Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 4189
Resolució del director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives de 28 de febrer de 2013 per la qual es constitueix la comissió de valoració de les sol·licituds per contractar amb caràcter provisional, temporal i extraordinari professors a centres privats concertats
Versió PDF
L’article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), estableix que per exercir la docència en els diferents ensenyaments que regula aquesta Llei és necessari tenir les titulacions acadèmiques corresponents i la formació pedagògica i didàctica que el Govern estableixi per a cada ensenyament. En aquest sentit, l’article 14 de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (LODE), assenyala que tots els centres docents han de complir uns requisits mínims de titulació acadèmica del professorat per impartir els ensenyaments.
Amb relació a la normativa vigent aplicable en aquesta matèria, cal tenir en compte les diferents normes que incideixen en cada nivell educatiu concret:
- L’Ordre d’11 d’octubre de 1994 per la qual es regulen les titulacions mínimes que ha de tenir el professorat dels centres privats d’educació infantil i primària.
- El Reial decret 860/2010, de 2 de juliol, pel qual es regulen les condicions de formació inicial del professorat dels centres privats per exercir la docència a l’educació secundària obligatòria o de batxillerat.
- Real Decret 1146/2011, de 29 de juliol, pel qual es modifica el Real Decret 1631/2006, de 29 de desembre, que estableix els ensenyaments mínims corresponents a l’Educació Secundària Obligatòria, així com els Reals Decrets 1834/2008, de 8 de novembre i el 860/2010, de 2 de juliol, afectats per aquestes modificacions.
- Real Decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu a la disposició addicional sexta referent a les titulacions i especialitats del professorat, atribució docent i equivalències a efectes de docència.
- L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de dia 7 de maig de 2001 per la qual s’amplien els requisits que ha de posseir el professorat dels centres privats d’educació infantil i d’educació primària per impartir la docència en llocs de treball d’educació especial, pedagogia terapèutica, i per la qual se’n reconeix l’autorització corresponent. Aquesta Ordre va ser modificada per l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 15 de novembre de 2004 per la qual s’amplien els requisits per proveir llocs de treball d’educació especial i pedagogia terapèutica en els centres públics d’educació infantil, d’educació primària i d’educació especial i per la qual se’n reconeix l’habilitació corresponent.
Pel que fa a les titulacions que acrediten el coneixement del català, cal esmentar la normativa següent:
- El Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l’exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent.
- L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 17 de febrer de 2000 per la qual es fixen les titulacions necessàries per a l’ensenyament de i en llengua catalana als centres docents de les Illes Balears i es determinen les equivalències i revalidacions en matèria de reciclatge de llengua catalana per al professorat no universitari.
- L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de dia 30 de juliol de 2002 per la qual es regulen determinats requisits d’acreditació del coneixement de la llengua catalana per part dels mestres que hagin cursat els seus estudis a partir del curs 2002-2003, segons determinats plans d’estudis de mestre en les diverses especialitats de la Universitat de les Illes Balears.
D’acord amb les observacions anteriors es considera necessari crear, en l’àmbit de l’ensenyament privat concertat, un òrgan específic encarregat de valorar els requisits acadèmics i pedagògics de les sol·licituds per contractar amb caràcter provisional, temporal i extraordinari professors en aquest àmbit educatiu.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte
L’objecte d’aquesta Resolució és constituir una comissió perquè valori les sol·licituds per contractar amb caràcter provisional, temporal i extraordinari professors a centres privats concertats i perquè proposi al director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives les persones candidates a ser contractades.
Segon
Composició
La composició d’aquesta Comissió ha de ser la següent:
a) El cap del Departament d’Inspecció Educativa, o la persona que delegui, que actua com a president de la Comissió.
b) El cap del Servei de Gestió i Relacions amb Centres Concertats de la Direcció General de Recursos Humans, o la persona que delegui.
c) El cap del Servei de Centres Educatius i de la Primera Infància de la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, o la persona que delegui.
d) Un funcionari de la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, que actua com a secretari de la Comissió.
Tercer
Funcions
1. La Comissió amb caràcter previ a la contractació i consegüent finançament d’aquesta exerceix les funcions següents:
a) Comprovar que les titulacions acadèmiques dels interessats es corresponen amb les requerides per la normativa vigent.
b) Comprovar, si escau, el certificat d’aptitud pedagògica o el títol equivalent, de conformitat amb la normativa vigent.
c) Comprovar el certificat acreditatiu del coneixement adequat de la llengua catalana d’acord amb el que estableixen els articles 3.1, 3.2 i 4 de la disposició addicional única del Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l’exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent.
d) Determinar i valorar les peculiaritats de cada cas, pel que fa al temps de contractació, a l’especialitat i al fet que el candidat cursi estudis per obtenir algun dels títols requerits, com el Màster Universitari en Formació del Professorat o el certificat de coneixements de català.
2. En cas que concorrin determinades circumstàncies o supòsits especials en un aspirant, la Comissió pot sol·licitar als centres privats concertats la documentació complementària que consideri convenient.
Quart
Proposta de contractació
Els centres privats concertats han d’aportar la documentació justificativa de la impossibilitat de poder contractar professorat que reuneixi tots els requisits que exigeix la legislació vigent per a les tasques educatives i, una vegada esgotat el procés de recerca en una oferta genèrica d’ocupació al Servei d’Ocupació de les Illes Balears i, opcionalment anuncis en premsa o peticions a altres borses de treball.
Un cop valorades les sol·licituds de contractació provisional, temporal i extraordinari de professors a centres privats concertats, la Comissió ha d’elevar una proposta al director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, perquè, si és el cas, autoritzi la contractació provisional, temporal i extraordinari dels professors que se sol·liciten.
Atès que l’autorització té caràcter provisional, no es finançarà la contractació si aquesta es fa mitjançant un contracte indefinit.
Cinquè
Vigència de l’autorització
S’entén que l’autorització únicament és vàlida per al curs acadèmic vigent en el moment en què es formula la sol·licitud tenint en compte els supòsits següents:
- En el cas de substitucions d’un altre professor, la contractació finalitza en el moment de la incorporació del professor substituït.
- Si el centre vol contractar una persona en diverses ocasions al llarg del mateix curs escolar ha de presentar, cada vegada, un nova sol·licitud.
- Les pròrrogues de les autoritzacions només es concediran en casos justificats.
Sisè
Funcionament
En tot allò que no estigui previst expressament en aquesta Resolució quant a l’organització i el funcionament de la Comissió, s’han d’aplicar subsidiàriament les normes relatives als òrgans col·legiats contingudes en el capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i en el capítol V del títol II de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució ¾que no exhaureix la via administrativa¾ es pot interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB, d’acord amb l’article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 28 de febrer de 2013
El director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives
Guillem Estarellas Valls