Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
VICEPRESIDÈNCIA ECONÒMICA, DE PROMOCIÓ EMPRESARIAL I D'OCUPACIÓ
Núm. 4087
Resolució del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació de 15 de febrer de 2013 per la qual s’autoritza, s’aprova el projecte d’execució i es declara la utilitat pública, en concret, d’una instal·lació elèctrica a Red Eléctrica de España, SA
Versió PDF
Fets
1. El 23 de maig de 2011 va tenir entrada a la Conselleria de Comerç, Indústria i Energia una sol·licitud, amb número de registre d’entrada 23833/2011, de Red Eléctrica de España, SA, d’autorització administrativa per a una instal·lació elèctrica les característiques principals de la qual s’assenyalen a continuació:
Denominació de la instal·lació: reforma de línia a 66 kV Sa Pobla – Alcúdia, E/S subestació Sant Martí
Terme municipal: Alcúdia
Descripció: l’actuació consisteix en un nou tram aeri-soterrat d’interconnexió amb la xarxa de transport a 66 kV de la nova subestació Sant Martí, des de l’actual línia Sa Pobla – Alcúdia, donant lloc a dues noves línies: Sa Pobla – Sant Martí i Sant Martí – Alcúdia 1. La longitud del tram aeri serà de 127 m i els conductors seran tipus Gull AW 381,50 mm2, mentre que la longitud del tram soterrat serà de 127 m i els conductors seran de 1200 mm2 d’Al amb pantalla metàl·lica de 200 mm2 Cu, en canalització tubular formigonada.
2. Els serveis tècnics de la Direcció General d’Indústria i Energia van examinar la sol·licitud i van emetre un informe favorable dels aspectes següents:
- L’empresa sol·licitant va adjuntar la documentació que estableix la normativa aplicable.
- En el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 86, de 9 de juny de 2011, se’n publica la informació pública, sense que s’hi hagin presentat al·legacions.
- Aquesta actuació s’inclou en l’annex D, Actuacions en transport d’energia elèctrica, del Decret 96/2005, de 23 de setembre, d’aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears (PDSE).
- El 18 de novembre de 2011 la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) va acordar informar favorablement sobre aquesta actuació, sempre que es compleixin les condicions de l’acord.
- El 13 de novembre de 2009 la Direcció General de Política Energètica i Mines del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç va informar favorablement sobre aquesta instal·lació, als efectes del que disposa l’article 114 del Reial decret 1955/2000, d’1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d’autorització d’instal·lacions d’energia elèctrica.
- El 13 de febrer de 2013, Red Eléctrica de España, SA va comunicar que ha arribat a un acord amb els titulars dels bens i drets afectats, la qual cosa suposa, d’acord amb l’article 151, sobre adquisició per mutu acord, del Real decret 1955/2000, d’1 de desembre, que regula les activitats de transport i distribució d’energia elèctrica, la conclusió de l’expedient d’expropiació.
Fonaments de dret
1. La Llei 54/1997, de 27 de novembre, del sector elèctric, desplegada pel Reial decret 1955/2000, d’1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d’autorització d’instal·lacions d’energia elèctrica.
2. El Decret 99/1997, d’11 de juliol, pel qual es regula el procediment administratiu aplicable a la tramitació de les instal·lacions elèctriques de la comunitat autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 36/2003, d’11 d’abril.
3. El Decret 96/2005, de 23 de setembre, d’aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.
4. La Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental a les Illes Balears.
5. El Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. La Resolució del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació de 3 d’octubre de 2011 de delegació de competències i de delegació de firma en determinats òrgans de la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Autoritzar la instal·lació elèctrica que es detalla a continuació:
Titular: Red Eléctrica de España, SA
Instal·lació: reforma de línia a 66 kV Sa Pobla – Alcúdia, E/S subestació Sant Martí
2. Aprovar el projecte d’execució d’aquesta instal·lació redactat pel senyor David Gavín Asso, enginyer industrial, visat pel Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials d’Aragó i la Rioja amb el número VD01271-11A amb data de 14 de març de 2011 i l’addenda de modificació al projecte d’execució redactada pel senyor David Gavín Asso, enginyer industrial, visat pel Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials d’Aragó i la Rioja amb el número VD00885-12A amb data de 22 de març de 2012.
