Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 4029
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de data 25 de febrer de 2013, pel qual s’aprova la convocatòria i les bases de les beques d’estudis per a estudiants d’Eivissa que cursin estudis universitaris així com estudis de cicles de formació professional de grau superior que no es puguin cursar a Eivissa i de cicles de formació professional de grau mitjà que no es puguin cursar a Eivissa, per al curs 2012-2013.
Versió PDF
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE BEQUES D’ESTUDIS PER A ESTUDIANTS D’EIVISSA QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS AIXÍ COM ESTUDIS DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU SUPERIOR QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA I DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MITJÀ QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA, PER AL CURS 2012-2013
Primera.- JUSTIFICACIÓ
Atesa la importància de l’estudi en la formació de les persones i atès l’elevat cost que tenen per a les famílies de l’illa d’Eivissa els estudis dels seus fills, tenint en compte la important despesa en matrícula i materials, i atès així mateix que Eivissa encara no té una oferta universitària àmplia i que un gran nombre de persones cursen els seus estudis fora de l’illa, i per això han de traslladar-se fora de lloc habitual de residència, el Consell d’Eivissa vol posar en marxa les ajudes a les famílies i l’alumnat resident a l’illa d’Eivissa per tal de fomentar els estudis tant a Eivissa com fora de l’illa.
Així, aquesta convocatòria vol contribuir a fer que, d’una banda, els nostres estudiants puguin enriquir el seu currículum educatiu i, d’una altra, que es puguin garantir les condicions d’igualtat en l’exercici del dret a l’educació per tal que tots els estudiants gaudeixin de les mateixes oportunitats, i per això el Consell d’Eivissa treu una línia d’ajudes als estudiants d’Eivissa que estiguin cursant estudis universitaris ja sigui a Eivissa com fora de l’illa, així com ajudes als estudiants que cursin estudis de cicles de formació professional de grau superior i de cicles de formació professional de grau mitjà que no es puguin cursar a l’illa d’Eivissa, amb títol de caràcter oficial i amb validesa a tot l’Estat espanyol.
Segona.- OBJECTE
És objecte d’aquesta convocatòria la concessió de beques, per al curs acadèmic 2012-2013, a les persones que realitzin estudis amb títol de caràcter oficial i amb validesa a tot l’Estat espanyol i que es trobin en alguna de les circumstàncies següents:
A. Amb relació als estudiants que cursin els seus estudis fora de l’illa d’Eivissa:
1.- Aquells alumnes residents que portin almenys tres anys empadronats a l’illa d’Eivissa i que cursin els seus estudis universitaris amb caràcter presencial. No hi estan inclosos els estudis oficials de postgrau (màsters, doctorats, títols propis de postgrau).
2.- Aquells alumnes residents que portin almenys tres anys empadronats a l’illa d’Eivissa i que cursin els seus estudis de cicles de formació professional de grau superior que no es puguin cursar a Eivissa, i estudis de cicles de formació professional de grau mitjà que no es puguin cursar a Eivissa, amb caràcter presencial ambdues.
B. Amb relació als estudiants que cursin els seus estudis a Eivissa:
Aquells alumnes residents que portin almenys tres anys empadronats a l’illa d’Eivissa i que cursin els seus estudis universitaris amb caràcter presencial. No hi estan inclosos els estudis oficials de postgrau (màsters, doctorats, títols propis de postgrau).
Tercera.- DOTACIÓ ECONÒMICA
La quantia total de la convocatòria de beques serà de 150.000,00 € (cent cinquanta mil euros), amb càrrec als pressupostos de l’exercici 2013.
Amb relació als estudiants que cursin el seus estudis fora:
- La quantia de les beques convocades serà de 1.250 € (mil dos-cents cinquanta euros) cadascuna, per als estudiants que cursin els seus estudis fora de l’illa.
Amb relació als estudiants que cursin el seus estudis a Eivissa:
- La quantia de les beques serà de 450 € (quatre-cents cinquanta euros) cadascuna, per als estudiants que cursin els seus estudis universitaris a l’illa d’Eivissa.
