Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 4847
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 12 de març de 2013 per la qual es determina i es publica la llista definitiva del personal estatutari interí de la plantilla orgànica de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca la categoria del qual ha resultat afectada per l’amortització de places establerta en el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”
Versió PDF
Antecedents
1. L’1 de gener de 2013 es va fer efectiva l’extinció de l’entitat pública empresarial Gestió Sanitària de Mallorca (GESMA) i la integració d’aquesta en el Servei de Salut de les Illes Balears.
2. El Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, havia previst la creació de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca (GCHM) dins l’estructura orgànica del Servei de Salut, que havia d’assumir la gestió dels recursos personals i materials de GESMA.
3. Paral·lelament al que s’establí amb els punts anteriors, el Pla de viabilitat de GESMA de 23 de novembre de 2012 preveia la supressió de la GCHM i la sectorització dels seus recursos personals i materials en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei del Salut. Aquesta mesura va obligar a elaborar, negociar i aprovar un pla d’ordenació dels recursos humans, de conformitat amb la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
4. El 12 de febrer de 2013 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l’Acord del Consell de Govern pel qual s’aprova el ‘Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut’.
5. El 19 de febrer de 2013 es va publicar la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 13 de febrer de 2013 per la qual es determina i es publica la llista provisional del personal estatutari interí de la plantilla orgànica de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca la categoria del qual ha resultat afectada per l’amortització de places establerta en el ‘Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut’. El punt 2 d’aquesta Resolució establia un termini de deu dies perquè les persones interessades poguessin presentar al·legacions per esmenar les possibles dades errònies relatives a la seva antiguitat en el sistema nacional de salut; per un altre costat, el punt 4 disposava que si s’hi presentaven al·legacions, una vegada estudiades es dictaria una resolució per la qual es publicaria la llista definitiva, i que a partir d’aquell moment es podrien fer efectius directament l’amortització de places previstes i els cessaments corresponents sense cap més tràmit. A hores d’ara ha vençut el termini per formular al·legacions a la llista provisional.
Consideracions jurídiques
1. El 21 de desembre de 2012, el Consell de Govern va adoptar l’Acord pel qual es faria efectiva l’extinció de GESMA i la integració de tots els seus mitjans personals i materials en el Servei de Salut de les Illes Balears amb efectes des de l’1 de gener de 2013.
2. L’article 19.2.i del Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, determina que la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca (GCHM) forma part de l’estructura orgànica del Servei de Salut com una gerència territorial més i assumint la gestió dels recursos personals i materials de l’extinta GESMA.
3. L’article 13 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, disposa que els plans d’ordenació de recursos humans constitueixen l’instrument bàsic de planificació global d’aquests dins els serveis de salut o en l’àmbit que aquests precisin, i seguidament se’n regula el contingut. Així mateix, disposa que els plans d’ordenació s’han d’aprovar havent-los negociat prèviament amb els òrgans competents i s’han de publicar o notificar oportunament.
4. D’acord amb l’article 5.2.f de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon al Consell de Govern aprovar els plans generals d’ordenació i els programes específics per optimitzar els recursos humans. En virtut d’aquest article, el 8 de febrer de 2013 el Consell de Govern va adoptar un acord pel qual aprovà el ‘Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut’. Aquest Pla recull la motivació de les mesures que s’hi preveuen, els fonaments legals en què s’emparen, els objectius establerts i el procediment que cal seguir per implementar-lo.
Així doncs, per assolir els objectius establerts es descriu un itinerari que preveu diverses fases d’actuació. La primera inclou actuacions administratives de reestructuració interna de la GCHM i comença amb l’amortització de les places estatutàries ocupades per personal estatutari interí de la plantilla orgànica de la GCHM que resulten innecessàries d’acord amb les sinergies resultants de la nova estructura organitzativa. A aquest efecte, el Pla estableix el següent:
Aquesta reestructuració provoca la supressió de diversos serveis que resultaran innecessaris i l’optimització dels recursos humans de la GCHM: amortització de 32 places ocupades per personal estatutari interí, bé com a conseqüència de la supressió de serveis o bé perquè les seves funcions són assumides pel personal fix de la GCHM [...]. D’aquestes 32 places, 15 estan adscrites a serveis que se suprimeixen o que estan sobredimensionats pels motius que s’especifiquen en l’annex 1, i 17 places són suprimides com a conseqüència de la redistribució interna d’efectius procedents d’altres unitats de la GCHM que estan sobredimensionades.
