Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SES SALINES
Núm. 4298
Convocatòria i bases específiques que regiran el concurs per a la creació d'una borsa de treball per cobrir places de Policia Local Turístic, de temporada, similars o interins a l'Ajuntament de Ses Salines
Versió PDF
Es convoca concurs per a la creació d’una borsa de treball per cobrir places de Policia Local Turístic, de temporada, similars o interí per atendre les necessitats urgents de contractació a l’Ajuntament de Ses Salines.
A continuació es transcriuen les bases que regiran la present convocatòria, que han estat aprovades per Decret de Batlia de data 4 de març de 2013.
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
És objecte de la present convocatòria la creació d’una borsa de treball per cobrir places de policia local turístic, de temporada o interí a l’Ajuntament de Ses Salines mitjançant concurs.
Les citades places pertanyen a l’escala d’Administració Especial, subescala de serveis especials, Classe Policia Local, Grup C1 d’acord amb l’article 76 de la Llei 7/2007 de 12 d’abril del Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, dotades pressupostàriament amb el sou que correspon al personal funcionari del grup C1, i la resta de retribucions complementàries que corresponen segons la legislació vigent, per cobrir el lloc de treball d’Agent de la Policia Local.
SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS.
Els aspirants hauran de complir els requisits següents:
a) Ser espanyol
b) Tenir 18 anys complerts i no haver complert els 33 anys, que es compensaran en cas d’excés i a aquests únics efectes els serveis prestats com a Policia Local o com a Auxiliar de Policia Local, o en qualsevol dels cossos i forces de seguretat públiques.
c) Estar en possessió, o en condicions d’obtenir-lo en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o equivalent.
d) Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica, expedit per l’EBAP i en plena validesa.
e) No patir malaltia o defecte físic, descrit a l’annex II del Decret 70/1989 de 6 de juliol, que impedeixi o minvi el correcte desenvolupament de les funcions.
f) No haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A,B i BTP.
i) Comprometre’s a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant declaració jurada.
TERCERA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (Annex I) i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament situat a Plaça Major, 1 1er pis de dilluns a divendres de 8 a 14 hores, dins del termini de 5 dies hàbils (descomptats els dissabtes) a partir de l’endemà de la íntegra de les presents bases i convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
També es poden presentar per correu ordinari en aquestes dependències, abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies, en sobre obert, per ser datades i segellades pel funcionari de Correus. Només així s’entendrà que van tenir la seva entrada el dia de la seva presentació a Correus i per tant podrà ser admès a la convocatòria sempre i quan es doni compliment al citat anteriorment.
Per tal de ser admès i, en el seu cas, prendre part en les proves selectives corresponents, les sol·licituds hauran de consignar les dades i acompanyar la documentació conforme es relaciona a l’apartat 1.2 de la base quarta de les bases generals.
2. A més de les dades de caràcter personal i professional que consten en el model normalitzat de sol·licitud, els aspirants han de consignar les dades i acompanyar la documentació que s’assenyala a continuació:
a) Manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, per a les places en qüestió, referides sempre a la data d’acabament del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho hagin d’acreditar amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.
b) Acompanyar fotocopia compulsada del Document Nacional d’Identitat.
c) Els aspirants hauran de relacionar els mèrits de que disposin, seguint el mateix ordre d’exposició que consta al barem de mèrits. Aquests mèrits s’han d’acreditar documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc., originals o fotocòpies compulsades.
El Tribunal Qualificador no valorarà els mèrits al·legats però no justificats en la forma que indiquen aquestes bases.
3. Es presumeix que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el seu consentiment per què l’administració tracti les seves dades personals, a l’efecte d’aquesta convocatòria.
Acabat el termini de presentació d’instàncies i dins el termini de cinc dies hàbils, la presidència de la Corporació, per resolució, aprovarà la llista d’admesos i exclosos que serà exposada en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i del Centre Cívic de la Colònia de Sant Jordi, a efectes de possibles reclamacions, que es podran formular en els tres dies hàbils següents.
En aquesta mateixa resolució, hi apareixerà el dia i l’hora en què es reunirà el Tribunal per a la celebració de l’inici del procés selectiu i es convocaran els aspirants.
QUARTA - TRIBUNAL QUALIFICADOR
1.- El Tribunal Qualificador estarà constituït per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, i havent de designar-se el mateix nombre de suplents. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/a que actuarà amb veu i vot i els vocals que determini la convocatòria. La seva composició serà predominantment tècnica, i els vocals hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a les exigides per a l’accés a les places convocades.
2.- El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense President ni sense Secretari, i les seves decisions s’adoptaran per majoria.
3.- Entre els vocals figuraran un membre designat per la Direcció General d’Interior del Govern Balear i el seu suplent i un altre designat per l’Escola Balear d’Administració Pública i el seu suplent.
4.- La Batlessa de l’Ajuntament de Ses Salines, nomenarà els membres del Tribunal i els seus suplents. El Tribunal tindrà la consideració d’òrgan dependent de la seva autoritat.
