Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

FUNDACIÓ TURISME PALMA DE MALLORCA 365

Núm. 4306
Concurs per a la selecció del fotògraf “Passion for Palma de Mallorca”

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió Executiva de la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 (en endavant FTPM365), en sessió ordinària de 27 de febrer de 2013, aprovà la següent proposta:

1. Aprovar la convocatòria del concurs per a la selecció del fotògraf de la campanya de la marca “Passion for Palma de Mallorca” per a l’exercici 2013, conforme a les bases adjuntes, que han estat informades favorablement per Serveis Jurídics i Intervenció de l’Ajuntament de Palma.

2. Facultar al vicepresident primer i/o al gerent per prosseguir amb els tràmits necessaris per a la seva adjudicació.

BASES LEGALS DEL CONCURS PER A LA SELECCIÓ DEL FOTÒGRAF "PASSION FOR PALMA DE MALLORCA"

1.   INTRODUCCIÓ

La Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 (d'ara endavant FTPM365) és una entitat turística sense afany de lucre i gestió publicoprivada, inscrita al Registre Únic de Fundacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el 9 de novembre de 2012, amb el núm. 100000000312, la finalitat del qual és promocionar i fomentar el turisme de la ciutat de Palma de Mallorca i, si escau, de l'illa de Mallorca.

Una de les funcions de la FTPM 365, establertes a l'article 6 dels seus Estatuts, publicats al BOIB núm. 52, de 12 d'abril de 2012, és elaborar, produir, editar, difondre i explotar material de divulgació, de publicitat i d'imatge necessari a fi de donar a conèixer els recursos, els béns i els serveis turístics que ofereix la destinació, i fomentar la captació de visitants.

 2.   OBJECTE DEL CONCURS

La FTPM 365, amb la finalitat de llançar la campanya de la marca Palma de Mallorca de 2013, posa en marxa un concurs per seleccionar l'encarregat/da de realitzar les fotografies de la campanya de marca de la ciutat, d'acord amb els termes que s'exposen en les presents bases.

El guanyador d'aquest concurs serà, en el futur, l'encarregat (tal com s'explica en l'apartat 5 d'aquestes bases) de crear les fotografies en les que apareixeran personatges anònims en llocs clau de Palma de Mallorca realitzant les seves passions i que faran referència a alguns dels productes turístics estratègics de la destinació: gastronomia, cultura, compres, esports, nàutica i creuers. El motiu central serà Passion for Palma de Mallorca.

El resultat del treball del guanyador seran dos originals per producte (fins a un total de 12 fotografies) que es difondran en suports de publicitat gràfica, online i exterior.

3.   PARTICIPANTS

Poden participar en el concurs fotògrafs, professionals i amateurs, nacional és o estrangers, majors d'edat, o persona jurídica, que no estigui sotmesa en alguna de les circumstàncies que determinen la prohibició per contractar amb l'Administració Pública, de conformitat amb la legislació aplicable en matèria de contractació del sector públic.

Cal destacar que el guanyador/a haurà de traslladar-se a Palma de Mallorca quan li sigui requerit, sent ell/ella responsable de les despeses que el desplaçament, allotjament i manutenció li poguessin ocasionar.

Queda prohibida la participació de totes aquelles persones vinculades laboralment amb la FTPM365.

Únicament es permetrà presentar una candidatura per persona.

4.   MECÀNICA DEL CONCURS

4.a. Els participants han de ser els autors de les fotografies presentades a concurs i han de tenir tots els drets intel·lectuals que a elles fa. En aquest sentit, els fotògrafs han de tenir autorització expressa i per escrit, per part del subjecte o subjectes que apareguin a les fotografies, on s'accepten els termes i condicions del concurs.

4.b. Els participants hauran de presentar un mínim de tres fotografies i un màxim de cinc per categoria. Aquestes podran ser de temàtica lliure sempre que s'ajustin als dos tipus de categories previstes en aquest concurs: paisatge i retrat.

4.c. Requisits tècnics. Les fotografies amb les quals es concursi s'hauran de lliurar en format digital. Per això, les presentacions seran en format JPEG (.jpg o. jpeg) i una mida d’arxiu no inferior a 3 MB per foto. No es permetrà la participació de fotografies en blanc i negre. Les imatges han de ser originals. No s'admeten fotomuntatges ni fotografies retocades digitalment. Tampoc s'admeten marques d'aigua, ni logotips ni cap identificació de l'autor.

