Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 4855
Bases i convocatòria proves selectives treballador familiar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret de l’Alcaldia de data 28 de febrer de 2013, en ús de les competències atorgades per l’article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, s’aprova la convocatòria i les bases de les proves selectives per a cobrir, com a personal laboral fix i pel torn de promoció interna, cinc (5) llocs de feina de treballador familiar de l’Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:

CONVOCATÒRIA I BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER A COBRIR, COM A PERSONAL LABORAL FIX, CINC LLOCS DE FEINA DE TREBALLADOR FAMILIAR DE L’AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.

L’objecte de les presents bases es regular el procediment per a cobrir, com a personal laboral fix, cinc llocs de feina de treballador familiar corresponents a l’Oferta Pública d’Ocupació dels exercicis 1991, 1997, 1999 i 2000 (Llocs de feina núm. 113, 114, 115, 116 i 117).

Característiques del lloc de feina:

· Escala: Administració especial. Subescala de serveis especials.

· Grup C2.

· Número de llocs de feina: 5 pel torn restringit de promoció interna.

· Titulació mínima exigida: Títol d’EGB, Graduat en ESO o equivalent.

· Coneixements de la llengua catalana: No procedeix al tractar-se d’una promoció interna des d’un grup inferior que ja reuneix els coneixements mínims de llengua catalana.

· Procediment selectiu: concurs oposició.

SEGONA. Condicions que han de reunir els aspirants.

Per ser admesos a les proves selectives els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

· Ser espanyol o tenir la nacionalitat d’algun dels Estats membres de la Unió Europea d’acord amb les previsions contingudes a l’article 57 de Llei 7/2007, de 12 d’abril, pel que s’aprova l’Estatut bàsic de l’empleat públic.

· Tenir acomplerts 16 anys d’edat i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa, ambdues edats referides al dia en que finalitzi el termini de presentació d’instàncies.

· No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol de les administracions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinaria o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat d’origen, l’accés a la funció pública en els supòsits d’aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola.

· Estar en possessió, o en condicions d’obtenir-ho en la data en que finalitzi el termini de presentació d’instàncies, del títol acadèmic exigit.

· Posseir la capacitat funcional necessària pel desenvolupament de les corresponents funcions.

· Pertànyer com a personal laboral fix, treballador familiar del grup E en actiu, a la plantilla de l’Ajuntament de Marratxí amb una antiguitat mínima en el lloc de feina de dos anys.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu, referides sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació d’instàncies, es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran al Registre general de l’Ajuntament durant el termini de vint dies naturals següents al de la publicació de l’anunci de la convocatòria al Butlletí oficial de l’Estat. Els successius anuncis es publicaran únicament al Butlletí oficial de les Illes Balears.

Les instàncies també es podran presentar en la forma que s’indica a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Les instàncies hauran d’anar acompanyades dels justificants (originals o fotocòpies degudament confrontades) dels mèrits que es vulguin fer valer a la fase de concurs, d’una fotocopia del document nacional d’identitat i del justificant d’haver satisfet els drets d’examen que es fixen en 20,35 €. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases on es recullin ordenadament els mèrits al·legats.

QUARTA. Admissió dels aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ella hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, en el seu cas, la causa d’exclusió, concedint-se un termini de deu dies per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors. A l’esmentat anunci o mitjançant anunci posterior, degudament publicat, s’indicarà el lloc, data i hora de l’inici dels exercicis. Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d’ofici o a petició de la part interessada.

Si algun aspirant no figurés a la llista d’admesos i exclosos, haurà de presentar-se davant del Tribunal amb la còpia de la sol·licitud segellada per l’oficina receptora per a que sigui admès provisionalment per a la realització del corresponent exercici. Amb aquest fi, el Tribunal es constituirà en sessió especial, abans de donar inici a l’exercici i en el lloc on hagi de realitzar-se el mateix, per a resoldre provisionalment les reclamacions, que mitjançant compareixença, puguin presentar els aspirants que es trobin en les circumstàncies assenyalades. De l’acta corresponent a l’esmentada sessió es donarà compte immediata a l’Alcaldia, que resoldrà sobre l’admissió o exclusió de l’aspirant afectat, comunicant-ho al Tribunal qualificador pel seu coneixement i efectes, i si procedeix, a la persona afectada.

CINQUENA. Tribunal qualificador.

El Tribunal qualificador quedarà constituït en la forma següent:

President:

· Titular: Fernanda Aguiló Segura.

· Suplent: Francisca Coll Busquets.

Secretari (amb veu i vot):

· Titular: Alejandra Montroy Ibáñez.

· Suplent: Gabriel Enrique Llorens González.

Vocals en representació del personal fix de l’Ajuntament, designat pel senyor Batle:

· Titular 1: Maria Jesús González Serrano.

· Titular 2: Carme Ribot O’Ryan.

· Suplent 1: Maria Font Blanco.

· Suplent 2: Pilar Martínez Sánchez.

