Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 4333
Bases per a la concessió d'ajudes per al foment de l'esport, l'activitat física i esdeveniments esportius al municipi de Santa Eulària dirigides a entitats sense ànim de lucre per a l'any 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 08 de febrer de 2013, entre altres va acordar, per unanimitat dels membres presents, aprovar les bases que es transcriuen a continuació:

 

BASES PER A LA CONCESSIÓ D’AJUDES PER AL FOMENT DE L’ESPORT,  L’ACTIVITAT FÍSICA I ESDEVENIMENTS ESPORTIUS AL MUNICIPI DE SANTA EULÀRIA DIRIGIDES A ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE PER A L’ANY 2013

 

Primer.- Objecte de la convocatòria

 

L’objecte d’aquestes bases és oferir i regular la concessió d’ajudes econòmiques per al foment de l’esport i de l’activitat física al municipi de Santa Eulària dirigides a entitats sense ànim de lucre. S’estableixen les modalitats de: manteniment ordinari dels clubs, manteniment ordinari AMIPAS i organització d´esdeveniments.

 

Segon.- Dotació econòmica

 

Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 180.000€, amb càrrec a la partida 342-48002 de Transferències a entitats sense ànim de lucre de l’exercici pressupostari de l’any 2013. Aquesta quantitat es desglossa de la següent manera:

 

- Quantitat destinada al manteniment ordinari de clubs: 145.000€.

- Quantitat destinada al manteniment de les AMIPAS: 10.000€.

- Quantitat destinada a esdeveniments esportius: 25.000€.

 

*En cas que l´import total de la partida destinada al manteniment de les AMIPAS o de la partida per esdeveniments no es reparteixi en la seua totalitat, la resta es podrà sumar a la primera partida destinada al manteniment ordinari de clubs.

 

Tercer.- Beneficiaris

 

Es poden acollir a aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre constituïdes i inscrites legalment als registres corresponents del Govern de les Illes Balears que desenvolupin la seva activitat esportiva al municipi de Santa Eulària i que compleixin els següents requisits:

 

- Estar al corrent  de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

- No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel - Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

- No  tenir deutes amb l’Ajuntament de Santa Eulària.

 

Quart.- Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds

 

4.1.- El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 30 dies naturals des de l’endemà de la data publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

4.2.- Les sol·licituds es presentaran en el registre general de l’Ajuntament de Santa Eulària. 

 

Cinquè.- Sol·licitud i documentació necessària

 

Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d’instància degudament emplenat que serà facilitat per l’Ajuntament.

 

Documentació que s’ha d’adjuntar en sol·licitar la subvenció ordinària:

 

- Fotocòpia DNI i NIF del sol·licitant i de l’associació o club que representa.

- Pressupost de la temporada passada aprovat per junta directiva.

- Les AMIPAS presentaran per escrit signat per la directiva del centre la pertinença a un determinat centre escolar.

- Característiques de l’activitat en una breu memòria.

- Model de fitxa de clubs o d’AMIPA degudament emplenada (imprescindible).

- Declaració jurada d’estar al corrent de pagament de les obligacions fiscals i de seguretat social(annexa 1).

 

Documentació que s’ha d’adjuntar en sol·licitar la subvenció per esdeveniments:

 

- Fotocòpia DNI i NIF del sol·licitant i de l’associació o club que representa.

- Pressupost de l´esdeveniment aprovat per junta directiva.

- Certificat federatiu de la categoria de l´esdeveniment.

- Característiques de l’activitat en una breu memòria.

- Model de fitxa de clubs o d’AMIPA degudament emplenada (imprescindible).

- Declaració jurada d’estar al corrent de pagament de les obligacions fiscals i de seguretat social (annex 1).

 

Sisè.- Règim dels ajuts

 

6.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

 

6.2. Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

 

6.3.- S’estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d’atorgament de les subvencions, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

 

Setè.- Termini per a l’esmena d’errors

 

Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà la persona interessada, per a què en el termini de 10 dies ho esmeni i se li advertirà que, en el cas de no fer-ho, es considerarà desestimada la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJ-PAC.

 

Vuitè.- Comissió Avaluadora

 

8.1.- Hi haurà una Comissió Avaluadora formada per:

 

President, Regidor d’esports.