4.d. Lloc i termini de lliurament. Els treballs s'han de lliurar a les oficines de la FTPM 365, de dilluns a divendres, de 9:00h a 14:00h, durant els següents 15 dies hàbils a partir de la publicació de les presents bases al BOIB, sense perjudici de la possibilitat de presentar les ofertes per correu:

Fundació Turisme Palma de Mallorca 365

 C/ Victòria, 2 principal

 CP 07001 Palma de Mallorca

En cas d'haver tramès les obres per correu, el participant ha de trametre a la FTPM 365, a través d'un mitjà que deixi constància del mateix, preferiblement correu electrònic (promocio@palma.es) o fax (971225993), el justificant de l’enviament de la documentació abans de la finalització del termini de presentació. No obstant això, si transcorreguts 7 dies naturals des de l'enviament del justificant no s'ha rebut la proposta en les dependències de la Fundació, aquesta no serà admesa.

Queden exclosos els enviaments o lliuraments per correu electrònic per tal de preservar l'anonimat dels participants.

4. e. Forma de lliurament: Els participants han de presentar la candidatura de la següent manera:

Tota la documentació del concurs es lliurarà en un únic paquet degudament empaquetat. Es recomana un sobre que no excedeixi les dimensions de 50x70cms sense dades personals identificatives, indicant únicament "CONCURS FOTÒGRAF PASSION FOR PALMA DE MALLORCA". Aquest paquet haurà de contenir en el seu interior dos sobres diferents amb el següent contingut:

Sobre A: CD/DVD/USB amb les fotografies anteriorment descrites degudament identificades i classificades en carpetes.

Sobre B: Formulari d'inscripció degudament emplenat (veure document adjunt).

4. f. Selecció del guanyador: De tots els participants, un jurat compost per personal de la FTPM365 i/o de l'Ajuntament de Palma, l'agència de publicitat creadora de la marca i altres professionals de formació qualificada amb facultat per resoldre les incidències que es puguin produir, seleccionaran un únic guanyador/a. La composició del jurat es difondrà a través del web turística www.palmavirtual.es.

Els membres del jurat valoraran els mèrits tècnics i artístics de les fotografies presentades i seleccionaran el guanyador en base a aquests criteris i a les aptituds demostrades en la seva execució per dur a terme les sessions fotogràfiques previstes en el punt 5 "obligacions del guanyador/a".

El jurat disposarà d'un termini màxim d'un mes, a comptar a partir de la finalització del termini de presentació de propostes, per resoldre el concurs. La decisió del jurat serà inapel·lable.

És competència assignada al jurat, a més de la valoració dels treballs presentats pels/per les concursants, la interpretació i modificació en qualsevol moment de les presents bases i la resolució de totes les qüestions que es poguessin suscitar amb motiu d'aquest concurs.

En tot cas, la FTPM365 comunicarà les bases modificades a través del web www.palmavirtual.es.

La condició de guanyador/a es comunicarà al participant mitjançant les dades aportades en el formulari d'inscripció. Un cop contactat el guanyador/a es podrà fer públic el seu nom a través dels mitjans de comunicació si la FTPM 365 així ho considera oportú.

El jurat pot proposar que el concurs sigui declarat desert si les imatges presentades pels/per les participants no assoleixen el nivell de qualitat esperat.

5. OBLIGACIONS DEL GUANYADOR/A

5. a. El guanyador/a durà a terme les tasques de selecció de localitzacions, planificació i execució de les sessions fotogràfiques necessàries per a l'elaboració de la campanya de marca de Palma de Mallorca, essent un total de 12 localitzacions. Per això, comptarà amb el suport, col·laboració i conformitat de la FTPM365 i l'agència de publicitat encarregada de la campanya.

Les gestions administratives necessàries per a l'obtenció de permisos i la consecució de les sessions fotogràfiques en les localitzacions escollides seran dutes a terme i/o facilitades per personal de la FTPM365.