La designació nominal dels membres, que inclourà la dels respectius suplents, es farà per Decret de la Presidència i s’exposarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
5.- El Tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques, d’assessors o especialistes, per a totes o algunes de les proves.
6.- Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 28 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú, o si han realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives d’accés a les places de que es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
7.- Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l’article 29 de la LRJPAC.
8.- Tots els membres del Tribunal Qualificador percebran els drets que corresponguin per la seva assistència a les sessions conforme preveu la normativa estatal en aquesta matèria. Els assessors i col·laboradors del Tribunal cobraran els mateixos drets.
Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat amb la categoria segona.
CINQUENA- FASE DE CONCURS.
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats es de 54 punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.
1. Valoració del curs bàsic de capacitació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a) Per ser funcionari interí en la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’Ajuntament de Ses Salines, el coeficient multiplicador serà 1. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat d’aquest Ajuntament.
b) Per als aspirants que no han renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant un certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75.
c) Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50.
Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’ajuntament del municipi que correspongui.
2. Valoració dels serveis prestats.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels corresponents ajuntaments.
3.Antiguitat.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels corresponents ajuntaments.
4. Estudis acadèmics oficials.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional (sempre que no sigui la que es presenta com a requisit de titulació): 0,5 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.
d) Per cada títol de doctor: 1 punt.
Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior, a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a) i b) s’han d’acumular, com també les puntuacions dels apartats c) i d).
En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.
5. Valoració dels coneixements de llengües.
5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:
a) Coneixements de català (certificat B) : 1,25 punts
b)Coneixements mitjans (certificat C): 1,50 punts.
c) Coneixements superiors (certificat D): 1,75 punts.
d) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.
5.2 Coneixements d’altres idiomes
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els següents criteris:
6. Valoració dels cursos de formació.
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.
En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura.
6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos directament relacionats amb l’àrea professional de policia i les seves funcions (policia judicial, policia administrativa, seguretat, emergències, salvament, procediment administratiu) d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.
6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, amb la puntuació que s’indica a continuació:
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
7. Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa:
- 2 punts per cada medalla amb distintiu blau
- 1 punt si el distintiu és blanc
- 0,5 punts si el distintiu és verd.
b) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’Ajuntament: 0,35 punts.
c) Per cada felicitació lliurada per la batllia: 0,25 punts.
S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.
8. Altres mèrits que ha de determinar la Corporació.
Puntuació màxima: 6 punts.
8.1- Reconeixements i felicitacions professionals no inclosos en l’apartat 7.-
Únicament es valoraran els següents:
Aquest apartat es puntuarà amb un màxim de 1 punt.
8.2- Acreditació de coneixements del terme municipal de Ses Salines, mitjançant la realització d’una prova objectiva tipo test de 20 preguntes, relativa a: Carrers, Municipis limítrofs.-Toponímia, principals vies i barris.- Estructura viària del terme municipal.- Serveis, Institucions, organització i administració municipal.
Aquest apartat es puntuarà amb un màxim de 2 punts.
8.3- Acreditació de coneixements de Legislació Balear en matèria de Policia Local, mitjançant la realització d’una prova objectiva tipus test de 20 preguntes, relativa a: la Llei 6/2005 de 3 de Juny de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, i el Decret 67/07 de 7 de juny, del Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears.
Aquest apartat es puntuarà amb un màxim 2 punts.
8.4- Acreditació de coneixements de la normativa municipal (ordenances, bans, normativa urbanística, etc.) mitjançant la realització d’una prova objectiva tipo test de 20 preguntes.
Aquest apartat es puntuarà amb un màxim de 2 punts.
8.5- Examen pràctic relacionat amb les funcions policials pròpies de la plaça.
Aquest apartat es puntuarà amb un màxim de 2 punts.
SISENA.- RELACIÓ D’APROVATS.
Finalitzades i valorades les proves selectives, si és el cas, el Tribunal Qualificador exposarà al tauler d’anuncis de la Corporació, la relació provisional d’aspirants que hagin resultat seleccionats, per l’ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtinguda i del document nacional d’identitat.
Tots els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de l’exposició, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant el Tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyats d’un assessor.
El Tribunal tindrà un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions, i tot seguit, farà pública la llista definitiva d’aprovats, per ordre de puntuació.
El Tribunal Qualificador elevarà a la Presidència de la Corporació la relació d’aprovats i proposarà el corresponent nomenament.
SETENA.- PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
Els aspirants proposats hauran de presentar al Registre General de l’Ajuntament de Ses Salines, dins el termini de 5 dies hàbils, a partir de la publicació de la llista definitiva d’aprovats, els següents documents:
a) Fotocòpia acarada del DNI.
b) Còpia autenticada o fotocòpia acarada de la titulació o certificat acadèmic que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis requerits per a l’obtenció del títol corresponent, juntament amb el justificant d’haver satisfet els drets d’expedició, sense perjudici de la posterior presentació del títol.
c) Certificat mèdic en model oficial acreditatiu de no patir cap malaltia o limitació física o psíquica que impedeixi el normal exercici de la funció, que serà lliurat pel metge de capçalera, mitjançant revisió mèdica obligatòria que s’efectuarà segons les normes vigents en cada moment.
d) Declaració jurada o promesa de no haver estat acomiadat o separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Estat, l’Administració Local o Autonòmica o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques.
e) Certificat en model oficial acreditatiu de no tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g) Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
h) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l’article 1) de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, indicant, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat i no percep pensió de jubilació, retir o orfandat, per drets passius o per qualsevol règim de seguretat social públic i obligatori.
i) També haurà de presentar, si escau, la documentació acreditativa de la resta dels requisits específics exigits a la base segona.
