Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 4317
Bases que han de regir la concessió d'ajuts per a l'adquisició dels llibres de text 2013
Versió PDF
La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió de 22 de febrer de 2013, va aprovar les bases que seguidament es transcriuen.
BASES PER A LA CONCESSIÓ D’AJUTS PER A L’ADQUISICIÓ DELS LLIBRES DE TEXT 2013
1.- Objecte de la convocatòria
L’objecte d’aquestes bases és la regulació de la convocatòria pública per a la concessió de subvencions per a l’adquisició dels llibres per als fons de reutilització de llibres de text als centres de primària i secundaria, i ajuts individuals per a l’adquisició de llibres de text per als estudiants i estudiantes que cursin estudis d’educació infantil, a Formentera, per al curs 2012–2013, i que estiguin empadronats en aquesta illa.
Les subvencions es concediran en règim de concurrència competitiva i l’objectiu promoure l’ús solidari i cooperatiu dels llibres de text reutilitzables i el material didàctic dels cursos i nivells corresponents a l’ensenyament obligatori, i accepta col·laborar amb la Conselleria d’Educació del Govern de les Illes Balears en la tasca de dur a terme amb la major efectivitat possible el programa de reutilització dels llibres de texts.
2.- Persones beneficiaris
Poden beneficiar-se de les ajudes previstes en aquesta convocatòria, per al curs acadèmic 2012–2013 les persones i els centres que es trobin en alguna de les circumstàncies següents:
3.- Termini de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds han de presentar-se al registre general del Consell Insular de Formentera Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) de 09.00 a 14.00 hores, des del dia següent a la data de publicació en el BOIB fins al 31 de març del 2013. No s’acceptarà cap sol·licitud després d’aquesta data.
Així mateix, es podrà emprar qualsevol dels mitjans previstos a l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).
4 - Requisits i documentació a presentar
Els models de sol·licitud es trobaran en el centre educatiu, a la Conselleria de Cultura i Patrimoni, i a l’Oficina d’Atenció Ciutadana del Consell Insular de Formentera (C/ de Ramon Llull, 6, Sant Francesc Xavier) Les persones sol·licitants hauran d’adjuntar la documentació que es relaciona a continuació:
- Cal emplenar el model de sol·licitud. Segons el model de l’annex I d’aquesta convocatòria es presentarà signada pel Director/a del Centre i segell del Centre escolar al Registre General del Consell Insular de Formentera (C/ de Ramon Llull, 6, Sant Francesc Xavier).
- Certificació de l’alumnat que l’indentifiqui com a adscrit al programa de reutilització i creació de fons de llibres de texts i material didàctic, i el curs al qual pertany.
- Fotocòpia del compte corrent per a l’ingrés de la subvenció.
- Cal emplenar el model de sol·licitud, segons el model de l’annex II d’aquesta convocatòria, es presentarà signat per la persona que exerceixi la pàtria potestat o la tutoria sobre el menor, al Registre General del Consell Insular de Formentera (C/ de Ramon Llull, 6, Sant Francesc Xavier).
- Fotocòpia del compte corrent per a l’ingrés de la subvenció.
- Fotocòpia del DNI, NIE, Permís de residència o Passaport de la persona sol·licitant, tutor/a del menor.
- Fotocòpia del DNI del menor, si en té, o certificat de naixement del menor.
- Fotocòpia compulsada del llibre de família.
- Factura original o compulsada de les despeses en què hi hagi el detall dels llibres comprats, obligatoris del curs escolar que es tracti. Estar datada durant l’any escolar. Contenir les dades de l’emissor: NIF de l’empresa i segell, número de factura, dades amb el NIF de la persona sol·licitant.
- Resguard bancari original de pagamanet segellat per la sucursal.
- Cal emplenar el model de sol·licitud, segons el model de l’annex II d’aquesta convocatòria, es presentarà signat per la persona que exerceixi la pàtria potestat o la tutoria sobre el menor, al Registre General del Consell Insular de Formentera (C/ de Ramon Llull, 6, Sant Francesc Xavier).
- Fotocòpia compulsada del llibre de família nombrosa.
- Fotocòpia del compte corrent per a l’ingrés de la subvenció.
- Fotocòpia del DNI, NIE, Permís de residència o Passaport de la persona sol·licitant, tutor/a del menor.
- Fotocòpia del DNI del menor, si en té, o certificat de naixement del menor.
- Fotocòpia compulsada del Llibre de família.
- Factura original o compulsada de les despeses en què hi hagi el detall dels llibres comprats, obligatoris del curs escolar que es tracti. Estar datada durant l’any escolar. Contenir les dades de l’emissor: NIF de l’empresa i segell, número de factura, dades amb el NIF de la persona sol·licitant.
- Resguard bancari original de pagamanet segellat per la sucursal, o Certificat del centre de l’aportació al fons en el cas de primària, o de secundària.
- Cal emplenar el model de sol·licitud segons el model de l’annex II d’aquesta convocatòria, es presentarà signat per la persona que exerceixi la pàtria potestat o la tutoria sobre el menor al Registre General del Consell Insular de Formentera (C/ de Ramon Llull, 6, Sant Francesc Xavier)
- Per acreditar monoparentalitat, Llibre de Família en què figuri un de sol progenitor, o sentència que atorgui patria potestat o un dels cònjuges o vidu.