Un vocal titular i suplent designat per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s’adoptaran per majoria. El Tribunal podrà designar assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit de que el número d’aquests no podrà ser superior al número de membres del Tribunal.

Els membres del Tribunal qualificador hauran d’abstenir-se d’intervenir i ho notificaran a l’autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes a l’article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades anteriorment.

Els vocals del Tribunal qualificador hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés a la categoria convocada.

Categoria del tribunal: tercera.

SISENA. Inici i desenvolupament del exercicis.

Els exercicis de la fase d’oposició seran els que se detallen a les presents bases.

L’ordre d’actuació dels aspirants es determinarà alfabèticament, segons resulti del sorteig  realitzat pel Tribunal abans de donar-se inici als exercicis corresponents.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici mitjançant el sistema de cridada única, essent exclosos de les proves selectives aquells aspirants que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.

Per a la realització dels exercicis s’empraran sistemes per tal de mantenir l’anonimat dels aspirants sempre que la naturalesa de l’exercici així ho permeti. En aquells supòsits en que els aspirants vulnerin l’anonimat procedint a la identificació dels seus exercicis amb qualsevol altre sistema el Tribunal procedirà a excloure dels procés selectiu a l’aspirant infractor i la seva prova es tindrà per no realitzada.

El Tribunal, en qualsevol moment, podrà requerir als opositors per a que acreditin la seva personalitat.

Una vegada iniciades les proves selectives no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de convocatòria de la resta de proves al BOIB, sinó que el Tribunal únicament publicarà els esmentats anuncis al tauler d’anuncis de la Casa consistorial amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, si bé des de la terminació d’un exercici fins a l’inici del següent haurà de transcórrer un mínim de tres dies hàbils i un màxim de 45 dies naturals.

Els exercicis podran realitzar-se, a elecció de cada aspirant, en qualsevol de les dues llengües oficials de les Illes Balears.

SETENA. Fase de concurs.

La fase de concurs serà prèvia a la fase d’oposició i en cap supòsit servirà per a superar la fase d’oposició.

A aquesta fase, que en còmput total no podrà superar els 40 punts, el Tribunal avaluarà els següent mèrits:

1. Experiència professional:

a) Serveis prestats a l’Administració local en lloc de feina de categoria professional superior, similar o immediatament inferior a la convocada: 0,15 Punts per mes complet.

b) Serveis prestats en qualsevol altre Administració pública en lloc de feina de categoria professional superior, similar o immediatament inferior a la convocada: 0,10 Punts per mes complet.

c) Serveis prestats a l’empresa privada en lloc de feina de categoria professional superior o similar a la convocada: 0,05 Punts per mes complet.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 32 punts.

2. Titulació acadèmica:

Únicament es valorarà la titulació acadèmica més alta de les obtingudes per l’aspirant.

a) Llicenciat universitari: 3 punts.

b) Diplomat universitari: 2 punts.

c) Batxiller superior, Formació professional de grau superior o equivalent: 1punt.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 3 punts.

3. Cursos de formació i perfeccionament:

Únicament es valoraran els cursos directament relacionats amb les funcions a desenvolupar i realitzats en centres oficials. La valoració es farà a raó de 0,01 punts per hora de formació rebuda amb aprofitament.

En tot cas tindran la consideració de cursos directament relacionats amb les funcions a desenvolupar els cursos realitzats en matèria de sanitat, serveis socials i assistencials, en matèria de dret administratiu (en sentit ampli), en matèria d’idiomes de països de la Unió europea (a més de l’àrab) i en matèria informàtica.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 3 punts.

4. Nivell de coneixement de la llengua catalana (es puntuarà únicament el nivell més elevat a excepció del nivell E que serà acumulatiu), valorant-se amb 1 punt l’estar en possessió del nivell C1, 2 punts l’estar en possessió del nivell C2 i 0,5 punts addicionals per estar en possessió del nivell E de coneixements de la llengua catalana.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 2 punts.

VUITENA. Qualificació dels exercicis.

Els exercicis obligatoris es qualificaran fins a un màxim de seixanta (60) punts. Els aspirants que no obtinguin la qualificació mínima de trenta punts en cada un dels exercicis quedaran eliminats. Cada membre del Tribunal podrà atorgar, per a cada exercici, una puntuació de zero a seixanta punts. Les qualificacions s’obtindran sumant les puntuacions atorgades per cada membre del Tribunal i dividint el total pel número de membres. El coeficient que resulti serà la qualificació definitiva.

Les qualificacions es faran públiques el mateix dia en que s’acordin i s’exposaran al tauler d’anuncis de la Casa Consistorial.

Els aspirants del torn de promoció interna que participin a les dues properes convocatòries per a l’ingrés a llocs de feina de treballador familiar (grup C2) d’aquest Ajuntament pel torn de promoció interna tindran l’opció, sempre que hagin aprovat un o més dels exercicis, de conservar la puntuació d’un o més dels exercicis aprovats o bé realitzar un o més d’aquests exercicis aprovats a fi d’obtenir una puntuació més elevada (en el supòsit d’obtenir una puntuació inferior podran conservar l’obtinguda en la primera convocatòria). Per tal de gaudir d’aquesta possibilitat els aspirants hauran d’indicar a la seva sol·licitud que faran ús de l’esmentada reserva de nota.