3. Declarar la utilitat pública, en concret, de la instal·lació elèctrica que s’autoritza, d’acord amb el que estableix l’article 52 de la Llei 54/1997, de 27 de novembre, del sector elèctric.
4. Obligar el titular a complir les següents condicions imposades per la CMAIB, segons l’Acord de 18 de novembre de 2011, que s’esmenten:
- Els informe parcials contemplats en el Pla de Vigilància Ambiental es remetran a l’òrgan substantiu, i per aquest a l’òrgan ambiental, amb una periodicitat de dos mesos una vegada començada l’obra.
- En les obres de manteniment previstes de les subestacions, s’inclourà el control d’estanquitat dels interruptors SF6, per tal d’evitar possibles emissions de substàncies contaminants a l’atmosfera.
- Per tal de garantir la correcta gestió dels residus generats durant les obres, es contractarà un gestor de residus degudament autoritzat per a la gestió dels diferents residus que es generin durant les obres, especialment els perillosos.
- El promotor contractarà un auditor ambiental per tal de realitzar el Pla de Vigilància Ambiental, la correcta execució del projecte així com de l’aplicació de les mesures ambientals previstes a l’Estudi d’Impacte Ambiental aportat.
- D’acord amb l’informe de la Direcció General de Recursos Hídrics:
a. Els excedents del moviment de terres i del material emprat es traslladaran a abocador autoritzat, quedant prohibit realitzar apilaments de qualsevol tipus a les zones d’afecció del DPH (zona de servitud, zona de policia i zona APR d’inundació).
b. Els danys que es derivin de l’execució de les obres en la zona d’APR d’inundació seran a càrrec del beneficiari (art. 78.4 del Pla Hidrològic de les Illes Balears).
c. Es recomana deixar una cota d’1 metre aproximadament entre cota 0 (nivell d’acabat de la subestació i el terreny natural, per a evitar una incidència directa de les aigües amb les instal·lacions en cas d’una hipotètica inundació.
d. S’han d’aplicar les mesures correctores necessàries per mantenir la seguretat de persones i bens en cas d’inundació.
Es recorda:
1. S’ha de sol·licitar la corresponent autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics.
2. S’ha de presentar “l’Informe Preliminar de Situació” (IPS) en trobar-se en l’annex I del Reial decret 9/2005, de 14 de gener, pel que s’estableix la relació d’activitats potencialment contaminants del sol i els criteris i estàndards per a la declaració de sols contaminants al Servei de Residus i sols contaminats de la DG de Medi Natural, Educació Ambiental i Canvi Climàtic.
5. D’acord amb la disposició addicional i els apartats 5 i 6 de l’article 26 de la normativa del Decret 96/2005, per tal com l’obra autoritzada s’ha de realitzar en execució de les determinacions del Pla Director Sectorial, i atès que està recollida amb el grau de detall suficient per a avaluar-ne les característiques fonamentals, són d’aplicació plena, directa i immediata, i a més a més, l’obra autoritzada no se sotmetrà als actes de control preventiu municipal a què es refereix l’article 84.1.b) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, per tractar-se d’activitats d’interès supramunicipal, i queda exempta de la subjecció al règim de llicències, autoritzacions i informes que estableix la Llei 8/1995, de 30 de març, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’activitats classificades i parcs aquàtics, reguladora del procediment i de les infraccions i sancions. Per altra banda, les obres autoritzades queden subjectes al règim impositiu que estableix l’article 29 del Decret 96/2005.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la secretària autonòmica de Promoció Empresarial i d'Ocupació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 15 de febrer de 2013
El director general d'Indústria i Energia
Jaime Ochogavía Colom
Per delegació del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d'Ocupació
(BOIB 153/2011)