- Fotocòpia del compte corrent per l’ingrés de la subvenció.
- Fotocòpia del DNI, NIE, Permís de residència o passaport de la persona sol·licitant, tutor/a del menor.
- Fotocòpia del DNI del menor, si en té, o certificat de naixement del menor.
- Fotocòpia compulsada del llibre de familia.
- Factura original o compulsada de les despeses on hi haurà de haver-hi el detall dels llibres comprats, i ser obligatoris del curs escolar que es tracti. Estar datada durant l’any escolar. Contenir les dades de l’emissor: NIF de l’empresa i segell, número de factura, dades amb el NIF de la persona sol·licitant.
- Resguard bancari original de pagamanet segellat per la sucursal, o Certificat del centre de l’aportació al fons en el cas de primària, o de secundària.
Si en la presentació de la sol·licitud s’observa alguna deficiència o hi manca algun dels documents necessaris, el Consell Insular de Formentera ho notificarà directament a la persona interessada per tal que en el termini màxim de 10 dies hàbils pugui esmenar la falta. Si en aquest termini no es produeix l’esmena i/o s’aporta la documentació sol·licitada, s’entendrà que es desisteix de la petició i s’arxivarà sense més tràmits.
5.- Objectius de concessió
Es subvencionarà el cost de l’adquisició dels llibres de texts segons el següent detall:
1.- Centres públics i específicament als seus fons de reutilització: 70 € per alumnat adscrit de primària i 90 € per alumnat adscrit de secundària.
2.- En el cas de l’alumnat d’educació infantil, fins al 50 % de l’import de la factura.
3.- En cas de famílies nombroses i monoparentals, fins al 100 % de l’import de la factura o aportació al fons.
Es considera despesa subvencionable a l’efecte d’aquesta convocatòria aquella que respongui a la naturalesa de l’activitat subvencionada i es realitzi en el termini establert per al període lectiu del curs escolar 2012–2013.
6.- Concessió dels ajuts
Les concessions totals tendran com a límit econòmic el crèdit de 41.000€ habilitat amb càrrec a la partida pressupostària 334.48000 del pressupost anual de 2013. En cas que l’import de les ajudes excedeixi la disponibilitat pressupostària, aquestes es reduiran proporcionalment entre tots les persones beneficiàries de la subvenció (sense que es pugui superar en cap cas el 50% de l’import de la factura presentada, llevat del cas de les famílies nombroses i monoparental).
7.- Instrucció
L’òrgan instructor del procediment és la Conselleria de Cultura i Patrimoni del Consell, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, en el marc de l’article 16 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
En concret, correspon a l’òrgan instructor:
1. Determinar les persones admeses a la convocatòria.
2. Resoldre els dubtes d’interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.
3. Sol·licitar l’informe proposta de la Comissió Avaluadora.
4. Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució.
5. Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l’efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
8.- Comissió avaluadora
Es constitueix una Comissió Avaluadora, que ha d’exercir les funcions següents:
a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria.
b) Formular informe proposta de concessió i denegació de les ajudes, degudament motivada, que ha de servir de base per elaborar la resolució.
La composició d’aquesta Comissió Avaluadora serà la següent:
a) Presidenta: conseller/a de Cultura i Patrimoni del Consell Insular de Formentera (CIF).
b) Secretaria: el/la secretari/ària del Consell o persona en qui delegui.
c) Vocals:
- Tècnic de l’àrea d’Intervenció del CIF
- Tècnic de l’àrea de Cultura del CIF
9.- Resolució i Publicitat
Amb fonament en l’informe proposta de la Comissió Avaluadora, correspon a la Comissió de Govern, com a òrgan competent, la resolució de concessió i denegació de les ajudes, que expressarà la llista de persones beneficiàries proposades per a l’atorgament de subvenció i la quantia, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.
La resolució es farà pública en el tauler d’anuncis de la corporació, a l’efecte previst a l’art. 59,6 b de la Llei 30/92, de 26 de novembre, i de conformitat amb l’art. 34, 2c del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
També es farà publicitat de la resolució de concessió de les subvencions a la pàgina web: www.consellinsulardeformentera.cat.
10.- Recursos
La resolució de concessió de les ajudes exhaureix la via administrativa i davant de la mateixa es pot interpossar, o bé, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, és a dir, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d’un mes des de la notificació, o bé, recurs contenciós-administratiu davant els jutjats de lo contenciós-administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos messos des de la notificació.
11.- Pagament
Les ajudes que atorgui el Consell Insular es faran efectives mitjançant transferència bancària.
12.- Compatibilitat
Aquestes ajudes seran compatibles amb altres que es puguin rebre d’altres administracions o entitats, públiques o privades, però no pel mateix concepte.
13.- Verificació i control
Les persones beneficiàries de les ajudes quedaran en general sotmeses al règim d’obligacions, intervencions i sancions que estableixen la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i altra normativa que hi sigui d’aplicació.
