Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 4834
Resolució del conseller d’Administracions Públiques per la qual s’autoritza la cessió d’ús gratuïta i temporal de part de l’immoble situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, a l’Associació de pares de família separats de Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L’Ajuntament de Palma va cedir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l’edifici situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, per un període de 99 anys, mitjançant un conveni subscrit el 15 de maig de 1995 i aprovat pel Consell de Govern de 4 de maig de 1995.

2. L’Associació de pares de família separats de Balears consta inscrita en el Registre d’Associacions de les Illes Balears mitjançant la Resolució del conseller de Presidència de data 30 de maig  de 2005.

3. Aquesta associació té per finalitat, entre d’altres, l’assignació de les pensions alimentistes dels fills de forma equànime i en funció dels ingressos reials, la liquidació del patrimoni comú, la custodia compartida dels fills menors i la mediació familiar obligatòria i gratuïta abans d’acudir a la justícia ordinària.

4. Mitjançant un ofici de 27 d’abril de 2012, el president de l’associació s’ha adreçat a la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social adjuntant la documentació que figura en l’expedient i sol·licitant formalment un espai al Casal Ernest Lluch per desenvolupar les seves tasques.

5. En data 3 de maig, la secretària general de la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social ha signat una memòria explicativa que emet un informe favorable sobre la cessió d’un espai del Casal Ernest Lluch en favor de l’Associació de pares de família separats de Balears.

6. A la vista de la memòria, la consellera de Salut, Família i Benestar Social ha proposat al conseller d’Administracions Públiques l’inici de l’expedient.

7. El 25 de maig ha tingut entrada a la direcció general de Patrimoni un ofici de la secretària general de la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social al qual adjunta un certificat del Registre d’Entitats Jurídiques i fa constar la creació del corresponent actiu fix i de l’expedient dins el sistema SAP SEINCO.

8. Consultat l’Ajuntament de Palma envers si considera que la finalitat i les funcions de l’Associació que ens ocupa figuren dins dels usos prevists al conveni de cessió la Junta de Govern ha acordat en sessió de 28-11-2012 informar favorablement la cessió si bé imposant algunes condicions que se reconeixen en la present resolució.

9. En data 14 de febrer de 2013, el conseller d’Administracions Públiques ha resolt, a proposta de la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques, l’inici de l’expedient.

Fonaments de dret

1. Els articles 63, 64 i 87 g de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Els articles 128, 129 i 130 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).

4. El Decret 11/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny).

5. El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20 de juny), modificat pel Decret 23/2011, de 5 d'agost (BOIB núm. 119, de 6 d’agost) i el Decret 33/2011, de 4 de novembre (BOIB núm. 166, de 5 de novembre).

6. El Decret 81/2011, de 22 de juliol, pel qual es nomena la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques de la Conselleria d’Administracions Públiques (BOIB núm. 112, de 23 de juliol).

Proposta de resolució

Propòs al conseller d’Administracions Públiques que dicti una resolució en els     termes següents:

1. Autoritzar la cessió d’ús gratuïta i temporal d’un despatx de 8,40 m2, i amb dret       d’ús dels elements comuns amb la resta d’entitats     cessionàries, a la tercera planta       de l’immoble situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, en favor de l’Associació de        pares de família separats de Balears (SENDE 2024/2012).

2. Establir, per a la cessió, les característiques següents:

  1. L’associació no podrà realitzar activitats lucratives.

  2. La cessió gratuïta d’ús es fa per un període de quatre anys prorrogables per iguals períodes de temps de forma expressa fins a esgotar, com a màxim, els vint anys que preveu la legislació vigent. El termini comença a comptar l’endemà de la signatura de l’acta de lliurament.

  3. La cessió gratuïta d’ús comporta per al cessionari l’assumpció de les despeses de conservació i manteniment, com també les obligacions tributàries que es derivin de la titularitat i l’ús de la part de l’immoble que li sigui cedit.

  4. Les millores de l’immoble que realitzi l’associació quedaran en benefici de l’Administració cedent quan s’extingeixi la cessió.

  5. La cessió gratuïta d’ús comporta l’obligació per part de la cessionària de retornar l’immoble objecte de la cessió d’ús quan s’acabi la cessió en les mateixes condicions i perfecte estat en què reconeix que el rep.

  6. Si els béns i drets cedits no es destinen a l’ús que preveu l’acta que autoritzi la cessió o deixen de destinar-s’hi posteriorment, es considerarà revocada la cessió i revertiran a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la qual tendra dret a percebre del cessionari, havent-ne fet prèviament la taxació pericial pertinent, el valor dels detriments o deterioraments que hagin experimentat.

3. Notificar la resolució a les parts interessades.

4. Anotar la cessió gratuïta en l’Inventari General de Béns i Drets de la     Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver estat publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

     

Palma, 18 de febrer de 2013

La directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques
Ana María García Serrano

Conforme amb la proposta. En dict resolució.

Marratxí, 18 de febrer de 2013

El conseller d’Administracions Públiques
José Simón Gornés Hachero