NOVENA. Proves a realitzar.

A) EXERCICIS DEL TORN DE PROMOCIÓ INTERNA

Primer exercici: obligatori i eliminatori. Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al programa de temes. El número de preguntes serà de 60 i el temps de duració de l’exercici serà com a màxim de 60 minuts. Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 60 punts, entenent-se que superen la prova aquells aspirants que obtinguin un mínim de 30 punts.

Criteris de correcció:

· La prova constarà de 62 preguntes, de les quals les preguntes núm. 61 i 62 tindran la consideració de preguntes de reserva i, en conseqüència, s’hauran de contestar pels aspirants si bé únicament es tindrien en compte en el supòsit de que s’anul·lessin algunes de les primeres seixanta preguntes.

· Cada pregunta tindrà un valor inicial d’1 punt, resultat de dividir la puntuació màxima (60) pel nombre total de preguntes vàlides (60).

· Les respostes incorrectes o en blanc no descomptaran ni sumaran res respecte de la puntuació obtinguda.

DESENA. Qualificació definitiva, llista d’aprovats i presentació de documents.

La qualificació definitiva de cada un dels aspirants vindrà determinada per la suma de puntuacions obtingudes en els distints exercicis i en la fase de concurs. Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal elevarà a l’Alcaldia proposta de nomenament a favor dels aspirants que hagin obtingut millor puntuació i es publicarà còpia de l’acta a la porta del local on s’hagin celebrat els exercicis i en el tauler d’anuncis de la Casa consistorial.

El Tribunal únicament podrà proposar, pel seu nomenament, un número d’aspirants igual al de llocs de feina convocats.

Una vegada publicats els resultats definitius els aspirants proposats pel seu nomenament com a personal laboral fix disposaran de vint dies naturals, a partir de l’esmentada publicació, per a presentar en el Registre general de l’Ajuntament la documentació necessària pel seu nomenament.

Els aspirants, que ateses les circumstàncies de la convocatòria tindran la condició de personal laboral fix, estaran exemptes de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per a obtenir el seu anterior nomenament i únicament hauran de presentar certificació de l’Administració d’origen que acrediti la seva condició de personal laboral fix i demés circumstàncies que constin al seu expedient personal.

ONZENA. Nomenament.

Una vegada finalitzat el procés selectiu el Tribunal qualificador elevarà a l’Alcaldia proposta de nomenament a favor dels aspirants que hagin obtingut la major puntuació i, una vegada presentada la documentació prevista a la base anterior, el Batle nomenarà als aspirants proposats pel Tribunal com a personal laboral fix.

Els aspirants nomenats elegiran per ordre de qualificació les Àrees o serveis on prestaran els seus serveis escollint d’entre els llocs de feina convocats.

DOTZENA. Pressa de possessió.

Efectuat el nomenament com a personal laboral fix, les persones nomenades hauran de prendre possessió del lloc de feina en el termini de trenta dies hàbils següents al de la notificació del seu nomenament. Si el nomenat no prengués possessió de l’esmentat lloc de feina en el termini indicat, sense causa justificada, quedarà en situació cessant.

Si el nomenat realitzés alguna activitat privada haurà de comunicar-ho a l’Ajuntament en el termini de deu dies següents a la seva pressa de possessió a fi de que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

 

TRETZENA.

El Tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.

La convocatòria i les seves bases, tots els actes que es derivin del procés selectiu i les actuacions del Tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts per la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

ANNEX I
Programa de temes

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Estructura i principis generals.

Tema 2. Drets i deures fonamentals i llibertats públicas.

Tema 3. El defensor del poble.

Tema 4. El règim local espanyol. Principis constitucionals i regulació jurídica.

Tema 5. El municipi. El terme municipal. La població. L’empadronament.

Tema 6. Organització municipal. Competències.

Tema 7. El personal laboral al servei de les Administracions Públiques. Drets, deures i incompatibilitats.

Tema 8. El sistema públic de Serveis socials. El Serveis socials municipals.

Tema 9. Els serveis d’ajuda a domicili (SAD). Conceptualització i objectius.

Tema 10. L’organització i planificació del servei d’ajuda a domicili.

Tema 11. El rol i el perfil professional dels treballadors d’ajuda a domicili.

Tema 12. La valoració gerontològica. Els instruments de valoració en l’atenció domiciliària.

Tema 13. Aspectes psicosocials del servei d’ajuda a domicili. Infància i família, discapacitats i tercera edat.

Tema 14. Alimentació i nutrició. Els nutrients i els aliments. La dieta equilibrada.

Tema 15. La higiene personal. Atenció al pacient incapacitat. La medicació.

Tema 16. L’habitatge. La llar. L’economia domèstica. Atenció i cura de la casa.

 

Marratxí, a 28 de febrer de 2013.

El Batle
Tomeu Oliver Palou