Aquestes amortitzacions s’han d’efectuar paral·lelament a la modificació de la plantilla i provocaran el cessament del personal estatutari interí afectat.
5. Segons el Pla, les amortitzacions de places de personal interí afecten les categories següents:
- 1 plaça del grup administratiu de la funció administrativa
- 17 places del grup auxiliar administratiu de la funció administrativa
- 1 plaça de zelador
- 1 plaça d’electricista
- 1 plaça de FEA de psiquiatria
- 1 plaça del grup de gestió de la funció administrativa
- 1 plaça de metge/metgessa d’admissió i documentació clínica
- 2 places de peó
- 1 plaça de tècnic titulat superior en psicologia
- 1 plaça de psicòleg clínic
- 2 places de tècnic de gestió de sistemes i tecnologies de la informació
- 1 plaça de terapeuta ocupacional
- 2 places de treballador social
El nombre total de places que s’han d’amortitzar és de 32, ocupades actualment per sengles persones interines de la plantilla orgànica de la GCHM. La causa dels cessaments és, doncs, l’amortització de les places que ocupen, de conformitat amb l’article 9.2 de la Llei 55/2003, que disposa que pertoca acordar el cessament del personal estatutari interí quan personal fix s’incorpori —pel procediment establert legalment o reglamentàriament— a la plaça que aquell ocupa, i també quan aquesta plaça sigui amortitzada.
6. Pel que fa al mecanisme per efectuar aquests cessaments, el Pla estipula que cal seguir els criteris següents:
En el supòsit d’amortització de places corresponents a la mateixa categoria professional i quan només se n’hagin d’amortitzar algunes, a l’hora de determinar les persones que han de cessar se’n tendrà en compte l’antiguitat als centres i a les institucions del sistema nacional de salut segons el nombre de dies de servei prestat en la categoria corresponent, computats fins a la data de la publicació d’aquest Pla. En cas d’empat, prevaldrà el treballador de més edat.
Així doncs, els criteris que es tendran en compte per determinar l’ordre de cessament de les persones afectades són aquests, successivament:
- L’antiguitat o el temps total de serveis prestats en centres i institucions del sistema nacional de salut en la categoria corresponent, computat en dies i prenent com a terme la data de publicació de l’Acord del Consell de Govern pel qual s’aprova el Pla.
- L’edat dels treballadors, de manera que en cas d’empat prevaldrà el de més edat.
En conseqüència, després d’haver valorat les al·legacions formulades amb relació a la llista provisional publicada en el BOIB de 19 de febrer de 2013, s’ha elaborat la llista definitiva del personal interí afectat (vegeu l’annex 1) ordenada seguint els criteris esmentats. Per tant, en aquesta resolució es determina per a cada una de les categories afectades l’ordre de cessament del personal interí prenent com criteri les dades d’antiguitat i d’edat que li consten a l’Administració. Una vegada determinada la llista definitiva del personal interí ordenada segons el criteri de menys a més antiguitat en centres i institucions del sistema nacional de salut —i, en cas d’empat, de menys a més edat—, s’amortitzaran les places i el personal afectat cessarà en el nombre de places indicades per a cada categoria en el Pla, esmentades en el punt 5 precedent.
7. Es dicta aquesta resolució per complir les mesures establertes en el Pla i de conformitat amb el punt 2.z de l’annex de la correcció d’errades de la Resolució de la consellera d’Interior de 31 de març de 2008, de delegació de competències en matèria de personal estatutari en el conseller de Salut i Consum i en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, pel qual es deleguen en aquest darrer les competències que, en matèria de personal estatutari, li siguin assignades per la normativa vigent, i també les que no estiguin atribuïdes expressament a uns altres òrgans.
8. No obstant això, tal com disposa el punt 4.a de la Resolució del conseller de Salut i Consum de 9 d’abril de 2008 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, la competència per fer efectius els cessaments del personal interí que es deriven del procés descrit en el Pla ha estat delegada en els directors gerents de cada una de les gerències afectades.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Establir la llista definitiva del personal estatutari interí de la plantilla orgànica de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca, ordenada per ordre de cessament per a cada una de les categories afectades per l’amortització de places establerta en el ‘Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut’ (vegeu l’annex 1). Aquesta llista s’ha de tenir en compte per efectuar els cessaments derivats de l’amortització de 32 places de personal interí.
2. Establir que, es podrà fer efectiva directament l’amortització de places previstes i els cessaments corresponents del personal relacionat a l’annex II sense cap més tràmit.
3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació de la resolució, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la resolució, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.
Palma, 12 de març de 2013
El director general
Miguel Tomàs Gelabert
Annex 1
Llista del personal estatutari interí de la plantilla orgànica de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca la categoria professional del qual resulta afectada per l’amortització de places establerta en el ‘Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut’
1. Llista nominal i per categoria professional del personal estatutari interí afectat per l’amortització de places
Administratiu/administrativa de la funció administrativa
| Categoria / Llinatges i nom |
DNI |
Nombre de dies |
|---|---|---|
| Aguilera Molina, María del Carmen |
43042155R |
2.072 |
Auxiliar administratiu/administrativa de la funció administrativa
| Artigues Roig, Sebastiana |
78193235C |
5.136 |
| Dols Bestard, Maria |
18233022W |
4.734 |
| Montes Yáñez, María Sandra |
43049575S |
4.191 |
| Calvo Aliaga, María Teresa |
74344109J |
4.109 |
| Benito Fernández, María Natividad |
41404201S |
4.090 |
| Mozo Pion, Cristina |
43063843T |
4.054 |
| Miranda Acosta, Betty. |
43054909J |
3.894 |
| Delgado Baza, Ana María |
42991766M |
3.711 |
| Poblete Montenegro, Tatiana |
05274063W |
3.557 |
| Bonnín Ramis, Isabel Maria |
42993307M |
3.453 |
| Sánchez González, Isabel |
42972232K |
3.075 |
| Perelló Llinàs, Maria.. |
42997358P |
2.946 |
| Artero Sáez, María Blanca |
15939302A |
2.767 |
| Reus Escudero, Gabriel Leonardo |
43036228P |
2.711 |
| Presa Rodríguez, Ana |
43042871G |
2.383 |
| Estarellas Dols, Coloma |
43099550B |
2.164 |
| Guzmán Tacón, Josefa |
28546065Y |
2.073 |
Electricista
| Coll Llompart, Juan Francisco |
43046314C |
3.953 |
FEA psiquiatria
| Río Palmero, José Ramón |
43471650V |
2.653 |
Grup de gestió de la funció administrativa
| Oliver Coronado, Pedro |
43061730A |
2.951 |
Metge/metgessa d’admissió i documentació clínica
| Franch Sureda, Paula. |
43000006B |
1.838 |
Peó
| Cuenca Cuenca, Juan Francisco |
43088623D |
5.554 |
| Campos Acedo, Senén |
05885514K |
4.469 |
| Gelabert Garcías, Antonio Mateo |
42995074R |
4.127 |
Personal tècnic titulat superior en psicologia
| Fiol Gelabert, Margalida |
43026773Y |
6.019 |
Psicòleg clínic / psicòloga clínica
| García Soriano, María Teresa |
29028770X |
2.359 |
| Bañasco Bazán, Araceli |
43018610P |
1.969 |
| Estarellas Negre, Margarita |
43036563K |
1.606 |
| Montoliu Roda, Rosa María Ascensión.. |
43032071Z |
1.514 |
Personal tècnic de gestió de sistemes i tecnologies de la informació
| De Juan de Membiela, Sergio |
43105566R |
2.741 |
| Ruiz López, Guillermo |
13146868E |
1.000 |
Terapeuta ocupacional
| Clar Palou, Asunción de la Paz |
42993650A |
2.097 |
| Márquez Sánchez, María del Patrocinio |
48893271D |
2.082 |
| Álvarez García, María de los Milagros |
77352006Q |
1.845 |
Treballador/treballadora social
| Rodríguez Gómez, María de la Concepción |
43058684Q |
4.769 |
| Gudino Pérez, María Sonia |
07969930Q |
2.669 |
| Mayol Quetglas, Cristina |
43039398G |
2.500 |
| Jacquot Fernández, Yolanda |
78209636E |
2.153 |
| Janer Dorce, María Eugenia |
43086879J |
2.082 |
