Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 4332
Bases que han de regir la concessió dels ajuts per desplaçament a estudiants/tes que cursin estudis universitaris, cicles formatius o d'educació postobligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l'Illa de Formentera al curs 2012-2013
Versió PDF
La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió de 22 de febrer de 2013, va aprovar les bases que seguidament es transcriuen
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ DELS AJUTS PER DESPLAÇAMENT A ESTUDIANTS/TES QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS, CICLES FORMATIUS O D’EDUCACIÓ POSTOBLIGATÒRIA REGLADA O ENSENYAMENTS ARTÍSTICS FORA DE L’ILLA DE FORMENTERA AL CURS 2012–2013
El Consell Insular de Formentera té la voluntat d’iniciar una política d’ajudes econòmiques per als estudiants i estudiantes que cursin estudis fora d’aquesta illa, conscient que s’han d’establir mesures per compensar el fet de la insularitat en matèria educativa i, així, corregir les desigualtats o els desequilibris entre els estudiants i estudiantes de l’illa de Formentera i els de la resta de la Comunitat i l’estat espanyol, té la voluntat de compensar el cost econòmic que suposa el desplaçament dels i estudiants i estudiantes de Formentera, tenint en compte que a la nostra illa encara no hi ha una oferta formativa àmplia a l’abast de totes inquietuds estudiantils i que, a més, aquest fet insular comporta un major cost per a les persones que han de viure fora del seu lloc habitual de residència i efectuar-hi els desplaçaments periòdicament durant el curs acadèmic.
1.- Objecte de la convocatòria
L’objecte d’aquesta convocatòria és compensar part del cost del desplaçament, de l’alumnat de l’Illa de Formentera per al curs acadèmic 2012–2013 que es desplaci i resideixi fora del seu domicili familiar per realitzar estudis universitaris, cicles formatius, educació postobligatòria reglada o ensenyaments artístics que no s'imparteixin a Formentera.
2.- Import i crèdit pressupostari
L’import que es destina a aquesta convocatòria és de trenta mil euros, a càrrec de la partida pressupostaria 334.48000 dels pressupostos corresponents a l’exercici 2013.
La quantia individual de l’ajuda per desplaçament serà de:
- Cent cinquanta euros (150 euros), per als estudiants i estudiantes que cursin els seus estudis a Eivissa, sempre que el disponible en la partida pressupostària prevista a l’efecte ho permeti. En cas contrari, l’import mínim s’obtendrà fent un prorrateig a parts iguals, en funció del nombre de sol·licitants.
- Quatre-cents cinquanta euros (450 euros), per als estudiants i estudiantes que cursin els seus estudis fora de les Illes Pitiüses, sempre que el disponible en la partida pressupostària prevista a l’efecte ho permeti. En cas contrari, l’import mínim s’obtendrà fent un prorrateig a parts iguals, en funció del nombre de sol·licitants.
3.- Persones beneficiàries
Poden beneficiar-se de les ajudes previstes en aquesta convocatòria, per al curs acadèmic 2012–2013 les persones que es trobin en alguna de les circumstàncies següents:
1. Aquell alumnat amb domicili familiar a l’illa de Formentera que cursi estudis universitaris a centres propis d’universitats públiques o privades o a centres adscrits a elles.
2. Aquell alumnat amb domicili familiar a l’illa de Formentera que cursi Cicles Formatius o Educació postobligatòria reglada fora de l’illa sempre que aquests no es puguin fer a Formentera.
3. Aquell alumnat amb domicili familiar a l’illa de Formentera que cursin ensenyaments artístics: estudis de música, dansa, art dramàtic i estudis superiors d’arts plàstiques i de disseny.