5. b. Amb la finalitat de garantir un resultat professional i apropiat a l'objectiu de les fotografies, el guanyador/a ha d'aportar o tenir accés a l'equipament fotogràfic necessari per a la realització de les fotografies (càmera, focus, pantalles, reflectors, etc.)

5. c. El material resultant de les sessions fotogràfiques s'haurà de facilitar en alta resolució, en format. tiff complint les següents característiques tècniques:

Fotografies horitzontals: 80cm X 30 cm (300dpi).

Fotografies verticals: 60cm X 90cm (300dpi).

El guanyador/a haurà de poder facilitar el format RAW en cas de ser requerit.

5. d. Com guanyador/a participarà en el procés de selecció dels/de les models de les sessions fotogràfiques.

5. e. Cessió de drets: El guanyador/a del concurs cedeix a la FTPM365 tots els drets de propietat intel·lectual que li pogués correspondre en relació a les fotografies fruit de les sessions fotogràfiques. Aquesta cessió ho serà sobre qualsevol dret d'explotació, imaginable, i, per tant, els drets de reproducció, distribució, comunicació pública i transformació, sense que en aquest darrer cas no es pot considerar les possibles transformacions, adaptacions o variacions com modificacions subjectes al que disposa l'apartat 4t de l'article 14 de la Llei de Propietat Intel·lectual. Aquesta cessió de drets ho és amb caràcter d'exclusiva, i sense cap limitació ni territorial ni temporal. El premi que rebrà l’autor/a representarà el pagament per la cessió de tots els drets aquí determinats.

El guanyador/a no podrà utilitzar, ja sigui total o parcialment, les fotografies realitzades en les sessions fotogràfiques per a la campanya en altres treballs o projectes futurs que pogués realitzar.

Sense perjudici del que s'ha exposat anteriorment, el guanyador/a podrà fer ús curricular de les fotografies realitzades. Així mateix, la FTPM365 es reserva el dret de comunicar de forma pública i en els mitjans de comunicació que cregui convenients el nom i llinatges del guanyador/a com autor de les fotografies.

La resta de participants cedeixen de manera gratuïta a la FTPM365 els drets de distribució i comunicació pública dels treballs presentats, per a que siguin mostrats en exposició, formin part d'un catàleg o publicació o es publiquin al seu web. Tots els drets de propietat que es puguin derivar d'aquestes accions són exclusivament de la FTPM365, per a això, els participants queden obligats a atorgar, quan sigui necessari, els documents oportuns, per a la corresponent constància pública d'aquest fet davant qualsevol organisme o registre.

6.  CONTRAPRESTACIONS PEL GUANYADOR

El fotògraf seleccionat com a guanyador del concurs tindrà dret a:

6. a. Un premi que consistirà en 1 creuer de 5 a 8 dies pel Mediterrani per a DOS persones amb sortida des de Palma de Mallorca (Espanya), valorat en un màxim de 2.000 €, considerant el preu en el moment de la reserva.

No s'inclouen en el premi les despeses de trasllat ni els addicionals que es poguessin associar al gaudiment del guanyador del creuer, excepte els indicats en el paràgraf anterior.

El participant podrà escollir les dates de les vacances en comú acord amb l'organitzadora del concurs, sempre que avisi amb un mes d'antelació.

Les dates efectives de gaudiment del premi seran sempre subjectes a la disponibilitat en el creuer triat. En cas que no hi hagi disponibilitat en les dates sol·licitades pel participant premiat, l'organitzadora proposarà dates alternatives. Un cop confirmada la reserva del premi no es podran modificar les dates de gaudiment d'aquest. El termini màxim per gaudir del premi és desembre de 2013. Queden exclosos els períodes compresos com a temporada alta (setmana santa, del 15 de juny al 15 de setembre i del 25 de desembre al 31 de desembre).

El premi té caràcter personal i intransferible per al guanyador/a del concurs i un acompanyant de la seva elecció a comunicar en termini i forma a acordar per la FTPM 365 i el guanyador/a del concurs.

El guanyador disposarà d'un termini màxim de 15 dies naturals, des de la comunicació, per manifestar per la mateixa via si accepta o rebutja el premi. S'entendrà que no accepta el premi en el cas que no es pronunciï expressament en el termini de temps previst.

