Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 4423
Cosell Executiu. Aprovació de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per al programa d'ajuts a esportistes menorquins o residents a l'illa destacats durant l'any 2012 en esports individuals i aprovació de la convocatòria corresponent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 25 de febrer de 2013 va adoptar els següents acords:

PRIMER.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d'ajuts per als esportistes menorquins o residents a l'illa de Menorca destacats durant l'any 2012 en esports individuals, que més avall es transcriuen.

SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2013, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats d'acord amb les disponibilitats pressupostàries.

Partida

Quantia màxima

3410.4890022

12.000,00 euros

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals comptats a partir de l'endemà del dia que es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L'òrgan instructor és la tècnica d'esports del Departament de Cooperació, Esports i Habitatge.

BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A ESPORTISTES MENORQUINS O RESIDENTS A L'ILLA DE MENORCA DESTACATS DURANT L’ANY 2012 EN ESPORTS INDIVIDUALS

 

PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

Objecte dels ajuts

Aquestes bases tenen com a objecte finançar la preparació i participació dels esportistes individuals menorquins o residents a l'illa de Menorca, amb llicència federativa balear, menors de trenta anys i considerats d'elit, en campionats d'Espanya, d'Europa i del món i en competicions oficials d'àmbit nacional i internacional, així com els pertanyents a la selecció nacional, dins el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2012.

Finalitat d'interès públic

Es considera esport d'elit en l'àmbit insular la pràctica esportiva que és d'interès per a l'illa de Menorca, de manera que és un factor essencial per al desenvolupament esportiu, per a l'estímul de l'esport base, en virtut de les exigències tècniques i científiques de la seva preparació, i per la funció de representar l'illa de Menorca en les diferents proves i competicions de caràcter nacional i internacional.

Per tot això, el Consell Insular de Menorca, mitjançant el seu Departament de Cooperació, Esports i Habitatge, vol reconèixer l’esforç i donar suport als esportistes de màxim nivell.

SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a la partida 3410.4890022 de l’exercici pressupostari de l’any 2013, amb un import màxim de 3.000 € per esportista. La convocatòria és de 12.000,00 €.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajut sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds d'acord amb els criteris objectius per a la concessió dels ajuts que s'estableixen en aquestes bases.

TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

1. Poden ser objecte de subvenció les activitats següents:

- Estar classificat en un campionat d'Espanya entre els tres primers.

- Estar classificat en un campionat d'Europa entre els deu primers.

- Estar classificat en un campionat del món entre els quinze primers.

- Pertànyer a la selecció nacional.

2. Les activitats subvencionades han de complir els requisits següents:

- Ser un esport individual, olímpic o no.

- Ser campionats de categories fins als trenta anys.

- Realitzar-se entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'any 2012.

- Ser campionats oficials, d'Espanya, d'Europa o del món, o bé que l'esportista pertanyi a la selecció nacional.

3. Queden excloses del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquestes bases la resta de competicions internacionals o nacionals, com ara copes, lligues, etc.

QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma que s'estableix en aquestes bases.

2. L’import dels ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Poden ser beneficiàries dels ajuts les persones físiques que compleixin les condicions següents:

1. Ser esportistes d'esports individuals que el 2012 tenguin com a màxim trenta anys.

2. Ser de nacionalitat espanyola, amb possessió de llicència expedida o homologada per la federació balear corresponent.

3. Haver realitzat l'activitat objecte de la subvenció dins el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2012.

4. Tenir la consideració d'esportistes d'elit o destacats pel Consell Insular de Menorca; és a dir, que hagin assolit un dels mèrits esportius següents:

4.1. Ser seleccionats per les diferents federacions esportives espanyoles d'una determinada modalitat esportiva per representar Espanya en competicions internacionals durant l'any 2012.

4.2. Estar classificats entre els tres primers en el campionat d'Espanya d'una determinada modalitat esportiva durant l'any 2012.

4.3. Estar classificats entre els deu primers en el campionat d'Europa d'una determinada modalitat esportiva durant l'any 2012.

4.4. Estar classificats entre els quinze primers en el campionat del món d'una determinada modalitat esportiva durant l'any 2012.

SISENA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

La sol·licitud d’ajut la pot presentar tant l’esportista interessat que compleixi les condicions establertes com el seu representant legal en nom d'aquell (amb un document que l’autoritzi). En el cas que l'esportista interessat sigui menor d’edat ha de presentar la sol·licitud el seu representat legal.