Són obligacions de les persones beneficiàries:
1. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació de l’entitat que concedeix l’ajut i les de control financer.
2. Acreditar la realització de l’activitat al Consell Insular així com el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de l’ajuda.
3. Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajuda podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
L’import de l’ajuda atorgada pel Consell en cap cas no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, superi el cost de l’activitat a realitzar per la persona beneficiària.
L’incompliment d’aquestes obligacions per part de les persones beneficiàries, o l’alteració substancial de les condicions determinants de l’atorgament de l’ajuda o la concurrència de les causes de reintegrament previstes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l’article 37 de la llei 38/2003, podrà donar lloc al reintegrament de la subvenció.
14.- Òrgan competent per l’atorgament de subvencions
Una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds de subvenció, prèvia proposta motivada del conseller/a delegat/da competent, la Comissió de Govern resoldrà en el termini màxim de tres mesos, la concessió de les ajudes i subvencions de conformitat amb els criteris assenyalats en aquestes bases. Transcorregut aquest termini sense que la Comissió de Govern hagués resolt, les persones interessades podran entendre desestimades les sol·licituds per silenci administratiu, sense perjudici de la resolució per part del Consell Insular de Formentera amb posterioritat al venciment del termini per resoldre. La resolució contendrà la relació de les subvencions concedides i les desestimacions, si fos el cas, i es notificarà d’acord amb el previst a l’article 58 de la llei 30/1992, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment administratiu comú. Es realitzarà la publicació de la resolució d’atorgament de les subvencions al tauler d’anuncis i aquesta resolució posarà fi a la via administrativa. Causes de reintegrament.
Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda per les persones beneficiàries i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:
a) L’incompliment de la finalitat per a la qual es concedeixi l’ajuda.
b) L’obtenció de l’ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s’alterin les condicions tengudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l’entitat beneficiària.
c) La negativa a sotmetre’s a les actuacions de control previstes o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.
Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les entitats interessades.
Les quantitas reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat d’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d’ajudes mentre no es faci la devolució de l’import reclamat.
15.- Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal
D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d’aquestes beques serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d’aquest programa. Les persones interessades podran sol·licitar a l’administració l’exercici dels seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest programa, l’interessat autoritza al Consell Insular de Formentera a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seues obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.
16.- Publicació i vigència de les Bases
Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refòs de la Llei de subvencios de les Illes Balears, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú, en tot allò que hi sigui d’aplicació.
Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seua publicació. Tendran vigència durant el curs escolar 2012/2013 objecte d’aquesta convocatòria.
ANNEX I
Model de sol·licitud
CONVOCATÒRIA D’AJUTS A CENTRES ESCOLARS PER A L’ADQUISICIÓ DELS LLIBRES DE TEXT 2013
| Centre Escolar: |
| Nom i llinatges del Director del centre: |
| CIF: |
| Domicili: |
| Telèfon: |
EXPÒS: Present documentació per a l’obtenció d’ajuda de llibres de texts.
Documentació que s’adjunta:
| ( ) Certificació alumnat indentificant-lo adscrit al programa de reutilització, i el curs al qual pertany |
| ( ) Fotocòpia del compte corrent per l’ingrés de l’ajuda |
Per tot això,
DEMAN:
Que amb els tràmits previs oportuns s’atorgui l’ajuda per a l’adquisició dels llibres de text per part d’aquest Consell.
Formentera, ________ d ________________ de 20_____
Signatura
LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
ANNEX II
Model de sol·licitud
CONVOCATÒRIA D’AJUTS INDIVIDUALS PER A L’ADQUISICIÓ DELS LLIBRES DE TEXT 2013
| Nom i llinatges (tutor del menor o patria potestad): |
| DNI / NIE / Permís de residència / Passaport: |
| Domicili: |
| Telèfon: |
- Nom i llinatges (alumne/a): __________________________________________________________
- Col·legi: ________________________________________
- Curs: _______________________________________
EXPÒS: Present documentació per a l’obtenció d’ajuda de llibres de texts.
Documentació que s’adjunta:
| ( ) Fotocòpia de DNI / NIE / Permís de residència / Passaport |
|
| ( ) Fotocòpia de DNI del menor, si en té, o certificat de naixement del menor |
|
| ( ) Fotocòpia compulsada del llibre de família |
|
| ( ) Factura original o fotocòpia compulsada |
|
| ( ) Resguard bancari original de pagament segellat per la sucursal O |
|
| ( ) Certificat del centre de l’aportació al fons en el cas de primaria o secundaria |
|
| ( ) Fotocòpia compte corrent per a ingrés de l’ajuda |
|
| ( ) Fotocòpia compulsada del llibre de família nombrosa |
| ( ) Fotocòpia compulsada de la sentència per acreditar monoparentalitat o viudetat |
Per tot això,
DEMAN:
Que amb els tràmits oportuns previs s’atorgui l’ajuda per a l’adquisició dels llibres de text per part d’aquest Consell.
Formentera, ________ d ________________ de 20_____
Signatura
A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Formentera, 25 de febrer de 2013
El President,
Jaume Ferrer Ribas