La FTPM365 es reserva el dret a substituir el premi per un altre de valor similar.

La FTPM365 no es fa responsable de la falta de contacte amb els guanyadors i la conseqüent manca de premi causa de dades incorrectes i/o problemes tècnics. En aquest cas, el premi passarà al participant següent amb millor dret.

La impossibilitat de beneficiar-se del premi, no donarà dret al guanyador a cap compensació o premi alternatiu. Aquest premi no serà bescanviable per una quantitat econòmica.

6. b. Roda de premsa: el guanyador del concurs tindrà una presència destacada i participarà en la roda de premsa prèvia a la sortida de la campanya, on es farà difusió del seu nom, així com de les seves fotos.

6. c. Crèdits: la FTPM365 es compromet a que en tota la campanya de publicitat s'inclogui sempre un crèdit amb el nom del fotògraf.

7.  CRITERIS D'EXCLUSIÓ I INCOMPLIMENTS

Es consideren com a criteris d'exclusió i/o incompliments:

1.  No presentar tota la documentació en la forma i terminis exigits.

2.  La falsedat de les dades aportades.

3  L'obtenció del premi falsejant les condicions establertes en aquestes bases.

4.  No dur a terme, totalment o parcialment, les obligacions, condicions o termes continguts en aquest document.

Qualsevol d'aquestes causes suposa l'exclusió immediata del concurs, independentment de la fase en què es trobi i, en el cas d'haver estat seleccionat com a guanyador/a, el reintegrament del preu percebut o quantitat equivalent.

Els reintegraments s'han de fer en la forma que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, garantint el dret d'audiència de les persones interessades.

8.  OBLIGACIONS FISCALS

D'acord amb la normativa fiscal en vigor, si el premi està subjecte a tributació en l'IRPF, la FTPM365 en compliment del que estableix l'esmentada normativa, efectuarà l'ingrés a compte que correspongui. En finalitzar l'any objecte del concurs, la FTPM365 facilitarà al guanyador el corresponent certificat fiscal.

En cap cas es canviaran premis en espècie pel seu import en metàl·lic. Ni es gestionarà cessions de premis a tercers.

9.  PROTECCIÓ DE DADES

En compliment al que estableix la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa als participants que les dades personals obtingudes a través de la seva participació passaran a formar part dels fitxers propietat de l'FTPM 365, essent aquests tractats d'acord amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, amb la finalitat de gestionar el concurs.

Els concursants poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició a l'adreça de correu electrònic promocio@palma.es o mitjançant comunicació escrita, acompanyada d'una còpia del DNI, adreçada a Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 C/ Victòria, 2 principal 07001 Palma de Mallorca.

 10. ACCEPTACIÓ I INTERPRETACIÓ DE LES BASES

El sol fet de participar en aquest concurs, implica l'acceptació d'aquestes bases. El jurat es reserva el dret d'interpretació d'aquestes bases i de resoldre els aspectes no previstos en les mateixes davant qualsevol situació que presenti dubtes essent les seves decisions en aquest sentit definitives.

 11. LEGISLACIÓ I COMPETÈNCIA

Aquestes bases es regeixen per la llei espanyola. Els participants, amb renúncia expressa a qualsevol altre fur que pogués correspondre'ls, se sotmeten expressament, per al coneixement de qualsevol litigi que pogués plantejar-se quant a la interpretació o aplicació de les presents bases, a la jurisdicció i competència dels Jutjats i Tribunals de Palma de Mallorca.

 12. CONSULTES I RESOLUCIÓ DE DUBTES

Per a la resolució de consultes i dubtes que puguin sorgir en el transcurs de la convocatòria del concurs, es posa a disposició dels usuaris l'adreça de correu electrònic promocio@palma.es, on podran fer les seves preguntes.

DADES A SOL LICITAR EN EL FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Nom i llinatges:

Data de naixement:

Sexe:

Nacionalitat:

Lloc de residència:

Nombre telèfon contacte:

Adreça electrònica:

Adreça postal:

Professió:

DNI / CIF:

Palma de Mallorca, 28 de febrer de 2013

El vicepresident primer de la FTPM365

Álvaro Gijón Carrasco