No podran obtenir la condició de persona beneficiària les persones en les quals concorrin alguna de les circumstàncies previstes a l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, text refòs de la llei de subvencions de les Illes Balears, i a l’article 13.2) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4.- Requisits i documentació a presentar
Els estudiants que hi estiguin interessats han de sol·licitar l’ajuda mitjançant la presentació en el Registre General d’Entrada del Consell Insular de Formentera, oficina de l’oficina d’Atenció al Ciutadà (O.A.C)., de tota la documentació següent:
a) Imprès de sol·licitud específic per a aquesta convocatòria degudament emplenat. Aquest imprès es trobarà al Consell Insular de Formentera o a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat
b) Imprès de sol·licitud de transferència bancària del qual l’alumne o l’alumna és titular o cotitular. (Annex IV)
c) Fotocòpia del DNI. En el cas d’alumnat estranger: fotocòpia del passaport juntament amb el NIE, o targeta de residència. En cas que al DNI no figuri com a localitat del domicili el municipi de Formentera, certificat de convivència que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant i el nombre de persones.
d) Imprès de matriculació del curs 2012–2013 on consti el nombre de crèdits matriculats i el nombre d’assignatures.
e) Les persones que vulguin acollir-se a aquesta convocatòria d’ajuts hauran de justificar que tenen com a mínim un any d’antiguitat de residència, bé amb la presentació del document nacional d’identitat, sempre que tengui una data d’expedició superior a l’any, o bé mitjançant un certificat d’empadronament.
f) És requisit indispensable per ser persona beneficiària haver aprovat, com a mínim, un 50 % dels crèdits mínims exigits de l’últim curs realitzat. En aquest sentit, les persones sol·licitants hauran d’aportar un document acreditatiu de les notes obtengudes corresponents al curs anterior.
g) Pla d’estudis, programació completa.
h) Així mateix, s’haurà de justificar que per al curs 2012–2013 la persona sol·licitant s’ha matriculat, com a mínim, del 50 % del total de crèdits previstos per al curs.
i) Model de declaració responsable (Annex II)
En cas d’haver-se matriculat d’un nombre inferior al 50% del total de crèdits previstos per al curs, s’ha d’aportar l’acreditació (original o còpia compulsada) del centre universitari que justifiqui que s’ha formalitzat la matrícula pel nombre màxim de crèdits possible d’acord amb l’organització administrativa del centre o de l’expedient acadèmic.
Així mateix, es podrà emprar qualsevol dels mitjans previstos a l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).
5.- Requeriments de la sol·licitud
Dins el termini de 30 dies, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds el Consell donarà a conèixer, mitjançant la publicació al tauler d’anuncis del Consell, una llista on es requeriran les persones interessades perquè en el termini de 10 dies, si la sol·licitud i/o la documentació té cap defecte, l’esmenin d’acord amb el que disposa l’art. 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC), i se’ls advertirà que, en el cas que no ho facin, es considerarà desestimada la petició.
També es farà publicitat d’aquests requeriments a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat, del Consell Insular de Formentera.
6.- Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds s’inicia l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB, fins al 30 d’abril de 2013.
7.- Casos especials
Les sol·licituds de casos especials o excepcionals no previstos en aquestes bases seran objecte de resolució puntual per de la Comissió de Govern, amb informe previ dels serveis jurídics d’aquest Consell Insular de Formentera (CIF).
8.- Instrucció resolució i publicitat
Una vegada realitzats els actes d’instrucció que resultin escaients, es redactaran les corresponents propostes de concessió de les ajudes de desplaçament que s’elevaran a la Comissió de Govern, com a òrgan competent per a la concessió. A les propostes s’expressarà el nom de les persones beneficiàries per a les quals es proposa la subvenció i la quantia, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.
Les ajudes per desplaçament es faran públiques en el tauler d’anuncis d’aquesta corporació, a l’efecte previst a l’art. 59,6b de la Llei 30/92, de 26 de novembre, i de conformitat amb l’art. 34, 2c del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions. També es farà publicitat de les ajudes per desplaçament a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat.
9.- Recursos
La resolució de concessió de les ajudes exhaureix la via administrativa i davant de la mateixa es pot interpossar, o bé, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, és a dir, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d’un mes des de la notificació, o bé, recurs contenciós-administratiu davant els jutjats de lo contenciós-administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos messos des de la notificació.