Secretari, Gerent d’esports.

Vocal, Tècnic d’atletisme.

Vocal, funcionari de l'Ajuntament.

 

8.2.- Són funcions d’aquesta comissió:

 

- Estudiar i avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració establerts. 

- Emetre les propostes de resolució.

- Qualsevol altra que exigeixi l’aplicació d’aquestes bases.

 

Novè.- Criteris per a la concessió de les ajudes

 

9.1.- Els ajuts es concediran d’acord amb els següents criteris a qualificar per la Comissió Avaluadora:

 

Entitats amb esports col·lectius:

 

- Per a un equip que participi a la lliga de categoria internacional amb equips a categories inferiors: 200 punts.

- Per a un equip que participi a la lliga màxima de categoria nacional amb equips a categories inferiors: 450 punts.

- Per a un equip que participi a la lliga de 2ª categoria nacional amb equips a categories inferiors: 250 punts.

- Per a un equip que participi a la lliga de categoria nacional d’àmbit balear amb equips a categories inferiors: 70 punts.

- Per a un equip que participi a la lliga de categoria nacional d’àmbit balear sense equips a categories inferiors: 20 punts.

- Per un equip regional/amateur: 20 punts.

- Per un equip juvenil: 20 punts.

- Per un equip femení: 20 punts.

- Per un equip categoria pre-benjamí, benjamí, aleví, infantil, cadet: 10 punts.

- Per participar en programes d’escoles municipals: fins 100 punts.

- Per participació i promoció en campanyes d’interès públic i torneigs: fins 100 punts.

 

Entitats amb esports individuals:

 

- Per cada esportista: 1,5 punts.

- Per cada esportista de nivell nacional: 15 punts.

- Per cada esportista medallista a nivell nacional:

 

Bronze: 25 punts.

Plata: 50 punts

Or: 75 punts

 

La publicitat exterior del municipi:

 

- La categoria de la lliga o campionat on es competeix: fins 250 punts.

- La repercussió mediàtica, social, esportiva: fins 600 punts.

 

Es valorarà la repercussió als mitjans de comunicació insulars, balears i nacionals, la participació del públic i la repercussió de l’esdeveniment al món de l’esport pitiús.

 

- Nombre dels participants: fins 70 punts.

 

Es valorarà el nombre de participants.

 

- Nivell dels participants: fins 70 punts.

 

Es valorarà la qualitat esportiva dels participants i els resultats obtinguts en anteriors temporades.

 

- La solidesa, serietat i antiguitat del projecte esportiu: fins 250 punts.

- El pressupost: fins 350 punts.

 

Es valorarà que les despeses siguin conseqüència de l’insularitat.

 

- L’entitat sol·licitant: fins 250 punts.

 

Es valorarà les activitats desenvolupades altres anys relacionades.

 

9.2.- La Comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i mínims establerts a l’apartat 9.1.

 

Amb la quantitat econòmica assignada es dividirà entre la suma total dels punts (del mateix apartat) dels sol·licitants; d’aquesta divisió sortirà una quantitat per punt, la qual serà multiplicada pels punts de cada sol·licitant i així es determinarà l’ajuda corresponent a cada sol·licitud.

 

La Comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst aquestes bases.

 

Desè.- Criteris per a la concessió de les ajudes per esdeveniments

 

10.1.- Els ajuts es concediran d’acord amb els següents criteris a qualificar per la Comissió Avaluadora:

 

- Per a un esdeveniment de categoria internacional: 400 punts.

- Per a un esdeveniment de categoria nacional: 300 punts.

- Per a un esdeveniment de categoria balear: 200 punts.

- Per a un esdeveniment de categoria local: 100 punts.

 

*La categoria de l´esdeveniment es demostrarà mitjançant certificat federatiu.

 

- Per cada participant de categoria sènior o superior: 2 punts.

- Per cada participant en categories inferiors: 3 punts.

- Per cada participant de categoria femenina: 1 punts.

 

- La repercussió mediàtica, social, esportiva: fins 100 punts.