En el cas que es produís romanent, es faculta la consellera executiva del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni per disposar d’aquest romanent i destinar-lo als possibles recursos que es presentin i que s’hagin d’estimar.
Una vegada baremades totes les sol·licituds, es resoldrà la concessió de beques. La concessió serà per a aquelles sol·licituds que compleixin els requisits i sempre segons l’ordre de puntuació obtinguda fins a l’esgotament de la dotació econòmica de la convocatòria.
Quarta.- PERSONES BENEFICIÀRIES
Únicament poden ser beneficiaris d’aquesta convocatòria els i les estudiants residents que portin almenys tres anys empadronats a l’illa d’Eivissa i que s’hagin matriculat, durant el curs 2012-2013, dels estudis previstos a la base segona tant si són matrícules anuals com si són quadrimestrals.
En cap cas no podran obtenir beca:
a). Els/Les estudiants universitaris que, en formalitzar la matrícula, no arribin al 80 % dels crèdits previstos per al curs al pla d’estudis. En qualsevol cas els estudiants no podran superar en més d’1 any la durada d’anys en què s’organitza la càrrega lectiva dels seus estudis superiors al pla d’estudis.
Els/Les estudiants de cicles formatius tant de grau superior com de grau mitjà, que no s’hagin matriculat del 100 % dels crèdits previst al pla d’estudis.
En cap cas serà motiu d’exclusió la matriculació de menys del 80% dels crèdits establerts per a l’últim curs al Pla d’Estudis, quan siguin la resta de crèdits a superar per a obtenir la titulació i sempre sense haver-se excedit en més d’1 any del número d’anys en què es distribueix la càrrega lectiva.
b). Els estudiants universitaris que no hagin cursat a l’any acadèmic anterior el 80 % del número de crèdits corresponent al curs al pla d’estudis. Quan aquestos estudis es tractin de cicles formatius tant de grau superior o de grau mitjà haurà d’haver-se cursat el 100% dels crèdits previstos al pla d’estudis.
c). Les persones que incorrin en alguns dels supòsits d’exclusió previstos a la clàusula desena d’aquestes bases.
d). Aquelles persones en què concorri alguna de les causes previstes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Cinquena.- RÈGIM JURÍDIC I JUSTIFICACIÓ
La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.
Aquesta convocatòria es regeix per les presents bases, per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’RD 887/2006, de 21 de juliol que aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
En el marc d’allò que preveu l’article 30.7 de la Llei 38/2003 i l’article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, la justificació d’aquestes ajudes es produeix pel fet de reunir els requisits per ser-ne beneficiari.
Les beques concedides en aquesta convocatòria seran incompatibles amb altres beques concedides pel mateix concepte per altres administracions o altres entitats públiques o privades. No obstant això, seran compatibles amb les ajudes destinades a sufragar despeses per desplaçament des de l’illa d’Eivissa fins a la localitat d’estudi.
Per poder fer efectiu l’abonament de les beques d’estudis a aquells beneficiaris que també hagin sol·licitat ajuda econòmica pel mateix concepte a altres administracions o entitats públiques o privades, hauran de justificar que no incorren en incompatibilitat mitjançant l’aportació de la resolució de les altres ajudes sol·licitades. En el cas que se’ls hagi concedit una altra ajuda pel mateix concepte, quedaran automàticament exclosos d’aquesta convocatòria excepte en aquells casos en els quals acreditin haver presentat la renúncia expressa de l’altra beca.
Sisena.- DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR AMB LA SOL·LICITUD
Les sol·licituds hauran de formular-se a l’imprès que es facilitarà gratuïtament al Departament d’Atenció al Ciutadà, 1r pis del Consell d’Eivissa, i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es i s’hi haurà d’acompanyar necessàriament la següent documentació:
1.- Còpia acarada del DNI.
En el cas d’alumnat estranger: fotocòpia del passaport, del NIE i de la targeta de residència.
2.- Certificat d’empadronament, o si escau, certificat històric d’empadronament.
3.- Document/s original/s o còpia/es acarada/es expedit/ides per la secretaria del centre, on es detallin: 1.- les notes de tots els cursos realitzats pel/per la sol·licitant en relació amb la titulació, o quan es tracti de 1r curs, les notes de l’últim curs realitzat, 2.- la matrícula del curs 2012-2013 i 3.- la càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys.
En cap cas no es consideren notes de cursos realitzats les notes de les proves de selectivitat.
4.- Original o còpia acarada de la matrícula dels germans o germanes que també estudiïn fora d’Eivissa, a l’efecte de poder puntuar segons la base novena 1r b de la convocatòria.
5.- En el cas de situacions familiars amb necessitats especials o de risc, original o còpia acarada de la documentació que ho demostri.
6.- Declaració responsable, Annex II, en relació amb la sol·licitud de beca a un altra administració o entitat pública o privada.
7.- Declaració responsable de la persona sol·licitant de no estar sotmesa en cap causa de responsabilitat o prohibició d’obtenir ajudes o subvencions, d’acord amb l’art. 13 de la Llei 38/2003 (l’haurà de signar l’estudiant), Annex III.
8.- Declaració jurada del/de la cap de família de tots els membres que conviuen en el domicili, en la qual constin el nom i els llinatges de cada un dels membres, l’edat i el número de document nacional d’identitat si en tenen (l’haurà de signar el/la cap de família), Annex IV.
9.- Original o còpia acarada del Certificat d’ingressos expedit per la Delegació d’Hisenda d’Eivissa i Formentera de totes les persones que conviuen al mateix domicili i que siguin majors de 16 anys, tan sols en el cas en què no es marqui la casella que indica que s’autoritza el Consell Insular a accedir a la informació fiscal de la persona o les persones interessades.
10.- Imprès de sol·licitud de transferència bancària del Consell Insular emplenat. El sol·licitant ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari on en el seu cas s’ha de realitzar l’ingrés En cas que aquest document ja consti a la Tresoreria del Consell Insular, i quan així ho manifesti l’interessat, no serà necessari tornar-lo a presentar.
11.- Declaració responsable en relació amb el Patrimoni de tots els membres de la unitat familiar. Annex V
Setena.- PROTECCIÓ DE DADES
Les dades recollides en la sol·licitud i documentació adjunta, així com les que es derivin del procediment per a la resolució, es tractaran d’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, sobre protecció de dades de caràcter personal, i s’integraran en un fitxer. El responsable d’aquest fitxer és el Consell Insular d’Eivissa, davant el qual es podran exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, mitjançant un escrit adreçat a aquest Consell Insular d’Eivissa, av. Espanya 49, 07800, Eivissa.
Vuitena.- TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
1.- El termini de presentació de sol·licituds s’inicia l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB, fins al 12 d’abril de 2013, tant per matrícula anual, com per matrícula quadrimestral.
2.- Les sol·licituds i la informació complementària per obtenir la beca regulada en aquesta convocatòria podran presentar-se:
- En el Registre General del Consell d’Eivissa.
- En els ajuntaments de Santa Eulària des Riu, Sant Antoni de Portmany, Sant Joan de Labritja i Sant Josep de sa Talaia, que tenen signat conveni de col·laboració amb el Consell Insular per donar registre a la documentació adreçada al Consell.
- Així mateix, es podrà emprar qualsevol dels mitjans previstos a l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).
Novena.- ESMENA I MILLORA DE LA SOL·LICITUD
Dins el termini de 60 dies hàbils, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, el Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni donarà a conèixer, mitjançant la publicació al tauler d’anuncis del Consell, una llista on es requerirà a les persones interessades que en el termini de 10 dies hàbils, si la sol·licitud i/o la documentació té cap defecte, l’esmenin d’acord amb el que disposa l’art. 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC), i se’ls advertirà que, en el cas de no fer-ho, es considerarà desestimada la seua petició.
També es farà publicitat d’aquests requeriments a la pàgina web www.conselldeivissa.es.
Desena.- CRITERIS QUE HAN DE SERVIR DE BASE A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS
Es tendran en compte a l’hora de valorar les peticions els següents criteris o valoracions:
1. LA SITUACIÓ ECONÒMICA FAMILIAR:
1.1 Es consideren membres computables de la unitat familiar a l’efecte de beca:
- Pare, mare o tutor/a (Els seus ingressos es consideren al 100%)
- Sol·licitant (Els seus ingressos, si escau, es consideren al 50%)
- Germans/es menors de 25 anys que convisquin en el domicili familiar el 31 de desembre de 2011 (si escau es consideren al 50%)
- Germans/anes majors de 25 anys només amb discapacitat, FÍSICA, PSÍQUICA O SENSORIAL (els seus ingressos, si escau, es consideren al 50%).
- Ascendents que justifiquin la seua residència (els seus ingressos, si escau, es consideren al 50%).
- En cas de sol·licitants amb unitat familiar independent, els seus ingressos es consideren al 100%, i seran membres computables, en el seu cas, el seu cònjuge (o relació anàloga) i fills/es.
Els i les alumnes que presentin la seua sol·licitud de beca com a ‘independents’ han de demostrar aquesta independència tant econòmica com familiar i per a això han de quedar acreditats els mitjans econòmics amb els quals compten i la titularitat o lloguer del seu habitatge. El seu domicili serà el que habiten durant el curs.
En cas de DIVORCI, SEPARACIÓ LEGAL O DE FET, no és membre computable aquell excònjuge que no convisqui amb el/la sol·licitant, no obstant això, sí serà membre computable el nou cònjuge o unit per una relació anàloga, així com les seues rendes.
1.2 Llindars de renda anual per càpita de la unitat familiar:
1.- Renda anual familiar per càpita fins 3.676 € (inclòs) ..........................................20 punts
2.- Renda anual familiar per càpita de 3.676 € (exclòs) fins a 7.094 € (inclòs).........18 punts
3.- Renda anual familiar per càpita de 7.094 € (exclòs) fins a 10.337 € (inclòs).......15 punts
4.- Renda anual familiar per càpita de 10.337 € (exclòs) fins a 13.557 € (inclòs).....10 punts
5.- Renda anual familiar per càpita de 13.557 € (exclòs) fins a 16.770 € (inclòs).......5 punts
Per al càlcul de la renda per càpita de la unitat familiar es tindran en compte les rendes de tots els membres computables de la unitat familiar en relació amb l’exercici 2011 (amb les consideracions establertes més amunt) i es dividirà entre els membres de la unitat familiar.
1.3 Quant al Patrimoni de la unitat familiar queden excloses aquelles sol·licituds que superin els següents valors cadastrals en relació amb l’exercici 2011:
1- FINQUES URBANES: 50.000 € exclòs l’habitatge habitual.
2- FINQUES RÚSTIQUES: 13.000 € per cadascun dels membres de la unitat familiar.
2. CIRCUMSTÀNCIES FAMILIARS
2.1 Nombre de germans del sol·licitant que realitzin els seus estudis fora de les Pitiüses:
| 1.- Tres o més estudiants |
0 punts |
| 2.- Dos estudiants |
8 punts |
| 3.- Un estudiant |
6 punts |
Situacions familiars amb necessitats especials o de risc (sempre que aquestes necessitats siguin comprovables i les hagin demostrades documentalment les persones interessades). Es podrà atorgar fins a un màxim de 7 punts. Als efectes d’aquest apartat, s’entenen per situacions de risc les següents:
| a.- Variacions socioeconòmiques evidents entre l’any fiscal anterior i l’actualitat (si l’estudiant esdevé orfe/òrfena, si algun membre de la unitat familiar esdevé vidu/vídua o pateix algun tipus de discapacitat temporal o malalties de llarga duració): |
2 punts |
| b.- Estudiant amb discapacitat física o sensorial: |
|
| -Grau de discapacitat igual o superior a 33% fins al 65% |
4 punts |
| -Grau de discapacitat igual o superior a 65 % |
5 punts |
| c.- Cap de família amb discapacitat |
|
| -. Grau de discapacitat igual o superior a 33% fins al 65% |
2 punts |
| -. Grau de discapacitat igual o superior a 65 % |
3 punts |
| d.- Cònjuge del cap de família amb discapacitat |
|
| -. Grau de discapacitat igual o superior a 33% fins al 65% |
2 punts |
| -.Grau de discapacitat igual o superior a 65 % |
3 punts |
| e.- Germà/ana amb discapacitat |
|
| - Grau de discapacitat igual o superior a 33% fins al 65% |
2 punts |
| - Grau de discapacitat igual o superior a 65 % |
3 punts |
1. DADES ACADÈMIQUES:
A l’expedient acadèmic en relació amb l’últim curs realitzat, es realitzaran les següents equivalències:
| 1.- Matrícula d’honor (10), es valorarà com a |
10 |
| 2.- Excel·lent (de 9 a 9,99), es valorarà com a |
9 |
| 3.- Notable (de 7 a 8,99), es valorarà com a |
8 |
| 4.- Aprovat (de 5 a 6,99), es valorarà com a |
6 |
5.- Qualsevol qualificació entre 0 i 4,99 es considerarà com a suspens, es valorarà com a 0
A partir d’aquestes equivalències s’obtendrà la nota mitjana tenint en compte que:
-Les assignatures suspeses també es baremaran per a la nota mitjana amb puntuació de 0.
-Les assignatures a les quals el sol·licitant no s’hagi presentat es consideraran com una assignatura més i es baremaran, per a obtenir la nota mitjana, com una assignatura suspesa amb una puntuació de 0.
Una vegada obtinguda la nota mitjana segons les equivalències esmentades es puntuarà de la següent forma:
| 1.- Nota mitjana 10 |
20 punts |
| 2.- Nota mitjana (de 9 a 9,99) |
15 punts |
| 3.- Nota mitjana (de 7 a 8,99) |
10 punts |
| 4.- Nota mitjana (de 5 a 6,99) |
5 punts |
5.- Qualsevol nota mitjana entre 0 i 4,99 es considerarà com a suspens, i quedarà exclòs de la convocatòria.
Atès l’anterior i d’acord amb la puntuació que en resulti després de la valoració de les peticions, es formularan les propostes corresponents.
En cas d’empat en el número obtingut en la puntuació total i no havent-hi consignació suficient per a totes les sol·licituds, es dirimiran els empats fent prevaler els expedients acadèmics.
Onzena.- CIRCUMSTÀNCIES EN QUÈ NO ES BAREMARAN LES SOL·LICITUDS DE BECA
Són causes d’exclusió i no es baremaran aquelles sol·licituds en què concorri qualsevol d’aquests supòsits:
1.- Casos en què la renda per càpita de la unitat familiar (que s’obtendrà de la mitjana dels ingressos familiars entre el nombre de membres que conviuen al domicili) sigui superior als 16.770 €.
2.- Cursos amb nota mitjana de suspès. (Obtinguda d’acord a la base 10.3)
3.- Sol·licituds que no aportin tota la documentació requerida, una vegada complit el tràmit previst a la base novena d’aquesta convocatòria, o en qualsevol moment de la instrucció de l’expedient.
Dotzena.- CASOS ESPECIALS
Les sol·licituds de casos especials no previstes en aquestes bases seran objecte de resolució puntual per part de la consellera executiva del Departament.
Tretzena.- INSTRUCCIÓ
L’òrgan instructor del procediment és el Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, en el marc de l’article 16 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
En concret, correspon a l’òrgan instructor:
a). Determinar les persones admeses a la convocatòria.
b). Resoldre els dubtes d’interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.
c). Sol·licitar l’informe proposta de la Comissió Avaluadora.
d). Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució.
e). Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l’efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
Catorzena.- COMISSIÓ AVALUADORA
Es constitueix una Comissió Avaluadora, que ha d’exercir les funcions següents:
a). Avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria.
b). Formular informe proposta de concessió de les ajudes, degudament motivada, que ha de servir de base per elaborar la resolució.
La composició d’aquesta Comissió Avaluadora serà la següent:
a). Presidenta: La consellera executiva del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni.
b). Secretària: La cap de Secció del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni.
c). Vocals: Es designaran 3 vocals funcionaris del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni.
Quinzena.- RESOLUCIÓ I PUBLICITAT
Amb fonament en l’informe proposta de la Comissió Avaluadora, correspon a la consellera executiva del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni, com a òrgan competent, la resolució de concessió i denegació de les ajudes, que expressarà la llista de persones beneficiàries proposades per a l’atorgament de subvenció i la seua quantia, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.
Així mateix la resolució podrà contenir una relació ordenada d’aquelles sol·licituds que tot i complir amb les condicions administratives i tècniques establertes a les bases reguladores per adquirir la condició de beneficiari no s’hagin estimat per superar-se la quantia màxima del crèdit fixat a la present convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cadascuna d’elles en funció dels criteris de valoració que preveu; si es produeix renúncia de la subvenció per part d’alguns dels beneficiaris l’òrgan competent acordarà, sense necessitat d’una nova convocatòria, la concessió de la subvenció al sol·licitant o sol·licitants següents amb estricta subjecció a l’ordre establert per la puntuació obtinguda.
De conformitat amb el que estableix l’article 59.6 b de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú la resolució de l’expedient de concessió de beques d’estudis es publicarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa. Pel que fa a les persones beneficiàries de la beca, s’expressaran RGE, el nom i cognoms, la puntuació obtinguda i la quantitat concedida i de les persones excloses s’expressaran RGE, el nom i cognoms i la causa d’exclusió.
Així mateix, i pel que fa a les beques concedides, aquesta publicació tendrà els efectes previstos a l’article 34.2 c del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
També es farà publicitat de la resolució de l’expedient de concessió de beques d’estudis a la pàgina web www.conselldeivissa.es, en ambdós casos amb l’habilitació legal expressa o consentiment exprés previ dels afectats.
Setzena.- RECURSOS
La resolució de concessió de les beques, de conformitat amb l’art. 22, 3 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars i art. 148, del Reglament Orgànic del Consell, no exhaureix la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar el recurs d’alçada previst als article 107 i 114 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, davant la Presidència del Consell Insular en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació de la resolució de l’expedient de concessió de beques d’estudis en el tauler d’anuncis de la corporació.
Dissetena.- RÈGIM D’INFRACCIONS I SANCIONS
L’incompliment de les obligacions per part de les persones beneficiàries d’aquestes ajudes pot donar lloc al règim d’infraccions i sancions previstes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
|
| CONVOCATÒRIA DE BEQUES D’ESTUDIS PER A ESTUDIANTS D’EIVISSA QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS AIXÍ COM ESTUDIS DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU SUPERIOR QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA I DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MITJÀ QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA, PER AL CURS 2012-2013. |
ANNEX I
SOL·LICITUD
| LLINATGES I NOM: |
DNI/NIE: |
| ADREÇA ELECTRÒNICA: |
tel. mòbil |
| ADREÇA FAMILIAR: |
núm.: |
| LOCALITAT: |
codi postal: |
| ESTUDIS QUE REALITZAU: |
| CURS: |
| UNIVERSITAT EN LA QUAL ELS CURSAU: |
| DOMICILI DEL CENTRE: |
| NOMBRE D’ASSIGNATURES O CRÈDITS DELS QUALS US HEU MATRICULAT: |
DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA
| ( ) Còpia acarada del DNI. |
| ( ) En el cas d’alumnat estranger: fotocòpia del passaport, del NIE i de la targeta de residència |
| ( ) Certificat d’empadronament, o si escau certificat històric d’empadronament. |
| ( ) Document/s original/s o còpia/es acarada/es expedit/ides per la secretaria del centre, on es detallin 1.- les notes de tots els cursos realitzats pel/per la sol·licitant en relació amb la titulació, o quan es tracti de 1r curs, les notes de l’últim curs realitzat, 2.- la matrícula del curs 2012-2013 i 3.- la càrrega lectiva de la titulació i la durada en anys. En cap cas es consideren notes de cursos realitzats les notes de les proves de selectivitat.
|
| ( ) Original o còpia acarada de la matrícula dels germans o germanes que també estudiïn fora d’Eivissa, a l’efecte de poder puntuar segons la base novena 1r b de la convocatòria. |
| ( ) En el cas de situacions familiars amb necessitats especials o de risc, original o còpia acarada de la documentació que ho demostri. |
| ( ) Declaració responsable, Annex II, en relació amb la sol·licitud de beca a un altra administració o entitat pública o privada. |
| ( ) Declaració responsable de la persona sol·licitant de no estar sotmesa en cap causa de responsabilitat o prohibició d’obtenir ajudes o subvencions, d’acord amb l’art. 13 de la Llei 38/2003 (l’haurà de signar l’estudiant), Annex III. |
| ( ) Declaració responsable del/de la cap de família de tots els membres que conviuen en el domicili, en la qual constin el nom i els llinatges de cada un dels membres, l’edat i el número de document nacional d’identitat si en tenen (l’haurà de signar el/la cap de família), Annex IV. |
| ( ) Declaració responsable en relació amb els béns patrimonials Annex V |
| ( ) Original o còpia acarada del Certificat d’ingressos expedit per la Delegació d’Hisenda d’Eivissa i Formentera de totes les persones que conviuen al mateix domicili i que siguin majors de 16 anys, tan sols en el cas que no es marqui la casella que indica que s’autoritza el Consell Insular a accedir a la informació fiscal de la persona o les persones interessades.
( ) S’autoritza el Consell Insular a accedir a la informació fiscal dels membres computables de la unitat familiar. ( ) Original o còpia acarada del Certificat d’ingressos de la Seguretat Social quan correspongui.
|
| Imprès de sol·licitud de transferència bancària del Consell Insular emplenat. El sol·licitant ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari on en el seu cas s’ha de realitzar l’ingrés En cas que aquest document ja consti a la Tresoreria del Consell Insular, i quan així ho manifesti l’interessat, no serà necessari tornar-lo a presentar.
( ) No adjunt l’imprès de sol·licitud de transferència bancària. Ja consta a Tresoreria. ( ) Sí adjunt l’imprès de sol·licitud de transferència bancària. No consta a Tresoreria.
|
AUTORITZ la publicació en el tauler d’anuncis/pàg.web del Consell d’aquelles dades personals relatives a la meva identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procés selectiu.
DECLAR Que qued informat que totes les meues dades personals facilitades en la present sol·licitud queden incloses en un fitxer creat sota responsabilitat del Consell Insular d’Eivissa amb l’exclusiva finalitat de valorar les sol·licituds de beques d’estudi per al curs acadèmic 2012-2013.
Així mateix, qued informat també de la possibilitat d’exercir, en relació amb les meues dades personals, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició per mitjà de carta escrita dirigida al Consell Insular d’Eivissa, av. Espanya, 49, 07800 EIVISSA, tot això en compliment de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
Signat
Eivissa,..............d...........................de 20__
A LA PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
| CONVOCATÒRIA DE BEQUES D’ESTUDIS PER A ESTUDIANTS D’EIVISSA QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS AIXÍ COM ESTUDIS DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU SUPERIOR QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA I DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MITJÀ QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA, PER AL CURS 2012-2013 |
ANNEX II
Declaració responsable (a emplenar pel/per la sol·licitant)
| LLINATGES I NOM: |
DNI/NIE: |
INFORM
( ) Que, a més d’aquesta, no he sol·licitat cap altra ajuda del Ministeri d’Educació, Política Social i Esports, de la Comunitat Autònoma o de qualsevol altra administració o entitat pública o privada.
( ) Que, a més d’aquesta, he sol·licitat una altra ajuda:
o Al Ministeri d’Educació, Política Social i Esports
o A la Comunitat Autònoma
o Altres entitats:
DECLAR
Que és certa i completa la informació que es fa constar en aquest annex.
Que em compromet a comunicar per escrit al Consell Insular d’Eivissa, en un termini inferior a 15 dies a partir de la data de sol·licitud, les noves ajudes que demani per a la mateixa finalitat durant el present any acadèmic.
(signatura del/de la sol·licitant)
Eivissa, ......... d ............................ de 20.....
| CONVOCATÒRIA DE BEQUES D’ESTUDIS PER A ESTUDIANTS D’EIVISSA QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS AIXÍ COM ESTUDIS DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU SUPERIOR QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA I DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MITJÀ QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA, PER AL CURS 2012-2013 |
ANNEX III
Declaració responsable (a signar pel/per la sol·licitant)
El Sr./La Sra. ____________________________________________________________,
amb DNI / NIF ______________________________,
- Declar que no incorr en cap de les causes d’incompatibilitats o prohibició per obtenir subvencions que figuren en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).
- Declar que CONEC i accept les bases d’aquesta convocatòria.
- Declar que estic al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell, Comunitat Autònoma i l’Administració de l’Estat, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.
- Declar que tenc coneixement que el falsejament de les dades contingudes en la sol·licitud que formulo o qualsevol dels seus documents (annexos, i/o documentació presentada) suposarà l’obligació de reintegrar l’ajuda obtinguda i la pèrdua del dret a obtenir aquesta ajuda a les convocatòries dels anys acadèmics 2013-2014 i 2014-2015.
(signatura del/de la sol·licitant)
Eivissa,...............d....................................de 20......
| CONVOCATÒRIA DE BEQUES D’ESTUDIS PER A ESTUDIANTS D’EIVISSA QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS AIXÍ COM ESTUDIS DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU SUPERIOR QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA I DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MITJÀ QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA, PER AL CURS 2012-2013 |
ANNEX IV
Declaració responsable (a signar pel/per la cap de família)
| LLINATGES I NOM (sol·licitant): |
DNI/NIE: |
| LLINATGES I NOM (cap de família) |
DNI/NIE: |
| ADREÇA ELECTRÒNICA: |
tel. mòbil |
| ADREÇA FAMILIAR: |
núm.: |
| LOCALITAT: |
CODI POSTAL: |
DECLAR
Que visc al domicili ubicat a (via pública o nom de la casa) ................................................................................................... número ...................................., localitat .........................................................., codi postal ……............
Que conviuen els següents membres:
| NOM I LLINATGES |
EDAT |
núm. DNI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Declaració jurada que efectua a l’efecte de la Convocatòria de beques d’estudis per als estudiants d’Eivissa que cursin estudis universitaris, així com estudis de cicle superior i de cicle mitjà que no es puguin cursar a Eivissa, per al curs 2012-2013
(signatura del/la cap de família)
Eivissa, ......... d ........................... de 20......
| CONVOCATÒRIA DE BEQUES D’ESTUDIS PER A ESTUDIANTS D’EIVISSA QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS AIXÍ COM ESTUDIS DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU SUPERIOR QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA I DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MITJÀ QUE NO ES PUGUIN CURSAR A EIVISSA, PER AL CURS 2012-2013 |
ANNEX V
Declaració responsable (a signar pel/per la cap de família)
| LLINATGES I NOM (sol·licitant): |
DNI/NIE: |
| LLINATGES I NOM (cap de família) |
DNI/NIE: |
| ADREÇA ELECTRÒNICA: |
tel. mòbil |
| ADREÇA FAMILIAR: |
núm.: |
| LOCALITAT: |
CODI POSTAL: |
DECLAR:
( ) Que cap membre de la meua unitat familiar no té habitatge en propietat.
( ) Que cap membre de la meua unitat familiar no té habitatge en propietat distint del l’habitatge habitual.
- Que a més de l’habitatge habitual la unitat familiar té:
( ) Finca/ques urbana/es amb un total de............................. de valor cadastra
( ) Finca/ques rústica/iques amb un total de...........................de valor cadastral
(signatura del/la cap de família)
Eivissa, ......... d ........................... de 20......
Eivissa, 25 de febrer de 2013
La Secretària Técnica de l’Àrea de Cultura, Turisme i Agricultura
Concepción Rebollo Laserna