Els ciutadans no han d'aportar la documentació exigida si ja es troba en poder de l'Administració que ho sol·licita, segons el que estableix l'article 35 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

Les sol·licituds s'han de formalitzar en els models oficials que s'adjunten i han d'anar acompanyades de la documentació següent:

Documentació administrativa general

1. Fotocòpia acarada del DNI de la persona interessada. Quan es tracti d'un menor d’edat s’ha de presentar també fotocòpia acarada del DNI del pare, la mare o el tutor del sol·licitant. Si la fotocòpia ja consta als arxius del CIM, no cal presentar-la acarada, però s'ha de fer constar en la sol·licitud.

2. Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre.

3. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques que es recullen en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex d’aquestes bases (annex 1).

4. Declaració responsable de les ajudes sol·licitades o obtingudes per la mateixa activitat (annex 2).

5. Document de designació de compte bancari de l'esportista o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca ,llevat que ja consti a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de comunicar amb aquesta documentació (annex 3).

Documentació específica requerida per a la concessió d'ajuts

1. Memòria d'actuació justificativa de l'any 2012, amb la relació dels mèrits esportius assolits durant el mateix any degudament acreditats (annex 4) i amb certificat de la federació esportiva corresponent.

2. Balanç de despeses i ingressos de l'any 2012 i del cost de les activitats realitzades a fi d'aconseguir els mèrits que es presenten, en què figuri que resten a disposició del Consell Insular de Menorca les factures o una altra documentació que acrediti les dades incloses en aquest balanç (annex 5).

3. Certificat d'empadronament a qualsevol dels municipis de l'illa de Menorca o còpia acarada del DNI en què figuri que l'esportista és nascut/uda a Menorca.

4. Fotocòpia de la llicència federativa balear corresponent a l'any 2012.

Es podran sol·licitar noves dades esportives o d'un altre tipus, o bé l'ampliació de les que es considerin d'interès per atendre la sol·licitud.

Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella o en els ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar a qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

Si la sol·licitud o la documentació presentada tenen algun defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies faci les esmenes oportunes i se li advertirà que, si no ho fa, es considerarà desestimada la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

El termini per presentar les sol·licituds és de 30 dies naturals des de l’endemà de la data de publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els punts que s'atorgaran a cadascun dels criteris de valoració es detallen a continuació:

a) Ser esportista discapacitat .................................................................................. 10 punts

b) Per classificació obtinguda en campionat d'Espanya, d'Europa (E) o del món (M) entre 12 i 2 punts segons la taula adjunta.

c) Per pertinença a la selecció nacional d'un esport olímpic ................................... 10 punts

d) Per pertinença a la selecció nacional d'un esport no olímpic ............................... 5 punts

 

PROCEDIMENTS PER A LA VALORACIÓ DE LA CLASSIFICACIÓ OBTINGUDA

COMPETICIÓ PER EQUIPS D'UN ESPORT NO OLÍMPIC

CLASSIFICACIÓ

Campionat d'Espanya

Campionat d'Europa

Campionat del món

Campió

4

4

4

Subcampió

3

3

3

Tercer lloc

2

2

2

Del 4 al 10 lloc (E) al 15 (M)

 

1

1

COMPETICIÓ PER EQUIPS D'ESPORTS OLÍMPICS

Campió

10

10

10

Subcampió

7

7

7

Tercer lloc

4

4

4

Del 4 al 10 (E) al 15 (M)

 

2

2

COMPETICIÓ INDIVIDUAL D'UN ESPORT NO OLÍMPIC

Campió

10

10

10

Subcampió

7

7

7

Tercer lloc

4

4

4

Del 4 al 10 (E) al 15 (M)

 

2

2

COMPETICIÓ INDIVIDUAL D'UN ESPORT OLÍMPIC

Campió

12

12

12

Subcampió

9

9

9

Tercer lloc

6

6

6

Del 4 al 10 (E) al 15 (M)

 

3

3

Si es competeix en dues o més modalitats del mateix esport, es tindrà en compte la de major èxit esportiu; la resta puntuarà al 50%.

Si es participar en dues categories per edat, es tindrà en compte la de major èxit esportiu.

VUITENA. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

El crèdit total que s'assigna a aquesta convocatòria es distribuirà segons els punts obtinguts per cada esportista. La quantitat assignada a la convocatòria es dividirà per la suma total dels punts i s'obtindrà el valor del punt.

A cada esportista se li assignarà una quantitat en funció dels punt obtinguts.

El màxim per esportista serà de 3.000 €.

NOVENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

La instrucció correspondrà a un/a tècnic/a de l’Àrea d’Esports, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de l’instructor/a de l’expedient.

Hi haurà una comissió avaluadora formada per:

President: conseller executiu del Departament de Cooperació, Esports i Habitatge

Vocals:

- el cap de l'Àrea d’Esports

- un/a tècnic/a de l'Àrea d’Esports

- la directora insular del Departament de Cooperació, Esports i Habitatge

Secretari/ària: una auxiliar administrativa de l'Àrea d’Esports

Les funcions d’aquesta comissió són examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l’òrgan instructor competent.

Quan l'instructor corresponent hagi examinat les sol·licituds i hagi presentat l'informe a la Comissió Avaluadora, després que la aquesta emeti el seu informe, el conseller executiu cap del Departament n’elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

Si l’esportista estigués sotmès a un expedient sancionador, podrà presentar la sol·licitud d’ajut, però l’expedient de concessió de l’ajut quedarà suspès fins que l’expedient sancionador es resolgui definitivament. En el cas que recaigués sanció disciplinària esportiva de caràcter greu o molt greu, sanció administrativa en matèria esportiva de caràcter greu o molt greu, o sanció penal, es denegarà l’ajut sol·licitat.

La resolució definitiva serà aprovada pel Consell Executiu, en el termini màxim de 2 mesos, una vegada acabats els corresponents terminis de presentació de sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini establert anteriorment, s’entendran desestimades totes les sol·licituds.

La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

DESENA. ABONAMENTS DELS AJUTS

Perquè es paguin les ajudes previstes en aquesta convocatòria es necessari que el beneficiari presenti la documentació sol·licitada en la base sisena d’aquestes, sense perjudici de les facultats de comprovació de les subvencions del CIM.

El pagament als beneficiaris es farà quan el Consell Executiu hagi aprovat la resolució definitiva, en el termini màxim de 60 dies, sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.

Les subvencions restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de persones físiques.

ONZENA. JUSTIFICACIÓ

La documentació acreditativa per justificar l’ajut serà la documentació completa que figura en la base sisena, lliurada amb la presentació de la sol·licitud.

Despeses subvencionables

Són despeses subvencionables les que responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i dins el termini d'execució establert en les bases.

- Despeses federatives

- Cost d'inscripció en competicions oficials d'àmbit nacional o internacional

- Desplaçaments aeris, marítims i terrestres

- Allotjament

- Material esportiu de competició i entrenament

- Despeses de reconeixement previ, atenció mèdica i fisioteràpia

DOTZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions de les persones beneficiàries dels ajuts:

  • Comunicar a l’òrgan competent l’acceptació de l’ajuda en els termes de la resolució de la concessió. En tot cas, aquesta comunicació s’entendrà produïda automàticament si en el termini de 10 dies des que s’hagi notificat la resolució no es fa constar el contrari.

  • Sotmetre’s a les actuacions de comprovació del Consell Insular de Menorca i a les de control financer.

  • Haver dut a terme l’activitat que ha fonamentat la concessió de l’ajut.

  • Comunicar al Departament de Cooperació, Esports i Habitatge del Consell Insular de Menorca l’obtenció d’altres subvencions, per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional.

TRETZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració d'acord amb la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de l’instructor, que ha de valorar, en tot cas, el grau d'incompliment, si s'ha produït a causa d'actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe, i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència s'han de regir pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe; en canvi, s’anirà minorant segons el grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes que estableix l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i se'ls pot aplicar la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

CATORZENA. RÈGIM D’INFRACCIONS I SANCIONS

L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establertes legalment.

QUINZENA. RECURSOS

La resolució de la concessió o de la denegació de la sol·licitud no esgota la via administrativa i es podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca en el termini d’un mes a partir de la data de recepció de la notificació.

SETZENA. NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables en el Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

DISSETENA. PUBLICACIÓ

Aquestes bases s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

 

ANNEX: Model de sol·licitud d'ajut a esportistes menorquins o residents a l'illa de Menorca destacats durant l'any 2012 en esports individuals

(consta en l'expedient)

ANNEX I: Declaració responsable

(consta en l'expedient)

ANNEX II: Declaració responsable de les ajudes sol·licitades i rebudes el 2012

(consta en l'expedient)

ANNEX III: Document de designació de compte bancari

(consta en l'expedient)

ANNEX IV: Memòria d'actuació justificativa de l'any 2012

(tots els mèrits descrits s'han de corroborar mitjançant certificat federatiu) (consta en l'expedient)

ANNEX V: Balanç de despeses i ingressos de les activitats realitzades per aconseguir els mèrits de l'any 2012

(consta en l'expedient)

 

Maó, 6 de març de 2013

 

La secretària interina

Rosa Salord Oleo