 

Es valorarà la repercussió als mitjans de comunicació insulars, balears i nacionals, la participació del públic i la repercussió de l’esdeveniment al món de l’esport pitiús.

 

- La solidesa, serietat i antiguitat del projecte esportiu: fins 100 punts.

 

- El pressupost: fins 100 punts.

- L’entitat sol·licitant: fins 50 punts.

 

Es valorarà les activitats desenvolupades altres anys relacionades.

 

- La memòria descriptiva del projecte sol.licitant: fins 100 punts.

 

10.2.- La Comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i mínims establerts a l’apartat 10.1.

Amb la quantitat econòmica assignada es dividirà entre la suma total dels punts (del mateix apartat) dels sol·licitants; d’aquesta divisió sortirà una quantitat per punt, la qual serà multiplicada pels punts de cada sol·licitant i així es determinarà l’ajuda corresponent a cada sol·licitud. La quantitat màxima subvencionable per esdeveniment es de 8.000€.

 

Onzè- Resolució definitiva

 

La resolució definitiva serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Comissió Avaluadora en el termini màxim de 4 mesos, una vegada acabat els corresponents terminis de presentació de sol·licituds. Aquesta resolució serà publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l’article 34 del Decret Legislatiu 2/2005 del 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Subvencions.

 

Dotzè.- Pagament dels ajuts

 

12.1.- Per al pagament de l’ajuda econòmica s’ha d’haver realitzat l’activitat objecte de la subvenció. Per acreditar aquest motiu es podrà presentar:

 

- Factures de despeses realitzades.

- Nòmines de personal contractat pels clubs.

- El total acreditat ha de ser igual o superior a l’import total de la subvenció concedida.

 

12.2.- La justificació de l’ajuda s’haurà de realitzar abans del dia 1 d´octubre de 2013.

 

Tretzè.- Obligacions.

 

Són obligacions de les persones o entitats beneficiàries dels ajuts:

 

- Comunicar a l’òrgan competent l’acceptació de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En tot cas, aquesta comunicació s’entendrà produïda automàticament si en el termini de 10 dies des que s’hagi notificat la resolució no es fa constar el contrari.

- Realitzar l’activitat que fonamenta la concessió de l’ajut.

- Justificar la realització de l’activitat, això com del compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de l’ajut.

- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació de l’Ajuntament.

- Acreditar que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, i de les seves obligacions tributàries davant la Hisenda del autonòmic.

- Recollir en tots els elements publicitaris de l’activitat subvencionada la col·laboració de l’Ajuntament de Santa Eulària.

 

Catorzè.- Revocació

 

Pertoca la revocació de l’ajuda econòmica quan, posteriorment a la resolució de  la concessió, el beneficiari incomplex totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació queda sense efecte, total o parcial, l’acte de concessió i procedeix el reintegrament de les quantitats indegudament rebudes.

 

Quinzè.- Reintegraments

 

15.1.- Pertoca reintegrar totalment o parcialment l’ajut concedit i, si s’escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:

 

- L’incompliment de la finalitat per a la qual es concedí l’ajut.

- L’obtenció de l’ajut sense que es compleixin les condicions requerides pera això o quan s’alterin les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a  l’entitat beneficiaria.

- L’incompliment greu de l’obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

- La negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació de control previstes legalment o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.

 

15.2.- El procediment de reintegrament s’ha d’iniciar d’ofici per resolució de l’òrgan competent i s’ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en la legislació estatal bàsica, sense perjudici de les particularitats que s’estableixen en el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel que s’aprova el Text Refós de la Llei de Subvencions de la CAIB, en les disposicions reglamentàries de desplegament i en la legislació de finances.

 

15.3.- Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

 

Setzè.- Règim d’infraccions i sancions

 

L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establert al títol V del Decret Legislatiu 2/2005 del 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions.

 

Dissetè.- Normativa aplicable

 

En tot el que no es preveu en aquestes bases és aplicable el Decret Legislatiu 2/2005 del 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Subvencions, en tot allò que hi sigui d’aplicació.

 

Divuitè.- Publicació

 

Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

 

Santa Eulària des Riu, 05 de març de 2013

 

L'Alcaldessa acctal.

Ana María Costa Guasch