10.- Pagament
Les ajudes que atorgui el Consell Insular es faran efectives mitjançant transferència bancària.
11.- Compatibilitat
Aquestes ajudes seran compatibles amb altres que es puguin rebre d’altres administracions o entitats, públiques o privades, però no pel mateix concepte.
12.- Verificació i control
Les persones beneficiàries de les ajudes quedaran en general sotmeses al règim d’obligacions, intervencions i sancions que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, text refòs de la llei de subvencios de les Illes Balears, la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, i altra normativa que hi sigui d’aplicació.
13.- Obligacions
Són obligacions de les persones beneficiàries:
1. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació de l’entitat que concedeix l’ajut i les de control financer.
2. Acreditar la realització de l’activitat al Consell Insular així com el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de l’ajuda.
3. Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajuda podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió. L’import de l’ajut atorgat pel Consell en cap cas no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, superi el cost de l’activitat a realitzar per la persona beneficiària.
14.- Reintegrament de les ajudes concedides
L’incompliment d’aquestes obligacions per part de les persones beneficiàries, o l’alteració substancial de les condicions determinants de l’atorgament de l’ajuda o la concurrència de les causes de reintegrament previstes a l’article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l’article 37 de la llei 38/2003, podrà donar lloc al reintegrament de la subvenció.
15.- Publicació
Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la publicació.
ANNEX I
Model de sol·licitud
CONVOCATORIA D’AJUDES PER DESPLAÇAMENT A ESTUDIANTS ESTUDIANTES QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS, CICLES FORMATIUS O D’EDUCACIÓ POSTOBLIGATÒRIA REGLADA O ENSENYAMENTS ARTÍSTICS FORA DE L’ILLA DE FORMENTERA, CURS 2012–2013
| LLINATGES I NOM: |
DNI/NIE : |
| ADREÇA ELECTRÒNICA: |
TEL. MÒBIL: |
| ADREÇA FAMILIAR: |
NÚM.: |
| LOCALITAT: |
D. POSTAL: |
| ESTUDIS QUE REALITZAU: |
| CENTRE: |
| LOCALITAT DEL CENTRE: |
| CENTRE PÚBLIC O PRIVAT: |
| NOMBRE DE CRÈDITS MATRICULATS (1): |
(1) Mínim de 50 crèdits.
DOCUMENTACIÓ QUE ADJUNTAU
| - Fotocòpia del DNI |
| - En el cas d’alumnat estranger: fotocòpia del passaport juntament amb el NIE, o targeta de residència |
| - En cas que al DNI no figuri com a localitat del domicili el municipi de Formentera, certificat d’empadronament que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant |
| - Acarada / Original, imprès de la matrícula on consti la titulació cursada i el nombre de crèdits matriculats |
| - Acarada / Original, rebut de l’entitat financera que acredita el pagament de la matrícula |
| - Imprès de sol·licitud de transferència bancària del qual l’alumnat és titular o cotitular |
| - Declaració responsable en relació amb la sol·licitud d’ajuts per desplaçament per un altra administració o entitat pública o privada |
| - Acarada / Original, document acreditatiu de les notes del curs 2010/2011. És requisit indispensable per ser persona beneficiària haver aprovat, com a mínim un 50% dels crèdits exigits a l’últim curs realitzat. |
• Declar que les dades anterior són certes i que CONEC i accept les bases d’aquesta convocatòria.
• Declar que tenc coneixement que l’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits donarà lloc a la denegació de l’ajuda sol·licitada.
• Declar que estic al corrent de les obligacions tributàries amb el consell, comunitat autònoma i l’Administració de l’estat, així com de les obligacions amb la seguretat social.
• Declar que tenc coneixement que el falsejament de la declaració responsable que s’adjunta com a Annex II suposarà l’obligació de reintegrar l’ajuda obtenguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries dels anys acadèmics 2013-2014 i 2014-2015.
• Declar que no incorr en cap de les causes d’incompatibilitats o prohibició per obtenir subvencions que figuren en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).