| Escribano Dengra, Marcelino |
43096363K |
1.935 |
| Lizcano Tejero, Ana María |
43144046W |
1.416 |
Zelador/zeladora
| Lucas Marín, Jesús |
43083562P |
5.216 |
| Rivera Romero, Antonia. |
52281938V |
2.661 |
| Gras García, Ana María. |
46112908R |
2.332 |
| Saletas Malondra, Catalina. |
42993182H |
2.326 |
| Soria Valero, Rosario. |
43018867N |
1.997 |
| Jiménez Plazas, María del Carmen |
42964604Y |
1.927 |
| Juan Miró, Sergio |
43136337K |
1.353 |
| Pérez Munarriz, Walter Omar |
46394057K |
1.063 |
| Miranda Dávila, Karla Kenia |
X4692717G |
952 |
| Roig Barceló, Antonia |
43011959G |
946 |
| Poggi, Ana Karina |
X7339777V |
858 |
| Cerdà Fernández, Juana María |
43163219Q |
725 |
| Matos Tejedor, Elisa María |
71928245T |
444 |
2. La xifra de la columna ‘Nombre de dies’ es correspon amb l’antiguitat o el temps total de servei professional als centres i a les institucions del sistema nacional de salut, calculat segons el nombre de dies de servei prestat en la categoria corresponent, computats en la data de la publicació del Pla. En cas d’empat, preval la persona de més edat.
Annex 2
Relació nominal del personal estatutari interí que s’ha d’amortitzar, per categories professionals
| Llinatges i nom |
DNI |
Categoria professional |
|---|---|---|
| Aguilera Molina, María del Carmen.. |
43042155R |
administrativa |
| Artero Sáez, María Blanca |
15939302A |
auxiliar administrativa |
| Artigues Roig, Sebastiana |
78193235C |
auxiliar administrativa |
| Benito Fernández, María Natividad |
41404201S |
auxiliar administrativa |
| Bonnín Ramis, Isabel Maria. |
42993307M |
auxiliar administrativa |
| Calvo Aliaga, María Teresa |
74344109J |
auxiliar administrativa |
| Delgado Baza, Ana María |
42991766M |
auxiliar administrativa |
| Dols Bestard, Maria |
18233022W |
auxiliar administrativa |
| Estarellas Dols, Coloma |
43099550B |
auxiliar administrativa |
| Guzmán Tacón, Josefa |
28546065Y |
auxiliar administrativa |
| Miranda Acosta, Betty |
43054909J |
auxiliar administrativa |
| Montes Yáñez, María Sandra. |
43049575S |
auxiliar administrativa |
| Mozo Pion, Cristina.. |
43063843T |
auxiliar administrativa |
| Perelló Llinàs, Maria. |
42997358P |
auxiliar administrativa |
| Poblete Montenegro, Tatiana |
05274063W |
auxiliar administrativa |
| Presa Rodríguez, Ana |
43042871G |
auxiliar administrativa |
| Sánchez González, Isabel |
42972232K |
auxiliar administrativa |
| Reus Escudero, Gabriel Leonardo |
43036228P |
auxiliar administratiu |
| Coll Llompart, Juan Francisco |
43046314C |
electricista |
| Río Palmero, José Ramón |
43471650V |
FEA de psiquiatria |
| Oliver Coronado, Pedro |
43061730A. |
grup de gestió de la funció adm. |
| Franch Sureda, Paula |
43000006B |
metgessa admissió i doc. clínica |
| Campos Acedo, Senén |
05885514K |
peó |
| Gelabert Garcías, Antonio Mateo |
42995074R |
peó |
| Fiol Gelabert, Margalida |
43026773Y |
personal tècnic titulat superior psicòleg |
| Montoliu Roda, Rosa M.ª Ascensión |
43032071Z |
psicòleg clínic |
| De Juan de Membiela, Sergio |
43105566R |
tècnic gestió sist. i tecn. de la informació |
| Ruiz López, Guillermo |
13146868E |
tècnic gestió sist. i tecn. de la informació |
| Álvarez García, M. de los Milagros |
77352006Q |
terapeuta ocupacional |
| Escribano Dengra, Marcelino |
43096363K |
treballador social |
| Lizcano Tejero, Ana María |
43144046W |
treballadora social |
| Matos Tejedor, Elisa María |
71928245T |
zeladora |