Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 4488
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears del Projecte de reforma parcial del camí rodat a les “Cases del Predi d’Albarca”, Escorca.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb l’Annex II de la llei 11/2006, de 14 de setembre d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 20 de desembre de 2012

ATÈS

1. Que l’objecte del projecte és la reforma d’un camí rodat existent al seu pas per la finca agrícola d'Aubarca ubicada a la parcel·la 38 del polígon 3 en el terme municipal d’Escorca. La finca compta amb les típiques cases de possessió de residència i explotació.

2. Que la reforma consisteix en la construcció d’un camí de 343 m de longitud i 3 d’amplada fora del recinte de les cases de la finca. Els primers 80 m s’executen sobre un camí de terra actual i els restants 263 m discorreran per una zona de conreu de baixa productivitat.

3. Que el conjunt d’edificis de la finca es troba inclòs dins el catàleg del Pla d’especial protecció d’Escorca amb categoria A i l’inventari de béns mobles del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports com a BIC.

4. Que el projecte es troba inclòs a l’annex II de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambientals i avaluacions estratègiques ambientals de les Illes Balears.

5. Que segons el PTI de Mallorca l’actuació discorre per sòl rústic protegit amb qualificació d’ANEI a una zona afectada per APR d’erosió i APR d’esvallissament. A més es desenvolupa dins l’àmbit PORN del paratge natural de la Serra de Tramuntana a una zona d'ús compatible.

6. L’informe favorable d’Espais de Natura Balear amb condicionants.

7. L’informe favorable del Departament de Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del CIM amb condicionants.

8. L’informe favorable amb condicions del Servei d’Estudis i Planificació de la D.G. de Recursos Hídrics.

9. Que s’ha analitzat el projecte en base als criteris de l’article 44 de la Llei 11/2006 i no es preveu que pugui presentar efectes significatius sobre el medi ambient.

10. Que es preveuen mesures preventives i correctores per tal de minimitzar els impactes al medi ambient en el document ambiental i el Pla de Vigilància Ambiental.

ACORDA

no subjectar a Avaluació d’Impacte Ambiental el “Projecte de reforma parcial del camí rodat “Cases del predi d’Albarca”, polígon 3, parcel·la 38, Escorca”, amb les mesures correctores i protectores del document ambiental i del Pla de Vigilància Ambiental i el compliment dels següents condicionants:

1. D’acord amb l’informe d’Espais de Natura Balear:

a. Tots els terraplenats i els terrabuits s’han d’acabar amb obra de pedra en sec. Aquests es grafiaran en el projecte.

b. La capa de rodadura del tram del camí ha d’incloure materials terrosos que milloraran la seva integració paisatgística. S’ha d’eliminar el tractament butiminós de l’apartat de plec de condicions tècniques del projecte.

c. El tancament amb malla metàl·lica s’ha de fer amb les condicions establertes a l’art. 91 del PORN i sempre sobre una base de paret en pedra en sec.

d. S’han de plantar elements arboris a l’entorn del nou tram de camí per tal de millorar la seva integració en el paisatge de la zona i reduir el seu impacte inicial.

2. D’acord amb l’informe del Servei d’Estudis i Planificació de la DG de Recursos Hídrics:

a. Els marges i parets seques existents que per qualque motiu s’hagin de modificar o retocar s’hauran de refer i mantenir en bon estat.

b. S’han de respectar els drenatges naturals (petits torrents i síquies existents).

c. Durant el temps que durin les obres s’hauran de prendre les màximes precaucions per evitar abocaments accidentals de substàncies contaminants (olis, hidrocarburs, etc.)

Es recorda que, d’acord amb l’informe del Departament de Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, s’hauran de complir les següents prescripcions:

a. La reconstrucció del marges es farà amb tècniques tradicionals i utilitzant materials del lloc.

b. En cap cas s’utilitzarà asfalt per a la pavimentació del tram modificat.

Aquest acord s’emet sense perjudici de les competències territorials i/o urbanístiques  de les administracions corresponents.

 

Palma, 31 de gener de 2012

El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato