Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 4718
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, d’aprovació de les bases especifiques per a la convocatòria per a la obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern de les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears per a l’any 2013.
Versió PDF
En compliment d’allò establert a l’apartat segon de l’acord adoptat en el Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa adoptat en sessió de data 4 de març de 2013, es fa públic el següent acord:
Segons disposen els articles 15.1 i 15.2 del Decret 41/2011, de 29 d’abril, regulador del serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatius, el Consell Insular ha de garantir una convocatòria mínima anual.
Ateses dons les competències del Consell Insular amb aquesta matèria, el Conseller del Departament de Treball, Comerç, Indústria i Noves Tecnologies ordena que es facin els tràmits administratius escaients per l'oportuna aprovació de les convocatòries de les proves avaluadores per a l’obtenció de la acreditació professional del personal d’admissió i control intern de les activitats d’espectacles públics i recreatives a les Illes Balears per a l’any 2013.
Vist que la Llei 16/2006, de 17 d’octubre de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears, a l’article 4 i 39 estableix la figura de la titulació del servei d’admissió.
Vist l’informe jurídic en relació a l’aprovació d’aquesta convocatòria.
Atès que l’activitat competencial pròpia del Consell en matèria d’Indústria s’atribueix per Decret de Presidència de data 1 de juliol de 2011 al Departament de Treball, Comerç, Indústria i Noves Tecnologies.
Vistes les atribucions conferides pel Decret de Presidència de 4 de juliol de 2011, al Consell Executiu en l’àmbit d’actuació té conferides les atribucions entre d’altres no incloses en l’apartat segon sobre competències pròpies que no estiguin atribuïdes a altres òrgans.
Atesos els antecedents, i d’acord amb les disposicions legals i amb altres concordants d’aplicació general, en ús de les meves atribucions, el Conseller sotasignant formula la següent,
PROPOSTA:
1. Aprovar per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa la convocatòria de les proves per a l’obtenció de la acreditació professional del personal d’admissió i control intern de les activitats d’espectacles públics i recreatives a les Illes Balears per a l’any 2013 d’acord amb les bases que figuren en l’annex.
2. Ordenar la publicació d’aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Eivissa, 4 de març de 2013
El Conseller Executiu del Dept. de Treball, Comerç, Indústria i Noves Tecnologies,
Vicente Roig Tur
ANNEX I:
Bases específiques de la convocatòria a les proves per a l’obtenció de les acreditacions professionals del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears.
1. Convocatòria de proves
Es convoca, per a l’exercici de 2013, la prova per a l’obtenció de la acreditacions professionals del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives a les Illes Balears.
2. Requisits dels aspirants
2.1. Per ser admesos a les proves, els aspirants hauran de aportar la documentació indicada a l’article 15.3 del Decret 41/2011, de 29 d’abril de 2011, regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives a les Illes Balears.
2.2. Haver realitzat l’abonament de la taxa corresponent al pagament del drets d’examen de 77,73€ (setanta set amb setanta tres euros)
2.3 Els document tipus que s’usaran com a formularis per la inscripció a la prova avaluadora serà la de l’annex 4 del Decret 41/2011,de 29 d’abril.
2.4. Tots aquests requisits s’han de tenir el dia de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, i s’han de mantenir en el moment d’expedir l’acreditació professional corresponent.
3.Sol·licituds i termini de presentació
3.1. El model de declaració responsable per prendre part en aquestes proves inclourà una declaració responsable dels requisits i documentació necessària segon el model de l’annex 4 del Decret 41/2011,de 29 d’abril, i l’ha de facilitar gratuïtament la Conselleria de Treball, Comerç, Indústria i Noves Tecnologies del consell insular d’Eivissa, al carrer de avinguda Espanya, 49 d’Eivissa, a l’oficina d’atenció als ciutadans o en les mateixes dependències del Departament d’Indústria.
Aquest model de declaració responsable també està disponible a la pàgina web de la Direcció General d’Interior, emergències i justícia, a l’adreça electrònica http://activitats.caib.es i a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa www.conselldeivissa.es
A la declaració responsable s’ha d’adjuntar la següent documentació corresponent a cada persona interessada:
Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.
Una fotografia digital o convencional model DNI.
Certificat mèdic oficial en vigor i favorable d’aptitud psicològica i de salut mèdica.
Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d’origen. En aquest darrer cas, s’haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial.
Justificant del pagament de la taxa corresponent.
3.2. La presentació de la declaració responsable, juntament amb la documentació anteriorment assenyalada, s’ha de fer preferiblement en el registre del Consell Insular d’Eivissa en Avinguda Espanya, 49 (d’Eivissa) o en la forma establerta en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.