Si dins el termini indicat i llevat dels casos de força major, els aspirants proposats no presentessin la documentació, o no tinguessin els requisits exigits, no podran ser nomenats i restaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud en què demanaven prendre part en el procés selectiu.
Aquells que ja tinguin la condició de personal al servei de l’Administració Pública estan exempts de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per obtenir l’anterior nomenament. En aquest cas, hauran de presentar certificat de l’organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin al seu expedient personal.
VUITENA.- FUNCIONAMENT INTERN DEL BORSÍ CONSTITUÏT
Els aspirants admesos passaran a constituir una borsa de treball en aquest Ajuntament i podran ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per a cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en lloc de treball d’igual categoria i similars característiques.
S’estableixen els següents criteris pel funcionament del borsí d’interins:
a) La cobertura de llocs de feina vacants, en el moment d’anar-se produint, es realitzarà per estricte ordre de puntuació, de major a menor.
b) Les contractacions que puguin anar-se produint per substitucions diverses es realitzaran per estricte ordre de puntuació, de major a menor.
c) En el supòsit de que es produeixi una vacant de plantilla aquesta passarà a cobrir-se per l’aspirant del borsí que tingués la major puntuació i no gaudís ja d’una vacant, independentment de si tenia o no en el mateix moment un contracte temporal per substitució dels previstos a l’apartat b) .
d) El borsí d’interins creat mantindrà la seva vigència fins que es realitzi una nova convocatòria, amb el límit establert legalment, d’acord a l’establert a l’article 34 de la Llei 6/2005, de 3 de juny, a comptar des del dia següent a la data de publicació de les qualificacions definitives del procés selectiu convocat.
NOVENA .-INCIDÈNCIES
El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i incidències que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst en les bases. Abans de la constitució del Tribunal s’atribueix a l’Alcaldia la facultat d’interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.
Dins aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar als aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.
DESENA.- IMPUGNACIÓ.
Les presents Bases, i tots els actes administratius que se’n derivin d’aquestes i de les actuacions dels Tribunals Qualificadors, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.
Ses Salines, 4 de març de 2013..
La Batlessa Presidenta
Maria Bonet Rigo
ANNEX I
El/La Sr./Sra. _________________________________________________, major d’edat, amb DNI núm. _____________ i domicili carrer ____________________________de ________________________ i a efectes de notificacions i comunicacions el telèfon núm.__________________
EXPOSA
1.- Que ha tengut coneixement de la convocatòria de concurs per a proveir, una plaça de policia local turístic, de temporada o interí a n’aquest ajuntament.
2.- Que està en possessió de totes i cada una de les condicions exigides per la base segona de la convocatòria.
Per tot l’exposat,
SOL·LICITA
Ésser admès/a al corresponent procés selectiu.
Ses Salines, ___________________________.
(Signatura del interessat)
l·lma. Sra. Batlessa-Presidenta de l’Ajuntament de Ses Salines
ANNEX II
El/La Sr./Sra. ________________________major d’edat, amb DNI núm. _____________ i domicili ________________________ i a efectes de notificacions i comunicacions el telèfon núm. ______________.
DECLARA SOTA JURAMENT/PROMESA
Que no ha estat separat/da mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat/da per a l’exercici de funcions públiques
________________, ___ de __________________ de 2011.
(Signatura del interessat)
l·lma. Sra. Batlessa-Presidenta de l’Ajuntament de Ses Salines
ANNEX III
El/La Sr./Sra. ________________________major d’edat, amb DNI núm. _____________ i domicili ________________________ i a efectes de notificacions i comunicacions el telèfon núm. ______________.
DECLARA SOTA JURAMENT/PROMESA
Que no estar exercint cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, ni rep pensió de jubilació, retir o orfandat, i no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat.
________________, ___ de __________________ de 2011.
(Signatura del interessat)
l·lma. Sra. Batlessa-Presidenta de l’Ajuntament de Ses Salines
ANNEX IV
El/La Sr./Sra. ________________________major d’edat, amb DNI núm. _____________ i domicili ________________________ i a efectes de notificacions i comunicacions el telèfon núm. ______________.
DECLARA SOTA JURAMENT/PROMESA
No es troba sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent, que l’impedeixi exercir al lloc de feina corresponent a les places que es convoquen a aquesta borsa.
________________, ___ de __________________ de 2011.
(Signatura del interessat)
l·lma. Sra. Batlessa-Presidenta de l’Ajuntament de Ses Salines