Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 5044
Acord del Consell de Govern d’11 de gener de 2013 pel qual s’aprova la modificació de la relació de llocs de treball corresponent al personal funcionari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Versió PDF
Mitjançant el Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern, s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
El Decret 1/2013, de 8 de gener, del president de les Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 5, de 10 de gener de 2013, ha modificat l’article 4 del Decret 13/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, modificat pel Decret 22/2011, de 6 de juliol, estableix l’estructura bàsica de la Presidència de les Illes Balears, que queda redactat de la manera següent:
La Secretaria de Comunicació té atribuïdes les funcions de coordinació de les intervencions del president en els mitjans de comunicació, de preparació i emissió de comunicats oficials, d’informació sobre l’activitat governamental i administrativa i les relacions amb els mitjans informatius; règim de premsa, ràdio i televisió públiques i publicitat institucional; coordinació de la gestió informativa, centralització i direcció de les unitats que executen les funcions de la informació, premsa i mitjans de comunicació en l’àmbit de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sens perjudici de l’adscripció i el suport funcional a les conselleries.
D’acord amb el preàmbul de l’esmentat Decret 1/2013, la recerca d’una assignació eficient de recursos i l’aplicació de criteris d’eficàcia, eficiència en els recursos públics, racionalització de la despesa pública, simplificació de l’estructura administrativa i de servei a la ciutadania fan palesa la necessitat d’una centralització dels recursos humans vinculats als mitjans de comunicació sens perjudici de la seva desconcentració funcional a cada conselleria, la qual cosa redundarà en més agilitat, eficàcia i eficiència en la utilització dels recursos públics
D’acord amb l’article 1.2 del Decret 13/2011, el Gabinet de la Presidència es l’òrgan de suport directe al president. El Gabinet, entre d’altres funcions, té encomanades les relacions públiques i de premsa, funcions que desenvolupa la Secretaria de Comunicació.
L’article 2 d’aquest Decret disposa que correspon al director del Gabinet de la Presidència la direcció immediata de les unitats esmentades en l’apartat 4 de l’article anterior, entre les quals es troba la Secretaria de Comunicació.
L’article 13.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que el personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma depèn orgànicament del conseller o de la consellera
competent en matèria de funció pública i funcionalment de l’òrgan superior de la conselleria o de l’ens de dret públic on presta serveis.
L’article 31.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que quan les modificacions siguin conseqüència d’una reestructuració orgànica, la modificació es durà a terme automàticament i requerirà únicament l’aprovació del Consell de Govern i la publicació.
La disposició final primera de l’esmentat Decret 1/2013 estableix que el vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació i el conseller d’Administracions Públiques han d’adoptar les mesures necessàries d’assignació i redistribució de mitjans humans, econòmics i materials per fer efectiu el que estableix aquest Decret
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller d’Administracions Públiques, en la sessió d’11 de gener de 2013 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
“Primer. Aprovar la modificació de la relació de llocs de treball corresponent al personal funcionari adscrit a les diferents conselleries que, d’acord amb el que disposa l’article 4 del Decret 13/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, modificat pel Decret 22/2011, de 6 de juliol, i pel Decret 1/2013, de 8 de gener, publicat en el BOIB núm. 5, de 10 de gener de 2013, passa a ser adscrit a la Secretaria de Comunicació, unitat que depèn del Gabinet de la Presidència, d’acord amb la nova reestructuració orgànica, tal com figura en l’annex que s’adjunta a aquest Acord.
Segon. L’adscripció i el suport funcional a les conselleries a què es fa referència en l’article 4 del Decret 13/2013, modificat pel Decret 1/2013, de 8 de gener, del president de les Illes Balears, s’ha de fer mitjançant resolució del director del Gabinet de la Presidència.
Tercer. Facultar el vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació i el conseller d’Administracions Públiques perquè adoptin les mesures necessàries per a l’execució d’aquest Acord.
Quart. Ordenar la publicació d’aquest Acord i de l’annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 11 de gener de 2013
El secretari del Consell de Govern
Antonio Gómez Pérez