solución justa, sin perjuicio del margen de apreación que se reconoce a la Administración en la zona de incertidumbre o penumbra que separa las zonas de certeza positiva y negativa.

La urgencia alude a un supuesto en el que actuando rápidamente en el procedimento ordinario, la solución, dada la duración de aquel, habría de llegar tarde: las circunstancias concurrentes demandan una decisión que con la tramitación general ya sería tardía. Se sacrifican las garantías ordinarias porque con ellas la solución no serviría ya para resolver el problema. En último término se trata de una manifestación del principio de la eficacia administrativa recogido en el artículo 103.1 de la Constitución”.

4.Que l'escrit de la batlessa de Sant Antoni de Portmany (tramès via fax en data 18/12/2012) justifica la necessitat de la tramitació d'urgència, degut al retard en la tramitació de l'expedient, que sembla que es pot atribuir tant al Consell Insular d'Eivissa, a l'hora d'atorgar la declaració d'interès general, com a l'òrgan ambiental.

5.Que, per altra banda, sembla que concorr la raó d'interès públic per la necessitat d'incentivar l'economia local així com de garantir la qualitat del subministrament elèctric, i l'existència de risc en la inversió si no s'acordàs la tramitació d'urgència.

6.Que, aleshores, la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, com a òrgan ambiental, haurà de valorar si ens trobem davant de circumstàncies que responen a motius d’interès general, a la vista dels motius indicats a l’escrit de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany de 18/12/2012, si bé sembla que concorren les circumstàncies indicades a la legislació i a la jurisprudència per poder declarar la tramitació d’urgència.

7.Que, d'acord amb l'apartat segon de l'article 6.bis de la Llei 11/2006 d'AIA i AAE, no es pot interposar cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de la tramitació d'urgència al procediment. 

 

ACORDA

L’aplicació de la tramitació d’urgència al procediment d'avaluació d’impacte ambiental del projecte de subestació elèctrica de transport i distribució, Central Elèctrica de gas natural i Central Elèctrica de biomassa, del T. M. de Sant Antoni de Portmany, reduint-se a la meitat els terminis establerts a la Llei 11/2006 d'AIA i AAE, incloent el període d'informació pública, que passarà a ser de 15 dies.


Palma, 31 de gener de 2012

El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato