Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 4080
Convocatòria de subvencions per a les associacions de vesins, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia, per a la realització d'activitats corresponents a l'any 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament, en sessió ordinària feta el dia 22 de febrer de 2013, va aprovar la convocatòria de subvencions que a continuació es transcriu:

Convocatòria de subvencions  per  a les associacions de vesins, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia,

per a la realització d’activitats corresponent a l’any 2013

1. JUSTIFICACIÓ

La Regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia pretén  impulsar les activitats culturals i tradicionals, facilitar el manteniment de les associacions de vesins sense ànim de lucre que les organitzen i facilitar, igualment, als ciutadans la participació en aquestes activitats que tant d’arrelament tenen en la societat eivissenca.

D’altra banda, també es té en compte que l’associacionisme és decisiu per a la defensa i creixement de la societat i la cultura pitiüses, i és necessari considerar l’acció dinamitzadora i la capacitat emprenedora d’aquest tipus d’associacions.

Aquesta convocatòria se cenyeix al municipi de Sant Josep de sa Talaia.

2. CONVOCATÒRIA I OBJECTE

2.1. La present convocatòria se sotmet a l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, aprovada definitivament pel Ple de 25 de febrer de 2010.

2.2. L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport, mitjançant una subvenció econòmica, a les associacions de vesins, sense ànim de lucre, del municipi de Sant Josep de sa Talaia per a la realització d’activitats durant l’any 2013.

2.3. Les subvencions podran finançar despeses que es realitzin durant l’exercici del 2013, pels següents conceptes:

-Despeses que es derivin de les activitats pròpies d’una associació de vesins, que no puguin ser subvencionables en la convocatòria de subvencions per a l’organització de festes per a l’any 2013.

En cap cas serà subvencionable el pagament de tributs ni aquelles despeses en adquisició de productes, de la venda dels quals s’hagi tret un rendiment econòmic.  

Es consideren despeses subvencionables, als efectes d’aquesta convocatòria, aquelles que responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada, i es realitzin en el termini establert entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2013.

3. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

La quantia màxima de les subvencions que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de  32.000,00 €, amb càrrec a la  partida  924 480 27.

4. ENTITATS SOL·LICITANTS

4.1. Podran acollir-se a aquesta convocatòria aquelles ASSOCIACIONS DE VESINS DEL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA legalitzades i que tenguin l’àmbit d’actuació al municipi de Sant Josep de sa Talaia, que compleixin el següent requisit:  

-Disposar de l’estructura i capacitat suficients per garantir el compliment de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.

5. RÈGIM DE LES AJUDES

5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva. Només podran obtenir subvenció aquelles entitats que, reunint els requisits exigits, arribin al mínim de punts assenyalats a la base 6.

5.2. Les ajudes no podran ser superiors al 70% de les despeses originades per l’activitat objecte d’aquesta convocatòria. Tot això sense perjudici de les limitacions pressupostàries.

5.3. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada.

5.4. Sol·licitud, termini de presentació i documentació

5.4.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia  o a les dependències municipals de Cala de Bou i Sant Jordi o  en la forma establerta en l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJ-PAC).

5.4.2. A més de la documentació i requisits, especificats a l’article 12 de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació (originals o fotocòpies compulsades):

a) Document que acrediti que l’associació està donada d’alta al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.

b) Estatuts o reglaments inscrits al Registre d’Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears  i adaptats a la Llei.

c) DNI del representant de l’entitat.

d) CIF/NIF de l’entitat.

e) Memòria descriptiva de la trajectòria de l’associació i de les activitats a realitzar dins l’any 2013, amb pressupost.

f) Document que acrediti que l’associació està inscrita al Registre Municipal d’Associacions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

(A l’efecte d’aquesta convocatòria, i d’acord amb l’art. 35 de la LRJ-PAC, les associacions, que en la mateixa convocatòria d’anys anteriors ja presentaren la documentació a), b), c), d), f) i en el cas que  aquesta documentació no hagi sofert cap tipus de variació, no serà necessari que l’aportin novament).

5.4.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals, comptats des del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.

6. CRITERIS DE VALORACIÓ

El barem de criteris per a la valoració de les sol·licituds serà el següent:

a) Per les característiques de l’activitat, fins a un màxim de 300 punts.

Es valorarà el tipus d’activitat, la seua complexitat, el nombre de participants, etc.

- Aspectes educatius i formatius: fins a un màxim de 50 punts.

- Activitats obertes a la integració cultural: fins a un màxim de 50 punts.

- Activitats de recuperació de valors culturals tradicionals: fins a un màxim de 50 punts.

- Activitats amb impacte popular fins a un màxim de 50 punts.

- Activitats de repercussió general per al poble obtingudes a través de la col·laboració amb altres entitats, fins a un màxim de 100 punts.

b) Pel nombre d’activitats i la diversificació d’aquestes dins la programació presentada per a l’any 2013, fins a un màxim de 50 punts. Es valorarà a raó de 10 punts per activitat.

c) Per altres circumstàncies de caràcter tècnic i/o cultural acreditades per les entitats sol·licitants, no incloses als apartats anteriors, que puguin ser considerades motivadament per la  comissió avaluadora, fins a un màxim de 100 punts.

d) Pel nombre de socis que s’acreditarà mitjançant certificat expedit pel secretari de l’associació de vesins. Es valorarà a partir de 100 socis, amb un màxim de 50 punts.

e) Per l’antiguitat de l’associació, que s’acreditarà  mitjançant l’aportació dels estatuts fundacionals o d’altra documentació oficial que acrediti l’antiguitat amb un màxim de 50 punts.

(A l’efecte d’aquesta convocatòria, i d’acord amb l’art. 35 de la LRJ-PAC, les associacions, que en la mateixa convocatòria d’anys anteriors ja presentaren la documentació acreditativa del punt e)  i en el cas que  aquesta documentació no hagi sofert cap tipus de variació, no serà necessari que l’aportin novament).

Només podran obtenir subvenció aquelles associacions que obtenguin un mínim de cent (100) punts.

La correlació de puntuació obtinguda i despesa subvencionada serà la següent:

de 100 a 199 punts......................................2.500,00 €

De 200 a 299 punts.....................................5.000,00 €

Un cop aconseguits els 300 punts, per cada 50 punts addicionals que es vagin acumulant a la puntuació total, s’afegiran  1.000,00 € de subvenció.  En cap cas se superarà el 70% de l’import sol·licitat.

En cas que el resultat  de la valoració superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment  les quantitats concedides.

7. COMISSIÓ D’AVALUACIÓ

7.1. La comissió d’avaluació realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds.

Aquesta comissió és l’òrgan col·legiat que elaborarà la proposta de resolució de concessió, la qual s’elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.

7.2. Estarà formada pels següents membres:

Presidència: la regidora de Participació Ciutadana  o persona en qui delegui.

Vocals:

-  la regidora de Cultura o persona en qui delegui.

- un/a tècnic/a de la Regidoria d’Educació i Cultura.

- un/a  tècnic d’Administració General o, si no hi és, un/a administratiu/va de l’Ajuntament de Sant Josep.

Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui.

7.3. La comissió d’avaluació actuarà com a òrgan instructor del procediment de concessió i té atribuïdes les següents funcions:

a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.

b) Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb el barem establert a la base 6 d’aquesta convocatòria.

c) Requerir als sol·licitants la correcció o millora de les seues sol·licituds.

d) Formular la proposta corresponent de subvencions i elevar-la a l’òrgan competent per a la seua resolució.

e) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.

8. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

Els expedients es resoldran en un termini màxim de tres mesos des de la finalització del termini per a presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria.

A proposta de resolució per part de la Comissió d’Avaluació, l’Ajuntament adoptarà  acord mitjançant Decret d’Alcaldia o mitjançant acord pres per la Junta de Govern Local.

L’acord que resolgui aquesta convocatòria expressarà la relació d’entitats subvencionades i la quantia de l’ajuda.

9. PUBLICITAT DELS PROJECTES SUBVENCIONATS

Cada associació beneficiària d’una subvenció reflectirà en les activitats que realitzi la col·laboració de la corporació i s’expressarà que ha estat subvencionada per la Regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de  Sant Josep de sa Talaia.

10. VARIACIÓ DE LES ACTIVITATS SUBVENCIONADES

Les entitats subvencionades queden obligades a comunicar a l’Ajuntament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada, a fi que es pugui procedir, si es consideren de suficient importància, a modificar tant el contingut i la quantia de l’activitat subvencionada com la forma i els terminis d’execució i justificació de les corresponents despeses.

11. PAGAMENT I JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

11. 1.  El pagament de la subvenció es farà de forma anticipada en un 50% un cop concedida la subvenció. El 50% restant serà abonat després de la justificació de les quantitats totals concedides, mitjançant la presentació de les factures originals o fotocòpies compulsades, sense el perjudici d’altra documentació complementària que pugui resultar procedent.

El termini màxim de justificació de les actuacions subvencionables no podrà excedir del dia 15 de desembre de 2013.

11.2. Si les despeses efectivament realitzades per l’entitat beneficiària resulten inferiors a la quantitat atorgada es procedirà a reduir proporcionalment la quantia de l’ajuda.

12. RÈGIM DE RECURSOS

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:

- El recurs de reposició, potestatiu, davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord.

La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.

 

Sant Josep de sa Talaia,  26 de febrer de 2013

L’alcaldessa
M. Nieves Marí Marí