3.3 El termini màxim per a la presentació de la declaració responsable per a les dos convocatòries previstes pel any 2013:
Primera convocatòria : 20 de març de 2013
Segona convocatòria: 15 de setembre de 2013
3.4. La falta de justificació de qualsevol dels requisits esmentats determina l’exclusió de la persona aspirant.
4.Tribunal qualificador
4.1. D’acord amb l’article 15.2 del Decret 41/2011, de 29 d’abril de 2011 per a la convocatòria present es nomena el tribunal següent:
President/a: Sra. Marta Díaz Pascual
President/a suplent/a: Sra. Olga Torres Ribas
Secretari/a: Sra. Eulalia Guasch Torres
Secretari/a suplent/a: Sra. Isabel Maria Riera Barceló
Vocals:
- Un/a tècnic/a: Sr. Juan Antonio Roig Riera
- Un/a jurista: Sr. Antoni Riera Buforn
- Un/a psicòleg/a: Sra. Maria José Catany Prats
Vocals suplents:
- Un/a tècnic/a: Sr. Antonio Marí Ribas
- Un/a jurista: Sra. Maria José Cardona Muñoz
- Un/a psicòleg/a: Sra. Olga Egea Miró
4.2. Després que el president faci la convocatòria prèvia, s’ha de constituir el tribunal respectiu, amb l’assistència de la majoria dels membres, titulars o suplents. En aquesta sessió, el tribunal ha d’acordar totes les decisions que corresponguin amb vista al desenvolupament correcte de les proves.
4.3. A partir de la constitució per tal que el tribunal pugui actuar vàlidament, requerirà la presència al manco de tres dels seus membres, amb la presència obligatòria del president i el secretari. Els titulars i els suplents poden actuar indistintament i concurrentment.
4.4. El tribunal pot disposar la incorporació d’assessors especialistes, els quals han d’actuar amb veu però sense vot. Les actuacions d’aquests assessors s’han de reflectir en les actes.
4.5. A les proves avaluadores, hi ha de ser present, com a mínim, un dels membres del tribunal, acompanyat dels vigilants i col·laboradors que es considerin oportuns.
5.Dades d’examen
Per a l’exercici de 2013 es convoquen dos proves avaluadores per personal d’admissió i control intern pels dies:
Primera convocatòria: 10 de maig de 2013
Segona convocatòria: 25 d’octubre de 2013
6. Admissió d’aspirants
6.1. Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el tribunal qualificador ha d’aprovar i fer públic, en el termini màxim de deu dies hàbils, les llistes provisionals d’admesos i exclosos, amb la indicació individualitzada de les causes d’exclusió dels interessats que no hagin estat admesos. En les llistes han de constar, en tot cas, els llinatges, el nom i el número del document nacional d’identitat, o un document identificatiu equivalent, de tots i cada un dels interessats. Aquestes s’hauran d’exposar al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa on es podran consultar l’admissió o l’exclusió provisional a la prova avaluadora, així com a la web del consell insular d’Eivissa www.conselldeivissa.es
6.2. Els aspirants exclosos provisionalment, així com els qui no figurin en la relació d’admesos ni d’exclosos, disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de publicar-se’n les llistes provisionals al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa, per esmenar el defecte que n’ha motivat l’exclusió o la no-inclusió expressa.
6.3. En el termini màxim de deu dies hàbils amb relació a l’acabament del període d’esmena, el tribunal qualificador ha d’aprovar les llistes definitives d’admesos i exclosos en la convocatòria de l’acreditació professional, i les ha de fer públiques pels mateixos mitjans que s’han esmentat en el punt
7.Desenvolupament de l’examen
7.1. En les llistes definitives d’admesos i exclosos, el tribunal qualificador hi ha de fer constar, així mateix, les hores i els llocs en què s’han de fer els exàmens corresponents.
7.2. El contingut dels exàmens, ha de versar sobre les matèries i temari específic que s’indiquen com a continguts i condicions del curs bàsic de personal d’admissió i control intern.
7.3. En el cas de que una convocatòria no tingués al mínim 10 aspirants, quedarà suspesa i es convocarà als aspirants a la següent convocatòria.
TEMARI
Matèries jurídiques
TEMA 1.Constitució espanyola de 1978: drets i deures fonamentals.
TEMA 2.El dret d’admissió en activitats d’espectacles públics i recreatives. Títol II, Títol V i Títols VI de la Llei 16/2006,de 17 d’octubre; Real Decreto 2816/1982, de 27 de agosto; Decret 41/2011, de 29 d’abril; nocions bàsiques sobre normativa de Consum. Nocions bàsiques sobre de la Ley Orgánica 1/1992, de 21 de febrero, sobre Protección de la Seguridad Ciudadana.
