Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 4606
Notificació finalització expedient sancionador núm. INOB2011/30.
Versió PDF
Atès que no ha estat possible dur a terme la notificació personal pels mitjans legalment establerts d’acord amb allò previst a l’art. 59 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu comú, modificada per la llei 4/99, de 13 de gener, es notifica a l’entitat (dades personals ocultes) (dades personals ocultes) (dades personals ocultes), el decret de batlia núm. 2012/1075:
“ATÈS que mitjançant decret de Batlia de data 23 de novembre de 2011, s’acordà la iniciació d’expedient sancionador per suposada infracció urbanística contra l’entitat PROPHASE ELECTRONICS SL, en qualitat de promotora; el Sr. FRANCISCO ALCALDE TOLEDO, en qualitat de promotor; la Sra. MARGARITA LLOBERA ARBONA, en qualitat de propietària cadastral; i la Sra. ANA TERESA LLOBERA ARBONA, en qualitat de propietària cadastral, per l’instal·lació a la façana de l’immoble situat a la plaça d’Espanya, núm. 2, 1r pis, un rètol lluminós d’uns 9 m2 de superfície, sense la corresponent autorització municipal.
ATÈS el previst a l’article 8.1 f) del Decret autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma en l’exercici del procediment sancionador, en relació al nomenat de l’instructor i secretari de l’expedient.
ATÈS que en data 15 de febrer de 2012, amb registre d’entrada núm. 2012001572, es va sol·licitar llicència municipal per a l’instal.lació de l’esmentat rètol lluminós, essent denegada la llicència al estar prohibida la publicitat, segons estableix l’article 14 de l’Ordenança Municipal d’Instal·lacions i Activitats Publicitàries mitjançant projeccions fixes o animades amb pantalles de vídeo, com és aquest cas.
VIST l’informe de l’Arquitecte tècnic municipal de data 19 de març de 2012, mitjançant el qual valora l’objecte de la infracció en la quantitat de 5.100’- euros.
VIST que en data de 19 de juny de 2012 es va dictar proposta de resolució per part de l’instructor de l’expedient, essent notificada en legal forma.
VIST que en data de 2 de juliol de 2012 s’han presentat al·legacions per part de les Sres. Ana Teresa i Margarita Llobera Arbona, manifestant que no en el contracte de lloguer que s’adjunta es fa constar que no està permès l’activitat i instal·lació que s’ha dut a terme de col·locació d’una pantalla.
VIST que en data de 12 de juliol de 2012 s’han presentat al·legacions per part del Sr. Francisco Alcalde Toledo, en nom seu i de l’entitat Prophase Electronics SL, manifestant que la pantalla ha estat desmuntada i retirada i que, en conseqüència, sol·licita la retirada o disminució de la sanció.
VIST les al·legacions presentades es considera el següent:
1.- Respecte a les presentades pels Sres. Ana Teresa i Margarita Llobera Arbona, queda acreditat que no han tingut res a veure amb la infracció objecte del present expedient, per tant, correspon la seva estimació.
2.- En quant a les presentades per l’empresa Prophase Electronics SL, s’estimen parcialment atès que queda acreditat que ha estat desmuntada la pantalla, en conseqüència, és aplicable el previst a l’article 46 de la Llei 10/1990, en quant a la reducció de la sanció al 5% del valor determinat.
ATÈS que l’instal·lació realitzada és constitutiva d’una infracció urbanística tipificada a l’article 27.1 apartat b) de la Llei 10/1990, de Disciplina Urbanística, qualificada com a GREU, segons l’article 28 de la llei esmentada.
ATÈS que l’instal·lació no ha estat legalitzada, la sanció a imposar serà del 5% del valor de les obres executades sense llicència en el seu moment, d’acord amb allò que disposa l’article 46 de la Llei 10/1990, de Disciplina Urbanística i segons nova redacció de la Llei 7/2012.
ATÈS que, es dona per provat i així es declara, l’entitat PROPHASE ELECTRONICS SL, en qualitat de promotora; el Sr. FRANCISCO ALCALDE TOLEDO, en qualitat de promotor; la Sra. MARGARITA LLOBERA ARBONA, en qualitat de propietària cadastral; i la Sra. ANA TERESA LLOBERA ARBONA, en qualitat de propietària cadastral, han procedit a l’instal·lació d’un rètol lluminós d’uns 9 m2, sense la corresponent llicència d’obres municipal.
ATÈS que no concorren circumstàncies agravants ni atenuants.
ATÈS que, de la infracció urbanística esmentada resulten ésser responsables l’entitat PROPHASE ELECTRONICS SL, i el Sr. FRANCISCO ALCALDE TOLEDO, en qualitat de promotors; i les Sres. MARGARITA LLOBERA ARBONA i ANA TERESA LLOBERA ARBONA, en qualitat de propietàries cadastrals, d’acord amb el que estableix l’article 30.1 de la Llei 10/1990.
Per tot això, i d’acord amb el que estableix el Decret autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, així com la Llei 7/1985, 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, es dicta la present
RESOLUCIÓ
1.- ESTIMAR les al·legacions presentades per les Sres. Ana Teresa i Margarita Llobera Arbona, atès les consideracions transcrites a la part expositiva de la present resolució.
2.- ESTIMAR parcialment les al·legacions presentades per part del Sr. Francisco Alcalde Toledo, en nom seu i de l’entitat Prophase Electronics SL, atès les consideracions transcrites a la part expositiva de la present resolució.
3.- DECLARAR responsables a l’entitat PROPHASE ELECTRONICS SL, i al Sr. FRANCISCO ALCALDE TOLEDO, en qualitat de promotors, d’una infracció urbanística consistent en l’instal·lació d’un rètol lluminós de 9 m2, sense la corresponent llicència d’obres municipal.
4.- QUALIFICAR la infracció esmentada com a LLEU.
5.- IMPOSAR la sanció de DOS-CENTS CINQUANTA-CINC EUROS (255’-€) a l’entitat PROPHASE ELECTRONICS SL, i al Sr. FRANCISCO ALCALDE TOLEDO, en qualitat de promotors, com a responsables de la infracció urbanística esmentada.
6.- NOTIFICAR la present resolució als interessats sen forma reglamentària.
7.- El pagament voluntari de la sanció de DOS-CENTS CINQUANTA-CINC EUROS (255’-€) s’haurà de realitzar dins el termini de 30 dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la present notificació, a les dependències de recaptació de l’Ajuntament d’Inca, amb l’advertència que si no es realitzés el pagament en el termini indicat s’iniciarà la via de constrenyiment o pagament forçós.”
La qual cosa US COMUNICO, perquè en prengueu coneixement i tengui els efectes oportuns.
Contra aquest acord que esgota la via administrativa, de conformitat amb l’article 109.c) de la Llei 30/92 de 26 de novembre, modificada per la Llei 4/99 i l’article 52.2 de la Llei 7/85 de 2 d’abril de 1985 de Bases de Règim Local i altres normes concordants i complementàries, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació del present acord, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
b) El recurs potestatiu de reposició, que s’interposarà davant l’òrgan que ha dictat aquest acord en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació del present acord, de conformitat amb l’establert a l’article 116 i següents de la Llei de procediment administratiu abans esmentada. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.
Inca, 26 de febrer de 2013
El batle-president
Rafel Torres Gómez