Formentera, ________ d ________________ de 20_____
Signatura,
A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
ANNEX II
Model de declaració responsable
CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER DESPLAÇAMENT A ESTUDIANTS I ESTUDIANTES QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS, CICLES FORMATIUS O D’EDUCACIÓ POSTOBLIGATÒRIA REGLADA O ENSENYAMENTS ARTÍSTICS FORA DE L’ILLA DE FORMENTERA, CURS 2012–2013
|
LLINATGES I NOM:
|
DNI/NIE :
|
INFORM
- Que, a més d’aquesta, no he sol·licitat cap altra ajuda del Ministeri d’Educació, Política Social i Esports, de la Comunitat Autònoma o de qualsevol altra administració o entitat pública o privada.
- Que, a més d’aquesta, he sol·licitat una altra ajuda a:
El Ministeri d’Educació, Política Social i Esports
La Comunitat Autònoma
Altra entitat ________________________________
I tipus d’ajuda ____________________________
DECLAR
Que és certa i completa la informació que es fa constar en aquest annex.
Que em compromet a comunicar per escrit al Consell Insular de Formentera, en un termini inferior a 15 dies a partir de la data de sol·licitud, les noves ajudes que demani per a la mateixa finalitat durant aquest any acadèmic.
Que tenc coneixement que, d’acord amb el que preveu la clàusula catorzena de la convocatòria (BOIB núm. ........... de ..............), el falsejament d’aquesta declaració responsable suposa l’obligació de reintegrar l’ajuda obtenguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries dels anys acadèmics 2013–2014 i 2014–2015.
................................, ............, d..................... de 20______
Signatura,
A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
ANNEX III
Model d’esmena de la sol·licitud
CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER DESPLAÇAMENT A ESTUDIANTS I ESTUDIANTES QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS, CICLES FORMATIUS O D’EDUCACIÓ POSTOBLIGATÒRIA REGLADA O ENSENYAMENTS ARTÍSTICS FORA DE L’ILLA DE FORMENTERA, CURS 2012–2013
|
LLINATGES I NOM: |
DNI/NIE : |
| ADREÇA ELECTRÒNICA: |
TEL. MÒBIL: |
| ADREÇA FAMILIAR: |
NÚM.: |
| LOCALITAT: |
D. POSTAL: |
Vista la llista provisional d’ajudes concedides i denegades per aquest Consell, en virtut del dispost a la clàusula cinquena de les bases que regeixen la convocatòria d’Ajudes per desplaçament a estudiants que cursin estudis universitaris, cicles formatius o d’educació postobligatòria reglada o ensenyaments artístics fora de l’illa de Formentera, curs 2012–2013, present la documentació que s’especifica a continuació perquè s’adjunti a la sol·licitud en tràmit.
1 ............................................................................................................................
2 ............................................................................................................................
3 ............................................................................................................................
4 ............................................................................................................................
................................, ............, d..................... de 20_____
Signatura,
A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
ANNEX IV
Model de transferència bancària
SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA
| DNI/NIF DEL PERCEPTOR |
DC |
|
|
|
DADES PERSONALS
| LLINATGES I NOM - RAO SOCIAL |
|
|
|
|
| VIA PUBLICA / NUM / PIS |
|
|
|
|
| LOCALITAT |
CODI POSTAL |
|
|
|
| BANC SUCURSAL |
BANC |
SUCURSAL |
DC |
NÚM. COMPTE |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sota la meua responsabilitat faig declaració que les dades antecedents corresponen al Compte obert al meu nom.
Formentera, ................... de ................................. de 20_____
DILIGENCIA DE CONFORMITAT DE L’ENTITAT BANCÀRIA
Les dades antecedents coincideixen amb les que consten en aquesta oficina
Firmat:
El Director
(firmat i segellat)
Validat per Tresoreria
| Data |
funcionari |
|
|
|
A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
La qual cosa es fa públic per a general coneixament.
Formentera, 25 de febrer de 2013
El President,
Jaume Ferrer Ribas