TEMA 3.Nocions bàsiques sobre delictes contra les llibertats, detencions il·legals, homicidis, lesions, amenaces i coaccions, legítima defensa i omissió del deure de socors, la tinença d’armes en locals de concurrència pública.
TEMA 4.Nocions bàsiques sobre la salut pública, drogodependències i tràfic de drogues.
TEMA 5.Autoritats competents en matèria d’activitats d’espectacles públics i recreatives.
Matèries de psicologia:
TEMA 6.Les relacions amb el públic en general i amb les forces i els cossos de seguretat.
TEMA 7.L’autocontrol: El pànic i el seus efectes. L’estrès i el comportament en situació de perill o de riscs col·lectius. Tècniques d’autocontrol
TEMA 8.Les relacions humanes i la seguretat:
Aprenentatge de mètodes no violents per resoldre conflictes.
Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat d’embriaguesa perquè han consumit alcohol, estupefaents, etc.
Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat de perill o emergències.
Matèries tècniques de seguretat:
TEMA 9.Nocions bàsiques sobre instal·lacions de seguretat contra incendis i altres riscs col·lectius.
TEMA 10.Nocions bàsiques sobre plans d’autoprotecció i d’emergències.
TEMA 11.Comportaments i actuacions de les persones i de les masses en estat de pànic i d’emergència front a riscos col·lectius.
TEMA 12.Nocions bàsiques sobre sistemes de comunicació.
TEMA 13.Nocions bàsiques de la Llei 23/1992 de 30 de juliol, que regula la seguretat privada.
Matèries tècniques sanitaris :
TEMA 14.Conceptes bàsics sobre primers auxilis i situacions d’assistència sanitària immediata.
TEMA 15.Conceptes bàsics sobre intervencions davant el consum d’alcohol, el consum de tabac, el consum de drogues
TEMA 16.Conceptes bàsics sobre les agressions sexuals i la violència de gènere.
7.4. L’examen constarà de dos proves; un test psicotècnic i d’un test teòric de 40 preguntes del temari específic. Cada pregunta englobarà 4 possibles respostes. Les preguntes seran sobre les matèries esmentades.
Es puntuarà a un 1 punt per pregunta completament correcta i restarà 0.25 punts per cada resposta contestada incorrectament. En cas que a una pregunta es deixen en blanc totes les respostes, no restarà, o sumarà si fos la resposta correcte.
Per fer les proves assenyalades no es pot usar cap tipus de documents, ni calculadores, ni similars.
El tribunal qualificador corresponent ha de determinar l’enunciat o contingut de les preguntes.
7.5. Els aspirants han d’anar proveïts, per a cada exercici, del document nacional d’identitat o d’un document identificatiu equivalent en vigor. En qualsevol moment, durant les proves, el tribunal pot requerir als aspirants perquè acreditin la seva personalitat.
8.Qualificació dels exercicis
Els exercicis d’aquestes proves s’han de qualificar com a aptes o no aptes, per tenir la classificació de apte a la prova teòrica s’ha de obtenir 20 ó mes punts.
9.Llista d’aprovats
9.1. El tribunal qualificador ha de publicar en cada convocatòria la relació provisional dels aspirants que resultin aptes i no aptes a la prova avaluadora, incloent els admesos no presentats als exàmens.
A la llista s’ha d’indicar el document nacional d’identitat o un document identificatiu equivalent en vigor i la qualificació obtinguda de tots i cada un dels presentats. En aquesta llista s’ha d’explicitar el termini perquè els interessats puguin sol·licitar, per escrit, la revisió de l’examen que no podrà ser superior a un termini de 5 dies, i el lloc, els dies i l’horari en què es poden fer aquestes revisions. Les llistes esmentades s’han d’exposar al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa. Així mateix, es poden consultar a l’adreça electrònica del Departament dep.industria@conselldeivissa.es .
9.2. Finalitzat el procés de revisió, el tribunal qualificador ha d’elevar a la Presidència de la Corporació, en cada convocatòria, la relació definitiva d’aptes, i l’ha de fer-la pública mitjançant el tauler d’anuncis de la Corporació, així com mitjançant la publicació en el BOIB.
10.Reclamacions administratives
Contra l’acord del Consell Executiu d’aprovació de les presents bases, que no posen fi a la via administrativa es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa, dins del termini de un mes, comptador a partir de dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb allò que es preveu a l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que se’n derivin de l’actuació del Tribunal, en el termini i la forma que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
La convocatòria o bases, un cop publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Els drets d’examen seran reintegrats a les persones aspirants excloses de la participació de la convocatòria, sempre que formulin la reclamació corresponent.
El Consell Executiu fa seua la proposta i l’aprova per unanimitat.